Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noora Fagerström työttömistä: "Kun he menisivät töihin"

Vierailija
02.09.2023 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009819736.html

"IL:n mukaan Fagerström sanoi haastattelussa menestymisen olevan "asenteesta kiinni" ja Fagerströmistä on "ymmärrettävää, että menoleikkaukset osuvat pienempituloisiin". Hallitus aikoo leikata muun muassa asumistukea, työttömyysturvaa ja peruspäivärahaa.

- Totta kai toimet kohdistuvat pienempituloisiin, mutta sen takia, kun he ovat kotona ja saavat etuuksia. Kun he menisivät töihin, Fagerström sanoi IL:ssä."

Niin! Miksi työttömät eivät mene töihin? Noin yksinkertaista se olisi. Töihin menemällä sitä rahaa tulisi enemmän.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli töihin vaikka valehoitsuna, valekokkina ja pseudoshamaanina? Vielä ajotaidottomana? Jaaha jaaha.

Vierailija
2/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpäs siinä. Kaikki työttömät marssitaan heti maanantaina töihin sinne mieleisiin duuneihin.

Liksa juoksee tuntipalkalla jo 2 viikon päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin hauska joukkoliike, jos työttömät muina miehinä lähtisivät jonakin aamuna töihin.

Vierailija
4/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä menen tos maanantaina töihin tonne Haukilahden ruokakauppaan kun noora käskee.

Sitä en tiedä, tartteeko ne työntekijää.

Vierailija
5/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikin hauska joukkoliike, jos työttömät muina miehinä lähtisivät jonakin aamuna töihin.

Työttömät voisivat ensi maanantaina mennä töihin eduskuntaan hallituspuoleiden kansanedustajien avustajiksi. Turvamiehistä tuskin mitään hyötyä, kun 300000 työtöntä marssii ovesta sisään.

Vierailija
6/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi päiväkotien sijaisista on huutava pula. Pääsyvaatimuksia ei ole muita kuin vähintään auttava suomen kielen taito sekä se, että on kaksi kättä ja kaksi jalkaa.

Vierailija
7/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi päiväkotien sijaisista on huutava pula. Pääsyvaatimuksia ei ole muita kuin vähintään auttava suomen kielen taito sekä se, että on kaksi kättä ja kaksi jalkaa.

Laki säätelee tätäkin siinä mielessä, että pitää olla tietty määrä päteviä varhaiskasvattajia epäpätevien lisäksi. Yksityiset ketjut kyllä yrittävät lakia kiertää. Esimerkiksi surullisen kuuluissa Touhula.

Vierailija
8/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki säätelee tätäkin siinä mielessä, että pitää olla tietty määrä päteviä varhaiskasvattajia epäpätevien lisäksi. Yksityiset ketjut kyllä yrittävät lakia kiertää. Esimerkiksi surullisen kuuluissa Touhula.

Sijaisille (max 1 vuoden työsuhde kerrallaan) ei ole mitään pätevyysvaatimuksia.

Vierailija
9/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijaisille (max 1 vuoden työsuhde kerrallaan) ei ole mitään pätevyysvaatimuksia.

Ryhmää ei voi kuitenkaan laillisesti paimentaa pelkästään epäpätevät. 

Vierailija
10/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pakannut jo eväät mukaan huomista työpäivää varten. Menen vaikka kirjaston tädiksi oodiin ku töihin on mentävä.

Mitään hajua koko hommasta, mut töitä on tehtävä omalla ilmoituksella.

Paljonko ne maksaa palkkaa?

Vierailija
11/29 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen Jungle Juice kioskille töihin. Hankin jo legginssit ja meikkejä.

Kari

Vierailija
12/29 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin mennä tekemään aivokirurgin töitä, koska siitä varmaan saa hyvää palkkaa. Ihanaa, että vihdoin voi vain mennä töihin, todella kätevää.

Vierailija
13/29 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noora, ilmoita ne työpaikat mihin mennään.

Vierailija
14/29 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä menen tos maanantaina töihin tonne Haukilahden ruokakauppaan kun noora käskee.

Sitä en tiedä, tartteeko ne työntekijää.

Hyvä idea! Menen k-supermarketin lihatiskille ja alan lappaamaan kyljystä pakettiin asiakkaille. Parempi on vaan kauppiaan siinä mulle suosiolla maksella tehdystä työstä. Hienon tiskin aion myös väsätä mieleni mukaan. Kokemusta? Ei sekuntiakaan, mutta sinnehän saa vaan mennä, ja mua kiinnostelee.

Vierailija
15/29 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, oon aina haaveillut lentäjän urasta, joten menenkin huomenna töihin lennättämään Finskin Airbussin Los Angelesiin!

Vierailija
16/29 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta haluaisin joskus jotain uutta. Voisin ruveta pääministeriksi. Sinne näyttää pääsevän kuka tahansa, eikä pandemian jälkeen tarvitse enää osata mitään.

Ehkä ymmärrän ruohonjuuritasosta vähän enemmän kuin tuo nykyinen. Olen myös duunari, kuten hänen edeltäjänsä.

Lupaan ensimmäiseksi purkauttaa Soten.

Vierailija
17/29 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manifestoikaa itsellenne töitä tanan laiskurit.

No sitähän tässä tehdään, koko ajan.

Vierailija
18/29 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli töihin vaikka valehoitsuna, valekokkina ja pseudoshamaanina? Vielä ajotaidottomana? Jaaha jaaha.

Jos olet työtön, sinä voit hakea vaikka sinne hoitsukouluun.

Vierailija
19/29 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työtön, sinä voit hakea vaikka sinne hoitsukouluun.

Hakea voi mihin tahansa. Mitä se yksinään ratkaisee?

Vierailija
20/29 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärille varmaan riittää myös selitykseksi kunhan on manifestoinut ahkerasti töitä. Ei enää turhia pupun pussaus kursseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan