Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhana Vartiainen uutisissa: "Työttömän tulee tarvittaessa muuttaa muualle" kun kysyttiin työn ja te-palveluiden saatavuudesta

Vierailija
28.12.2017 |

Entä jos en saa sieltä isommasta kaupungista asuntoa tai minulla ei ole rahaa maksaa takuuvuokraa niin mitäs sitten?

Kommentit (386)

Vierailija
141/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos me kaikki kehäkolmosen ulkopuolella laitetaan asuntohakemus Helsingin kaupungille. Sellaset puoli miljoonaa hakemusta vaikkapa ensi viikon aikana. Vartiaisen märkä uni?

Ja miten se ehdotettu "alempi tukiraha" riittää niihin vuokriin ja muuhun välttämättömään?

Vierailija
142/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yhteiskunta ei pysty järjestämään töitä ja huolehtimaan työttömistä niin äkkiä harmaa talous ja rikollisuus alkavat rehottamaan.

Perstuntuma sanoo, että on kasvanut jo jonkin aikaa. Samoin jonkinlainen vaihdantatalous/varjotalous työttömien ja syrjäytyneiden keskuudessa. Ammattini puolesta näen tätä puolta yhteiskunnasta. Toivottavasti olen väärässä. Ei vastaa kuvaani hyvinvointivaltiosta kansalaisten ajaminen moiseen.

Se on kyllä nykyään paremminvointivaltio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokone ja nettiliittymä eivät ole työttömälle/köyhälle välttämättömiä, tarvittavat asiat voi hoitaa hyvin kännykällä tai sitten kirjastossa tai jossain virastossa.

Sillä halvalla peruskännykällä on yllättävän vaikea lähettää siistejä työhakemuksia vaadittuine liitteineen. Kirjastossa käyminen taas maksaa, jollei sitä ole lähinurkilla.

Vierailija
144/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos en saa sieltä isommasta kaupungista asuntoa tai minulla ei ole rahaa maksaa takuuvuokraa niin mitäs sitten?

Koittaisit järjestää asiasi niin kuin ennen vanhaan. Ei ollut juuri porkkanaa, niinkuin nykyään. Kepissä ei sen sijaan säästelty! Muutettiin maalta Helsinkiin ja mentiin alivuokralaiseksi. Kyllä se siitä elämä lähtee sullakin lutviutumaan tyvestä puuhun. Kyllä töitä löytyy.

Jaahas. Vai että alivuokralaiselle asuntoja tarjolla Helsingissä? Älä unta nää.

Vierailija
145/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan Vartiainen on. Meillä kävi joku vuosi sitten siivoamassa nuori nainen, joka oli muuttanut Kaavilta Espooseen ja asui kolmen muun kanssa kimppakämpässä. Tapasin hänet sattumalta vanhan tätini luona ennen joulua ja hän kertoi, kuinka oli työn ohessa opiskellut lähihoitajaksi ja parin työssäolovuoden jälkeen oli ystäviensä kanssa perustanut hoivaringin. Hänen koko perheensä oli nyt muuttanut pk-seudulle, isä saanut töitä bussinkuljettajana ja äiti hoitajana päiväkodissa.

Tuollaista omatoimisuutta arvostan.

Joo, ja kaikki Suomen 300 000 työttömyyskorvausta saavaa tekemään saman. Mietipä uudestaan.

Aina on lähdetty työn perässä kaupunkiin. Minunkin isovanhempani lähtivät tyhjätaskuina pientilalta Kuopioon. Isoisä meni likööritehtaalle, isoäiti myyjäksi halliin. Omat vanhemmat saivat jo korkeakoulutuksen ja työtä löytyi pääkaupunkiseudulta, toinen lääketehtaalta, toinen apteekista.

Ennen ei ollut työttömyyskorvauksia ja jos työtä ei löytynyt Suomesta, lähdettiin Ruotsiin. Ei ollut vaihtoehtoja. Hyvä, että nykyään ihmisiä tuetaan hädän hetkellä, mutta tuen on oltava määräaikaista. Jos ei vuoden aikana työtä löydy kohtuullisen matkan päästä, on lähdettävä kauemmas, vaikka sitten naapurimaihin.

Vierailija
146/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii tosi hyvin, mä esim. muutan tästä Helsinkiin, sieltä varmaan sais töitä... maksan vuokrakämpän sieltä, mies ja lapset jää tänne nykyiselle kotipaikkakunnalle kun miehellä on työ täällä. Asumiskulut kaksinkertaistuu ym., mutta mitäs siitä, hyvinhän ne maksellaan jollain osa-aikatyön liksalla.

Vaihdetaan päittäin, niin ei tule ylimääräisiä kuluja! Minä asun Helsingissä, mutta voisin tulla koettamaan onneani sinne teidän paikkakunnalle, jos tässä kuitenkin työn perässä pitää muuttaa. Voin nukkua vaikka sohvalla ja kyllä sinullekin petipaikka täältä meiltä järjestyy!

Vierailija
147/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli on hyvä, mutta en usko että vielä riittävä. Suomen pitää nyt lopettaa työttömien hyysääminen kerta kaikkiaan ja laitettava kaikki lusmuaminen ja työn välttely ja tukien varassa eläminen katkolle. Kyllä työhaluja alkaa löytyä kun mahassa kurisee nälkä.

Tekemätöntä työtä on vaikka kuinka paljon, ongelma on se että työ on niin helvetin kallista tässä maassa. Nyt pitää luoda kiireellä halpatyömarkkinat, niin varakkaat ihmiset voivat työllistää työttömiä. Kyse on palvelualan töistä ensisijaisesti, on täysin järjetöntä että rikkaat ihmiset puskevat lumia ja ajavat nurmikkojaan tai haaskaavat aikaansa kotitöissä ja ostoksilla. Kaikenlainen kierrätys ja korjaustyö on myös hyvin työllistävää ja käytännössä laiminlyötyä tällä hetkellä. Vanhusten hoito samoin.

Palkat alas, tuet pois ja työttömät töihin, siinä lyhyesti mitä pitää tehdä. Ansiosidonnainen työttömyyskorvaus pitää heti lakkauttaa, siinä ei ole minkäänlaista järkeä. Ammattiliitoilta valta on otettava pois.

Ja kun ruoan, asumisen, liikkumisen (julkinen liikenne, bensa) ym. hinnat pysyvät ennallaan, iin miten ihmiset pystyvät elämään niillä alennetuilla palkoillaan jos tuetkin on lakkautettu? Miten yritykset pärjäävät, jos ihmisillä ei ole rahaa ostaa mitään? Vastaapa tähän.

No tietenkin perustuki pitää olla, onhan se nytkin. Mutta sitä pitää heikentää että työnteko tulee aina kannattavaksi. Nythän työttömät elävät kuin siat pellossa, tuollahan nuo istuvat kapakoissa ja räpläävät älykännyköitään yms. Kaikki nämä pois!

Nykyiset työttömät eivät edes tiedä mitä on olla tiukoilla, ei työttömänä mitään bensan hintoja surkutella. Työttömän kulkuneuvo on halpa polkupyörä, se maksaa ehkä 30-50e eikä käyttökuluja juuri ole. Jos kumi menee rikki työtön korjaa sen tai sitten kävelee matkansa. Jos sitten työtä saa ja matkaan menee tunti tai kaksi niin siirretään herätystä aiemmaksi, vaikka klo 4.00 aamulla. Mikä ihmeen hoivakoti Suomen pitäisi olla, maailmalla on aivan tavallista että köyhän työläisen työpäivä kestää 16 tuntia!

Yritysten kannalta tilanne on tietenkin parempi kun työllisyysaste nousee. Eihän siinä ole mitään järkeä että yritykset kovan verotuksen kautta maksavat työttömille korkeat korvaukset jotta nämä voisivat sitten ostaa heidän omia tuotteitaan. Ei, ei se talous niin pyöri ja käytännössä nykyisin työttömät törsäävät rahansa surkeaan tuontitavaraan ja muuhun turhuuteen.

Kun se "heikennetty perustuki" ei riitä pk-seudun vuokriin.Ikuisuusongelma on että jos työttömän asuminen kustannetaan tuilla,summasta tulee matalapalkkatyön suuruinen.

Vierailija
148/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minua kyllä ärsyttää helsinkiläisenä duunarina elättää peräkylien ihmisiä, joille pitää maksaa to del la kalliilla kaikki palvelut ja jotka eivät käy töissä koska työpaikat on niin kaukana. Onko kaukana asuminen joku vapaudut palkkatyöstä -kortti?

Onko teillä sitten töitä siellä duunissasi tarjota?

Nimittäin jos kaikki syrjäkylien työttömät ryysivät Helsinkiin, niin sitten niiden elättäminen vasta kalliiksi tuleekin. Helsingissä on nimittäin sen verran isommat asumiskustannukset.

Vierailija
149/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minua kyllä ärsyttää helsinkiläisenä duunarina elättää peräkylien ihmisiä, joille pitää maksaa to del la kalliilla kaikki palvelut ja jotka eivät käy töissä koska työpaikat on niin kaukana. Onko kaukana asuminen joku vapaudut palkkatyöstä -kortti?

Joo ota vain kaikki Suomen työttömät asunnottomiksi ja Helsingin toimeentulotukea nostamaan. Siitähän vasta tykkäisitkin.

Vierailija
150/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna työttömyyskorvausta maksettiin 700 000 työttömälle. Tullaanko me kaikki Helsinkiin asumaan? Kuinka monta työtöntä työnhakijaa olet valmis majoittamaan olohuoneeseesi? Vai muutammeko lasten kanssa Rautatietorille telttaan?

Jos voisit kertoa konkreettisia ratkaisuja, sillä juuri konkretia tässä on ongelma. Jossain pitää asua, jotta voi tehdä töitä. Moni työtön on myös perheellinen, eli lapsille on oltava hoitopaikkoja ja kouluja. Helsingissä on ilmeisesti kovin pienet luokkakoot ja päiväkodit tyhjinä, kun kaikkien tulisi muuttaa Helsinkiin. Samalla pääkaupungissa on 50 000 työtöntä. Miksi he eivät ole töissä, jos Helsingissä on kaikille töitä?

Vierailija
151/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi todeta tähän muuta kuin että luojan kiitos olen valinnut alan jolla ei juuri työttömyyttä tarvitse pelätä. Työtä löytyy pätkissä ja keikkoina tai miten ikinä haluaakaan ihan sen verran kun haluaa tehdä siellä missä haluaa ja itsellä on vielä kolme ammattinimikettä millä voi töitä tehdä, näistä yhdelläkin jo pärjäisi. Kaikilla ei silti ole sama tilanne ja tämä malli on kyllä niin epäreilu kun vain voi olla...

t. kätilö/sairaanhoitaja/lähihoitaja

Vierailija
152/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhana Vartiainen on ilmeisesti "aivot" tämän uuden "aktiivimallin" takana.... Ainakin jonkinlainen taustavaikuttaja taatusti.

Nimenomaan aivot lainausmerkeissä.

Vierailija
153/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis niinkö että kaikki syrjäseudun työttömät muuttavat pääkaupunkiseudun te-palvelujen piiriin? Miten? Perustetaanko Espooseen telttakyliä? Kuka ne maksaa sitten?

Suomen päättäjät ovat idiootteja. 

Asun pääkaupunkiseudulla ja olen yli 50-vuotias akateeminen pitkäaikaistyötön. Te-palvelut ovat ottaneet minuun yhteyttä kolmen vuoden aikana yhden kerran. Nettipalvelussa on koko ajan lukenut että te-palvelu ottaa sinuun yhteyttä xx.xx.xxxx. Sitten päivämäärä on loikannut aina puoli vuotta eteenpäin. Nyt sekin on poistunut. Tervetuloa vaan tänne, missä palvelut pelaavat. 

Sama täällä yli 50 v. asun Helsingissä ja päiväys vaan muuttuu mitään puhelintiedusteluja ei kuulu. Itse olen jättänyt sinne yhteydenottopyyntöjä kun tämä työttömyys vaan jatkuu eikä työtä saa. Haetaan vaan töitä mutta turhalta tuntuu.

Täällä 60v helsinkiläinen. Olen 1.5 v sanut yhden yhteydenoton ja olin infotilaisuudessa. Seuraavaksi pitäisi soittaa tammikuun 15. Saas nähdä soittavatko

Vierailija
154/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan Vartiainen on. Meillä kävi joku vuosi sitten siivoamassa nuori nainen, joka oli muuttanut Kaavilta Espooseen ja asui kolmen muun kanssa kimppakämpässä. Tapasin hänet sattumalta vanhan tätini luona ennen joulua ja hän kertoi, kuinka oli työn ohessa opiskellut lähihoitajaksi ja parin työssäolovuoden jälkeen oli ystäviensä kanssa perustanut hoivaringin. Hänen koko perheensä oli nyt muuttanut pk-seudulle, isä saanut töitä bussinkuljettajana ja äiti hoitajana päiväkodissa.

Joo, ja kaikki Suomen 300 000 työttömyyskorvausta saavaa tekemään saman. Mietipä uudestaan.

Aina on lähdetty työn perässä kaupunkiin. Minunkin isovanhempani lähtivät tyhjätaskuina pientilalta Kuopioon. Isoisä meni likööritehtaalle, isoäiti myyjäksi halliin. Omat vanhemmat saivat jo korkeakoulutuksen ja työtä löytyi pääkaupunkiseudulta, toinen lääketehtaalta, toinen apteekista.

Ennen ei ollut työttömyyskorvauksia ja jos työtä ei löytynyt Suomesta, lähdettiin Ruotsiin. Ei ollut vaihtoehtoja. Hyvä, että nykyään ihmisiä tuetaan hädän hetkellä, mutta tuen on oltava määräaikaista. Jos ei vuoden aikana työtä löydy kohtuullisen matkan päästä, on lähdettävä kauemmas, vaikka sitten naapurimaihin.

Ennen lähdettiin koska oli töitä ja niitä sai vaikka oli ilman koulutusta tai kokemusta. Nyt sun kannattaa kaivaa pää esiin menneisyydestä ja  tulevaan vuoteen 2018 jolloin työtä ei ole. Ymmärrätkö, vaikka me kaikki muuttaisimme Helsinkiin niin työtä ei ole, eikä asuntoja, ei edes hyyryläisenä kenenkään nurkissa.

Vierailija
155/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten jo käsketään työttömät talouspakolaisiksi, kuten 60-luvulla. Nuoria ei tarvitse monta kertaa käskeä poistumaan. Koulutetuin osa on paljolti jo lähtenyt Sipilän Suomesta, siinähän sitten maksellaan eläkkeitä.

Vierailija
156/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittaisit järjestää asiasi niin kuin ennen vanhaan. Ei ollut juuri porkkanaa, niinkuin nykyään. Kepissä ei sen sijaan säästelty! Muutettiin maalta Helsinkiin ja mentiin alivuokralaiseksi. Kyllä se siitä elämä lähtee sullakin lutviutumaan tyvestä puuhun. Kyllä töitä löytyy.

Jaahas. Vai että alivuokralaiselle asuntoja tarjolla Helsingissä? Älä unta nää.

Tuossa parisataa kämppää:

http://www.kimppakamppa.fi/annetaan-vuokralle.php?hae=1

Vierailija
157/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin joku puhuu järkeä! Ja ihan rehellisesti mä en tajua miten terve nuori ihminen ei saa töitä tänäpäivänä...pk.seutu pullistelee ravintola-alan, siivousalan, puhelinmyynnin yms vapaita työpaikkoja (huom! itse olen tehnyt noista kaikkia töitä ennen kuin olen päässyt nykyiseen asemaani!). Ja joo jossain jorpakossa ei varmaan töitä ole, mutta jos ei ole valmis muuttamaan töiden perässä, niin sitten varmaan pitää tyytyä kohtaloonsa! (itse olen muuttanut parikin kertaa työpaikan perässä ja jopa 500km) Ja jos kouluttautuu joksikin "hattukorjaajaksi", niin pitää tajuta se, että sillä alalla ei yksinkertaisesti ole töitä Suomessa. Elämä on valintoja.

