Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Blue_jane, mä söin pillereitä ilman yhtään taukoa 9 vuotta ja nyt kahdet luomumenkat tulleet ihan normaalisti joten ei pillerit aina sotke mitään sen ihmeemmin :) nyt ku sanon nii seuraava kierto varmaan 100 päivää 🙄
Hei taas.
Täälläkin odotellaan tätiä tänään tai huomenissa. Lämmöt ovat olleet alhaalla jo kolme päivää, sekä muikeat menkkajuilinnat. Lopetin Vitexien nappailun, koska aloin miettiä, että ehkä pitäisi ensin katsoa, että minkälainen kierto minulla on tällä kertaa keskenmenon jälkeen. Tarkempi Googletus sitäpaitsi paljasti, että väitteet Vitexin FSH hormonin estämisestä perustuu vanhaan puutteelliseen eläinkokeeseen. Myöhempi kaksoissokkotutkimus ihmisillä osoitti, että Vitex auttaa liiallisen prolaktiinin erittymisestä johtuvaan lyhyeen luteaalivaiheeseen. No, minulla tätä vaivaa ei ole, sillä luteaalivaiheeni on tarpeeksi pitkä. Luotan siis ruokavalioon ja toivon, että sieltä munasoluarvonnasta tulisi seuraavaksi hyvälaatuinen pallero. Alkaa kyllä olla jo kisaväsymystä ja ehkä heitän hanskat tiskiin jossain vaiheessa. Mutta päivä ja kierto kerrallaan.
Nyt se ois tämäkin kierto vissiin ovulaation kohdalla. Ovisoireita ainakin on ja ovistestissä jonkilainen viiva oli jo tiistaina. Tällä hetkellä olen vielä reissun päällä, niin toivon kovasti, että huomenna, kun palaan kotiin, niin ovis olisi vielä menossa ja mieskin ois suotuisa hommiin. Laskujen mukaan nyt to-pe akselilla pitäisi olla ovis, kun kierto on sen 30. Toivon niin eniten, että nyt ois tähdet suotuisalla kohdalla ja saisin maailman parhaan joululahjan: plussan raskaustestiin :)
Plussatuulia kovasti muillekin :)
Hei taas!
Tulihan ne kuukautiset. Ehkä. Kaksi päivää niin surkeaa tuhruttelua, ettei pääse siteeseen asti eikä aina näy pyyhittäessäkään. Viime kuussa sama juttu. Silloin kuittasin sen sillä, ettei ehkä kaavinnan jälkeen ole limakalvoa mitä vuotaa. Nyt kyllä kyse ei ole siitä. Ovulaatio oli tässä ja viime kierrossa, eli ei ole ovuloimatonkaan kierto kyseessä. Raskaustesti negatiivinen. Nyt tietysti huolettaa, että kohtuun on tullut kiinnikkeitä. Pitänee taas soittaa tk:een. Olisipa edes yksi vaivainen normaali kierto. Kylläpä ottaa päähän.
Huomenta. Täällä vietellään piinapäiviä taas. Flo ennusti oviksen viime perjantaille, ja se hyödynnettiin hyvin ahkerasti. En ole tikutellut ovista tai nyt oikeastaan bongannut mitään oireitakaan siitä. Varmaan kuvittelen taas kaikenlaisia oireita, kuten rintojen arkuutta, turvotusta ja palelua. Huvikseni katsoin nettilaskurilla, että jos nyt olisikin tärpännyt, niin vauvan laskettu aika olisi meidän 1. hääpäivänä :D Olispa hauska sattuma.
Tsemppiä muille piinailijoille, onnitteluja plussanneille ja jaksamista pettyneille :)
Moikka, mä liityn tänne myös!
Meillä haaveena vauva ja yritystä takana nyt 9kk.
Tällä hetkellä vasta dpo2 joten pian alkaa piinailu.
Nyt tänään tuli ihmeellinen paineen tuntu alavatsaan ja lonkkiin. Mistähän sekin mahtaa johtua?
Minipillerit kun lopetin noin.9kk sitten niin kuukautiskierto oli heti jo säännöllinen ja vuoto tasainen. Pari kuukautta sitten menkat olivat noin 6pvä myöhässä ja hypittiin jo miehen kanssa ilosta mutta eii.
Toivotaan että nyt tärppäis.
Tsemppia kaikille ja onnea plussanneille :)
Hei! Olen 30v, minulla on mies ja 2v poika ja toiveena toinen lapsi. Tänään sain haalean plussan, mutta se hävisi heti testiajan jälkeen joten en uskalla olla liian toiveikas. Onko muilla käynyt näin?
Kiva että tänne on eksynyt lisää porukkaa. On tää vaan niin jännää :)
KP 7 ja ei muita tuntemuksia kuin että PMS tuntuu jatkuvan :D olen ollut niin kiukkuinen ja itkuinen edelleen että ihan pelottaa tuleeko tästä mitään. Kaikki tuntuu stressaavan ja jopa mies tuntuu olevan täysi ääliö... Onko muilla koskaan tällaista vaikka tätikin on jo poistunut keskuudesta monta päivää sitten?
Ei oikeastaan muita tuntemuksia, aamulämmöt olleet tasaiset viimeiset 6 päivää. Valkovuotoakaan ei juuri ole ja eilen aamulla kun heiluteltiin peittoja niin oli kyllä niin kuiva meno että voihan. Toivotaan että tästä kelit paranee pikkuhiljaa, koska tuo pillereiden aikainen kuivuus on kyllä ollut täyttä tuskaa vaikka liukkarilla on läträttykin.
Edelleen ihmettelen tuota Flo sovelluksen ovulaatio ennustetta KP18...
Käyttäjä4431 sinuna tekisin uuden testin vaikka parin päivän päästä. Voi olla että ei ihan vielä reagoi jos hormonin määrä on matala.
Täällä kp 39. Tein kp 31 negan, mutta ei taaskaan menkkoja kuulu. Viimeksi kierto oli 44 päivää. Olin ajatellut, että testasin tänään vielä varuiks, mutta ollu olo, ettei todellakaan oo tärpännyt. En ehkä halunnut pettyä, nyt kun on hyvä fiilis muuten, joulua odottaen :D Toivon, että menkat sieltä kohta vois alkaa, ettei kierto nyt menisi ihan kamalan pitkäksi. Näköjään ei kyllä normaaliksi mulla palaudu ihan heti. Jotkut kun sanoo että ekat menkat tulee pillereiden jälkeen suht ajoissa, mutta seuraavia sit saa odotella. Mulla ei mitään tuntemuksia oo ollu pariin viikkoon.
Mulla on viikko oviksen jälkeen ollut kyllä sitten aivan kaikki raskausoireet päällä. Oon palellut aamusta iltaan, alavatsaa ja alaselkää on alkanut pistelemään sillain kummallisesti mitä ei ole ennen tapahtunut, nivusia on vihlonut, on ollut lievää pahoinvointia ja mielitekoja ja hirveä nälkä 24/7 ja valkovuoto ollut todella poikkeavaa. Tissit on vähän kasvaneet ja nännit aavistuksen arat. Lisäksi näin todella todentuntuisen unen, jossa tein raskaustestin jonka mukaan olin raskaana ja LA oli elokuussa (täsmäisi ajallisesti jos nyt olisin raskaana). :D Nyt on kp 28/26-31, tein eilen illalla ja tänään aamulla raskaustestin kun on ollut niiiin kummallinen olo että olisin voinut lyödä pääni pantiksi että siellä olisi alkio mahassa. Mutta puhtaita negoja kumpikin. :( Hemmetin valeraskaus.
Plussatuulia!!
Outo kierto kyllä ollut enkä oo yhtään varma, että oliko mulla nyt ovis vai ei. Saa kyllä plussahaaveet unohtaa :( Ti siis tein ovistestin, jossa oli jonkinmoinen viiva, mutta ei selkeesti vielä ovisviiva. Ke olin reissussa enkä ovista mittaillut ja kun to palasin kotiin, niin ovistestissä ei näkynyt juuri mitään. Pe aamulla tein vielä ovistestin eikä siinäkään juuri mitään?! Sitten mulla ne liuskat loppui enkä ole jaksanut uusia käydä ostamassa. Ovisoireita on ollut mm. just limaa ja alavatsan turvotusta jne. Ovislaskurin mukaan ovispäivä olisi ollut nyt la kuitenkin ja en sitten tiiä, että olisko ovistestiin noussut viiva. Kerran miehen kanssa pe yönä peittoja heilutettiin ja siihen se jäi, kun miehelle iski sitten la mahatauti, joten enpä oota kyllä nyt mitään...Jos sitä pystyis nyt joulun ajan olla ajattelematta (ei pysty :D) ja keskittyä vaikka vaan joulujuttuihin. Aatella, että ei tosiaan tärpännyt ja unohtaa kaikki ylianalysoinnit "oireista" (ei pysty :D). Viime kierrossakin mulla oli muka raskausoireita, mutta eipä ne mitään oireita ainakaan raskaudesta ollut.
Muillakin täällä näköjään piinapäivät menossa. Mulla nyt dpo 6 oletettavasti, ovis oli vähän myöhemmin kuin aiemmissa kierroissa, todella kipeä ja ekaa kertaa pillereiden jälkeen selkeesti oikealta. Nyt oireina on ollut lähinnä vain rintojen arkuus joka mulla ilmeisesti tulee keltarauhasen toiminnasta eikä liity mitenkään raskautumiseen sekä satunnaiset alavatsan jomotukset. Näitä jomotuksia kuitenkin selkeesti vähemmän kuin aiemmin kun ovulaatio oli vasemmalta. Kovin toiveikas olo tässä ei ole, olen varautunut menkkoihin. Jotenkin tällä kertaa omien tuntemuksien tarkkailu on jäänyt taka-alalle ja hyvä niin.
Vauvauutisia tähän kuuhun on taas mahtunut muutama kappale ja eivät ne pahalta tunnu, mutta kyllä käy mielessä että milloin on minun vuoro. Peukut pystyyn kaikille ja mukavaa joulun odotusta 🎅🎅
Aktiivista yrittämistä takana jo pari vuotta ja tällä viikolla oli ensikäynti Naistenklinikalla ja tutkimukset lapsettomuudelle käynnissä ja hoidot käynnistetään viipymättä. Toivottavasti saamme hoidoista apua ja vauvan ensi vuodelle 🧡☺️
Täällä nyt ollut ovulaatiosta asti ovismaisia kipuja ja runsasta valkovuotoa.. mistähän tämä mahtaa johtua? Menkkoihin vielä 10 päivää aikaa..
mamma97 kirjoitti:
Täällä nyt ollut ovulaatiosta asti ovismaisia kipuja ja runsasta valkovuotoa.. mistähän tämä mahtaa johtua? Menkkoihin vielä 10 päivää aikaa..
Mulla ovismaiset kivut ovulaation jälkeen ovat keltarauhasen toiminnasta johtuvaa kipuilua. Tuo kipuilu häviää viimeistään siinä vaiheessa kun menkat tekevät tuloaan ja keltarauhasen toiminta loppuu. Jos raskautuu, olettaisin että tuo kipuilu saattaa jatkua pidempään kun keltarauhanen toimii ja ylläpitää raskautta. Samoin ovulaation jälkeen mulla on vain pari päivää ns. kuivakautta jonka jälkeen alkaa melko vetinen ja runsas valkovuoto. Jostain luin, että tämä olisi elimistön tapa huuhdella alakertaa ja suojata mahdollista alkanutta raskautta ulkopuolelta tulevilta bakteereilta ym. Samallahan kohdunkaula sulkeutuu, jotta sisään ei pääsisi mitään mikä sotkee kiinnitymistä jne.
Mutta tosiaan en tiedä varmasti, nämä vain asioita mitä olen lukenut ja huomannut myös itselläni tapahtuvan. Omalla kohdalla nämä ei myöskään ole olleet raskausoireita.
Lupasin tulla tänne kertomaan, että mitä mulle gynellä sanottiin kun kävin juttelemassa tästä mun lyhyestä luteaalivaiheesta, joka varmasti voi olla syy siihen etten nyt raskaudu. Tosiaan, lääkäri oli samaa mieltä että tämä on hyvin todennäköinen syy mulla. Sanoi ettei mitään poppaskonstia ole, mutta Lugesteronia mulle hän nyt määräsi, koska keltarauhashormonista voi olla hieman apua tukemaan luteaalivaihetta. Tätä siis otetaan juurikin oviksesta oletettuihin kuukautisiin asti. Vaihtoehto olisi ollut myös jokin lääke, jota otettaisiin ennen ovulaatiota, joka taas tehostaisi munasolun kypsymistä, mutta tässä kohtalainen riski kaksos- tai kolmosraskauteen, niin en siihen nyt vielä tässä vaiheessa ainakaan ruvennyt.
Nyt odottelen ovulaatiota, jo kp 18 menossa eikä mitään kuulu. Edelleen siis kierto miten sattuu...
Kp10 ja alkaa jo hieman ahdistaa. Molemminpuolista nippailua munasarjojen kohdalla eilen ja peittojen heiluttelun lomassa tuntui välillä jopa melkein pahalta vaikka olin hyvin kostea, ihan niinkuin kohtu olisi ollut jotenkin herkkis? Ei edelleenkään mitään valkovuotoa, tänään aamulla huomasin sellaisen pienen sameankirkkaan klöntin vessapaperissa (saattoi hyvin olla vielä eilisiä talletuksia). Vähän alkaa huolettaa että tuleeko se ovis sieltä enää ollenkaan... tilasin ovistikkuja varmuuden vuoksi, niin tikuttelen tuossa huomenna ja loppuviikosta. Huomenna ennen reissua vielä pienet sessiot ja sitten perjantaina seuraavan kerran niin tahti säilyy. Aika hyvin on ollut tahti sitä joka toinen päivä niin ei sen oviksen ainakaan tältä osin pitäisi ohi mennä vaikken sitä havaitsisi itse. Näillä vuodoilla tuskin kannattaa odottaa sitä parasta joululahjaa kuitenkaan...
Niin ja Eevuskalle piti vastata että hyvä juttu että kävit gynen juttusilla ja sait tosiaan nyt lääkkeet. Toivotaan että teillä tärppää niiden kanssa ja toki jo on vaihtoehtoja vielä mitä kokeilla niin toivoa ei ainakaan kannata menettää :)
Bluejane, mulla kans ollu tota että oviksen aikaan tietyt asennot sattuu ja tätä ei ollu ennen. Oon testaillu et kun kohdunkaula on alhaalla niin täytyy vaihtaa asentoa jotta pystyn nauttimaan seksistä. Meillä tässä kierrossa hommailtiin kp 9,11,13,14 ja 16 eli ei pitäisi yrityksen puutteesta jäädä kiinni. Tosin mulla oli vissiin ovis kp15 että en tiedä sitten menikö kuitenkin ajoitus pieleen.
Tänään kp23 ja dpo9 (oletettavasti) ja ihan sellainen olo, että kroppa valmistautuu menkkoihin 😔
Täällä tuli täti tänään kylään. Pettymys on onneks helppo käsitellä esikoista haliessa, mutta aina iskee kuitenkin kaiheus siihen miten hänkin on jokainen päivä päivän vanhempi. Uuteen nousuun ja kiertoon reippaina ❤️