Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et työllisty, mikä on ammattisi?

Vierailija
29.12.2017 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (559)

Vierailija
501/559 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajillekaan ei riitä työpaikkoja. olen työtön aineenopettaja ja luokanopettaja. Myös ihmettelen, miksi opettajia koulutetaan niin paljon.

Itse olen kielten ope ja meidäkin laitoksella puhuttiin vaan koulutuspaikkojen lisäämisestä. Miten voidaan yliopistolla olla niin pihalla aineenopettajien työttömyystilanteesta. Itse työskentelen tällä hetkellä osa-aikaisena koulunkäyntiavustajana.

Yliopisto, kuten muutkin koulut, haluaa tietenkin pitää kiinni koulutuspaikoistaan, koska saa määrärahansa sen mukaan. Päätökset paikkamäärien muuttamisesta pitää tehdä muualla.

Vierailija
502/559 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisi huomenna mennä töihin. Mutta taas alkaa vuosi työttömissä merkeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/559 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi, mutta markkinointi oli pääaineeni, ja en ole ollut yhtään päivää kaupan alalla töissä, vaan tehnyt toimistoalan hommia koko tähän astisen työhistoriani ajan niin pankeissa kuin eri virastoissa laidasta laitaan.  Olisi vaan pitänyt hommata vakituinen virka/toimi ennen lapsieni tekoa, sillä halusin hoitaa omat lapseni kotona itse, kun he olivat alle kouluikäisiä, ja se valitettavasti vaikutti myöhempään työllistymiseeni heikentävästi, ja olen ollut sen jälkeen vain pätkissä töissä ja välillä kursseja.  Terveys on heikentynyt ja nyt on jo ikääkin sen verran, että olen jo aikapäiviä sitten luovuttanut...

Vierailija
504/559 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun saisi huomenna mennä töihin. Mutta taas alkaa vuosi työttömissä merkeissä.

Mitä väliä, niin se vuosi alkanut jo monesti työttömyyden merkeissä.

Vuodet vierivät kohti kuolemaa, eletään kuitenkin vaikkei töitä oliskaan.

Vierailija
505/559 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitähän haetaan koko ajan??

Vierailija
506/559 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku laittoi et laikkarina ei työllisty? joka paikas on pulaa niistä..olen hämmästynyt.

Vierailija
507/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Data-analyytikko.

Vierailija
508/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työllisty riittävästi tullakseni omillani toimeen. Ammatteja minulla on kolmekin. eläintenhoitoa tein takavuosina. Sitten opiskelin media-alan ammatin. Nyt olen nollasopparisiivooja- jolla ei ole mitään tulevaisuutta ammatillisesti.

Ammattia tärkeämpää on se työ mistä saa elämään rahaa, ja vielä ohessa se että on muuten ok, eli se vapaa-aika toimii, ettei ota isompaa stressiä muuttuvissa olosuhteissa.

Sillätavoin työllistyminen, ettei työvoimaviranomaisella ole ihmettelemistä asiassa, on hankalaa nykyään. Vähintään tulee rekrytapahtumiin pyyntejä jatkuvasti- vaikka tekisi lähes sataakin tuntia kkk töitä. Soviteltu on haettava etytä saa kaikkien laskujen jälkeen edes elettyä.

Vierailija
509/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki työttömille media-alan ammattilaisille: some! Perustakaa blogi, twitter-tili, instagram-tili, liittykää Linkediniin ja muuttakaa fb avoimeksi. Tägiä tägin perään.

Sitten kirjoitatte kaikkea yleispätevää ja ylevää jaarittelua, kehutte itseänne ja laittakaa kuvat joka ikisestä pilkusta minkä olette joskus tehneet. Kuvaatte itseänne jännittävissä paikoissa hyvin laittautuneena. Tekstejä voi myös kopioida, ei niiden alkuperää kukaan ala tutkimaan. Samoin kuvia voi lainailla, vähän muokkaatte niin ei tunnista alkuperäistä (värimuokkaus, rajaaminen). Johan alkaa työtarjouksia sadella!

Vierailija
510/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköisesti ostolaskut kierrätetään kentällä niin, että järjestelmä etsii siihen automaattisesti tiliöinnin ja laittaa laskun kiertoon ennalta tehdyn kierron perusteella. Kirjanpitäjä on jatkossa enemmän neuvova asiantuntija ja onhan selvää, että homma pyörii nykyistä vähemmällä henkilökunnalla.

Olen itse enstisellä työpaikalla ollut ottamassa uutta järjestelmää käyttöön ja kun homma alkoi kunnolla toimia, niin mitäpä teki työnantaja? Pisti yt:t pystyyn. Nyt sinne on tullut uusia asiakkaita ja työntekijämäärä on vain pienentynyt minunkin lähtöni jälkeen.

Voi ei, olen juuri ollut aikeissa hankkia lisäkoulutusta taloushallintoon kun toimistotöitä pääasiassa tehnyt ja ne paikat katoaa vauhdilla juurikin tuon Digitalisaation takia. Kirjanpitäjän ja palkanlaskijan töitä on vielä selvästi enemmän mutta näinkö on sielläkin suunnalla 😟.

Periaatteessa tietoteknisesti ei liene vaikeaa suunnitella lähes alusta loppuun asti toimivaa kirjanpito-ohjelmaa juurikin siksi että kirjanpito on täysin koordinoitavissa eri tapahtumalajeille digitaalisesti. Eli lähitulevaisuudessa häviää myös nuo työpaikat. Mitä ihmeen työpaikkoja jää enää jäljelle tehtäväksi? Älkää hyvät ihmiset hankkiko liiketalouden tutkintoa merkonomi-tradenomi niillä ei tee mitään.

Ei hyvää päivää......teillä ei ilmiselvästi ole mitään käsitystä taloushallinnon työstä tai olette päässeet tekemään vain perustason töitä, just sitä missä tallennellaan vain niitä pikku kuitteja. Kirjanpitäjän työtä ei koskaan voi täysin automatisoida, myös ne automaattisesti tallentuneet tapahtumat täytyy aina tarkistaa, verotus huolehtia, että menee 100%:sti oikein yms. En nyt jaksa tässä tarkemmin eritellä, mutta työ on niin laajaa, että kyllä siinä tekemistä piisaa vaikka kuinka olisi automaattista.

Siitä huolimatta kirjanpitäjiä tarvitaan entistä vähemmän. Yksittäisellä kirjanpitäjällä on töitä ihan tehdä asti, mutta kirjanpitäjien määrä vähenee koko ajan.

Vierailija
511/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöpedagogi

Siitä vaan politiikkaan mukaan; Husu ja Nasima ovat myös yhteisöpedagogeja.

Vierailija
512/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taloushallinnon merkonomi, suuntautunut palkanlaskentaan ja vähissä on ollut työt. Niin vähissä, ettei päivääkään töitä alalta. Pahin este on ollut kokemattomuus, mutta ei avoimia paikkojakaan paljoa ole ollut.

Vierailija
513/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miinna-Maarit Sipilä, kasvatustueteen maisteri. Ei ole päivääkään ollut palkkatöissä, koko elämän ollut kotona "kotiäitinä". Mielenkiintoista olisi tietää mitä äitiä ne 20+ miehet ja naiset (aikuiset lapset) on tarvinneet. Mutta kun ei ole kokemusta työelämästä, niin ei enää tuon ikäistä palkata minnekään. Voi voi. 

Miehen piti kehittää joku feikki säätiö ettei näytä niin irvokkaalta. Pantiin nainen sinne, kun ei muuta suostu tekemää. Tosiasiassa pitkäaikaistyötön.

Ehkä kärryjen työntekijäksi työharjoitteluun voisi päästä, ikäkin jo sen verran, ja tuo ylipainon tuoma rasite.

Sipilän Minna -vaimo tienaa silti enemmän kuin Stubbin juristivaimo.

315 000 euroa pääomatuloja tienannut Minna-Maaria Sipilä toimii hallituksen puheenjohtajana Sipilöiden nimiä kantavassa Minna-Maaria ja Juha Sipilä säätiössä.

Keskustan puheenjohtaja tunnetaan monia miljoonia euroja tienanneena entisenä it-yrittäjänä, mutta hän jäi vuonna 2013 tuloissa selvästi jälkeen vaimostaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000875535.html

Vierailija
514/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna-Maaria Sipilä ensikertalaisena Kempeleen kakkoseksi – pääministeri auttoi vaalimainosten teossa

Pääministeri Juha Sipilän puoliso Minna-Maaria Sipilä nousi heti ensimmäisissä vaaleissaan puolueensa ääniharavaksi Kempeleessä.

Uunituore valtuutettu ei liiemmin saanut mieheltään neuvoja vaaleja varten, käytännön apua kuitenkin.

– En nyt kauhean paljon, itse asiassa en edes kysellyt. Tietysti jotain vinkkejä sain. Mutta kyllä hän sitten esimerkiksi omia flaiereitani oli tulostamassa apuna, Minna-Maaria Sipilä kertoi tyytyväisenä vaalitunnelmistaan.

Sipilän perhe aikoo sovittaa pääministeriyden ja valtuustotyön vaatiman työn ja arjen ilman "kaukoperheilyä".

– Se varmasti riippuu paljon siitä, millaisia tehtäviä tulee valtuustopaikan myötä. Mutta Oulun ja Helsingin välillä kulkee liikenne erittäin hyvin. En usko, että se on ongelma.

https://yle.fi/uutiset/3-9557698

Vierailija
515/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Data-analyytikko.

Bioinformaatikkoja tarvitaan. Toki vaatii koulutusta sille alalle.

Vierailija
516/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liilaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanattomaksi vetää kyllä tämä opettajien työllisyystilanne. Valmistun pian opeksi. Ei muuta kuin kortistoon vaan. Vuosien opiskelut, hienot arvosanat ja vaivannäkö vessasta alas:(

Opiskelijoita otetaan sijaisiksi, koska tulee halvemmaksi. Joku onnekas saa sitä kautta vakityön. Ja toki suhteilla pääsee edelleen hyvin töihin jonojen ohi. Sääli vaan että tuhansien opettajien unelmat murretaan, opiskeluun satsaaminen ei kannattanut ja osaaminen menee hukkaan. Peruskoulu rämpii muutenkin suossa uudistuksineen, mutta en ole vakuuttunut siitä, että opettaja-aineskaan olisi parhaasta päästä nykyisillä valintakriteereillä.

Opettajaksi ei pääse vakituiseksi ellei ole täysin pätevä eli valmistunut opeksi. Opiskelijat voi kyllä tehdä lyhyempiä pätkiä, mutta jos epäpätevä palkataan pätevän ohi lienee syytä pyytää rehtorilta perusteluja.

Niin, ala nyt sitten valittaa ja tapella asiasta. Minä kävin opettajana pari vuotta sitten haastattelussa ja meitä haastateltiin kolme sijaisuuteen. Hakijoita (päteviä) oli kai ollut 20-30, kesken vuotta muutaman kuukauden sijaisuus.  Valittiin sitten henkilö, jonka tietoja ei löydy mistään netistä. Kysyin rehtorilta valintaperusteita ja kelpoisuutta. Vastaus oli, että "on valmistumassa opettajaksi pian" (=epäpätevä) ja työkokemusta vuosia opetustyöstä, kun me kaksi muuta oltiin lyhyellä kokemuksella. Kysyin vielä perään, että eihän valmistumaton ole kelpoinen ja "pian" on aina suhteellista. Lisäksi kysyin, että mistä opetustyöstä on kokemusta. Lopulta kiemurtelun jälkeen vastasi, että on ollut päiväkodissa vuosia varhaiskasvatuksen puolella... Sitten selvisi, että on lähihoitaja. En tiedä, opiskeleeko opettajaksi, todennäköisesti. Ei ole montaa kuukautta, kun törmäsin parkkihallissa ko. rehtoriin ja laitin piruuttani googleen, joko tuon valitun gradu löytyy netistä. Ei löydy, ei löydy mistään valmistuneiden listoilta, eikä toimi nyt opettajana. Sen kuulin tutun kautta silloin, että ko. nainen oli rehtorin naapuri.

Veit asian tietenkin eteenpäin ja sait korvauksia?

Vierailija
517/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Data-analyytikko.

Niin tarvitaan, mutta maksajat puuttuvat ainakin Suomesta

Vierailija
518/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Data-analyytikko.

Niin tarvitaan, mutta maksajat puuttuvat ainakin Suomesta

Pitää paikkansa, kuten useimmilla muillakin aloilla tätänykyä. Hallitusta asia ei tunnu kiinnostavan lainkaan.

Vierailija
519/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimistotyöntekijä, logistiikkakorrdinaattori, huolitsija, myyntiassistentti

perustoimistohommat, pystyy tekemään aika monia  toimistotöitä, mutta kaikkiin näihin hommiin

n. 100 hakijaa, haastatteluihin pääsee joskus, viimmekisi jopa hopealle. Kultaa ei koskaan. 3 vuotta olen hakenut töitä , n. 5 hakemusta /kk.

Vierailija
520/559 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toimistotyöntekijä, logistiikkakorrdinaattori, huolitsija, myyntiassistentti

perustoimistohommat, pystyy tekemään aika monia  toimistotöitä, mutta kaikkiin näihin hommiin

n. 100 hakijaa, haastatteluihin pääsee joskus, viimmekisi jopa hopealle. Kultaa ei koskaan. 3 vuotta olen hakenut töitä , n. 5 hakemusta /kk.

Voi apua, olen juuri harkinnut tuollaisiin hommiin siirymistä, kun siellä näyttää edes olevan paikkoja, joita hakea. Omalla alallani ei edes ole haettavia paikkoja. Mistä päin Suomea olet? Onko tilanne pääkaupunkiseudulla yhtä huono?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi