Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistähän se työtön repii ne muutaman päivän työpaikat? Kuka palkkaa...

Vierailija
28.12.2017 |

...kuka siis palkkaa pitkäaikaistyöttömän töihin pariksi päiväksi? Millainen paperisota siitä koituukaan työnantajalle? Lähteekö siis työtön hattu kourassa ovelta ovelle anomaan töitä, vai miten tämä pelittää? Miten siihen muutaman päivän työntekijään muut työntekijät työpaikoilla suhtautuvatkaan? Kuin halpaan makkaraan, vai mitä luulette??? Kysymyksiä herää...

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kertokaa nyt, mistä se työ revitään? Vai jääkö koko aktivointi te-toimiston harteille?

Vierailija
22/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siitä työntekijästä pitäisi olla enemmän hyötyä kun haittaa ennenkuin joku haluaa palkata edes pariksi päiväksi. Ja tottahan se on että oikeastaan jokaiseen työhön tarvitaan ainakin yhden päivän perehdytys. Jos työtön pääsee töihin niin usein ne on sitten ne työpaikan left over työt eli jotain todella simppeliä johon riittää joku 10 min perehdytys eli jotain pakkausta tai postittamista tai yksitoikkoista tietojen tallentamista. Tuskin niistä mikään ura urkenee. Meiltäkin joskus pomo kysyy että miksi ette anna työharjoittelijoille enemmän haastavia tehtäviä niin siihen oli pakko sanoa että totta kai pistämme tekemään ne sellaiset työt joihin riittää se 10 min perehdytys. Jos aletaan selitellä vaikeampia juttuja niin sen opetuksen aikana ei kukaan meistä voi tehdä oikeita töitä, ei me itse, eikä harjoittelijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmat

Vierailija
24/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen kuulukkaan löytää. Ei valtio säästä, jos työtön onnistuu täyttämään vaatimukset.

Vierailija
25/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun siitä työntekijästä pitäisi olla enemmän hyötyä kun haittaa ennenkuin joku haluaa palkata edes pariksi päiväksi. Ja tottahan se on että oikeastaan jokaiseen työhön tarvitaan ainakin yhden päivän perehdytys. Jos työtön pääsee töihin niin usein ne on sitten ne työpaikan left over työt eli jotain todella simppeliä johon riittää joku 10 min perehdytys eli jotain pakkausta tai postittamista tai yksitoikkoista tietojen tallentamista. Tuskin niistä mikään ura urkenee. Meiltäkin joskus pomo kysyy että miksi ette anna työharjoittelijoille enemmän haastavia tehtäviä niin siihen oli pakko sanoa että totta kai pistämme tekemään ne sellaiset työt joihin riittää se 10 min perehdytys. Jos aletaan selitellä vaikeampia juttuja niin sen opetuksen aikana ei kukaan meistä voi tehdä oikeita töitä, ei me itse, eikä harjoittelijat.

Juuri tätä tarkoitinkin. Ap

Vierailija
26/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se huutaa Hep, joka ekana näkee sellaisen ilmoituksen että etsitään työtöntä tekeen 18 h työtä ja palkka, verot, sos.kulut, työterveys, työturvavaatteet jne. on lain mukaiset.

Ei ollenkaan meillä lue näin. Meillä lukee: Sopii opiskelijalle, tarjoamme töitä 18-160 h kuukaudessa, mahdollisuus vakipaikkaan motivoituneille työntekijöille.

Sinkkumies

Vierailija
27/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehdenjakajista on huutava pula. Itse teen kyseistä työtä 12h/kk.

28/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää avustajiksi näille kansanedustajille, jotka äänestivät aktiivimallin puolesta.

Vierailija
29/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Menkää avustajiksi näille kansanedustajille, jotka äänestivät aktiivimallin puolesta.

Niihin osoitteisiin työhakemuksia laittamaan. Osoite on mallia etunimi.sukunimi@eduskunta.fi

Vierailija
30/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käy vaikka kusettamassa naapuruston koiria toiminimellä.

Vierailija
31/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Lindströmin Jari on velvoitettu ottamaan, tai Juhana! Nehän tämän keksi!

Vierailija
32/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käy vaikka kusettamassa naapuruston koiria toiminimellä.

:-D

Vierailija
33/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Miksi Jari tämän olisi keksinyt? Lakihan on STM.n eikä TEMin. Et edes tiedä, kuka ministeri on sosiaali- ja terveyspuolella?

Vierailija
34/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Miksi Jari tämän olisi keksinyt? Lakihan on STM.n eikä TEMin. Et edes tiedä, kuka ministeri on sosiaali- ja terveyspuolella?

Jari oli työministeri ja silloin tämä kyykytys alkoi itämään...

Vierailija
35/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyl ihan sama saako ton 18h duunia tai leikataanko 30e. Jos pääset 18h duuniin, niin ostat bussilipun mikä on yli ton 30e helsingissä. Mulla ei ole varaa lippuun vaikka ei leikattais penniikää. Lopputulos on se, etten ole kovinkaan aktiivinen. Kävin työkkärissä kysymässä tänään tota lippuasiaa. EI TIPU..

Olin jo suunnittelut että olisin satavarmana päässyt entiselle työpaikalleni tekemään ILMAISEKSI työkokeiluna tuon ajan, mutta bussikortti täällä päin maksaa yli 50e...

Vierailija
36/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyl ihan sama saako ton 18h duunia tai leikataanko 30e. Jos pääset 18h duuniin, niin ostat bussilipun mikä on yli ton 30e helsingissä. Mulla ei ole varaa lippuun vaikka ei leikattais penniikää. Lopputulos on se, etten ole kovinkaan aktiivinen. Kävin työkkärissä kysymässä tänään tota lippuasiaa. EI TIPU..

Olin jo suunnittelut että olisin satavarmana päässyt entiselle työpaikalleni tekemään ILMAISEKSI työkokeiluna tuon ajan, mutta bussikortti täällä päin maksaa yli 50e...

Eikö Onnibuss kulje?

Vierailija
37/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Onnibuss kulje?

Esim. Tampereella 30vrk. kk kortti maksaa 49.90€. 

Ei Onnibussi liikuta kaupungin sisällä.

Vierailija
38/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielihyvin tekisin tuon 18 tuntia töitä ja enemmänkin. Paikka on vaan auki?

Vierailija
39/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Onnibuss kulje?

Täystyöllisellehän tuo ei ole liikaa...mutta 18 tunnin työläisellehän riittä muutaman päivän bussimaksu.

Vierailija
40/90 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Onnibuss kulje?

Täystyöllisellehän tuo ei ole liikaa...mutta 18 tunnin työläisellehän riittä muutaman päivän bussimaksu.