Kummassa pärjää paremmin, kaupungissa vai maalla, jos yhteiskunta kaatuu?
Jos sähköt menisivät useammaksi päiväksi niin kummassa pärjäisi paremmin, kerrostalossa kaupungissa vai omakotitalossa maalla? Kumman itse valitsisit?
Tässäpä pähkinä pureskeltavaksi.
Kommentit (11)
Jos maalla on tulisija ja puuta niin sitten tietysti siellä. Ja tietysti vettä. Olen nähnyt paljn pelkän sähkön varassa olevia tönönä ns. maallakin.
Maaseudulla on ja täältä tulee kaikki elämisen perusasiat.
Vettä kaivosta, polttopuuta metsästä, ruokaa pellosta, kalaa järvestä, marjoja ja sieniä mettästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos maalla on tulisija ja puuta niin sitten tietysti siellä. Ja tietysti vettä. Olen nähnyt paljn pelkän sähkön varassa olevia tönönä ns. maallakin.
Ikinä ei omakotitalossa kannata pelkän sähkön varaan lämmitystä laskea, pitäisi olla se puu siinä myös mukana.
kaupungissa on helpompaa, kun sossu tuo säkeillä sähköä kaikille työnvälttelijävuokralaisille
somevaikuttajilla on kaupungissa helpompaa, kun ei pariin päivään pääse julkaisemaan kuvia perseestään ja pitää siksi hypätä katolta, kerrostalo on parempi. maalla, kun hyppää 1-2 kerroksisen talon ikkunasta, niin tulee vaan kipeäksi ja katkaisee ehkä luita.
Joulun 2011 jälkeen elettin 3vrk ilman sähköä, ihan normaalia elämää, no silloin kyllä vettä tuli hanasta ja ulkona oli jääkaappi keli eli muutama plussa aste.
On meillä kyllä kaivokin, mietin juuri, että pitäisi varmaan jotain veden puhdistustabetteja ostaa tai kai sitä vettä keittämälläkin sen juotavaksi saa.
Maalla. leivinuuni/puuhella, plussana muutama pönttöuuni, puukiuas. Oma kaivo tai vesistö lähellä, puuta tarpeeksi ja kynttilöitä. Sillä pärjää ja jos ruokaa vielä on tarpeellisesti niin lokosat oltavat on. Kantona juoma, käyttö ja pesuvesi. Hellalla lämmittää.
Maalla tietysti. Puuta saa metsästä ja kalaa järvestä. Kaupunkilaiset ovat hätää kärsimässä.
Tietysti kaupungissa. Kaupat on lähellä ja joka töpselistä tulee sähköä ja seinästä rahaa. On meri ja Vantaa mutta onhan meillä hanavesikin. Siis stadi.
kummassakin on vihervasemmistolaisia, jotka aloittavat (jatkavat) varastelun. eli pitää olla riittävästi luoteja