Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Haaveilija91, minäkin olen ymmärtänyt, että PCOS on kuitenkin kohtuullisen helppoa hoitaa ja monet raskautuu siitä huolimatta :) Minulla syksyllä lääkäri ultratessa totesi, että toinen munasarja polykystinen mutta nyt kun kävin eri lääkärillä ja ultrasi, niin molemmissa munasarjoissa oli ihan normaali määrä rakkuloita! Hämmentävää, eli aina pelkän yhden kerran ultrauksen perusteella ei diagnoosia voi asettaa, pitää olla ilmeisesti myös muita oireita, ja joskus tuo rakkulaisuus kai vain "häviääkin". Tiedä sitten..
Ja mamma97, en osaa kyllä sanoa miten tätä jaksaa :/ Tuntuu, että kierto kierrolta menee vain vaikeammaksi. Miehelle jonkin verran puhun mutta koska hän ei ole vielä niin huolissaan eikä kiire hällä, niin ei aina viitti samoja huolia aiheesta joka viikko jauhaa. Onneksi minulla on muutama ystävä joiden kanssa voin puhua asiasta, se on auttanut jonkin verran myös. Itselläkin on jo kyllä usko loppunut ainakaan luomusti raskautua. Olen nyt käyttänyt kolme kiertoa Terolutia, viimeinen kierto nostettiin annosta 2tbl/vrk, mutta ei mitään vaikutusta tiputteluun tai muuhunkaan. Huoh. Seuraava kierto mennään varmaan luomusti ja käyn mittaamassa progesteronin. Sitä seuraavaan kiertoon harkitsen letrojen aloitusta. Jännittää myös mitä miehen simppatestit sanoo, kun on sinne menossa.
Itseäni tässä hommassa on yllättänyt omat ajatukset ja tunteet, mitä tämä yrittämisen jatkuminen ja jatkuminen ja muiden raskautuminen ja puheet raskautumisesta aiheuttaa! En osannut varautua näihin ei-niin-positiivisiin tunteisiin mitä tämä herättää, vaikka en haluaisikaan niitä tuntea, mutta ei niitä noin vain poiskaan saa :/ En esim. ole pystynyt tapaamaan erästä kaveripariskuntaa, jonka tiedän raskautuneen nopeasti, sillä se herättää itsessä niin vahvoja tunteita, etten tiedä miten osaisin olla. Mieltä painaa myös se, että enää yksi mahdollisuus saada vauva vuodelle 2019 :( pitänee siis siirtyä tuonne uuteen 2020 ketjuun.. Vaikka eihän sillä mitään väliä sinänsä ole syntyykö 2019 vai 2020 (tätä pidemmälle en uskalla vielä ajatella) mutta jotenkin sitä oli silti melko varma vuosi sitten, että 2019 tulisi pieni. Pitää vaan yrittää jaksaa luottaa siihen, että vielä se meillekin suodaan ja toivottavasti vielä tämän vuoden puolella tulisi plussa <3 Tsemppiä kaikille!
Heippa, aattelin varmistaa teiltä että onks teijän mielestä positiivinen ovis testi.. Nyt kp 61
Mulla oli myös tuo rakkulaisuus todettu munasarjoissa joulukuussa. Silloin tuntui pahalta, joten tiedän tunteesi: haaveilija91.
Olen nyt syönyt toisen Terolut-kuurin. Ensimmäisen kuurin jälkeen menkat alkoivat päivän päästä kiertopäivänä noin 60. Toisen kuurin söin kp15-24 ja nyt sitten odotellaan :) En varmaankaan ovuloinut tai ei ainakaan ole ollut mitään oireilua sinne suuntaan. Kunhan nyt saisi edes kierron tasaantumaan.
Jotenkin niin ristiriitaiset fiilikset, kun kuuntelee toisten valitusta ettei tärppää... Kun pääsisi itse edes siihen pisteeseen, että olisi mahdollista tärpätä. Täytyy vaan yrittää keskittyä muihin asioihin ja ajatella, että kyllä se sitten meille suodaan, kun on tarkoitettu :)
Tsemppiä meille kaikille.
Itse taidan siirtyä suosiolla tuonne 2019-2020 ketjuun :)
Osaisko joku terolut kuuria syönyt vähän auttaa mua. Mulla siis kiertopäivä 95 ja nyt 2 päivää syönyt teroluttia 1 pilleri päivässä. Gyne siis määräsi mulle nyt 10 pilleria ja sitten pitäis noin 2kk odottaa ja jos ei menkat seuraavaks ala itekseen niin uus 10 päivää. En nyt kuitenkaan jaksa uskoa että ne seuraavat menkat alkaisi itestään kun toi PCOS todettiin ja kierto ollut ihan persiillään viimiset 7 kuukautta..
Ja kun täältä oon lukenut et moni syö seuraavan kuurin kiertopäivillä 15-24 kuten tuossa aikasemmin joku kirjoittikin. Niin "tottelenko" nyt gyneä ja syön toisen kuurin vasta parin kk päästä jollei menkat ala vai alotanko sen jo nyt kun menkat alkaa niin kiertopäivällä 15? Gyneäkään en oikein kiinni saa kun on niin varattu kokoajan. :/
LA 12/20
Pakko vähän taas purkaa tuntoja..
Mulla siis ei ole vielä aloitettu kilpparilääkitystä, josko ens viikolla kun oon menossa eri lääkärille jonka pitäs kilppareista enemmän ymmärtää.
Hassua kun heti nousee toiveet ylös kun tosiaan viime viikon to oli se positiivinen ovis testi, kipuineen kaikkineen, joka hyödynnettiin niin toivoo että siitä jotain tulisi.. vaikka ovis oli kp 61 eli en tiedä onko tollasta edes mahdollista raskautua...jotenki vaan oli positiivista että jotain kropassa tapahtuu kun joulukuussa tosiaan viimeks ollu menkat..:/
Voikohan tollasessa kierrossa munasolu olla terve/kehittynyt niin että raskaus olis mahdollinen? Sitten tietty toivon että nyt saisin alottaa ne kilpparilääkkeet ettei ainakaan sen takia menis kesken (jos nyt jollain joululla tästä raskaus tulisi)
Niin piti vielä lisätä että toisaalta ajatukset on jo siellä toukokuussa jolloin mekin siis Päästäis lapsettomuushoitoihin kun vuosi yritystä tulee täyteen. Hirveetä sanoo toi ees ääneen...
Mut niin piti siis kysyä että miten sinne hoitoihin pääsee julkisella puolella? Ensinkö pitäs mennä terkkarin lääkärille joka tekee lähetteen? Ja lähete saattaa tulla puolen vuoden päästä? Silloinhan jo 1,5 vuotta kerennyt kulumaan..eikö sinne voisi mennä jo?
Tsemppiä ja voimia kaikille yritykseen! Tulee ehkä epäkorrektiin yhteyteen tämä, mut täällä oli plussa raskaustestissä aamulla! Vielä en uskalla ihan täysin siihen uskoa, kaikenlaista voi vielä tapahtua.. Mutta pieni ilon kipinä!
36-v lapseton täällä moi. Kävin taannoin lääkärissä ultrassa ja kaikki näytti olevan ok. Gynen mielestä myös kierto on täysin normaali, kun näytin hänelle Flon statseja 10 kuukauden ajalta. Mulla on kyllä menkat joka kuukausi, mutta kierto on lyhimmillään ollut 23 pv, pisimmillään 33 pv. Hän ei pitänyt sitä yhtään kummallisena. Useimmiten se on 26 pv. Tämä gyne on erikoistunut hedelmällisyyteen ja lapsettomuuden hoitoon, mutta vähän jäi ihmetyttämään tämä, että todellako näin epätasainen ja joskus lyhyt kierto on normaali. Luulisi, että 23 päivän kierto nyt ainakin on ihan liian lyhyt. Pitäisikö hakea toinen mielipide? Munasarjat ja kohtu näytti normaaleilta, mikä oli tietysti huojentava tieto.
Ovulaatio näkyy tikussa joka kuukausi (ja näkyi myös ultrassa) ja ajoitus on mennyt kyllä ihan täydellisesti miltei joka kerta. Ei vaan tapahdu mitään. Itse uskon, että mun munanjohtimisissa tai siittiöissä on jotain vikaa. Ovulaatio tosiaan tapahtuu, mutta ehkä munasolu ei pääse kohtuun asti. Mies ei ikinä suostu testiin, ei ikinä. Hänellä kuitenkin on jo lapsia, minulla ei. Hänelle tämä ei ole lainkaan niin tärkeää, häntä ei haittaa, vaikka mitään ei tapahdu. Kai hän minun puolesta on pahoillaan, mutta ei hänellä ole sellaista paloa tähän kuin minulla. Lääkärin mukaan seuraava pysäkki olisi nimenomaan spermatesti. En tiedä enkö muka voisi yksityiseltä ostaa itselleni esim. munanjohtimien aukiolotutkimusta..? Minulla ei tietääkseni ole koskaan ollut klamydiaa, joka olisi voinut tuhota munanjohtimia, vaikka mietin kyllä sitäkin, että pitääkö tässä sekin testi ottaa. Lääkäri sanoi, että joskus munanjohtimien värekarvat (?) eivät toimi, vaikka munanjohdin olisi auki, eikä siellä siksi pääse oikein mikään liikkumaan. Silloin ilmeisesti alkionsiirto on ainoa toimiva ratkaisu. Olen tietysti itse itselleni tämän tilan jo diagnosoinut, voi sentään.
Täältä luin vinkin vehnänalkioöljystä, että se oli jotenkin parantanut limakalvoa ja hänellä oli sitten tärpännyt. Huomasin itse asiassa ihan saman, limaisuus oli todellakin huomattavaa sekä ovulaatiossa että menkoissa vehnänalkioöljyn käyttämisen jälkeen. Mutta eipä se tärppiä tehnyt. Tuntuu niin älyttömältä, että sitä on suunnilleen 20 vuotta tehnyt kaikkensa ehkäisyn eteen ja sitten kun siitä luopuu, niin mitään ei tapahdu. Turhaanko siitä ehkäisystäkin on stressannut. No, näin tämä nyt meni. MIeliala kyllä vaihtelee laidasta laitaan: välillä on todella epätoivoinen ja itsesäälinen olo, toisinaan taas jopa hyväksyn, että olen lapseton. Nyt on taas mieli maassa, kun alkoi ne ei-toivotut päivät.
Ai niin, rautatabletit on myös käytössä, koska on epäily, että liian vähäiset rautavarastot estävät kiinnittymisen. Varmaa tutkimusnäyttöä siitä ei ole, mutta mietin, että ei lisäraudasta haittaakaan ole.
Paljon onnea matkaan Aamukahv1lle :)
Täällä taas.... tänään oli nt-ultra ja todettiin kuollut sikiö.. oli kuollut rv 9 ja nyt viikkoja olis 12+3... Paskaa just nyt kaikki..
Matto vedettiin jalkojen alta. Toivottavasti jo tällä viikolla pääsen tyhjennykseen..
Valitettavasti en osaa ainakaan noihin tutkimusasioihin antaa mitään vastauksia. Julkisen puolella varmaan vähän tiukassa päästä tutkimuksiin, mutta varmasti kannattaa yrittää. Vuoden aktiivisen yrittämisen jälkeen kuulemma vasta julkisiin tutkimuksiin. Tsemppiä!
Mulla on ajatukset ihan sekasin.. Nyt menossa kp 16 ja viimeset neljä päivää viiltäviä menkkakipuja. Tulee ihan yhtäkkiä semmosia teräviä pistoja alavatsaan. Eilen tuli myös pieni määrä verta ja tänään ruskeeta tuhrua. Ovulaatiotestejä käytin kp 8 lähtien enkä saanut vahvaa viivaa kertaakaan. Vielä kp 7 tuli nega ja sitten kp 8 todella haalea viiva. Sitten 2 päivää vähän vahvempia ja lähti sit himmenee. Useampana päivänä yriteltiin. Flo laski ovulaation kp 14 ja sillon vatsa jo kramppaillut. Voikohan tää kramppailu kuitenkin olla ovulaatiota vai onkohan kierto ihan sekaisin ja menkat alkamassa...
Hei kaikille!
Ekaa kertaa tänne kirjottelen, olen lueskellut ja seurannut jo marraskuusta asti tätä ketjua.
Ollaan mieheni kanssa alle kolme kympin ja toiveena perheenlisäys. Ollaan oltu nyt vähän sillä meiningillä että tulee jos on tullakseen, mieheni ei mieti sen kummempia mutta itse kyllä piinailen:D
9.12 tein positiivisen testin, raskaus päättyi kuitenkin keskenmenoon 17.12. Otin aika raskaasti koska olen ajatellut etten jostain syystä voi saada lapsia (tätä en nyt avaa enempää, pitkä tarina). Tämän kmn jälkeen sovittiin sitten et uutta yritystä vaan.
Mulla on säännöllinen kierto 27-28 päivää. Ja kun en kehtaa piinailla vielä muiden kanssa ni pakko tänne kirjoittaa.
Flow sovellus ja myperiod antoi ovulaation päivälle 23. 2 tai 24.2, hommailtiin 22-27.2. Kuukautisten pitäis alkaa sunnuntaina. Oireita tietysti on vaikka ja mitä, joko enteilee alkavia menkkoja tai plussaa. Kamalasti kertyy ilmaa vatsaan ja pierettää (voi mies raukka xD), pissalla rasvaan jatkuvasti, nälkä tulee nopeasti, tänääki söin aamupalan ennen yhdeksää aamulla, lounaan vähä ennen 11 ja uudestaan sit vähä 12 jälkeen koska NÄLKÄ. Tosin liikun paljon, voipi selittyä silläkin :D vatsaa vihloo välillä ja oikee kunnolla nipistää, esim ku oon koiran kanssa lenkillä. Ja väsy on, mutta silti ei ei saa unen päästä kiinni. Ja tänään siivotessa tuli yhtäkkiä tosi paha maku suuhun, meni ohi ku purskutin vettä suussa ja join.. Hmm..
Piinailen.. :D mut on se jännä miten ihmismieli osaa kuvitella hyvin.. Jos ei lasta yritettäis ni nää ois varmaan ihan niitä normaaleja särkyjä ja kolotuksia ennen kuukautisia.
Hahaha... Jännäillään :)
Lisäyksenä edelliseen, pientä jomotusta alaselässä vasemmalla puolella. Ja noi vatsan nipistelyt ja vihlomiset ei oo menkkamaista, mulla menkkakivut enemmän sellasta polttelevaa tunnetta koko alavatsalla.
Tekeekö mieli vaan tepposia..
Kaikille hyvää keskiviikkoa :)
Hei taas!
Unetonhaaveilija: Olen todella pahoillani kokemastasi keskenmenosta. Tiedän miltä se tuntuu. Voimia!
Tsemppiä kaikille yrittäville!! Mä jään nyt vaan jännittämään, että kaikki menee hyvin 🥰
Unetonhaaveilija kirjoitti:
Täällä taas.... tänään oli nt-ultra ja todettiin kuollut sikiö.. oli kuollut rv 9 ja nyt viikkoja olis 12+3... Paskaa just nyt kaikki..
Matto vedettiin jalkojen alta. Toivottavasti jo tällä viikolla pääsen tyhjennykseen..
Pahoittelut menetyksestä Unetonhaaveilija! :(
Hei vaan kaikille! Meillä varovaisesti haaveillaan että talvella olisi elämäntilanne sellainen että voitaisiin koittaa kohta 3v esikoiselle kaveria. Tänään tein kuitenkin testin kun mahassa sama tunne kun silloin kun ekaa kertaa aloin odottaa ja olin edes testannut. Onko tuo nyt sellainen viivanpaikka?
Heippa kaikille!
Täällä ollaan vauvakuumeiltu jo pidemmän aikaa ja apuakin ollaan asiaan saatu.
Keväällä hoitojakson päätteeksi päätimme yhteistuumin, että pidämme kaikesta kesätauon ja vain nautimme lomasta ja kesästä!
Nyt kuitenkin kuukautiset ovat 12 päivää myöhässä ja olen tehnyt muutaman raskaustestin. Edellispäivänä tuli +, eilen nega. Tänään aamulla tein nämä kuvan kaksi testiä ja olen hieman hämilläni tuloksesta!
Mitä mieltä olette, mihin pitäisi uskoa? 😅
Maanantaina soitan ja pyydän verikoetta, siitä asia viimeistään selviää, jos menkat ei viikonlopun aikana ala, mutta vähän hämmentynyt olen!
Ois kiva olla vanhempi, päästä kasvattamaan lasta. Se on niin hienoa,
ettei voi oikein kertoakaan. Kuinka kasvattaa, antaa lapsen elää ja kasvaa
Rakkaudella, Mika
Hei taas pitkästä aikaa!🖐
Plussanneille onnittelut❤ ja menetyksiä kokeneille halit❤
Me tuskin ollaan vielä yrittämässä, vaikka suurin suru onkin ylitetty. Mies on menossa esinahan leikkaukseen, koska se on liian kireä ja aiheuttaa kipuja. Lienee yleistä(?)🙄
Tähtitaivas☆
Pikkuminnis: Tsemppiä sulle myös! <3
"Helpottavaa" huomata joku muukin kärsii näistä samoista asioista ettei ole ihan yksin tämän kanssa. Gyne sanoi että menkat on alkamassa viikon-kahden päästä mutta sanoi että voin halutessani alottaa terolutin heti ja näin halusin tehdä. Mulle määrättiin nyt 10 päivää teroluteja, sitten noin kuukauden-parin päästä uudet 10 päivää jos ei ala itekseen. Sit soittoa gynelle ja otetaan noi kokeet ja siitä pistää sit lähetteen tarkempiin lapsettomuustutkimuksiin. Nyt alkaa myös painonpudotus koska ylipaino taitaa olla aika merkittävä tekijä tän kanssa..
LA 12/20