Mutta onneks suurin osa väestöstä on samaa mieltä tässä asiassa. Tämä osa väestöstä ei vaan huutele lehtien palstalla ajatuksiaan....... Yhteiskunnan pitää elättää niitä, jotka eivät siihen itse esim. sairauden tai iän takia pysty.

Niin ja aloittajalle... lähinnä yksityiset vuokranantajat vaativat 2kk takuuvuokria..... kannattaa varmaan ottaa vaikka aluksi hieman kalliimpi (mutta lähes takuuvuokraton) vuokra-asunto joltain yritykseltä/säätiöltä tms... ei kannata tehdä asioista liian vaikeita. Ainakin pk-seudulla on paljonkin kyseisiä vuokra-asuntoja vapaana.

Juuri näin! Tämä aloitteen tekijäkin olisi omien sanojensa mukaan jo työllistynyt, mutta koska valtio ei kustanna hänelle ajokorttia, niin työpaikkaa ei saa. Voiko joku olla noin hölmö? Mitä jos vaikka 9-vuoden työttömyystuista olisi säästänyt siihen ajokorttiin?

Ei minulta kyllä heru ymmärrystä näille sankareille.

Mitä sinä kuvittelet niiden työttömyystukien suuruudeltaan oikein olevan? Peruspäiväraha on bruttona 32,40 euroa per työpäivä, ja siitä maksetaan veroa 20 %. Eli reilu viisisataa tulee käteen. Käytännössä sitä on siis täydennettävä asumistuella ja yleensä toimeentulotuellakin. Miten säästelet siitä ajokortin hankintaan? Sitä paitsi kun kortti on hankittu, pitäisi varmaan joskus päästä ajamaankin, jottei taito ruostu. Maksaa se sekin.

Tuosta kun maksat 20%, pystyt hankkimaan ajokortin yhden vuoden veronpalautuksilla...

Ai luulet että sen 20% saa kokonaan takaisin veronpalautuksina? No ei saa...

Vierailija
158/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin joku puhuu järkeä! Ja ihan rehellisesti mä en tajua miten terve nuori ihminen ei saa töitä tänäpäivänä...pk.seutu pullistelee ravintola-alan, siivousalan, puhelinmyynnin yms vapaita työpaikkoja (huom! itse olen tehnyt noista kaikkia töitä ennen kuin olen päässyt nykyiseen asemaani!). Ja joo jossain jorpakossa ei varmaan töitä ole, mutta jos ei ole valmis muuttamaan töiden perässä, niin sitten varmaan pitää tyytyä kohtaloonsa! (itse olen muuttanut parikin kertaa työpaikan perässä ja jopa 500km) Ja jos kouluttautuu joksikin "hattukorjaajaksi", niin pitää tajuta se, että sillä alalla ei yksinkertaisesti ole töitä Suomessa. Elämä on valintoja.

Mutta onneks suurin osa väestöstä on samaa mieltä tässä asiassa. Tämä osa väestöstä ei vaan huutele lehtien palstalla ajatuksiaan....... Yhteiskunnan pitää elättää niitä, jotka eivät siihen itse esim. sairauden tai iän takia pysty.

Niin ja aloittajalle... lähinnä yksityiset vuokranantajat vaativat 2kk takuuvuokria..... kannattaa varmaan ottaa vaikka aluksi hieman kalliimpi (mutta lähes takuuvuokraton) vuokra-asunto joltain yritykseltä/säätiöltä tms... ei kannata tehdä asioista liian vaikeita. Ainakin pk-seudulla on paljonkin kyseisiä vuokra-asuntoja vapaana.

Juuri näin! Tämä aloitteen tekijäkin olisi omien sanojensa mukaan jo työllistynyt, mutta koska valtio ei kustanna hänelle ajokorttia, niin työpaikkaa ei saa. Voiko joku olla noin hölmö? Mitä jos vaikka 9-vuoden työttömyystuista olisi säästänyt siihen ajokorttiin?

Ei minulta kyllä heru ymmärrystä näille sankareille.

Mitä sinä kuvittelet niiden työttömyystukien suuruudeltaan oikein olevan? Peruspäiväraha on bruttona 32,40 euroa per työpäivä, ja siitä maksetaan veroa 20 %. Eli reilu viisisataa tulee käteen. Käytännössä sitä on siis täydennettävä asumistuella ja yleensä toimeentulotuellakin. Miten säästelet siitä ajokortin hankintaan? Sitä paitsi kun kortti on hankittu, pitäisi varmaan joskus päästä ajamaankin, jottei taito ruostu. Maksaa se sekin.

Tuosta kun maksat 20%, pystyt hankkimaan ajokortin yhden vuoden veronpalautuksilla...

Maksaako ajokortti siis 200 €? Sitten ei ole huolta huomisesta, esikoinen täyttää vuoden päästä 18 v. ja on jo nyt hirvittänyt ajokortin kustannukset.

Minä sain koko vuoden 2016 työmarkkinatukea ja maksoin siitä 20 % veroa. Tiedän, että olisin voinut hakea muutosverokortin, mutta koska elin jatkuvasti toiveessa, että työllistyn, ajattelin hakea sen sitten kun saan työtä. No en saanut koko vuonna duunia. Veronpalautusta sain 221 € ja mulla on asuntolainan korkovähennys ja YTK:n jäsenmaksu, jota maksan yhä, koska niin toivon työllistyväni enkä halua menettää työssäoloehtoa.

Viimeksi kun katsoin, niin reilusti yli 500 € joutui ajokortista pulittamaan vaikka tekis opetusluvalla.

Vierailija
159/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Vartiaisen kannattaisi siirrättää Helsingin työttömät Kainuuseen ja Lappiin? Tasan yhtä työttöminä he sielläkin olisivat. Helsingin asuntopula vain helpottuisi tuosta operaatiosta.

Ainiin, eihän se onnistu. Kokoomuksen äänestäjä on juuri ottanut sijoituslainaa ja ostanut sijoitusasunnon.

Ai asuntopula helpottaisi? Luuletko että minun mies ottaisi minun tilalleni jonkun vuokralaisen, jos minut työttömänä pakkosiirrettäisiin Kainuuseen? Ei kyllä se mies asuisi tässä sitten ihan yksin ja minä tarvitsisin kämpän sieltä Kainuusta. 

Jos olisin sinkku, niin muuttaisin kyllä halvempaan kämppään johonkin lähiöön. Mutta en minä voi miehelle ruveta sanelemaan, että nyt sinun täytyy hylätä hyväpalkkainen työ Helsingissä ja muuttaa minun kanssa Kainuuseen, että voidaan ruveta molemmat työttömiksi.

Vierailija
160/386 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi todeta tähän muuta kuin että luojan kiitos olen valinnut alan jolla ei juuri työttömyyttä tarvitse pelätä. Työtä löytyy pätkissä ja keikkoina tai miten ikinä haluaakaan ihan sen verran kun haluaa tehdä siellä missä haluaa ja itsellä on vielä kolme ammattinimikettä millä voi töitä tehdä, näistä yhdelläkin jo pärjäisi. Kaikilla ei silti ole sama tilanne ja tämä malli on kyllä niin epäreilu kun vain voi olla...

t. kätilö/sairaanhoitaja/lähihoitaja

Oletkin valinnut alan, jolla on aina hyvät työllisyysnäkymät. Eikä mitään unelmahöttöä ja taivaanrannanmaalaamista. Onneksi olkoon.

T: myös sotealalla vakkarina toimiva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi