Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
NIMS kirjoitti:
HjaM kirjoitti:
Onko kellään kokemusta ovis tikuista? Sain eilen illalla siihen 2 yhtä vahvaa viivaa, nyt aamupäivällä ei enää niin vahvaa. Olikohan se ovis eilen. Flo sovellus näyttää, että ois huomenna.. Pitääkö nyt oikeesti jännittää se 2 viikkoa 😱
Kun ovistesti näyttää positiivista (eli molemmat viivat yhtä vahvat tai testiviiva vahvempi), niin ovulaatio tapahtuu 24-36 tunnin kuluessa. Todennäköisesti ovulaatio on siis tapahtunut joko eilen tai tänään. Seksiä tulisi harrastaa vähintään silloin, kun testi on positiivinen ja kahtena päivänä sen jälkeen. Mielellään tietysti jo pari päivää ennenkin. Sovellus arvioi sen kk pituuden mukaan, mutta eihän se tarkkaa ole =)
Me harrastetaan varmaan liikaakin (voiko sitä harrastaa liikaa?), kun tehdään sitä ainakin kerta päivä, välillä useammin. Tein useamman testin ja sunnuntai ja maanantai iltana tuli molempiin vahvat viivat.
HjaM kirjoitti:
NIMS kirjoitti:
HjaM kirjoitti:
Onko kellään kokemusta ovis tikuista? Sain eilen illalla siihen 2 yhtä vahvaa viivaa, nyt aamupäivällä ei enää niin vahvaa. Olikohan se ovis eilen. Flo sovellus näyttää, että ois huomenna.. Pitääkö nyt oikeesti jännittää se 2 viikkoa 😱
Kun ovistesti näyttää positiivista (eli molemmat viivat yhtä vahvat tai testiviiva vahvempi), niin ovulaatio tapahtuu 24-36 tunnin kuluessa. Todennäköisesti ovulaatio on siis tapahtunut joko eilen tai tänään. Seksiä tulisi harrastaa vähintään silloin, kun testi on positiivinen ja kahtena päivänä sen jälkeen. Mielellään tietysti jo pari päivää ennenkin. Sovellus arvioi sen kk pituuden mukaan, mutta eihän se tarkkaa ole =)
Me harrastetaan varmaan liikaakin (voiko sitä harrastaa liikaa?), kun tehdään sitä ainakin kerta päivä, välillä useammin. Tein useamman testin ja sunnuntai ja maanantai iltana tuli molempiin vahvat viivat.
En tiedä, voiko harrastaa liikaa. Sen tiedän, että hedelmöittymisen kannalta ei ole väliä, harrastaako kerran vai kaksi päivässä, eli ellei nyt erityisesti tee mieli, niin ei tarvitse kahta kertaa päivässä yrittää :D "Suositus" taitaa olla hedelmälliseen aikaan joka toinen päivä, jolloin mahdollisuudet on parhaimmat =) joka päivä tuskin haittaakaan, mutta ei välttämättä paranna mahdollisuuksia sen enempää.
Pikkuminnis kirjoitti:
isbe kirjoitti:
Pikkuminnis kirjoitti:
Osaisiko joku neuvoa terolut kuurin kanssa. Sain 7 pvä kuurin (2 tabl/pvä), koska menkat poissa monta kk ja nyt yritetään käynnistää. Tänään alkoi tuhruvuoto ja kuuria olisi vielä tiistaihin asti jäljellä. Jos tämä turhu tästä voimistuu, niin jätänkö kuurin kesken? Lääkäriä en ehdi saada kiinni kuitenkaan heti aamusta, ja nyt illalla pitäisi tabletti ottaa, ja myöskin huomenna aamulla..
Jos sulla alkaa ihan oikeat menkat niin sit varmaan lopettaisin tuon kuurin ja alkaisin laskea uutta kiertoa siitä kp1 päivästä kun kuukautiset alkoi. ideahan Teroissa kai on nimenomaan käynnistää ne menkat ja jos saat pienemmällä ajalla kuin 7pvää aloitettua ne niin sithän se on vaan hyvä. Seuraile siis tilannetta ja älä ehkä tänään vielä lopeta jos on pelkkää tuhrua..
Mullehan määrättiin aikoinaan 10pvän kuuri 1tabl päivässä. Ei auttanut mulla raskautumiseen, ehdin syödä 3 kuuria. Toivottavasti sulla parempi tuuri! :) Nyt seurailen omaa kiertoa jos lähtisi luomusti toimimaan.
Kiitos neuvoista, en tiedä onko nää menkat vai ei.. välillä ei tule mitään pyyhkiessä ja pärjää pikkuhousun suojalla, välillä taas pakko laittaa tampooni, kun tulee yli. Kuitenkin tosi niukkaa on.. tänään olisi vika päivä teroja, mutta otin nyt kuitenkin vielä tänään ja illalla otan viimeisen. Tosin aamulla en ottanut, vaan vasta nyt kun pähkäilin otanko vai en. Vatsaa särkee menkkamaisesti kokoajan. Sunnuntaista asti tiputellut.. jos ei tästä voumistu kun terot loppuu, niin ehkä sitten lasken vaikka tämän päivän kp1.. parempi näinkin, kun se ettei tulisi mitään vuotoa terojen jälkeen. Nyt voi yritys kunnolla alkaa vihdoinkin. Pahoin pelkään silti, etten ovuloi, koska eihän terot siihen auta..
Mun ”teromenkat” kuulostaa ihan samalta kuin sun eli tosi niukkaa, lähinnä ruskeaa, ja oletus on et en ovuloinut kertaakaan kuurien (3) aikana vaan menkat tuli ns. lääkkeen pakottamana. Oon nyt tutkimuksissa jossa yritetään selvittää mistä mun ovuloimattomuus johtuu. Voin ilmoitella kun tiedän lisää. Toivottavasti sun kierto kuitenkin lähtee tosta pyörimään, oon lukenut paljon keskusteluja joissa on sanottu et terot on auttanut raskautumaan.
isbe kirjoitti:
Pikkuminnis kirjoitti:
isbe kirjoitti:
Pikkuminnis kirjoitti:
Osaisiko joku neuvoa terolut kuurin kanssa. Sain 7 pvä kuurin (2 tabl/pvä), koska menkat poissa monta kk ja nyt yritetään käynnistää. Tänään alkoi tuhruvuoto ja kuuria olisi vielä tiistaihin asti jäljellä. Jos tämä turhu tästä voimistuu, niin jätänkö kuurin kesken? Lääkäriä en ehdi saada kiinni kuitenkaan heti aamusta, ja nyt illalla pitäisi tabletti ottaa, ja myöskin huomenna aamulla..
Jos sulla alkaa ihan oikeat menkat niin sit varmaan lopettaisin tuon kuurin ja alkaisin laskea uutta kiertoa siitä kp1 päivästä kun kuukautiset alkoi. ideahan Teroissa kai on nimenomaan käynnistää ne menkat ja jos saat pienemmällä ajalla kuin 7pvää aloitettua ne niin sithän se on vaan hyvä. Seuraile siis tilannetta ja älä ehkä tänään vielä lopeta jos on pelkkää tuhrua..
Mullehan määrättiin aikoinaan 10pvän kuuri 1tabl päivässä. Ei auttanut mulla raskautumiseen, ehdin syödä 3 kuuria. Toivottavasti sulla parempi tuuri! :) Nyt seurailen omaa kiertoa jos lähtisi luomusti toimimaan.
Kiitos neuvoista, en tiedä onko nää menkat vai ei.. välillä ei tule mitään pyyhkiessä ja pärjää pikkuhousun suojalla, välillä taas pakko laittaa tampooni, kun tulee yli. Kuitenkin tosi niukkaa on.. tänään olisi vika päivä teroja, mutta otin nyt kuitenkin vielä tänään ja illalla otan viimeisen. Tosin aamulla en ottanut, vaan vasta nyt kun pähkäilin otanko vai en. Vatsaa särkee menkkamaisesti kokoajan. Sunnuntaista asti tiputellut.. jos ei tästä voumistu kun terot loppuu, niin ehkä sitten lasken vaikka tämän päivän kp1.. parempi näinkin, kun se ettei tulisi mitään vuotoa terojen jälkeen. Nyt voi yritys kunnolla alkaa vihdoinkin. Pahoin pelkään silti, etten ovuloi, koska eihän terot siihen auta..
Mun ”teromenkat” kuulostaa ihan samalta kuin sun eli tosi niukkaa, lähinnä ruskeaa, ja oletus on et en ovuloinut kertaakaan kuurien (3) aikana vaan menkat tuli ns. lääkkeen pakottamana. Oon nyt tutkimuksissa jossa yritetään selvittää mistä mun ovuloimattomuus johtuu. Voin ilmoitella kun tiedän lisää. Toivottavasti sun kierto kuitenkin lähtee tosta pyörimään, oon lukenut paljon keskusteluja joissa on sanottu et terot on auttanut raskautumaan.
Mulla alkoi eilen illalla kunnon vuoto. Tai yön aikana, ja aamulla vaihdoin tamppoonin ja siitä parin tunnin päästä tuli yli. Hirvee alavatsa kipu.. saa nähdä jatkuuko vielä, mutta nyt ei kyllä enää tiputtelua ole. Jätin eilen illalla vikan teron ottamatta. Ilmoittele ihmeessä kun tiedät tutkimuksista lisää!
Moi taas kaikille!
Olen täällä hieman hämilläni. Menkkoja ei kuulunut viikonloppuna, joten ostin testin ja tein sen maanantaina. Se näytti kuitenkin puhdasta negaa. Nyt keskiviikkonakaan ei kuukautisia kuitenkaan kuulu ja ne ovat 3-6 päivää myöhässä. Kiertoni on yleensä säännöllinen ja heittelee korkeintaan parilla päivällä ja 6 päivää sitten olisi aikaisintaan pitänyt alkaa. Minkäänlaista vuotoa en ole kuitenkaan havainnut, valkovuoto on runsasta ja voidemaista ja pari päivää sitten (anteeksi jos on TMI :D) pamahti päälle myös hiivatulehdus mitä minulla normaalisti ei koskaan ole. Luin, että tämä saattaa liittyä raskauteen kun emättimen ph-arvo vaihtelee. Muita oireita on huimaus (välillä jopa makuuasennossa), turvonneet ja hieman kosketusarat rinnat, alavatsan nippailu ja alaselkäsärky. Lisäksi olen koko ajan janoinen ja suussani alkaa maistumaan pahalta mikäli en syö tai juo säännöllisesti. Minkäänlaista kuvotusta tai pahoinvointia ei kuitenkaan ole ollut. Muuten olen voinut hyvin enkä ole mitään valtavaa väsymystäkään tuntenut.
Laskeskelin, että mikäli olisin raskaana, olisin nyt viidennellä viikolla (eikös se lasketakin niin, että 4+0 - 4+6 on viides viikko?). Mitä netistä luin, niin monetkaan eivät ole näillä viikoilla saaneet vielä plussaa testiin eli elän vielä toivossa kun ei tosiaankaan menkkoja kuulu. Raportoin tänne sitten, miten kävi. :) Tsemppiä kaikille! <3
Hei taas,
pakko tulla nyt ruokatunnilla raportoimaan uusimmat, hieman surulliset käänteet. Tänään aamulla pyyhkiessä paperiin jäi hieman vaaleanpunaista tuhrua. Aavistelin pahaa, joten asetin kuukupin paikoilleen ja lähdin töihin. Menkkamaiset kivut yltyivät ja aamupäivällä, kun tarkistin asian, kuukupissa oli pieni määrä (n. neljäsosa pienempikokoisen kupin tilavuudesta) kirkkaanpunaista verta ja yksi ainoa, parin millin pituinen möykky. Saattaa kuulostaa ällöttävältä, mutta minun oli pakko tarkistaa mikä se oli, ja poimin sen käteeni. Se oli kova ja siitä saattoi selkeästi havaita alkion C-kirjaimen tapaisen muodon. :´( Voin olla väärässäkin mutta uskon, että koin juuri varhaisen keskenmenon viikoilla 4-5. Ilman kuukuppia olisin tuskin havainnut tätä ollenkaan vaan olettanut, että kuukautiset vain alkoivat myöhässä.
(Voin muuten lämpimästi suositella kuukuppia ihan kaikille - sen laittaminen paikoilleen vaatii hieman opettelua, mutta luonnon ja rahan säästämisen lisäksi ainakin minusta on ollut positiivista, miten paljon paremmin olen omaan kuukautiskiertooni tutustunut. Jokainen terve, hedelmällisessä iässä oleva nainen kuitenkin vuotaa verta joten en koe sitä mitenkään ällöttävänä. Lisäksi kuukuppia voi käyttää turvallisesti yhteen menoon jopa vuorokauden ajan. Myös ovulaation aikaan siitä voi olla apua: Muistaakseni tälläkin sivustolla oli artikkeli, missä neuvottiin asettamaan kuukuppi paikoilleen seksin jälkeen estämään spermaa valumasta ulos. Näin siittiöillä on vain yksi suunta, minne uida. :) Itse käytin tätä niksiä viime kierrossa, mikä ainakin näytti johtaneen positiiviseen lopputulokseen - joskin lyhytaikaiseen.)
Nyt kivut ovat yltyneet ja oikein tuntuu, kun kohtu tyhjenee. Itkettää, mutta yritän sinnitellä nyt työpäivän loppuun. Pettymyksen läpi yritän ajatella, että luultavasti alkiolla ei ollut kaikki kunnossa ja ainakin kykenen raskautumaan. Hassua, mutta rintojen aristus on hälvennyt saman tien myös melkein olemattomiin. Ajattelin nyt seurata tilannetta enkä usko, että näin aikaisilla viikoilla tarvitsee minnekään kaavintaan lähteä. Onko kenelläkään tietoa, voisinko raskautua jo seuraavasta ovulaatiosta mikäli kohtu tyhjenee kunnolla (ensi kuun alussa ellei kierto ole mennyt sekaisin) vai kannattaako antaa kohdun levätä yhden kierron ajan? Kiitos etukäteen vastanneille ja tsemppiä meille kaikille! <3
Hellou pitkästä aikaa! Täällä ensimmäistä kertaa ehdittiin hyödyntää ovis alkuviikosta ja reilun viikon päästä sitten varmaan tuloksia odotettavissa. 😍 Jännittävää!
Leda: Tosi kurjaa, että kävi näin ☹️ Mutta uudestaan vaan yrittämään. Tuosta en kyllä osaa sanoa, että onko hyvä yrittämisessä pitää jotain taukoa.
Toi kuukuppikikka onkin mielenkiintoinen. Toisaalta tuntuu ihan älyttömältä, että olisi noin pienestä kiinni raskautuminen. Luulisi, että ne siittiöt kyllä löytää perille, jos niin on tarkoitettu. Mutta enpä tiedä. Itseltäkin kuppi kyllä löytyy, todennäköisesti olen itsekin tota kikkaa kohta kokeilemassa. 😂
Mulla pitäisi Flow'n mukaan olla ovis parhaillaan, mutta mitään limoja tai muita oireita ei kyllä taaskaan ole. Voi kun osaisi olla tarkkailemalla itseään ja antaisi vaan asioiden tapahtua omalla painollaan
NIMS kirjoitti:
Tervetuloa Nuttura! Suosittelen ehdottomasti lataamaan jonkun kiertoa seuraavan sovelluksen (itsellä käytössä sekä flow, että ovia). Sinne voi kirjata oman kk kiertonsa pituuden ja se näyttää oletetut hedelmälliset päivät ja ovulaation.
Kiitti vinkistä! Mä olen tällä hetkellä käyttänyt netistä löytyvää ovulaatiolaskuria ja sitten käytössä on ihan perinteinen kalenteri, johon merkkailen ylös tietoja. En tiedä onko tiedot pitänyt paikkaansa, mutta kalenterin kertomana päivänä olin huomaavinani ovulaation merkkejä kyllä, mutta sekin kesti vain hetken kun ennen pillereitä oireet kestivät yleensä päivän ja vielä vähän seuraavanakin päivänä. Toki sekin pieni merkki hyödynnettiin, mutta ei kuitenkaan tärpännyt sillä kerralla.
Multakin löytyy kotoa kuukuppi, mutta se ei ole käytössä. Koin sen kuukautisten aikana hyvin hankalaksi ja lopulta luovutin :D Tuosta kikasta olenkin kuullut ja siitä ollaan kotona puhuttu miehen kanssa, mutta ehkä me otetaan niksejä ja ovistikkuja käyttöön sitten jos ei tahdo raskautuminen onnistua, kun meillä yritystä on kuitenkin vasta vähän aikaa takana.
Ledalle tsemppiä vaikeaan tilanteeseen. Jostain olen muistaakseni kuullut, että uutta raskautta voisi alkaa yrittää seuraavasta kierrosta, mutta varmasti en osaa sanoa.
Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa
Leda, kurjaa että raskaus ei edennyt pidemmälle :( Syksyllä sain itse keskenmenon viikolla 9. Silloin 2/3 lääkäristä oli sitä mieltä, että saa heti yrittää uutta raskautta. Mutta ensin tietty täytyy odottaa vuodon loppumista. Hyvä vaan, jos sulla on reilusti vuotoa, niin luulisi tyhjenevän hyvin! Me avopuolison kanssa päätettiin heti km jälkeen yrittää uudestaan. Kahdet menkat tuli välissä kunnes uusi raskaus tapahtui. Ja oon itse asiassa tyytyväinen, että kroppa sai muutaman kuukauden toipumisaikaa(takana imukaavinta). Paljon tsemppiä uuteen yritykseen!!
Tildah
Moi taas.
Kilpirauhasongelmat ovat yleisempiä kuin uskotaankaan ja siksi heti aluksi lapsettomuustutkimuksissa pitää poissulkea nämä ns. perussairaudet. Kun kilpirauhasarvot saadaan viitearvoihin, voi se parantaa myös muuta hormonitoimintaa, jolloin raskauden mahdollisuus luomunakin paranee.
Silloin, kun "kummastakaan ei löydy mitään vikaa" puhutaan selittämättömästä lapsettomuudesta ja silloin täällä mainittu 2 vuoden odotusaika ennen hoitoja tuntuu kyllä kohtuuttomalta.
Stressi asiasta vaikuttaa tietty myös, mutta on ihan turhaa opastaa kovassa vauvakuumeessa olevaa "ottamaan vaan rennosti". Itsellänikin naksutti sisäinen ovulaatiolaskuri 😀 aina silloin, kun omia lapsia toivottiin... mitä enemmän yrität olla ajattelematta jotain, sitä enemmän ajattelet sitä. Paras tilanne on varmaankin sellainen ajatusmaailma, että "yritämme lasta ja se on yksi tärkeimmistä asioista elämässämme tällä hetkellä". Ihanaa olisi, jos jokaisella olisi myös livenä joku ihminen, kenen kanssa jakaa asia, mutta onneksi on sitten tämä palsta ❤.
Täällä vihdoin jätetty pillerit pois. Ajattelin ettei pidetä mitään yhtä kiertoo välissä vaan katsotaan suoraan miten kroppa löytää taas rytminsä. Viitisen vuotta melkein pillereitä takana ja täytyy sanoa, etten edes tunne omaa kiertoani. Flow on käytössä ja se näyttää, että ovulaatio olisi ensi viikonloppuna. Todella jännittävää aikaa, mutta yritän vaan pysyä maltillisena. Esikoinen kun sai alkunsa pillereiden aikaan unohtelun takia, odotukset on aika korkeat vaikka sillä ei tietenkään ole mitään tekemistä tämän kanssa. Mutta joku toive on, että menisi helposti nytkin 🤗
Kerronpa oman tarinani kun olen jo pitkää seurannut ketjua. 10 vuotta olin käyttänyt nuvaringia kun päätettiin viime kesänä jättää ehkäisy. Olin jo varautunut ettei kuukautiset palaudu moneen kuukauteen. Mitä vielä, tulin toisesta kierrosta raskaaksi. Olimme syyskuussa menossa naimisiin ja tämä vielä meille häälahjaksi. Kävimme varhaisultrassa vko 8 ja kaikki oli hyvin. Kuitenkin vko 12 ultrassa saimme tietää kehityksen loppuneen vko 9 vaikka minulla oli kokoajan raskausoireita. Lääkkeellinen tyhjennys joka päätyi tajuttomana vessanlattialle ja yö naistenklinikalla. Kierto palautui normaaliksi nopeasti, pidentyi muutaman päivän. Henkisesti tämä on ollut hirveä kokemus. Pääti mieheni kanssa aloittaa uusi yritys heti. Nyt neljäs kierto menossa enkä usko vielä tärpänneen. Kävin jo yksityisellä tarkistelemalla ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Verikokeella tarkistettiin ovulointi. Toivotaan että kevään aikaa meillekkin tulee uusi plussa. Tsemppiä kaikille
Hei taas kaikille! Olen seurannut ketjua kirjautumatta ja kommentoimatta mitään. Nuvaring on jätetty pois (takana n. 9 vuotta) kuun alussa pois ja vauvakuumeisena innostuin ostamaan ClearBluen ovistestejä seuraamaan jo tätä ensimmäistä luomukiertoa. Ehdin jo miettiä kuinka pitkäksi tämä kierto onnistuu ja milloin voi aloittaa yrityksen. Tikuttelin jo kp 10 lähtien ja tänä aamuna testiin pamahti hymynaama, kp 16! Ihana huomata, että oma keho näyttää toimivan 10 vuoden hormonaalisen ehkäisyn jälkeen. Eihän tässä tietysti raskaana olla ja siinä voi mennä oma aikansa, mutta nyt minulla hieman huojentuneempi olo. Oletteko muut käyttäneet CB:n ovistestejä? Itsellä tekisi mieli jo hyödyntää tämä ovis, mutta gyne suositteli odottamaan yhdet luomukuukautiset ennen yrityksen aloittamista. Rinnat ja erityisesti nännit ovat niin pirun arat ja alavatsaa repii.
Kerroin jo aluksi, että miehelläni kesti pitkän aikaa lämmetä vauvan tulolle, mutta hän on nyt ihan sataprosenttisesti (ellei jopa satakymmenen) projektissa mukana: harrastamme liikuntaa yhdessä, syömme terveellisesti ja hän laittaa minulle aina sanojensa mukaisesti "vauvavitamiinit" valmiiksi ennen kuin lähtee töihin. :) Olemme keskustelleet paljon myös kasvatustavoista, elämän arvoista (näistä jo toki tavatessamme 10 vuotta sitten) sekä vauvan nimiehdotuksista. Niin ihanaa ja jännittävää aikaa :) Kaikille paljon plussatuulia ja tarrasukkia matkaan!
Mä alottelin nyt ihan mielenkiinnosta käyttämään ovistestejä. Pillereitä tullut syötyä esikoisen jälkeen lähes viisi vuotta ja toki ennen hänen alkuaan. Flo ahkerasti käytössä ja sen laskukaavan mukaan sunnuntaina olisi ovulaatio, mutta olen omasta kierrosta ihan pihalla kun käytännössä koko aika teinistä aikuiseksi pillerit käytössä. Eilen alavatsa tuntui oudolta ja nipisteli. Vähän tuli jopa verta. Tein ovulaatiotestin ja negaa näytti. Tänään taas tein ja todellinen haamujen haamu siinä näkyi. Nyt menossa siis kp 8. Kuinka monta päivää haamusta teillä on mennyt, että ovulaatio oikeesti tapahtuu?
Ovulaatiolaskurin mukaan mulla olisi ovulaatio nyt takanapäin, mutta mitään sen kummempia merkkejä ei taaskaan siitä näkynyt (ainakaan mitä tunnistaisin oireiksi). No mutta joka tapauksessa tässä kierrossa hyödynnettiin mahdollinen ovulaatio tosi hyvin ja varmaan hyödynnetään edelleenkin jos tuleekin myöhemmin :D Nyt pitäisi jaksaa odotella ensi viikkoon testausta. Mulla on valmiina erittäin herkkiä raskaustestejä, mutta en viitsi niitä liian aikaisin kuitenkaan alkaa käyttämään. Periaatteessa tämän viikon sunnuntaina voisi jo kokeilla, mutta yritän malttaa odottaa kauemmin. Se vain tuntuu mahdottomalta tehtävältä :D
Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa
Moikka, kirjotin tonne (2019-2020) palstallekkin mutta siellä ei vielä porukkaa oo niin pistetään tännekkin.
Pian vuosi yritystä ja pettymyksiä takana.
Tämän kierron alussa olin jotenkin tosi varma että tästä tullaan raskaaksi ja tosi positiivisellä mielellä. No menkat alkoikin 3pvä liian aikaisin ja oli muutenkin tosi outo kierto (ei lainkaan kipuja tms)
Ollaan alettu miehen kanssa harkitsemaan lapsettomuushoitoja, hassua puhua siitä ääneen kun aina luullut ettei ikinä tarvitsisi edes miettiä asiaa.. toisin kävi.
Todella turhauttavaa miettiä kuinka pitkä ja raskas prosessi tästä on tulossa, vaikka molemmat on perusterveitä ja nuoria.
Henkisesti oon ihan loppu, enkä osaa enää olla miettimättä tätä, väkisin tulee jostain aina mieleen.
Miten te jaksatte tämän ja mistä saatte voimaa? Miehelle tää ei oo niin raskasta mitä mulle, ja hän onkin suurin voimalähteeni❤️
Plussatuulia kaikille ja koittakaa pysyä positiivisena vaikka itse en jotenkin pysty.
Kiertopäivä 93 ja vihdoin gyne takana ja Terolut kuuri kädessä..
Niinhän sieltä tulikin että munasarjoissa rakkuloita eli PCOS diagnoosi tuli..
Nyt parisen kuukautta katsellaan tasautuuko menkat terolut kuurin avulla ja jos ei niin sitten tutkitaan tyreotropiini, prolaktiini ja testosteroni..
Onko kellään muulla tota PCOS diagnoosia ja miten sen kanssa raskautuminen on onnistunut? Itkettää :'(
LA 12/20
Haavelija91 kirjoitti:
Kiertopäivä 93 ja vihdoin gyne takana ja Terolut kuuri kädessä..
Niinhän sieltä tulikin että munasarjoissa rakkuloita eli PCOS diagnoosi tuli..
Nyt parisen kuukautta katsellaan tasautuuko menkat terolut kuurin avulla ja jos ei niin sitten tutkitaan tyreotropiini, prolaktiini ja testosteroni..
Onko kellään muulla tota PCOS diagnoosia ja miten sen kanssa raskautuminen on onnistunut? Itkettää :'(
Itse olin muutama viikko sitten gynellä, ultrattiin ja rakkuloita oli paljon. Kp oli 110 ja terot sain myös. Kuukautiset alkoi ja ensi viikolla kp15 pitäisi tero taas ottaa. Olen ymmärtänyt, että voi hyvinkin raskautua, vaikka tuo diagnoosi :) vaikeuttaa kyllä varmasti. Luulen ainakin itse, että en ovuloi tuon takia ja siksi ei tietenkään raskaus ala. Otan vain muutaman kuukauden teroja ja sitten katson toimiiko oma kiero. En ainakaan vielä haluaisi clomeja ottaa. Mä otin uutisen ensin myös tosi raskaasti ja itketti, mutta nyt koitan vaan olla ajattelematta asiaa. Jos en kesään mennessä ole raskaana niin saan lähetteen sitten tutkimuksiin. Mulla on jo testattu prolaktiinin yms. Voimia sinne :)
Moikka!
Mulla on nyt sellanen tilanne että löyty sellanen sairaus kun kilpirauhasen vajaatoiminta jonka takia menkat on epäsäännölliset/Poissa jonka takia en oo voinut raskautua. Perjantaina lääkäri soittaa jatkosta että millä lääkityksellä mennään.
Onko täälä ketään kellä olis kilppareiden vajaatoimintaa?
Toisaalta ihan kiva saada joku selitys sille Miks menkat niin sekasin mut eihän se toisaalta kiva oo kuulla että joutuu lopun ikänsä syömään lääkkeitä :/