Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistähän se työtön repii ne muutaman päivän työpaikat? Kuka palkkaa...

Vierailija
28.12.2017 |

...kuka siis palkkaa pitkäaikaistyöttömän töihin pariksi päiväksi? Millainen paperisota siitä koituukaan työnantajalle? Lähteekö siis työtön hattu kourassa ovelta ovelle anomaan töitä, vai miten tämä pelittää? Miten siihen muutaman päivän työntekijään muut työntekijät työpaikoilla suhtautuvatkaan? Kuin halpaan makkaraan, vai mitä luulette??? Kysymyksiä herää...

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin palkata koeajalla. Tehtäväsi on 5 vrk aikana myydä minimissään 30 kpl tuotetta, jolla saat minimipalkan. Mutta et myy mitään, joten olet työsuhteessa 3 päivää, puran sopimuksen koeaikana, sinä saat todistuksen 18 tunnista ja minä saan 2,5 e kirjoituspalkkiota, jonka maksat minulle. Me kaikki hyödymme.

Melkomoista aktivointia.

Vierailija
42/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Menkää avustajiksi näille kansanedustajille, jotka äänestivät aktiivimallin puolesta.

Lindströmin Jari on velvoitettu ottamaan, tai Juhana! Nehän tämän keksi!

Miksi Jari tämän olisi keksinyt? Lakihan on STM.n eikä TEMin. Et edes tiedä, kuka ministeri on sosiaali- ja terveyspuolella?

Jari oli työministeri ja silloin tämä kyykytys alkoi itämään...

Näin oli, kunnes Jarille tuli pöönaut ja verenpaine nousi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Menkää avustajiksi näille kansanedustajille, jotka äänestivät aktiivimallin puolesta.

Miksi Jari tämän olisi keksinyt? Lakihan on STM.n eikä TEMin. Et edes tiedä, kuka ministeri on sosiaali- ja terveyspuolella?

Mutta tämä laki ei ole työ- ja elinkeinoministeriössä valmisteltu eikä siten hänen aikaansaannoksensa. Ei pidä syyttää miestä, joka on tähän aktivointimalliin syytön.

Vierailija
44/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis tosiaan kiva kuulla, että joku haluaisi palkata työttömän 18 tunnin duuniin/3kk. Löytyyköhän ketään?

Vierailija
45/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Mutta tämä laki ei ole työ- ja elinkeinoministeriössä valmisteltu eikä siten hänen aikaansaannoksensa. Ei pidä syyttää miestä, joka on tähän aktivointimalliin syytön.

Väitän, että työministerillä on ollut taatusti sormensa tässä sopassa ja syvällä. Ihan turha pestä persusininen puhtaaksi tästä keissistä.

Vierailija
46/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomalehdenjakajista on huutava pula. Itse teen kyseistä työtä 12h/kk.

Mä tekisin täyä tosi mielelläni, ja kerran olen hakenutkin, vaan en päässyt edes haastatteluun.

Voitko vinkata, että mikä työnantaja palkkaa nyt lehdenjakajia?

Kiitos tosi paljon!

T. Työtön DI

Vierailija
47/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

* tätä

Vierailija
48/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin täyä tosi mielelläni, ja kerran olen hakenutkin, vaan en päässyt edes haastatteluun.

Kiitos tosi paljon!

T. Työtön DI

Tulee itella mieleen.

Vierailija
49/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävä kauppa?

Vierailija
50/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomalehden- ja mainosten jakajilla ei ole oikeutta soviteltuun päivärahaan vaikka tekisi miten vähän ja tienaisi miten vähän.

https://yle.fi/uutiset/3-7062685

.

Vierailija
51/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallissahan riittää, että istuu 18 h kolmen kk välein työkkärin kurssilla, ei tarvitse olla työssä. Se ei voi olla liikaa vaadittu ilmaisen rahan vastineeksi keneltäkään.

Vierailija
52/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallissahan riittää, että istuu 18 h kolmen kk välein työkkärin kurssilla, ei tarvitse olla työssä. Se ei voi olla liikaa vaadittu ilmaisen rahan vastineeksi keneltäkään.

Ei todellakaan ole!

Vierailija
53/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyön kautta vaikka kassalle tuuraamaan

Vierailija
54/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyl ihan sama saako ton 18h duunia tai leikataanko 30e. Jos pääset 18h duuniin, niin ostat bussilipun mikä on yli ton 30e helsingissä. Mulla ei ole varaa lippuun vaikka ei leikattais penniikää. Lopputulos on se, etten ole kovinkaan aktiivinen. Kävin työkkärissä kysymässä tänään tota lippuasiaa. EI TIPU..

Olin jo suunnittelut että olisin satavarmana päässyt entiselle työpaikalleni tekemään ILMAISEKSI työkokeiluna tuon ajan, mutta bussikortti täällä päin maksaa yli 50e...

Luuletko, että te-toimisto puoltaisi työkokeilua paikassa jota olet jo "kokeillut".

Mitä järkee.

Vierailija
55/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kassataitoisiahan kaikki työttömät ovat.

Vierailija
56/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä hyötyä siitä on kenellekään? Työttömälle? Suomi nousuun? OK, konsulttiyhtiölle. onhan sekin rahaa valtiolle verojen muodossa, mutta pääseekö se työtön töihin? EI PÄÄSE.

Vierailija
57/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeast tyhmä vai esitätkö vaan?

Vierailija
58/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole!

Ei olekaan. Mutta mikä yritys ottaa töihin 18 h/ 3 kk? Maksaa tellit ja lellit ja muut vidun vakuutukset ilomielin noista tunneista? Yritykset, ilmoittautukaa!

Vierailija
59/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon!

T. Työtön DI

Tulee itella mieleen.

Nehän vähentää koko ajan ja eikös se ole taas Posti? Poika hakee sinne vähän väliä, eikä pääse. Eikä ole edes työtön, vaan opiskelija. Eräälle operaattorille pääsi haastatteluun asti, mutta kukaan haastatelluista ei ole saanut vielä tulosta, vaikka luvattiin seuraavana päivänä, mutta paikka on taas haussa. Kumma kun ei ihan fiksuista ja kahdeksalta aikanaan tulleista nuorista löydy sopivaa, edes koeajalle. Nyt sitten tarjottiin työtä, mutta vaadittiin omaa autoa ja sitä ei taas kannata ostaa, ennen kuin on saanut nimen soppariin ja ainakin yhden palkan ja tuo homma olisi pitänyt aloittaa heti. Siitä kun on kuluja vaikkei ajaisikaan.

(Minua ei asia koske, sillä minulla on vakityö ja vielä toinen homma, vähän tyyliä käyn tekemässä laulukeikkaa viikonloppuisin, joten mulla se toteutuu vaikka työttömäksi jäisinkin).

Vierailija
60/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko rekrytoija, vai arvailetko vaan?