Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Hei! Samassa kierron vaiheissa mennään edellisten kanssa, tänään 27/29 alkoi tupruttelu joten huomenna aika varmasti kuukautiset, tavallaan onneksi en ehtiny montaa päivää jännittää kun aina vikoina päivinä jännitys kasvaa 😔 Nyt alkaa siis yk 5 tai 6.. En tuntenu ovista ollenkaan enkä oo varma jaksanko tässä kuussakaan tikuttaa kun sillon tuntuu et vauva kokoajan mielessä. Helpompi luottaa et tulee kun tulee jos saa hommailtua mukavasti kriittiseen aikaan 🤔 Näillä fiiliksillä ainakim nyt 😅
Täällä tänään kp1, ja ensimmäinen yrityskierto alkoi! :-)
Haaveilija707 kanssa samoilla linjoilla... tämä kuukausi oli vähän kehno ku olin just oviksen aikaan reissussa. Ennen reissuun lähtöä kyllä touhuiltiin mutta tuskinpa tuo mitään on saanu aikaan. Vahvat ovistunteet reissussa olikin joten se siitä. Koitan ajatella että hyvää tekee tämmönen pieni tauko. Tuntuu että ukko stressaa vaan sitä etten tuu raskaaksi. Eilen touhutessa tai siis sen loppuessa kysyinki että ahistaako sinua tai tuntuuko että seksiä on vaan ovulaation aikaan (vaikka eilen ei siis ees enää ovulaatio ollutkaan). Eipä osannut siihen juuta eikä jaata sanoa... että otappa sitte selvää. No, päivä kerrallaan. Opettelen edelleen rentoa stressitöntä elämää.
Nonniin, tervehdys kaikille ja Ikäneito pahoittelut KM, olet niin fiksu ja rautainen, saatte varmasti vielä perheenlisäystä, sun neuvot ovat auttaneet mua täällä eniten.
Ei tullut meille tammivauvaa, ei helmivauvaa, KP 1 alkamassa. Tuhruttelu alkoi 2 päivää sitten, ja menkkoja odottelen tälle päivälle.
Tässä teille vähän lukuja, toivoisin kommentteja ja tukea:
Meillä YK 13 lähtee nyt, eri mantereilla asuen mutta oviksen aikaan yrittäen, YK 5 Suomessa ja YK 3 tämän Ikäneidon suositteleman kirjan opeilla eli terveet elämäntavat ja timing intercourse, ajoittaminen oikein.
Yhdyntöjä on yhteensä noin 70, (kyllä olen laskenut kaiken..) Keskimäärin parit raskautuvat 80-90 yhdynnän jälkeen.
Meillä käytössä viime kesästä asti
Greippimehu, ei mitään apua
Jalkojen nostaminen yhdynnän jälkeen ei mitään apua
Glee Royale, ei mitään apua
Savuttomuus, ei vaikutusta
Tästä keväästä asti em. lisänä:
Täysi alkottomuus, ei apua
Liikunta, monipuolinen, ei vaikutusta
Runsas vedenjuonti, ei apua
Täydet raskausvitamiinit molemmille, ei apua
Öljyjen käyttö, ei apua
Conseive Plus, raskautta edistävän liukkarin käyttö, ei apua
Puuhailu joka toinen päivä tai joka päivä, ei vaikutusta. Ja tämä oli eka Terolut-kierto, ei näköjään vaikutusta. Aamulämpöjä mitannut 2 kierrossa, ekassa ne olivat alempana, oviksen jälkeen maksimi 36,4 ja nyt tokassa ne olivat kauttaaltaan ylempänä, oviksen jälkeen 36,6, eli jyrkkää nousua lähelle 37 astetta (joka tarvitaan raskauteen) ei vain tule.
Jäljelle jää stressi, jota ei kyllä omin keinoin paremmin pysty enää työstää tai sitten selittämätön lapsettomuus, tai sitten että vauvan aluelle saaminen vaatii vain vielä aikaa.
Tämän Ikäneidon suositteleman kirjan mukaan, itsensä voi todeta "infertility" jos on em asioita toteuttaen ollut yhdynnässä oikeaan aikaan, ja raskaus ei ole alkanut 4-6 kierrossa. Yritän pysyä positiivisena, sillä meillä 3 kierto kirjan oppien mukaan, ajallisesti ja oikeat vitamiinit... Vaikka yritetty on siis tasan viime kesästä asti, joka kierto. Molemmat ollaan ulkoisesti timmejä ja huipputerveitä, mutta ei vaan onnistu. Olisiko ikäni, yli 35 sitten se ongelma, vaikka ovuloin ja lääkärin mukaan kaikki edellytykset kunnossa :( Kyllä vähän vetää mielen matalaksi.
Heissan,
täälläkin piinapäivät menossa. En omasta kierrosta ole ihan perillä koska ehkäisykapseli tosiaan ollut käytössä aiemmin ja sen aikana kierron pituus tosi vaihteleva. Mutta suunnilleen 30 päivää ollut nyt kapselin poiston jälkeen sekä ennen kapseliakin.
Nyt kuitenkin kp 30/30(?) menossa. Flo kuitenkin ovulaatiopäivän ja luteaalivaiheen pituuden mukaan ennusti kuukautisten alkamista eiliselle.
Menkkamaisia kipuja nyt jo kuudetta päivää, samoin rinnat on arat. Tosi runsasta valkovuotoa jota ei oo ennen tässä vaiheessa kiertoa ollut. Lisäksi maha tosi sekaisin. Toki miehellä myös vatsatauti että saattaa olla sitäkin. Menkkoja ei kuitenkaan ole kuulunut.
Eilen sain testiin yhden tyylipuhtaan negan ja nyt tässä pidättelen ja meen kohta tekemään uuden testin. Kovasti jännittää🙊
Yrittäjä: en muista sanoinko sulle aiemmin vai jollekin muulle, että älä soimaa itseäsi liittyen ikään, vaikka lisääntymiseen se tietysti negatiivisesti vaikuttaakin. Oon itse vähän nuorempi, 32, ja ajatellut niin että mieluummin myöhään ja hitaasti, kuin nuorempana epävarmasta parisuhteesta.
Muillakin on piinapäiviä just, niin mullakin. Pitkästä aikaa vähän oikein odotan että jos sittenkin, vaikka tallettelut ei ihan nappiin ehkä mennytkään.
Dpo 6 illalla alkoi alavatsan "reunassa" aaltomainen/hitaasti sykkivä kipuilu, jatkuen tänään vielä dpo 7 välillä. Tän tyyppistä ei oo ennen ainakaan muistaakseni ollut, ja tietty väkisin miettii että voisiko liittyä kiinnittymiseen... Kipu ei ole kova, mutta kyllä sen selkeästi huomaa.
Kiitos Tiituu, samaa mieltä! <3
Oliko se nyt niin, että hedelmöittyminen tapahtuu 1 vrk sisällä ovulaatiosta, ja kiinnittyminen 6 vrk sisällä hedelmöittymisestä?
Nyt kun katson noita oireita, mulle on aina 25 päivän kierrossa tullut AINA KP 19 ja KP 20 isot finnit/ akne kun menkat ovat alkaneet ja ei raskaana. Ovis kun on ollut KP 10 tienoilla, niin muutama päivä ovulaatiosya eli KP 15-KP 22 (DPO 5-11) on ollut selvää alavatsan tunnetta/ juilimista joka ei ole tähän asti ollut raskausoire. Rintakipua ja pahoinvointia ei ole tullut kertaakaan.
Onko kukaan ottanut 50-100 mg aspiriinia (Disperin cardio 100mg) oma-aloitteisesti raskauden edistämiseen? Siitä on netissä paljon tietoa, että se voisi auttaa, kun lisää verenkiertoa. Missä vaiheessa sitä otetaan, ja mitä olette mieltä? Samoin yskänlääkkeistä on samaa juttua.
Listasin noita juttuja, joita ollaan omassa elämässä miehen kanssa parannettu. Ainoa miinus siellä kai on se kahvin juonti! Joka päivä menee useampi kuppi.
Hei taas!
Kaavinta on nyt tehty, ja eipä se ilman komplikaatioita edennyt, mutta tässä sitä ollaan vähän turvonneena, mutta terveenä. Se oli toinen keskenmeno vuoden sisällä. Pisti vähän miettimään, mutta lääkäri oli optimistinen uuden raskauden suhteen. Nyt siis meneillään pakollinen tauko, mikä varmasti tekee ihan hyvää henkisestikin. Hoitaja sanoi, että kolmannen keskenmenon jälkeen asia voidaan tutkia kunnallisella puolella, vaikka olisi yli 35 v. Sitä ei vain hoideta, että se pitäisi tehdä yksityisellä puolella. Toivotaan ettei siihen tarvitse mennä.
Yrittäjä: Kokeile vähentää sitä kahvia. Siitä on ollut useammassa lukemassani kirjassa mainintaa.
Aika usein kuulee, että kun jättää ns. yrittämisen niin sitten onkin tullut raskaaksi. Viimeisimmän lukemani kirjan Yes you can get pregnant mukaan siinä olisi jotain perää. Ihminen on kuitenkin psykofyysinen olento. On hyvin mahdollista, että stressaaminen estää raskaaksi tulon. Käyhän se järkeen, jos ajattelee biologian kannalta. Kehon ei olisi järkevää tuottaa jälkeläisiä stressaavaan ympäristöön. Kirjassa suositellaan meditointia ja mielikuvaharjoitteita. Kirjassa kuvattiin myös optimaalinen kuukautiskierto:
1. Kesto 28-35 päivää, vuoto kirkkaan punaista, 1. ja 2. päivänä runsain (6-8 teelusikallista päivässä), 3.-5. päivänä hiipuu (2-3 teelusikallista päivässä). Pitäisi olla vain hiukan hyytymiä eikä juurikaan kipuja.
Minulla on kierto 23-29 päivää, vuoto neljä päivää ja aika niukka. Ei lainkaan hyytymiä eikä kipuja.
2. Paras aika ovulaatiolle on kp 14-21. Ovulaation mukana pitäisi tulla muutamana päivänä kananmunanvalkuaismaista vuotoa.
Minulla ovulaatio tapahtuu kp 9-16, eli aivan liian aikaisin. Tämä viimeisin hedelmöittyminen tapahtui siis kp 9. Epäilen, että munasolu ei ollut tarpeeksi kypsynyt ja siksi se meni kesken. Tässä on nyt tutkinnan paikka. Onko estrogeenia liikaa vai liian vähän?
3. Luteaalivaihe on 12-14 pv eikä siinä saisi olla suuria pms oireita.
Tämän sain korjattua jo aiemmin 10-11 pv:stä 13-14 pv:ään. Pms oireita oli viimeksi teininä.
Kirjassa myöskin suositellaan mittaamaan aamulämmöt, jättämään pois gluteenin (koska moni voi olla tietämättään sille yliherkkä), gmo-ruoat, soijan, sokerin ja hyönteismyrkyt (tarkoittaa luomuruokia). Kirja oli samoilla linjoilla muiden opusten kanssa siitä, mitä pitäisi syödä, eli vihanneksia, kasviksia, palkokasveja, pähkinöitä, siemeniä, munia, kalaa, liha luomuna ja maitotuotteet täysrasvaisina. Lisäksi rasvoista kannattaa suosia oliiviöljyä, kookosöljyä, voita ja seesamiöljyä.
Minusta kirja oli hyvin informatiivinen ja positiivinen. Suosittelen :).
Täältä yksi yrittäjä ryhmään lisää. Lasta on toivottu jo pitkään, mutta työkuvioiden yms. vuoksi yritys voitiin laittaa alulle vasta nyt. Nyt siis yk1 lopuillaan, kp29/27-30. Eilen ollut menkkamaista juilimista alavatsalla, joten olen vakuuttunut että menkat alkaa viimeistään huomenna. Yrityksen kanssa on heti lähdetty liikkeelle kaikki tai ei mitään -mentaliteetilla (ajoitus, kertojen määrä, alkoholin jättäminen, foolihappo jne.). En toisaalta odottanut lainkaan että näin nopeasti tärppäisi, mutta salaa tietty toivoin kuitenkin. No, seuraavalla kertaa sitten, toivottavasti.
Tsemppiä kaikille yrittäjille!
Noniih.. kuukautiset nyt sen 5 päivää myöhässä niinkuin myöskin ovis tässä kierrossa. Yhden testin tein eilen ja puhdas nega. Oon tullu nyt siihen tulokseen että mulla on jonkinlainen valeraskaus päällä. Niin paljon kun sitä raskautta toivoo, niin kroppa tekee tepposia. Harmittaa vaan kovasti kun kierto nyt venyy eikä pääse uudestaan yrittämään! Turhauttaa ja ärsyttää.
Muoks
Vuotaminen alkanut. Onneksi ei tämän pidemmäksi venähtänyt kierto.
Noh täällä alko eilen vuoto kp 54/30. Tulin tulokseen et ovuloimaton kierto. Vuotaa verta niin hitokseen et tällä hetkellä on vauvan pieneks jääny vaippa siteenä, isku oikeen kunnolla vasten kasvoja. Jouluna alkaa yritys meillä viimeistään nyt näillä puheilla. Ehkäisyn kanssa ollaan nyt oltu tosi laiskoja, joten tavallaan myös pettymys nää menkat kuitenkin..
2under2 voisko kyse olla varhaisesta keskenmenosta? Jos kuitenkin plussasitkin?
Entä emiliaa? Miten kävi testasitko?
Mulla nyt jännää kun vaikka tuprutti kp27/29-30 niin sen jälkeen ei ikinä tullut mitään, ja nyt kai kp 31 tai 32 niin tuli haamuplussa!! Jännittää jos nyt olis vihdoin (yk5 keskenmenon jälkeen) tosi kyseessä! Rukoillaan!
Haavelija707: Joo testasin toistamiseen, negatiivista näytti ja kyllä ne menkatkin sieltä alkoi kp 31. Mutta onnellinen olen siitä että on kuitenkin näin säännöllinen kierto ja nyt vaan uutta yritystä :) Ovistestit odottelee laatikossa.
Tein äsken testin ja piti tulla heti teille, vertaistukinaiseni, kertomaan ja epäilemään. 😀
Tänään kp 23/24 ja dpo 12, haalea plussa tuli apteekin testillä. Päivälleen tarkat menkat pitäis alkaa ylihuomenna torstaina, mutta huomenna työpaikan kesäjuhlat.
Meillähän oli siis se työporukka jossa puolet on sairaanhoitajia, joten klassiset antibioottijutut ei mee läpi.
Ajattelin että jos soittaisi ruokaravintolaan että voisivatko "salaa" tuoda mulle alkoholitonta kun tilaan "jotain erikoisempaa siideriä". 😀 Kaikenlaista sitä keksii.
Toki pienellä epäilyllä nyt tähän suhtaudun. Testiviiva oli haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta selkeästi näkyin. Pessimisti ei pety, voihan se olla kemiallinenkin yms. mutta kyllä tässä nyt pieni toivo on.
Ja kun aiemmin on tullut vain puhtaita negoja, niin ainakin siellä jotain sitten tapahtuukin kun haamu tuli.
Mahtavaa TiiTuu! Tuohan on selvä viiva! Soita sinne ravintolaan ilman muuta. Toinen hyvä on että tilaat vaan juomat ja siemailet muka tosi hitaasti eli käytät huulilla ruokailun aikana, ja ruokailun jälkeen meet itse hakee tiskiltä alkottoman.
Eikös sullakin ollut lyhyt 25 päivän kierto? Miten ajoititte yhdynnät tähän tärppiyritykseen? Montako yhdyntää tuli? Onnea <3
Meillä YK 5 samassa maassa KP 6 menossa ja tallettelut aloitettu jo!
Onnea TiiTuu!
Mie vähän kritisoin tuota yleensä siis että alkoholin juonnista pidetään ns meteliä. Mitä se kellekkään kuuluu juoko joku vai ei :( surullista että yhteiskunta on näin alkoholimyönteinen. Mutta TiiTuu tee sinä kuten parhaaksi näet. Hauska idea tuo etukäteen soittaminen!
Täällä alkamassa pian kuukautiset ja kylläpä tietää että lähestyy. Mieliala heittelee ja just nyt tuntuu etten varmaan koskaan saa lasta. Normaalisti oon nyt ollu ihan rauhallinen että kohta on minun vuoroni mutta sitte just ennen kuukautisia iskee valtava epätoivo... ja pelko. Nyt turvottaa, naama kukkii, itkettää. Äh.. meen vaan peiton alle.
Kiitos että tämä ryhmä on ❤️
Yrittäjä: joo, on lyhyt kierto, 24päivää (kerran ollut 25).
Nyt ajoitus aika nappiin, vaikka mulla siinä meinasi uskonpuute tulla kun työvuorot meni niin pahasti ristiin. Yhdynnät kp 4, 6, 9, 11, ovulaation ollessa tikun ja Flon mukaan tuolloin kp11. Itse en ovulaatiota huomaa kun ei oo mitään oireita siitä. Ja tämä kierto oli yk7. Joka toinen päivä -meiningillä on yritetty toi menkkojen loppupuoli - ovulaatio mennä.
Olin yhteydessä ravintolaan, ja olivat tosi ymmärtäväisiä lupasivat olla juonessa mukana kunhan vaan käyn tiskillä sanomassa että osaavat yhdistää juoman ja naaman. Ja oli vielä miestyöntekijä jonka kanssa asioin. Jotenkin aatteli että miehen ois vaikeampi ottaa tilanne tosissaan.
Unetonhaaveilija: sama mulla! Olin 18-vuotiaana 11kk juomatta alkoholia ihan muuten vaan, ja sitäkin sai selitellä kyllä ihan joka kerta. Halusin tämän etukäteen pelata siksi, että jos en joisi, joku kuitenkin heittäisi sen perinteisen "häh, ootko raskaana vai?" ja enhän mä siinä kohtaa sais pokkaa pidettyä, vaan se hymy kavaltaisi mut heti. Enkä näin alussa halua kertoa kenellekään, kun ei vielä edes varmaksi tiedä että ollaanko tässä "kunnolla raskaana ´" vai onko kemiallinen tms.
Hei kertokaapa teidän kanta asiaan! Kannattaako yhdyntöjä pantata sinne ovulaatio viikolle että sperma olisi paremman laatuista? Vai harrastaa säännöllisesti 2-3 krt viikossa kokoajan. Onhan siinä riski että ovis ei tule ajallaan ja sitten menee ohi huomaamatta.
Mä oon nyt päättänyt että en hamstraa raskaustestejä enää kaappeihin ja koitan ajatella että kyllä se minun aika vielä koittaa. Testin ostan sitten jos siihen on oikeasti aihetta 😊 Ensi viikolla mulla on helppo viikko töissä ja 5 päivän vapaat edessä, ovulaation ennuste olisi juhannus viikonlopulle. Toivotaan että stressi laukeaisi ja tapahtuisi ehkä hedelmöittyminen 🤔
Onko teillä kuumeilijoilla mielikuvitus tehnyt tepposia ja olette kuvitelleet raskausoireita? Mulla on minipillereiden myötä jääneet kuukautiset kokonaan pois. Vauvasta kumminkin haaveilen vaikka en pillereitä ole vielä jättänyt pois. Oon ottanut pillerit aika säännöllisesti, mutta muutamia kertoja tämän vuoden puolella on myöhästynyt enemmän kuin 12h mikä noissa pillereissä on se raja että ehkäisyteho voi heiketä jos se ylittyy. Viikko sitten jäi yksi pilleri kokonaan välistä. Nyt on kolmatta päivää rinnat kipeät ja maha on sekaisin. Ei kai se raskautuminen nyt ole mitenkään mahdollista kun se yksi pilleri unohtui, kun menkkojakaan mulla ei ole ollut vuoteen? Ja eikai ne raskausoireet voisi näin nopeasti edes alkaa.
Muokkaus: olen ollut kerran aiemmin raskaana, ja silloin ilmeisesti tunsin hedelmöittymisen. Se tuntui painavana tiiliskivenä mahassa vuorokauden ajan, ei mitenkään tällaisena tissikipuna. (Ultrassa selvisi raskausviikot, ja se täsmäsi siihen päivään kun mulla yhtäkkiä jysähti se tiiliskivi vatsaan. Muistin sen päivän selvästi kun se oli niin outo tunne. )
Täällä menossa kp 31/30. Testiä en uskalla tehä ja pelkään jokaista vessareissua että jos ne menkat on alkanu. Vatsassa kuukautiskipumaisia tuntemuksia. Oviksen bongasin vasta kp 21 joten ei ne menkat varmaan vielä olisi edes tulossa jos ovat tullakseen... Noh odotellaan vielä loppuviikko.