Kelpaako neljän lapsen äiti
Kelpuuttaako mikään (kunnollinen) mies neljän lapsen äitiä puolisokseen? :( Mies sanoi että olen pilalla ja kukaan ei kelpuuta minua enää jos eroamme.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpuuttaako mikään (kunnollinen) mies neljän lapsen äitiä puolisokseen? :( Mies sanoi että olen pilalla ja kukaan ei kelpuuta minua enää jos eroamme.
Miten sä siis oot pilalla? Löysä? Rupsahtanu? Vanha? No eihän ne paikat varmasti oo enää niinku teinillä, mut kyllä sä vaaan viel jolleki kelpaat. Ei kai kellää keskiikäsellä enää kroppa oo niin timmi ku nuorena.
Kukaan ei ilmeisesti halua minua lasten vuoksi, olen "käytetty". En ole keski-ikäinen, vasta reilusti alle 30-vuotias. Tämä nyt ei ollut ensimmäinen eikä ainut tällainen möläytys häneltä, mutta aloin nyt tätä eroasiaa miettimään ihan kunnolla. Kai sitten elän näiden vastausten perusteella loppuikäni yksin, parempi kai sekin kuin yksin suhteessa. :(
Rikas ja kaunis perijätär, niin lapsilauma ei haittaa yhtään :p
Kätevä tapa toki sitouttaa nainen kun tuuppaa sen paksuksi tarpeeksi monta kertaa niin ei varmasti lähde kovin helposti kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Rikas ja kaunis perijätär, niin lapsilauma ei haittaa yhtään :p
Kätevä tapa toki sitouttaa nainen kun tuuppaa sen paksuksi tarpeeksi monta kertaa niin ei varmasti lähde kovin helposti kävelemään.
nii mut itte haluu si lähtee ku ei nuppi kestäkkään
Varmasti joillekin kelpaa, mutta kyllähän lapset muuttavat kaiken.
"Lapsilla on jo isä". No hienoa.
Kuka kustantaa isomman asunnon, sapuskan, harrastukset, jne? Minulle ja sinulle riittäisi kaksio. Haluat varmaankin että otetaan isompi asunto lapsille? Jos se kustannetaan puoliksi, mies joutuu maksamaan tilasta joka tulee lapsille. Sopiiko että sinä maksat kämpästä esim. 3/4? Entäs sapuskat, kulkeminen, harrastukset, jne? Hoidatko sinä lapsista johtuvat kulungit ja kuskaamisen? Vai hoitaako lasten isä?
Miten on yhteistä aikaa? Onko yksi junioreista heti koputtelemassa ovelle jos harrastetaan seksiä?
Ollaanko jumissa kotona? Päästäänkö kulkemaan mihinkään kahdestaan?
Miten on nukkuminen? Inhoan heräämistä aikaisin, jos vielä tulee yöllä herätyksiä niin töissä harmittaa.
Entäs kun lapsille tulee kiukkupäivä ja pitäisi kasvattaa? Tuleeko lasten isä hoitamaan tilanteen? Jos minä joudun _varaisänä_ hoitamaan, kuulenko lauseen "et sä ole mun oikea isä"?
Sori mutta en pysty mitenkään nielemään tätä "lapsilla on jo isä"- ajatusta. Yhteen muutettaessa joutuisin väistämättä varaisäksi. Ehkä jo erillään asuessakin.
Minä lapsettomana sanoisin kiitos ei. EHKÄ voisin harkita tapailusuhdetta jossa ei muuteta yhteen. Kannattaa ehkä katsella yh-isää tai todella hyväsydämistä miestä jonka lapset asuvat ex-vaimon luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ajattelen että parempi erota kun lapset on pieniä. Lähdin kun toinen oli 2-vuotias ja toinen ei vielä ollut syntynyt, kun eri tuli alkuraskaudessa.
Lapset on tottuneet pienestä siihen että on kaksi kotia.
Kyllä 2-vuotiaalle varmasti joitain traumoja jää, ja syntymätön lapsi kyllä selkeästi reagoi eron tuomaan stressiin mikä minulla oli odotusaikana.
Siltikin ajattelen että kauheaa se olisi ollut sanoa 5-vuotiaalle että hei, nyt erotaan.
Mitä traumoja siitä erosta jää. 2v on niin pieni ettei tod muista mitään enää vuoden päästä. Ellei nyt olla tapeltu naamat verillä.
No vaikka ei tapeltaisi niin kyllä 2-vuotias on tyypillisesti kiintynyt molempiin vanhempiinsa, ja toisen katoaminen päivittäisestä elämästä on siksi traumaattista. Vauvoilla ja taaperoilla ei ole samanlaisia keinoja näyttää ulospäin että kärsivät, kuin vaikka kouluikäisillä, mutta eivät he mitään koneita ole joilta muisti pyyhkiytyy joka aamu. Vaikka tietoisia muistoja ei jää niin ei se tarkoita etteivät tapahtumat vaikuttaisi lapsen mieleen (tämä ei nyt sinänsä liity tähän kirjoittajaan joka erosi 2-vuotiaan ja syntymättömän kanssa).
Tämän muuten kuulee usein.
"Lapsilla on jo isä, miksi lapset mitään muuttaisivat?"
Ja sitten samat naiset valittavat kuinka kovaa kätiäiteys on jos mies ei osallistu, päivätyönsä lisäksi, riittävästi kotitöihin :D
Mutta nyt sitten jollain ihmeen keinolla uusi mies ei joudu varaisäksi. Nainen hoitaisi kaiken yksin! Bongasin aikaisemmista viesteistä että iso OKT ja auto löytyy valmiiksi. Ja millähän ne kustannetaan? Vissiin menee niin että nainen käy kokopäivätöissä, hoitaa kulungit siten että miehen osuus vastaa nykyisiä kuluja pikku kaksiosta, kasvattaa yksin lapset, ja sen päälle jää vielä aikaa/energiaa onnelliselle parisuhteelle jossa lapset ei ole edes hidasteena.
Älkää nyt viitsikö.
Ollaan rehellisiä jookosta?
Kyllä se valitettavasti niin useimmissa tapauksissa on, mutta kyllä aina löytyy joku käytetyn tavaran keräilijä jolle toisen hylkäämä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kannustusta vai rehellisen arvion?No rehellisen mielipiteen.
Rehellisesti itse miettisin kyllä kustannuksia: isompi asunto, ruoka, kausivaatteet, harrastukset, tila-auto, lomamatkat, kesämökkiäkin pitäisi laajentaa, jne. Teillä on ilmeisesti todella hyvät tulot kun pystytte tuohon. Itse en pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se valitettavasti niin useimmissa tapauksissa on, mutta kyllä aina löytyy joku käytetyn tavaran keräilijä jolle toisen hylkäämä kelpaa.
Ai kiva
Vierailija kirjoitti:
Monet sanoo, että ei haittaa jos lapset isoja. Mitä se auttaa, oikeasti? Ajatelkaa jo ihan sitä, että jos kukin lapsista kyläilee kerran kuussa, ei pahimmillaan koskaan ole rauhallista viikonloppua. Todennäköisesti ainakin pari lapsista tekee lapsenlapsia, ja sitten taas kotona hyörií iso lapsilauma ehkä jopa viikottain. Usein aikuisia lapsia joutuu avustamaan pitkälle yli kahdenkymmenen.
Hyvästi oma rauha, joko loppuiäksi, jos tuollaisen suurpakkauksen itselleen ottaa!
Tässä nyt tuskin mitään velaa on ap etsimässä.
Manzzi kirjoitti:
Ja sitten samat naiset valittavat kuinka kovaa kätiäiteys on jos mies ei osallistu, päivätyönsä lisäksi, riittävästi kotitöihin :D
Mutta nyt sitten jollain ihmeen keinolla uusi mies ei joudu varaisäksi. Nainen hoitaisi kaiken yksin! Bongasin aikaisemmista viesteistä että iso OKT ja auto löytyy valmiiksi. Ja millähän ne kustannetaan? Vissiin menee niin että nainen käy kokopäivätöissä, hoitaa kulungit siten että miehen osuus vastaa nykyisiä kuluja pikku kaksiosta, kasvattaa yksin lapset, ja sen päälle jää vielä aikaa/energiaa onnelliselle parisuhteelle jossa lapset ei ole edes hidasteena.
Älkää nyt viitsikö.
Tässä on parikin juttua. Ensinnäkin, lastenhoito yksin on rankkaa. Se on kuitenkin helpompaa sietää, kun sitä tekee kokonaan yksin, verrattuna tilanteeseen, jossa perheen toinen aikuinen raapii pers*ttään sohvalla ja toinen tekee kaiken yksin.
Toisekseen, valitettavan usein isät kiinnostuvat lapsistaan ja niitten asioista vasta eron jälkeen. Exästä voi siis olla eron jälkeen huomattavasti enemmän apua kuin ennen sitä.
Ja kyllä nuo kulungit ainakin meidän perheessä jakautuvat jokseenkin noin - sillä erotuksella, että en asu isossa ok-talossa. Ei tulisi mieleenikään vaatia uutta miestä osallistumaan lasten kuluihin.
Ihan rehellisiä ollaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Manzzi kirjoitti:
Älkää nyt viitsikö.
Tässä on parikin juttua. Ensinnäkin, lastenhoito yksin on rankkaa. Se on kuitenkin helpompaa sietää, kun sitä tekee kokonaan yksin, verrattuna tilanteeseen, jossa perheen toinen aikuinen raapii pers*ttään sohvalla ja toinen tekee kaiken yksin.
Toisekseen, valitettavan usein isät kiinnostuvat lapsistaan ja niitten asioista vasta eron jälkeen. Exästä voi siis olla eron jälkeen huomattavasti enemmän apua kuin ennen sitä.
Ja kyllä nuo kulungit ainakin meidän perheessä jakautuvat jokseenkin noin - sillä erotuksella, että en asu isossa ok-talossa. Ei tulisi mieleenikään vaatia uutta miestä osallistumaan lasten kuluihin.
Joo, näin olin ajatellut itsekin, sillä erotuksella että mies osallistuu jo nyt paljon ja on lasten asioissa mukana myös rahallisesti. Eikä lastenhoito nyt niin rankkaa ole, meidän muksut tekee paljon juttuja jo ihan omatoimisesti, mulla jää todellakin omaa aikaa ja energiaa muullekin, rutiinit on sen verran hyvin hanskassa jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manzzi kirjoitti:
Älkää nyt viitsikö.
Joo, näin olin ajatellut itsekin, sillä erotuksella että mies osallistuu jo nyt paljon ja on lasten asioissa mukana myös rahallisesti. Eikä lastenhoito nyt niin rankkaa ole, meidän muksut tekee paljon juttuja jo ihan omatoimisesti, mulla jää todellakin omaa aikaa ja energiaa muullekin, rutiinit on sen verran hyvin hanskassa jo.
jos se noin helppoo on, miksi etsit miestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manzzi kirjoitti:
Älkää nyt viitsikö.
jos se noin helppoo on, miksi etsit miestä?
En etsi, lue aloitus .
Mun äiti löysi uuden miehen, vaikka oli kolme lasta huollettavana (10-, 7- ja 2-vuotiaat). Uudella miehellä oli ennestään itsellä yksi lapsi. Koko ajan mies oli innokkaampi muuttamaan yhteen jne. Tästä siis vuosikymmenet aikaa, ovat vieläkin yhessä. En tiedä miksei onnistuisi uuden löytäminen, miksi se neljäs lapsi vaikuttaisi asiaan ratkaisevasti? Vai onko tässä ajatus, että pitäisi löytää nimenomaan lapseton mies?
Panoreiäksi käy kyllä mikä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Manzzi kirjoitti:
Älkää nyt viitsikö.
Eli nyt ei kuitenkaan haittaa, vaikka uusi mies raapii persettään sohvalla? En siis kysy provosoidakseni vaan olen useamman lapsen isästä kiinnostunut vela-nainen. En pysty näkemään suhteella tulevaisuutta. En ole valmis joustamaan käytännössä mistään muusta kuin siitä, että mies ”saisi” käyttää aikaansa lapsiin, kunhan minun ei tarvitsisi osallistua.
Vierailija kirjoitti:
No naiset voi kysyä tätä itseltään:
Tapailisitko miestä, jolla on 4 lasta ennestään?
Niinpä. Suurin osa ainakin normaaleista naisista ei.
Mun puolestani miehellä saisi olla vaikka 20 lasta, jos rakastaisimme toisiamme ja haluaisimme elää yhdessä.
Itse tunnen useita eronneita naisia, joilla on lapsia, ja jotka ovat löytäneet uuden, paremman suhteen. Joillain on 2, useimmilla kolme, ja yhdellä oli 5 ( samalle miehelle), nyt uuden miehen kanssa vielä pari lisää.
Jos se on rakkautta, ei lapset haittaa. Jos taas vaan "kunhan on joku"- niin sitten varmasti haittaa.
Monet sanoo, että ei haittaa jos lapset isoja. Mitä se auttaa, oikeasti? Ajatelkaa jo ihan sitä, että jos kukin lapsista kyläilee kerran kuussa, ei pahimmillaan koskaan ole rauhallista viikonloppua. Todennäköisesti ainakin pari lapsista tekee lapsenlapsia, ja sitten taas kotona hyörií iso lapsilauma ehkä jopa viikottain. Usein aikuisia lapsia joutuu avustamaan pitkälle yli kahdenkymmenen.
Hyvästi oma rauha, joko loppuiäksi, jos tuollaisen suurpakkauksen itselleen ottaa!