Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhana Vartiainen uutisissa: "Työttömän tulee tarvittaessa muuttaa muualle" kun kysyttiin työn ja te-palveluiden saatavuudesta

Vierailija
28.12.2017 |

Entä jos en saa sieltä isommasta kaupungista asuntoa tai minulla ei ole rahaa maksaa takuuvuokraa niin mitäs sitten?

Kommentit (386)

Vierailija
321/386 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki päättäjät tietävät, että yhteiskunnan vaarallisin ryhmä on kautta aikojen ollut se ihmisryhmä, jolla ei ole mitään menetettävää. Joten se ryhmä pitää pitää jossakin puuhassa koko ajan, mihin sitten tämä aktiivimalli on yksi keino. Mutta mitä sitten, kun koko järjestelmän ulkopuolelle tippuu yhä enemmän ihmisiä? Eivät kaikki tee itsaria, vaan osa päätyy etsimään itselleen jotain voitettavaa keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
322/386 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni helsinkiläinen muuttaisi vaikka Sotkamoon työn perässä, jos olisi pakko ottaa työ vastaan? Jos puolisolla olisi työ Helsingissä ja lapset kävisivät koulua Helsingissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/386 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet muuttanut, työtön?

Vierailija
324/386 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartiaisen dogmi kuuluu kapitalismin suurimpaan haasteeseen: ihmiset ovat paikkasidonnaisia.

Paitsi kansanedustajat, joille korvataan ruhtinaallisesti matkat työpaikalleen Helsinkiin, vaikka työpaikan sijainti on tiedossa jo työtä hakiessa. Ehkä samanlaista järjestelyä voisi kokeilla muillakin aloilla? Esim. Uudenkaupungi tehtailla, Pääkaupunkiseudulla asuville taksikyyti Turkuun ja Pendolino-liput Helsinkiin työantajan kustannuksella

Vierailija
325/386 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan muuttaa Venäjälle.

Vierailija
326/386 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakoon läski-Vartiainen pitkän haisevan paskan! En ole edes työtön, mutta vituttaa valtavasti tällainen ihmisten kyykyttäminen. Hyvin harva on huvikseen työtön, töitä ei vain ole kaikille.

Ei ole ja tulevaisuudessa työpaikkoja on vielä vähemmän. Nämä meidän älypäät haalivat sitten väkeä kehitysmaista tänne mukamas työvoimapulaa paikkaamaan. Näiden ihmismassojen tulo maahan sallitaan, koska nuo vartiaiset kuvittelevat, että sillä tavalla suomalainen saadaan  nöyräksi ja tekemään töitä vaikka ilman palkkaa. Omituista on, että osa suomalaisista on mennyt tähän halpaan ja jatkavat horisemista suvaitse+++--suudesta sun muusta höperyydestä, vaikka pitäisi ymmärtää, mihin  maailma on menossa. Välillä tuntuu, että viimeinenkin järki on kadoksissa. 

Vierailija
327/386 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiainen on reppana.

Vierailija
328/386 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla ihan natsi-Saksan ja Neuvostoliiton menoa...

Lisäisin tähän vielä Pohjois-Korean.

Vierailija
329/386 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt siis periaatteessa vaikka 61-vuotiaan työttömän on oltavca valmiina jättämään kotimökkinsä kylmilleen ja tulee kehoitus lähteä 80 km:n päähän pizzakokkiharjoittelijaksi 4 kk:n määräaikaissopimuksella.

Ei muuta kuin 'aina valmis' ja "reippahasti käyvät askeleet", kun kerran kutsu käy ja käsky on ...

Tarkoitit ehkä 280 km päähän? Onhan työssäkäyntialue ennenkin ollut 80 km, nykyisin onko 3 tunnin matka-aika rajana, siinä kyllä ehtii päälle 200 km työmatkat ajaa täällä ainakin.

Vierailija
330/386 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt siis periaatteessa vaikka 61-vuotiaan työttömän on oltavca valmiina jättämään kotimökkinsä kylmilleen ja tulee kehoitus lähteä 80 km:n päähän pizzakokkiharjoittelijaksi 4 kk:n määräaikaissopimuksella.

Ei muuta kuin 'aina valmis' ja "reippahasti käyvät askeleet", kun kerran kutsu käy ja käsky on ...

Tarkoitit ehkä 280 km päähän? Onhan työssäkäyntialue ennenkin ollut 80 km, nykyisin onko 3 tunnin matka-aika rajana, siinä kyllä ehtii päälle 200 km työmatkat ajaa täällä ainakin.

Ns. "Ruuhka-Suomi" on tämän 1.5h yhteen suuntaan säännön alainen, koska se Ruuhka-Suomen julkinen liikenne on todettu suht toimivaksi; Lapissa ei ole tätä sääntöä samanlaisena. Vielä. Eli edelleenkin se työmatka on 80km suuntaansa ainakin täällä Lapissa, mutta tottakai "kaikki on työnhakijasta kiinni"...totesi te-virkailija puhelimessa.

Vierailija
331/386 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet muuttanut, työtön? Tai eihän sinun enää oikeastaan pitäisi olla työtön.

Vierailija
332/386 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolison tulot ei riitä elättämään siellä "väärällä seudulla", niin ehkä sitä pitäisi muuttaa. Semmoista se on. Minäkin ehdin olla muutaman kuukauden kolme vuotta sitten työtön ja oikeasti aloimme jo suunnitella muuttoa pk-seudulle, vaikka harmitti ajatuskin. Tiedän, että sieltä olisimme kumpikin saaneet töitä ja ylipäätään siellä on enemmän mahdollisuuksia kuin täällä. Toisaalta monet ihmiset viihtyy pääkaupunkiseudulla ja kaipa se elämä olisi siellä järjestynyt ihan hyväksi. Onneksi sitten löysin työn. Ensin itsekin ajattelin nillittäen, että "miehen työ on täällä..." Isäni sen heitti, että kyllä teidän tarvii sitten muuttaa, jos et täältä mitään löydä. Ja niinhän se on, kun alkoi miettiä. Ei yhteiskunnan velvollisuus ole paapoa minua ja minun perhettäni, itse me elämme rakennamme.

Vierailija
333/386 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupukurssin takiako pitäisi muuttaa?

Vierailija
334/386 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puolison tulot ei riitä elättämään siellä "väärällä seudulla", niin ehkä sitä pitäisi muuttaa. Semmoista se on. Minäkin ehdin olla muutaman kuukauden kolme vuotta sitten työtön ja oikeasti aloimme jo suunnitella muuttoa pk-seudulle, vaikka harmitti ajatuskin. Tiedän, että sieltä olisimme kumpikin saaneet töitä ja ylipäätään siellä on enemmän mahdollisuuksia kuin täällä. Toisaalta monet ihmiset viihtyy pääkaupunkiseudulla ja kaipa se elämä olisi siellä järjestynyt ihan hyväksi. Onneksi sitten löysin työn. Ensin itsekin ajattelin nillittäen, että "miehen työ on täällä..." Isäni sen heitti, että kyllä teidän tarvii sitten muuttaa, jos et täältä mitään löydä. Ja niinhän se on, kun alkoi miettiä. Ei yhteiskunnan velvollisuus ole paapoa minua ja minun perhettäni, itse me elämme rakennamme.

Eiköhän se mene juuri niin päin, että se "väärä seutu" on juuri se pk-seutu. Tilannehan ratkeaa siis siten, ettei muuteta sinne, jos tiedetään, ettei siellä ole varaa asua.

Vierailija
335/386 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut työn takia pariin otteeseen erossa puolisostani vieraalla paikkakunnalla. Molemmilla kerroilla olen masentunut. Olen vieraalla paikkakunnalla tuntenut itseni yksinäiseksi ja tarpeettomaksi. Vaikka työkavereiden kanssa tulisikin hyvin juttuun, niin eivät ihmiset työpäivän jälkeen yleensä enää hirveästi halua viettää aikaa työkaverin kanssa.

Totaalinen arki-iltojen yksinäisyys vieraalla paikkakunnalla on pitkään jatkuessaan musertava kokemus. En enää lähde työn takia muualle, koska en aio ottaa riskiä masennuksen uudistumisesta kolmannen kerran samasta syystä.

Vierailija
336/386 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ei kannastasi edes elättää kirjoitti:

Tämä Vartiainen ei ole koskaan mitään tuottavaa työtä niinkuin suurin osa poliitikoista! Loppupeleissä tämäkin paskanpuja on veronmaksajille sata kertaa kalliinpi kui yksinkin tavallinen työtön.

Sinun mielestäsi korkeana virkamiehenä ja poliitikkona toimiminen ei ole tuottavaa työtä? Minun mielestäni erityisesti tuo ensimmäinen on erittäin vaativaa asiantuntijatyötä, joka tuottaa koko maalle merkittäviä tuloksia. Ihan toinen asia sitten on, onko samaa mieltä Vartiaisen kanssa asioista.

Vierailija
337/386 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueen edustajien keskimääräinen älykkyysosamäärä kasvoi sekä demareilla että kokoomuksessa, kun Juhana Vartiainen loikkasi SDP:stä Kokoomukseen.

Vierailija
338/386 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhanalla on pieni.

Vierailija
339/386 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ihmisen muuttaa käskystä, kunhan juhana trolli flippailee. En ymmärä miksi tuollaista kukaan edes tosissaan kommentoi. 

Vierailija
340/386 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhanalla on niin ihanan yksinkertaiset ratkaisut monimutkaisiin ongelmiin että jo pelkästään se kertoo etteivät ne ole oikea ja yleispätevä ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän