Onko mulla enää äitiä :(
Äitini oli sanonut miehelleni, että mieheni ei pidä kuunnella minua vaan lähteä äidilleni lastemme kanssa, kun mä en halunnut lähteä, eikä mulla ollut mitään sitä vastaan, että mies menisi. Lisäksi äitini oli antanut miehen ymmärtää, että pitää minua syyllisenä miehen päätökseen, ettei mieskään mennyt.
Normaaliperheessähän äidille voisi vain soittaa ja sanoa, että äläpäs syyttele sellaisia, joissa ei ole syytä, eli minua, ja normaali äiti olisi pahoillaan, että menikin syyttämään minua ja ihmettelisi sitten ekskenään, miksei kukaan tullut. Mieheltä se ei ollut edes äitiäni vastaan milläänlailla, minun sinne piti olla alunperin menossa lasten kanssa, mutta äiti suututti minut toisella asialla ensin, jolloin sanoin, että en tule. Koska äiti ei myöntänyt olevansa väärässä.
Mutta mun on aivan turha soittaa äidille, se ei tajua, että ei mulla ole mitään tuollaista valtaa (eikä intressiä) mieheeni käskeä häntä.
Kommentit (798)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että täällä on aika monia vastaajia, joille on ihan normaalia ihmissuhteissa olla aidosti välittämättä muista.
apMe muut olemme täällä normaaleja ja välitämme muista. Sinä olet sairas, etkä välitä kenestäkään.
Jaa se olikin muista, ei minusta. No, siitä mulla ei ole suhteenne mitään todisteita, että välitättte kenestäkään.
apKyllä sinä kuulut myös niihin muihin. Sinä et ole huomion keskipisteenä vaan olet yksi muista, joista välitetään.
Joo, olikin todella välittävä kommentti, että myönnä olevasi narsisti.
ap
Kyllä se oli välittävä kommentti. Vain siten voit saada apua. Pelkkä terapeutti ei riitä, jos hänkään ei saa sua uskomaan, että olet narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää juttu voi nyt kääntyä näin, että ap luulee äitinsä olevan narsisti?? Ap, se empatiakyvytön, itsekeskeinen narsisti olet sinä! SINÄ!! Päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen haukut täällä palstalla muita ihmisiä, valitat, miten sinulla on vaikeaa ja sinua ei ymmärretä. Huomaatko, koko tämä ketju ja lukemattomat muut aloituksesi pyörivät sinun keksittyjen ongelmiesi ympärillä. Otatko ikinä osaa muiden aloittamiin keskusteluihin yrittäen auttaa muita heidän ongelmissaan, mainitsematta vastauksissasi kertaakaan sanaa minä? Tuskin. On meillä muillakin ongelmia, mutta silti yritetään täällä neuvoa ja auttaa sinua. Annan sinulle neuvon: älä tee yhtään uutta avausta ainakaan kolmeen kuukauteen, äläkä enää kommentoi yhteenkään aloittamaasi ketjuun. Lopeta ensimmäisessä persoonassa puhuminen. Katso, mitä muut ovat tänne palstalle kirjoitelleet. Nimittäin usko tai älä, muillakin ihmisillä on elämä ja ongelmia. Unohda oman napasi ympärille vellominen, ja ajattele välillä muita! Äläkä vastaa että "ei pysty kun ei ole itseäkään kukaan ajatellut blaa blaa". Paskat sanon minä, kukaan - siis kukaan muu palstalainen ei ole IKINÄ saanut muilta yhtä paljon vastauksia, aikaa ja huomiota kuin sinä!!!
Se ei tee minusta narsistia, jos te käytätte aikaanne ja vastailette mulle.
ap
Etsi tietoa narsismista ja aspergerista. Sinä olet sellainen.
Mä en tajunnut, että äiti on väärässä, mutta syyttää silti minua, ja äiti maksaa siitä nyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää juttu voi nyt kääntyä näin, että ap luulee äitinsä olevan narsisti?? Ap, se empatiakyvytön, itsekeskeinen narsisti olet sinä! SINÄ!! Päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen haukut täällä palstalla muita ihmisiä, valitat, miten sinulla on vaikeaa ja sinua ei ymmärretä. Huomaatko, koko tämä ketju ja lukemattomat muut aloituksesi pyörivät sinun keksittyjen ongelmiesi ympärillä. Otatko ikinä osaa muiden aloittamiin keskusteluihin yrittäen auttaa muita heidän ongelmissaan, mainitsematta vastauksissasi kertaakaan sanaa minä? Tuskin. On meillä muillakin ongelmia, mutta silti yritetään täällä neuvoa ja auttaa sinua. Annan sinulle neuvon: älä tee yhtään uutta avausta ainakaan kolmeen kuukauteen, äläkä enää kommentoi yhteenkään aloittamaasi ketjuun. Lopeta ensimmäisessä persoonassa puhuminen. Katso, mitä muut ovat tänne palstalle kirjoitelleet. Nimittäin usko tai älä, muillakin ihmisillä on elämä ja ongelmia. Unohda oman napasi ympärille vellominen, ja ajattele välillä muita! Äläkä vastaa että "ei pysty kun ei ole itseäkään kukaan ajatellut blaa blaa". Paskat sanon minä, kukaan - siis kukaan muu palstalainen ei ole IKINÄ saanut muilta yhtä paljon vastauksia, aikaa ja huomiota kuin sinä!!!
Se ei tee minusta narsistia, jos te käytätte aikaanne ja vastailette mulle.
apEtsi tietoa narsismista ja aspergerista. Sinä olet sellainen.
Olen käynyt yksityisellä psykiatrilla joka tuntee aspergerin, eli on siihen erikoistunut, ja ei ole. Ei ole edes add:tä. Hän antoi uusiutuvien masennusjaksojen relapsivaiheen tms. mulle diagnoosiksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että täällä on aika monia vastaajia, joille on ihan normaalia ihmissuhteissa olla aidosti välittämättä muista.
apMe muut olemme täällä normaaleja ja välitämme muista. Sinä olet sairas, etkä välitä kenestäkään.
Jaa se olikin muista, ei minusta. No, siitä mulla ei ole suhteenne mitään todisteita, että välitättte kenestäkään.
apKyllä sinä kuulut myös niihin muihin. Sinä et ole huomion keskipisteenä vaan olet yksi muista, joista välitetään.
apKyllä se oli välittävä kommentti. Vain siten voit saada apua. Pelkkä terapeutti ei riitä, jos hänkään ei saa sua uskomaan, että olet narsisti.
Jos sä luulet, että nyt välität, niin olet pahasti erehtynyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mieskin erehtyi ja osasi sanoa sen!!!!!! Äiti erehtyi, mutta ei usko sitä itse, koska on epäkypsä pas*kiainen!
ap
Miehesi nyt sanoo mitä tahansa suunnatakseen pakkomielteisen jankkaamisesi pois lapsista.
Ja taas kysyn. Mitä väliä? Täysin yhdentekevä asia jota kohta viikon olet märehtinyt ja mässännyt. Anna olla.
Ei ihmekkään ettei "ole energiaa huomioida muita" kun kaikki energia menee TÄYSIN yhdentekevään jankkaamiseen.
No, ainakin mies erehtyi, ja sanoi että erehtyi, en oikein tiedä, miten enemmän sitä, että mies tietää erehtyneensä enää pitäisi todistella? Millaisias menoja te siihen vaaditte?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKyllä se oli välittävä kommentti. Vain siten voit saada apua. Pelkkä terapeutti ei riitä, jos hänkään ei saa sua uskomaan, että olet narsisti.
ap
Joooo. Äitihullusta välitetään vaan olemalla samaa mieltä. Myötäilemällä.
Sä oot oikeassa ihan kaikessa. Ei oo sun vikas, että käytökselläs sairastutat miehes ja lapses. Se on sun äidin vika!!!! Kun se ei ollu sun kanssa kaikesta samaa mieltä!! Ja joskus se kusipää kielsi sua!!!
Oot sä niin kärsiny ja väärinymmärretty.
Sovitaanko hei nyt palstalla, että me jatkossa vaan kompataan äippähultsya, jooko? Et jos se vaikka kohta taas kertoo harrastaneensa pientä henkistä kiristystä lapsensa suuntaan niin me vaan myötäillään "joooo, ei sun lapset saa vaatii sulta mitään ihan törkeitä pentuja, eikö ne tiedä et 17 vuotta sitten sun äiti vihjas et sun pitää siivoo..."
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin mies erehtyi, ja sanoi että erehtyi, en oikein tiedä, miten enemmän sitä, että mies tietää erehtyneensä enää pitäisi todistella? Millaisias menoja te siihen vaaditte?
ap
Varmasti koki erehtyneensä. Voin hyvin kuvitella, että heti lauseen loputtua tajuaa virheensä ja näkee kuinka alkaa exvaimokullan narskumylly jauhaa ja jos ei halua lasten joulun kusevan täysin on parasta vain myötäillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajunnut, että äiti on väärässä, mutta syyttää silti minua, ja äiti maksaa siitä nyt.
ap
Mitä jos vaan päästäisit irti niistä vääryyksistä mitä hän sinua kohtaan on tehnyt? Mitä jos alkaisit elämään omaa elämääsi, tätä hetkeä ja ehkä kohti jotakin unelmaasi. Et sinä aikuinen ihminen siihen enää äitiäsi tarvitse.
Mieti, mitä hyvää sinulla jo on ja ole kiitollinen siitä. Ei kukaan voi elää menneisyyttä uudelleen ja uudelleen, varsinkaan niitä huonoja hetkiä, masentuu ihminen vähemmästäkin.
Suunnan muuttaminen on vain ja ainoastaan sinusta kiinni, kukaan ei voi tehdä sitä puolestasi, ei äiti ei miehesi eivät lapsesi, vain sinä..
Onnellisempaa uutta vuotta sinulle!
Sun mies SUOJELI lastaan sulta. Ja hän sanoi erehtyneensä, koska olet jankannut samaa asiaa jo monta päivää, eikä halunnut enää jatkaa sitä. Sait mitä halusit tuolla jankkaamisella miehen osalta, koska hän ei voinut olla sanomatta sitä lasten takia. Äidin osalta et tule saamaan sitä mitä haluat kaikkein eniten, että hän sanoisi erehtyneensä. Ja se harmittaa sua paljon, koska olet narsisti eikä sun äiti toimi sun pillin mukaan. Eli hän toimii, kuten narsistin uhrin kuuluukin toimia, ei anna sitä valtaa narsistille eli sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apVarmasti koki erehtyneensä. Voin hyvin kuvitella, että heti lauseen loputtua tajuaa virheensä ja näkee kuinka alkaa exvaimokullan narskumylly jauhaa ja jos ei halua lasten joulun kusevan täysin on parasta vain myötäillä.
Hän myönsi sen vasta joulun jälkeen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sun mies SUOJELI lastaan sulta. Ja hän sanoi erehtyneensä, koska olet jankannut samaa asiaa jo monta päivää, eikä halunnut enää jatkaa sitä. Sait mitä halusit tuolla jankkaamisella miehen osalta, koska hän ei voinut olla sanomatta sitä lasten takia. Äidin osalta et tule saamaan sitä mitä haluat kaikkein eniten, että hän sanoisi erehtyneensä. Ja se harmittaa sua paljon, koska olet narsisti eikä sun äiti toimi sun pillin mukaan. Eli hän toimii, kuten narsistin uhrin kuuluukin toimia, ei anna sitä valtaa narsistille eli sulle.
Eihän suojellut. En mä kiukutellut tuosta lapsilleni yhtään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMitä jos vaan päästäisit irti niistä vääryyksistä mitä hän sinua kohtaan on tehnyt? Mitä jos alkaisit elämään omaa elämääsi, tätä hetkeä ja ehkä kohti jotakin unelmaasi. Et sinä aikuinen ihminen siihen enää äitiäsi tarvitse.
Mieti, mitä hyvää sinulla jo on ja ole kiitollinen siitä. Ei kukaan voi elää menneisyyttä uudelleen ja uudelleen, varsinkaan niitä huonoja hetkiä, masentuu ihminen vähemmästäkin.
Suunnan muuttaminen on vain ja ainoastaan sinusta kiinni, kukaan ei voi tehdä sitä puolestasi, ei äiti ei miehesi eivät lapsesi, vain sinä..
Onnellisempaa uutta vuotta sinulle!
No, toki, vähitellen, sitä mukaa, kun tajuan hänen virheitään tai saan todistettua niitä. Ettei tunteeni ole vain lapsen keksintöä, vaan hänessä todella on vikaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mutta jotain negatiivista lapselle sanoit ja siksi miehesi sanoi mitä sanoi -> jotta äidin negatiivinen käytös tuntuisi lapsesta lievemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJoooo. Äitihullusta välitetään vaan olemalla samaa mieltä. Myötäilemällä.
Sä oot oikeassa ihan kaikessa. Ei oo sun vikas, että käytökselläs sairastutat miehes ja lapses. Se on sun äidin vika!!!! Kun se ei ollu sun kanssa kaikesta samaa mieltä!! Ja joskus se kusipää kielsi sua!!!
Oot sä niin kärsiny ja väärinymmärretty.
Sovitaanko hei nyt palstalla, että me jatkossa vaan kompataan äippähultsya, jooko? Et jos se vaikka kohta taas kertoo harrastaneensa pientä henkistä kiristystä lapsensa suuntaan niin me vaan myötäillään "joooo, ei sun lapset saa vaatii sulta mitään ihan törkeitä pentuja, eikö ne tiedä et 17 vuotta sitten sun äiti vihjas et sun pitää siivoo..."
Älähän nyt kännä sitä minuun, että olet muista aidosti välittämätön, täällä itseäsi viihdyttääksesi kanssani riitelevä paska trolli. Ei se, että puhuu paskaa tee sinusta toisista välittäjää, vaikka se paska omissa korvissasi saakin itsesi kuulostamaan fiksulta ja että tiedät, mikä muilla on. Et tiedä.
ap
https://narsismi.info/hyotyyko-narsisti-terapiasta/
Tahtotila
Ihminen ei muutu, ellei itse sitä halua ja siihen aktiivisesti pyri. Edes taitava ammattilainen ei pysty muuttamaan ihmistä, ellei ihmiselle itselleen synny tavoitetta johon haluaa pyrkiä hyväksi katsomastaan syystä.
Narsistinen persoonallisuushäiriö estää usein ihmistä näkemästä itsessään vikoja tai puutteita. Omassa itsessään olevat puutteet ja viat ikään kuin siirretään toiseen ihmiseen, koska siellä niitä on helpompi katsella ja sietää. Toinen ihminen toimii peilinä narsistille.
Kun siirrän vikani sinuun, minun ei tarvitse nähdä, eikä kantaa niitä itsessäni ja niin minun on helpompi elää.
Kukaan ei pysty muuttamaan toista ihmistä, sen voi tehdä vain ihminen itse. Apua on tarjolla, mutta se pitää ensin ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMutta jotain negatiivista lapselle sanoit ja siksi miehesi sanoi mitä sanoi -> jotta äidin negatiivinen käytös tuntuisi lapsesta lievemmältä.
En sanonut! Lohdutin lasta! Mies vain luuli, että lapsi itkee jostain, mitä siinä puhelussa sanoin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apVarmasti koki erehtyneensä. Voin hyvin kuvitella, että heti lauseen loputtua tajuaa virheensä ja näkee kuinka alkaa exvaimokullan narskumylly jauhaa ja jos ei halua lasten joulun kusevan täysin on parasta vain myötäillä.
Hän myönsi sen vasta joulun jälkeen.
ap
Monenko tunnin jankkaamisen jälkeen? Kyllä minäkin myöntäisin yhtä sun toista säästääkseni lapseni paskamyrskyltä.
Käykö miehesi muuten terapiassa? Saattaisi olla paikallaan kun on elänyt tuollaisessa epäterveessä tilanteessa vuosia. Oppisi ns. tulemaan toimeen omillaan kuten sinä toivot. Vielä kerkiäisi löytää sitä rakkauttakin.
Ei hän nuorempanakaan osannut ymmärtää, että on erehtynyt, vaan syytti silloinkin minua ja mä uskoin sen. Nyt saa maksaa mulle aiheuttamastaan tuskasta.
ap