Juhana Vartiainen uutisissa: "Työttömän tulee tarvittaessa muuttaa muualle" kun kysyttiin työn ja te-palveluiden saatavuudesta
Entä jos en saa sieltä isommasta kaupungista asuntoa tai minulla ei ole rahaa maksaa takuuvuokraa niin mitäs sitten?
Kommentit (386)
Eikö Vartiaisen kannattaisi siirrättää Helsingin työttömät Kainuuseen ja Lappiin? Tasan yhtä työttöminä he sielläkin olisivat. Helsingin asuntopula vain helpottuisi tuosta operaatiosta.
Ainiin, eihän se onnistu. Kokoomuksen äänestäjä on juuri ottanut sijoituslainaa ja ostanut sijoitusasunnon.
Vierailija kirjoitti:
Juhana Vartiainen on ilmeisesti "aivot" tämän uuden "aktiivimallin" takana.... Ainakin jonkinlainen taustavaikuttaja taatusti.
No, sehän johti tätä mallia kehitellyttä työryhmää.
Muuttakaa vain kaikki kaupungeissa töissä sinnittelevät sinne syrjäseudulle, sieltä ei tarvitse ikinä töihin mennä, rahaa tulee ja lapset saavat käydä turvallisessa kyläkoulussa. Ja lisää lapsia voi tehdä jos uhkaa se ainokainen tulla täysi-ikäiseksi, eikä enää käy syyksi olla työllistymättä muualle. Maksetaan kyllä se elämäntapa mielellään, mutta jos sitä nyt ei enää työttömyyskorvaukseksi sanottaisi.
Tämän lisäksi koeaika on nykyisin 6kk ja firmojen on kätevää ottaa ihmisiä tekemään muka vakituisessa työsuhteessa jonkun projektityön. Ehei, 6kk ja ulos. Muuta siinä sitten uudelle paikakunnalle ja ota riski puolen vuoden epävarmuiden kanssa. Minä en voi ymmärtää enkä tue tällaista, vaikka itse en työtön ole (vielä) ollutkaan. Kannattaa ihan jokaisen muistaa että on yksien YT-neuvotteluiden päässä työttömyydestä ja tämä kyykytyksen kanssa elämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä pissitään aika törkeästi suomalaisten itsenäisyyden päälle.
Kusiseksi on mennyt itsenäisyys, jos se on vain syntymäoikeus olla tekemättä mitään.
Ihraisaisan omahyväinen ja sydämetön tyyppi, jonka motoksi sopii: Qu'ils mangent de la brioche...
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla ihan natsi-Saksan ja Neuvostoliiton menoa...
Olisikin Neuvostoliiton menoa. Se meno oli nimittäin sellaista, että kaikille osoitettiin opiskelupaikka ja sen jälkeen koulutusta vastaava työpaikka. Toki se työpaikka saattoi olla laajan maan toisella laidalla, mutta se oli kuitenkin. Tarvittaessa puolisolle etsittiin sieltä työ myös. Työttömänä ei tarvinnut kenenkään olla.
Onnistuu se kirjoitti:
Pankista saa lainaa takuuvuokraa varten.
Itsekin muutin 400 km matkan saatuani nykyisen työpaikan.
Tässä taas näkee kuinka totaalisen eriytyneesti kujalla nämä näitä neronleimauksia viljelevät ihmiset ovat: ei pankki myönnä köyhälle, tulottomalle ihmiselle lainaa.
Vartiainen on taloustieteilijä, joka ei perusta näkemyksiään ideologiaan vaan mitattuun tietoon.
Onnistuu se kirjoitti:
Pankista saa lainaa takuuvuokraa varten.
Itsekin muutin 400 km matkan saatuani nykyisen työpaikan.
Paperittomat saa kaiken ilmaiseksi ja minun pitäisi ottaa lainaa, että saan asunnon!
Vierailija kirjoitti:
Siis niinkö että kaikki syrjäseudun työttömät muuttavat pääkaupunkiseudun te-palvelujen piiriin? Miten? Perustetaanko Espooseen telttakyliä? Kuka ne maksaa sitten?
Suomen päättäjät ovat idiootteja.
Asun pääkaupunkiseudulla ja olen yli 50-vuotias akateeminen pitkäaikaistyötön. Te-palvelut ovat ottaneet minuun yhteyttä kolmen vuoden aikana yhden kerran. Nettipalvelussa on koko ajan lukenut että te-palvelu ottaa sinuun yhteyttä xx.xx.xxxx. Sitten päivämäärä on loikannut aina puoli vuotta eteenpäin. Nyt sekin on poistunut. Tervetuloa vaan tänne, missä palvelut pelaavat.
Työtön et saa olla mutta töihinkään et saa tulla! Ainakaan palkkaa sinulle ei makseta, senkin loinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niinkö että kaikki syrjäseudun työttömät muuttavat pääkaupunkiseudun te-palvelujen piiriin? Miten? Perustetaanko Espooseen telttakyliä? Kuka ne maksaa sitten?
Asun pääkaupunkiseudulla ja olen yli 50-vuotias akateeminen pitkäaikaistyötön. Te-palvelut ovat ottaneet minuun yhteyttä kolmen vuoden aikana yhden kerran. Nettipalvelussa on koko ajan lukenut että te-palvelu ottaa sinuun yhteyttä xx.xx.xxxx. Sitten päivämäärä on loikannut aina puoli vuotta eteenpäin. Nyt sekin on poistunut. Tervetuloa vaan tänne, missä palvelut pelaavat.
Tuo typeryys korjaantuu nyt, kun aktiviimalla laittaa sinut itsesi etsimään osa-aikatyötä. Paitsi tietysti jos tyydyt vähempään.
Vierailija kirjoitti:
Juhana Vartiainen on ilmeisesti "aivot" tämän uuden "aktiivimallin" takana.... Ainakin jonkinlainen taustavaikuttaja taatusti.
Kun tuota lakiesitystä lukee niin esittelijäksi löytyy nimi Marjaana Maisonlahti. Entinen opettajien työttömyyskassan johtaja. En tiedä millä työryhmällä on päätetty mutta ihan sadistiselta vaikuttaa. Nyt alkaapi olla jo rikos asua muualla kuin kasvukeskuksissa.
Näinkö ne ihmiset pakotetaan muuttamaan suuriin kaupungeihin ja sitten perässä vanhukset kun sote tulee voimaan eikä apua enää saa haja-asutusalueille.
Kun mies tienaa 150 000 vuodessa, niin en todellakaan hae töitä kaukaa. Muhun ei Vartiaise kyykytysyritys tehoa. Sorry nyt vaan.
Nämä ovat ilkeämielisiä, itseriittoista ylemmyydentuntoa ja siitä aiheutuvaa ihmisvihamieltä hohkaavia ajatuksia mitä Vartiainen kokoajan viljelee.
Ei oo kenellekään poliitikolle tullut mieleen tehdä jotain, että saataisiin niitä työpaikkoja muuallekin kuin Helsinkiin?
Vai onkohan siellä todellisuudentaju jo sen verran vinksahtanut, että ainoa malli on puolen miljoonan työttömän muuttaminen Helsinkiin?
Oikeasti nuo päättäjien paikat pitäisi olla määräaikaisia sanotaan nyt vaikka vuoden pestejä ja jos näyttää, että mopo keulii niin ulos vaan ja kortistoon ilman mitään sopeutumis rahoja. Tulisi järkeä tuohon päättämiseen, kun ei voisikaan olla varma ettei kolahda omaan nilkkaan.
Haluaisin että Juhana Vartiainen ja pari muuta poliitikkoa kytkettäisiin valheenpaljastusantureihin ja heiltä kysyttäisiin "Haluaisitko että työttömät surmattaisiin?" ja hänet pakotettaisiin vastaamaan siihen ja samalla seurattaisiin piirtimen värähtelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä yli 50 v. asun Helsingissä ja päiväys vaan muuttuu mitään puhelintiedusteluja ei kuulu. Itse olen jättänyt sinne yhteydenottopyyntöjä kun tämä työttömyys vaan jatkuu eikä työtä saa. Haetaan vaan töitä mutta turhalta tuntuu.
Miten ihmeessä tuo Vartiainen on voinut joskus olla demari? Mielipiteet ovat enemmän kokoomuksen oikealta laidalta.