Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisen, joka sanoo, että työtä löytyy vaikka miten paljon, kun vain etsii...

Vierailija
29.12.2017 |

..pitäisi antaa se oma työpaikka jollekulle, joka ei sitä työtä ole etsinnöistä huolimatta saanut. Sitten tämä henkilö etsisi uuden työn ja antaisi tämän taas sellaiselle, joka ei sitä saanut jne. Ja tätä jatkettaisiin niin kauan kuin kaikilla halukkailla on töitä. Miksi se, jolle se työnhaku on niin hiton helppoa, ei voisi tehdä sitä toisten puolesta?

Itse olen työelämässä, mutta ottaa niin päähän tämä sama vanha virsi.

Kommentit (209)

Vierailija
21/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sinä olet noin etevä, niin äkkiäkös sinä kipuat takaisin sinne, missä nyt olet, eikös?

ap

Kiitos, ap, kauniisti sanottu. Mutta 30 vuotta siihen meni, ei ihan äkkiä, enkä ole enää nuori ja innokas.

No sitten sinun ei varmaankaan tarvitse enää toitottaa, että työtä löytyy koska vain ja kenelle vain, jos sinäkään et viitsi sitä rumbaa enää aloittaa alusta. 

Toitottaa?

Loppuiko sinulta argumentit?

Huomasitko otsikon? Tämä aloitus oli tehty niille, jotka hokevat tuota työttömille. Jos et hoe, aloitus ei koske sinua ja ymmärrät sen, että sitä työtä ei tosiaankaan niin vain löydy. Yksinkertaista. 

Ap on yksinkertainen, ja pahalla päällä. Menen takaisin nukkumaan, huomenna työpäivä, saatana.

ap

Vierailija
22/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvitse toitottaa 30 vuotta vanhoja asioita joilla ei ole enää mitään relevanssia tässä päivässä. Vuonna 1987 työtilanne oli aivan eri ja lisäksi oli paljon ns. matalan kynnyksen työpaikkoja joita ei enää nykyään ole. Siis sellaisia, jonne pääsi ilman mitään koulutustakin.

Eikä kannattaisi tällaiselle 90-luvun laman veteraanille valittaa nykyisistä työmarkkinoista mitään.

Älä kitise. Jos sinulla ne kaksi aivosoluasi kohtaisi toisensa, ymmärtäisit tuon kommentin siitä miksi sinun on ihan turha koittaa päteä 30 vuotta vanhoilla asioilla. Vaikka olisit kuinka 90-luvun laman veteraani, se ei poista sitä tosiasiaa, että olet urasi aloittanut 1987, jolloin työtilanne oli aivan eri kuin tänä päivänä ja lisäksi oli simppeleitä töitä joihin palkattiin kouluttamattomiakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on yksinkertainen, ja pahalla päällä. Menen takaisin nukkumaan, huomenna työpäivä, saatana.

ap

Hehheh, olitpas hauska. Mene vain takaisin nukkumaan, niin ehkä se argumentaatiokin alkaa luistaa vähän paremmin. 

oikea ap

Vierailija
24/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi hyvän työuran ja pitkälle urallaan edenneen pitäisi taas aloittaa sieltä pohjalta, kun saa potkut YT-neuvotteluissa. Ketä se hyödyttää että vuosien varrella hyvän tietotaidon kerännyt aloittaa alusta juoksupoikana? Varsinkin kun ei häntä sellaiseen hommaan edes palkata, vaan siihen otetaan työttömyyskorvauksella joku kahden kuukauden työelämäkokeilia, joka potkitaan pihalle kun pitäisi ihan oikeasti palkkaakin alkaa maksaa.

Ihan oikeasti. HERÄTKÄÄ JO! TYÖTTÖMYYS EI OLE TYÖTTÖMIEN SYY. SE ON TYÖNANTAJIAN JA EDESKUNNAN AJAMIEN SÄÄDÖSTEN YM. VIKA. EI TYÖTÖN VOI SILLE MITÄÄN ETTÄ SAMAA PAIKKAA HAKEE SATA MUUTAKIN JA ETTÄ UUDEN TYÖNTEKIJÄN PALKKAAMINEN ON TEHTY NIIN VAIKEAKSI ETTÄ TYÖNANTAJAT EIVÄT HALUA KÄYDÄ SITÄ PAPERIRUMBAA LÄPI VAIN HETKEN PÄTKÄN TAKIA. SUOSITTELEN TEILLE VÄNKÄÄJILLE TUTUSTUMAAN SIIHEN MITÄ KAIKKEA TYÖNANTAJAN ON LAIN MUKAAN HOIDETTAVA PALKATESSAAN UUSI TYÖNTEKJIKÄ JA MITÄ KAIKKIA MAKSUJA HÄLLÄ MENEE SEN TYÖNTEKIJÄN PALKAN LISÄKSI.

Siinähän sitten mietitte että onko se edelleen työttömän vika ettei hän saa töitä. Vittu että alkaa vituttaa tämä sama virsi.

Vierailija
25/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä töitä on kun etsii.

Itse etsin jatkuvasti uutta työtä tehtäväksi ja mukavasti löytyy. Pitkiä työsuhteita ei ole vaan jokainen projekti on omansa.

Mitään tukia en saa.

Mikä sinua siis estää tekemästä niin kuin ehdotin? Annat ne projektisi sellaisille, jotka eivät niitä itse löydä. 

ap

Koko projektia en voi antaa muiden tehtäväksi, mutta osan kyllä. Usein näin teenkin.

Vierailija
26/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Eikös se kantava väite tässä ole se, että kuka tahansa työtön löytää minkä tahansa työn ja myös osaa sen? 

ap

Ei ole.

Kyllä se monessa keskustelussa tuntuu olevan. Jos ei löydy pätevää hitsaria, syyllistetään kaikki työttömät. Jos ei löydy työtöntä, jolla ei autoa käytössä ja keinosiementejän A-luokan korttia, syyllistetään taas kaikki työttömät jne.

Vain harva ottaa koulutettuja tai kokeneita alemman tason hommiin. Mutta korvaamaton ei ole kukaan. Monesti on käynyt niin, että kun omasta mielestään huippuosaaja lähtee, tilalle saadaan parempi. Muistan takavuosina, kuinka erään erinomaisuuden tilalle tullut äitiyslomane sijainen osasi lähes kaiken paremmin kuin tämä sijainen ja myös hommat luistivat. Silti tämä vakkkari palattuaan haukkui että on hommia tekemättä, mutta kysyttiin, että mitä, ei pystynytkään yksilöimään yhtään mitään. Sai siirron eri tehtäviin, hitaalle sopivampiin.

Vierailija
27/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse etsin jatkuvasti uutta työtä tehtäväksi ja mukavasti löytyy. Pitkiä työsuhteita ei ole vaan jokainen projekti on omansa.

Mitään tukia en saa.

Mikä sinua siis estää tekemästä niin kuin ehdotin? Annat ne projektisi sellaisille, jotka eivät niitä itse löydä. 

ap

Koko projektia en voi antaa muiden tehtäväksi, mutta osan kyllä. Usein näin teenkin.

Miksi et voi antaa? Johtuuko se siitä, että et halua vai siitä, että joku toinen ei sitä osaisi, vai siitä, että kukaan työtön ei sitä vain halua tehdä? Jos vastaus on jokin muu kuin viimeinen, siitä voisi kai päätellä, että sinunkaan työtäsi ei kukaan työtön noin vain halutessaan saa. 

ap

Vierailija
28/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään tukia en saa.

ap

Miksi et voi antaa? Johtuuko se siitä, että et halua vai siitä, että joku toinen ei sitä osaisi, vai siitä, että kukaan työtön ei sitä vain halua tehdä? Jos vastaus on jokin muu kuin viimeinen, siitä voisi kai päätellä, että sinunkaan työtäsi ei kukaan työtön noin vain halutessaan saa. 

ap

Siksi, että minä olen projektin myynyt ja olen siitä vastuussa.

Jos joku muu myy vastaavan projektin, siitä vaan tekemään.

Vierailija
29/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ap:n ehdotuksessa on se, että se työnantaja haluaa sen, jonka on palkannut. Ei toiseksi parasta, eikä jotakuta joka sattuu olemaan työttömänä. Eli ei työpaikkoja voi kierrättää noin.

Sen sijaan, jokainen voi kyllä parantaa omia mahdollisuuksiaan saada työtä.

Vierailija
30/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään tukia en saa.

ap

ap

No niin. Sinä et siis voi antaa projektin vastuuta kenellekään. Sitten luoksesi tulee työtön työnhakija, joka sanoo, että hänen on nyt saatava tämä projekti, koska työn kuulemma saa vain kun marssii paikalle. Mitä sanot hänelle? 

ap

Vierailija
31/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä työpaikassa oli työ, mitä kukaan ei halunnut tehdä. Työtä kävi tekemässä lyhyissä työsuhteissa milloin minkäkinlainen tekijä, mutta aina lähtivät pois, kun muut pitivät paskahommana, eikä kukaan arvostanut. Sitten tekijäksi palkattiin henkilö, joka teki työn hyvin ja piti työstään ja oli positiivinen ja iloinen. Samalla hiukan kehitti työtapoja ja alkoi saada muiltakin arvostusta. Miten kävi? Pomo irtisanoi ja palkkasi työhön oman poikansa.

Vierailija
32/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ap:n ehdotuksessa on se, että se työnantaja haluaa sen, jonka on palkannut. Ei toiseksi parasta, eikä jotakuta joka sattuu olemaan työttömänä. Eli ei työpaikkoja voi kierrättää noin.

Sen sijaan, jokainen voi kyllä parantaa omia mahdollisuuksiaan saada työtä.

No niin, hyvä, piste tästä. Jatkapas tätä ajatusmallia. Ymmärrätkö, mitä tämä ongelma tarkoittaa sen työttömän työnhakijan kannalta? Saat toisen pisteen ja papukaijamerkin jos tiedät. 

ap

Vierailija
34/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tekemättömän työn löytäminen vaikeaa ole. Palkanmaksajista on viime vuosina ollut kova puute!!!

Vierailija
36/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi hyvän työuran ja pitkälle urallaan edenneen pitäisi taas aloittaa sieltä pohjalta, kun saa potkut YT-neuvotteluissa. Ketä se hyödyttää että vuosien varrella hyvän tietotaidon kerännyt aloittaa alusta juoksupoikana? Varsinkin kun ei häntä sellaiseen hommaan edes palkata, vaan siihen otetaan työttömyyskorvauksella joku kahden kuukauden työelämäkokeilia, joka potkitaan pihalle kun pitäisi ihan oikeasti palkkaakin alkaa maksaa.

Ihan oikeasti. HERÄTKÄÄ JO! TYÖTTÖMYYS EI OLE TYÖTTÖMIEN SYY. SE ON TYÖNANTAJIAN JA EDESKUNNAN AJAMIEN SÄÄDÖSTEN YM. VIKA. EI TYÖTÖN VOI SILLE MITÄÄN ETTÄ SAMAA PAIKKAA HAKEE SATA MUUTAKIN JA ETTÄ UUDEN TYÖNTEKIJÄN PALKKAAMINEN ON TEHTY NIIN VAIKEAKSI ETTÄ TYÖNANTAJAT EIVÄT HALUA KÄYDÄ SITÄ PAPERIRUMBAA LÄPI VAIN HETKEN PÄTKÄN TAKIA. SUOSITTELEN TEILLE VÄNKÄÄJILLE TUTUSTUMAAN SIIHEN MITÄ KAIKKEA TYÖNANTAJAN ON LAIN MUKAAN HOIDETTAVA PALKATESSAAN UUSI TYÖNTEKJIKÄ JA MITÄ KAIKKIA MAKSUJA HÄLLÄ MENEE SEN TYÖNTEKIJÄN PALKAN LISÄKSI.

Siinähän sitten mietitte että onko se edelleen työttömän vika ettei hän saa töitä. Vittu että alkaa vituttaa tämä sama virsi.

Mä aloitin uudelleen pohjalta. Mutta pystyin tähän ainoastaan koska olen velaton ja asun yksin. Ja olin valmis luopumaan materiasta. 

Ja sen verran vittumainen ihminen olen, että pyyhin perseeni kalliilla koulutuksellani, jonka yhteiskunta on minulle maksanut, mutta jota yhteiskunta ei haluakaan enää hyödyntää. Ei ole minun häviö vaan Juhanan, kun tuloistani ei paljon veroja maksella eikä vietetä kulutusjuhlia. Saakin kaatua tällainen yhteiskunta, joka ei pidä vanhoista ja nuorista huolta.

Vierailija
37/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä työpaikassa oli työ, mitä kukaan ei halunnut tehdä. Työtä kävi tekemässä lyhyissä työsuhteissa milloin minkäkinlainen tekijä, mutta aina lähtivät pois, kun muut pitivät paskahommana, eikä kukaan arvostanut. Sitten tekijäksi palkattiin henkilö, joka teki työn hyvin ja piti työstään ja oli positiivinen ja iloinen. Samalla hiukan kehitti työtapoja ja alkoi saada muiltakin arvostusta. Miten kävi? Pomo irtisanoi ja palkkasi työhön oman poikansa.

Tässäpä se onkin - työstään ei saa pitää, ei ainakaan näyttää pitävänsä...

Vierailija
38/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään tukia en saa.

ap

ap

No niin. Sinä et siis voi antaa projektin vastuuta kenellekään. Sitten luoksesi tulee työtön työnhakija, joka sanoo, että hänen on nyt saatava tämä projekti, koska työn kuulemma saa vain kun marssii paikalle. Mitä sanot hänelle? 

ap

Sanon, että työn saa kun sen hankkii.

Tässä tapauksessa projekti pitää myös myydä, se myynti kuuluu siihen työhön.

Osa työstä on tehty siinä vaiheessa kun se projekti on myytyy ja toimeksianto saatu. Tämän jälkee alkaa toteutus.

Vierailija
39/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..pitäisi antaa se oma työpaikka jollekulle, joka ei sitä työtä ole etsinnöistä huolimatta saanut. Sitten tämä henkilö etsisi uuden työn ja antaisi tämän taas sellaiselle, joka ei sitä saanut jne. Ja tätä jatkettaisiin niin kauan kuin kaikilla halukkailla on töitä. Miksi se, jolle se työnhaku on niin hiton helppoa, ei voisi tehdä sitä toisten puolesta?

Itse olen työelämässä, mutta ottaa niin päähän tämä sama vanha virsi.

Mulla on niin hyvä työpaikka ja hyvä palkka että en luovu niistä millään!! Ja kyllä, töitä löytyy jos vaan haluaa! 😊

Vierailija
40/209 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään tukia en saa.

ap

ap

ap

Sanon, että työn saa kun sen hankkii.

Tässä tapauksessa projekti pitää myös myydä, se myynti kuuluu siihen työhön.

Osa työstä on tehty siinä vaiheessa kun se projekti on myytyy ja toimeksianto saatu. Tämän jälkee alkaa toteutus.

Eli työn hankkimiseen ei riittänytkään se, että vain marssi paikalle ja halusi sen työn, eikös? 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän