Kyllä sylettää nuo takapuskurissa ajavat!
Nopeustajoitus oli taajama-alueella 60, mutta vissiin urpo ei sitä tajunnut. Sitten kun tuli nopeusrajoitus 100 niin polkasin tallan pohjaan ja sinne jäi. Vissiin kotterolle tietä piisasi sen jälkeen.
Kommentit (371)
Mun kaveri iski jarrut pohjaan, kun toinen roikkui takapuskurissa tarpeeksi kauan. Peräänajajahan ne sakot saa, ja minkäs teet, jos aurinko paistaa niin kovin suoraan silmiin, että on pakko jarruttaa 🤷🏻😅
Puoliksi pientareelle niin kyllä se jättää väliä kun kiviä sataa tuulilasiin
Mää ällöön kans. Ensin vilkuttelen jarruvaloja mut jossei tehoa niin sitten rupeen jarrutteleen.
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi pientareelle niin kyllä se jättää väliä kun kiviä sataa tuulilasiin
Kuinka onnistuu, jos se on rekka "nuolemassa" puskuria? Ei lennä kivet tuulilasiin asti.
Sitten nää helvetin hätäiset! Pakko päästä ohitse pari autoa ja sitten kumminkin on sen jonon perässä.
Kyseessä on tiekiusaaminen. Auttaa napakka jarrun painaminen. Jos siitä alkaa elokuvatyylinen rällääminen ja kiilaaminen eteen ja sitten jarrujen pohjaan painaminen. Henki ei mertitse takapuskurihomoille mitään eikä turvavälit kyttiääkään näytä kiinnostelevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi pientareelle niin kyllä se jättää väliä kun kiviä sataa tuulilasiin
Kuinka onnistuu, jos se on rekka "nuolemassa" puskuria? Ei lennä kivet tuulilasiin asti.
Myös täysperävaunu rekat ajaa ainakin kehä 3:sella kuin pakettiautolla. Hullua kun talon kokoinen ohittelee ja roikkuu perseessä kuin kiusaa tehden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi pientareelle niin kyllä se jättää väliä kun kiviä sataa tuulilasiin
Kuinka onnistuu, jos se on rekka "nuolemassa" puskuria? Ei lennä kivet tuulilasiin asti.
No sen nyt helposti hyydyttää vaikka ylämäkeen.
Rekkakuskit monesti ajaa 100km/h rajoitusalueella 60-70km/h tuplakeltaisten (nykyään kai tuplavalkoisten) viivojen alueella. Sitten kun alkaa ohituskaistaosuus, yhdistelmäajoneuvo kiihdyttää täyskiihdytyksellä vauhdin 110-120km/h ettei kukaan vaan kerkiäisi ohittamaan. Ohituskaistaosuuden päätyttyä rekka alkaa taas nysväämään sitä taaperrusvauhtia. Kai ne saa jotain kiksejä muiden tielläliikkujien kiusaamisesta.
"Saksalaisista autovalmistajista parhaan tuloksen saa Mercedes-Benz 1,6 henkilövahingolla tuhatta vakuutusta kohden. Myös BMW ja Volkswagen sijoittuvat vertailussa keskimääräistä paremmin. Sen sijaan Audi on osallisena henkilövahinkoja vaatineissa kolareissa hieman keskimääräistä useammin".
https://www.iltalehti.fi/autot/a/20161110200025684
Ei se auto vaan se mulukku, joka istuu ratin ja penkin välissä.
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuskit monesti ajaa 100km/h rajoitusalueella 60-70km/h tuplakeltaisten (nykyään kai tuplavalkoisten) viivojen alueella. Sitten kun alkaa ohituskaistaosuus, yhdistelmäajoneuvo kiihdyttää täyskiihdytyksellä vauhdin 110-120km/h ettei kukaan vaan kerkiäisi ohittamaan. Ohituskaistaosuuden päätyttyä rekka alkaa taas nysväämään sitä taaperrusvauhtia. Kai ne saa jotain kiksejä muiden tielläliikkujien kiusaamisesta.
Mutta kun ne on Sankareita.
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuskit monesti ajaa 100km/h rajoitusalueella 60-70km/h tuplakeltaisten (nykyään kai tuplavalkoisten) viivojen alueella. Sitten kun alkaa ohituskaistaosuus, yhdistelmäajoneuvo kiihdyttää täyskiihdytyksellä vauhdin 110-120km/h ettei kukaan vaan kerkiäisi ohittamaan. Ohituskaistaosuuden päätyttyä rekka alkaa taas nysväämään sitä taaperrusvauhtia. Kai ne saa jotain kiksejä muiden tielläliikkujien kiusaamisesta.
Aika harvinaista että rekka ajaa yli 110 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Sitten nää helvetin hätäiset! Pakko päästä ohitse pari autoa ja sitten kumminkin on sen jonon perässä.
Ihmettelen samaa. Punaisista valoista seuraaviin punaisiin odottelemaan 40 km/h ylinopeutta. Täysin järjetön riski kortin menetykseen ja suuriin sakkoihin hyödyn ollessa puhdas nolla. Mutta tuolla liikenteessä nyt vain on kaikenlaisia luonnehäiriöisiä reikäpäitä, pitää vaan itse pyrkiä olemaan provosoitumatta.
Itse jatkan ajamista tasaista (5 km/h yli rajoituksen) nopeutta välittämättä tippaakaan takapuskurissa roikkuvasta hinddarista. Kyllä niillä yleensä jossakin kohtaa kilahtaa vikaa täynnä olevassa päässään ja menevät ohi.
Jotain hyvääkin. Eikö olekin mukana kävellä tai pyöräillä suojatien yli kun pysähdytään reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä Audi- tai Bemarikuskeja.
Tämä. Joku aika sitten tuli mutkaisella tutulla tiellä joku iso Audi aivan perseeseen kiinni, alkoi hatuttaa. 60alue, kokeilin seuraako 70ssä. Edelleen perseessä kiinni. 75 vieläkin yrittää perseessä kiinni mutkissa jää kun ei taida tuntea tietä.
Tulee aukea ja vähän suorempi pätkä länttään vauhtipolkimen pohjaan, huiput 140. Audi jäi jonnekin.
Joo en ole järin ylpeä eikä näin pitäisi tehdä. Mutta hyvältä se tuntui.
Joo, mä teen samaa just siinä samassa kohtaa kun sinäkin. Talla pohjaan valojen jälkeen. Kiva varsinkin lähteä ekana kun punaiset vaihtuu vihreään.