Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

481/1881 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisusta ❤ ihanaa kuulla että se voi toisinaan helpostikin onnistua ennakko-odotuksista huolimatta. Pidän itseäni kyllä to gynen reissun kanssa maailman hätäsimpänä 🤣

Tuossa pillereiden jätön jälkeen olin tuntevinani jos jonkunlaista tunnetta kohdunseudulla, se on jännä miten toiveikas mieli kehittää kroppaan jos jonkinlaista oiretta 😃 nyt pari päivää sitten alotin terolutit ja sitten mennään labrareissulle, onko kellään kokemusta minkä verran tulee hintaa kun käy noissa labroissa ja sit gynellä aukiolotutkimuksissa ja siinä suunnittelussa?

482/1881 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli päivällä pissalla käydessä pieni vaaleanpunainen tahra paperiin. Voisiko tää nyt olla sitä kiinnittymisvuotoa? Kp 23/27 menossa. Jännittävää!

(Tein aamulla  erityisen herkan testin, kun en malttanut odottaa, mut eipä siihen mitään plussaviivaa ilmestynyt. Ens viikon alkuun jos malttaisi odottaa....)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
483/1881 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi 22/26(27) menossa. Tässä kierrossa en ole tikuttanut ovulaatiota. Alavatsassa ollu juilimista ovulaation jälkeen ja vatsassa ollu ilmaa. Eilen maistoin verenmaun suussa hetken. Pahoinvointia ei ole ollut tai muita pms-oireita sen kummemmin. Ehkä pientä ruokahaluttomuutta, mutta se on jatkunu viime menkoista asti. Kaikenlaista tapahtunut ja ollut tässä ettei ole kuullostellut tuntemuksia tai miettinyt mahdollista raskautumista. Kaapissa ei ole edes vielä raskaustestiä valmiina. Katsotaan viikon päästä jos on tarvetta ostaa testi ja pääsiäismaanantaina voisi sitten testata.

484/1881 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä muuten mieleen kun majoneesia tein itse että sehän tehdään raa'asta kananmunasta. Uskoisin että raskausaikana ei kannattaisi paljoa syödä. En usko että mitkään teollisetkaan majoneesit olisi mitenkään kypsennetty. Tai sitten pitää käyttää vegeneesiä.

485/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille

Meilläkin tämä vuosi on käynnistynyt vauvanyrityshommilla. Minä 32, mies 36 tänä vuonna, lapsi olisi molempien ensimmäinen. Miehellä on ollut vauvakuume pitempään kuin minulla, tosin hän ei taida ymmärtää näitä yrityksen kiemuroita ja rakettitiedettä. :) Tietää kyllä että ei välttämättä onnistu heti, mutta ei myöskään ihan ymmärrä että se on todellakin vain muutama päivä se mahdollisuus.

Kuparikierukka poistettiin tammikuun alussa. Voisi kuvitella, että kaikki jatkuisi normaalina, koska ehkäisy oli hormoniton, mutta ei: ennen tosi selvät ovulaatiot muuttuivat ekan kierron jälkeen täysin huomaamattomiksi, ja tikuillakin plussaa on saanut vain päivänä tai kahtena. Kierto lyhyehkö 24 pvä ja menkat olemattomat 3-4 päivää, ennen kierukkaa (joka toki aiheuttaa runsaat menkat) runsaat 5-6 päivää.

Lämmön mittaus ei juurikaan auta bongaamista koska teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä. Lisäksi miehellä ylipainoa ja tupakointia, omassa suvussa ajallisesti pitkiä raskautumisyrityksiä. Epäilen (maallikon itsediagnoosi :) ) että minulla saattaa olla mieshormonia siinä määrin liikaa että se haittaa raskautumista. Teen todella stressaavaa työtä, jonka stressaavuuteen en voi itse vaikuttaa, vapaa-aika ja kotielämä on onneksi stressittömiä.

Mitään ihan kauheaa tuskaa minulla ei tämän asian kanssa ole, ei sinänsä haittaa jos tärppäisi vasta myöhemmin, mutta olen perusluonteeltani niin suorituskeskeinen, että pitemmän päälle varmasti alkaa ärsyttää parin viikon sykleissä eläminen. Ei kuitenkaan viitsisi ihan norminakaan mennä, ettei esim. alkoholinkäytöllä häiritsisi hedelmöittymistä tai kiinnittymistä. Lisäksi mua vähän ärsyttää se, että ei viitsisi lupautua vaikkapa loppukesäksi mihinkään sellaiseen, mitä ei raskaana välttämättä pysty hoitamaan, mutta ei viitsisi jättää lupautumatta jos ei kuitenkaan ole raskaana.

Olen myös pohtinut, mahtaisko päästä lääkärille mittauttamaan sitä mieshormonia tai tutkituttamaan mahdollisen PCO:n. Mutta kun mitään varsinaista haittaa/vaivaa/kipua/muuta akuuttia ei noista kierron/ovuloinnin oireista ole, niin tuskinpa ne huolii sinne ennen sitä vuotta.

Nyt kun tätä itse lukee, niin voi jestas sentään että olen kotrollifriikki. Tämä kun on asia joka ei ole yhtään mun hallinnassa, niin ärsyynnyn tosi helposti. :D Ja tulipa pitkä teksti.

Tällä hetkellä ky3, dbo8, kp18/24.

486/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa TiiTuu. Tuo parin viikon sykleissä eläminen ja tulevaisuuden suunnittelun vaikeus kuulostaa niin tutulta. Itse katson sovelluksesta että jos jotain on menkkojen aikaan niin ehkä voin pari uskaltaa ottaa. Siis jos menkat on alkanut. Yleensä jos sitä käy jossain illanvietossa, eikä juo alkoholia, niin yleensä herättää kysymyksiä. Muutenkin kyllä laiska missään käymään, mutta melkein karsii ne vähäisetkin. On meillä kesäksi varattu ulkomaan matka, mutta miehen kaveri lähtee puolestani, jossen saa silloin lentää. Ärsyttävää olla suunnittelematta mitään jos kuitenkin sitä olisi raskaana.

487/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta! Juurikin erilaisten suunnitelmien tekeminen ja menojen sopiminen kuukauden tai parin tai vaikka puolen vuoden päähän on hankalaa. Erityisesti tässä vaiheessa kevättä kun haluaisi tehdä kesälomasuunnitelmia, niin ärsyttää ihan erityisesti, kun mistään ei voi varmuudella tietää. Esimerkiksi ulkomaanmatkaa olen minäkin suunnitellut, mutta en ole uskaltanut sellaista varata, koska ei voi yhtään tietää minkälainen tilanne kesällä on... Ja harmittaa, jos kaikki tällaiset jutut jättää tekemättä ja sit ei kuitenkaan tule edes raskaaksi.. Ja yritäppä tätä kuviota selittää vaikka jollekin kaverille, joka pyytää reissuun heinäkuussa, mutta jolle et halua vauva-asiasta kertoa :D Ei ole helppoa taas :D

488/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on aina kiva palata lukemaan, missä vaiheessa kaikilla yritys on. Tervetuloa mukaan myös uusille ja plussatuulia kaikille!

Kertauksen vuoksi: Plussasin siis itse jo 10.3 dpo 14 selkeän plussan, dpo 10 oli ensimmäinen hyvin hailakka haamu. Mulla epäsäännöllinen kierto, viimeiset menkat 23.1 eli plussaushetkellä olisi ollut jo rv 8 ja sen takia pääsin kunnalliselle varhaisultraan raskausviikkojen määrittelyyn.

Kävin siellä perjantaina 23.3 jolloin omien laskujen ja Natural cyclesin mukaan dpo 26 ja rv 5+5. No eihän siellä mitään näkynyt! Tai no näkyi, että raskaus alkanut ja sijaitsee kohdussa, mutta raskausviikot niin pienet, että alkion kokoa ei voi määrittää eli sykettä ei näkynyt. Ruskuaispussi kuitenkin näkyi eli viikkoja on noin 4-5 ja alkio on kehittynyt ainakin ruskuaispussivaiheeseen. Sain kontrolliajan 2,5 viikon päähän uuteen alkion koon ja raskausviikoojen määrittelyyn.

Itseä turhauttaa aivan valtavasti, että joudun jatkuvasti ramppaamaan äitiysultrassa ja ottamaan töistä vapaata vain sen takia, ettei ajanvaraaja uskonut, että en ole niin myöhäisellä raskausviikolla. Mies lohdutti, että Suomessa on maailman pienin lapsikuolleisuus juuri tämän takia, että pitäisi vain olla kiitollinen ja kiitollinen myös siitä, että raskaus on kohdun sisäinen. Tottakai se oli helpotus kuulla, koska kyllä sitä kohdun ulkoista on pelätty.

Lääkäri oli aika ronski ja kertoi, että nykytutkimuksen valossa on löydetty jopa viikon eläneitä munasoluja, jotka ovat hedelmöittyneet yli viikon vanhoista siittiöistä ja hedelmöittynyt munasolu on matkannut jopa viikon ennen kiinnittymistä.. ja hänen mielestään nykytestit ovat liian herkkiä ja ne aiheuttavat turhia pettymyksiä kun plussaavat, vaikka kyseessä on kemiallinen raskaus. Meinasin sanoa sille, että ei kemialliselle alkiolle kehity ruskuaispussia. Lisäksi Clearbluen viikkonäytölliset testit ovat muutamalle hänen asiakkaalleen näyttäneet raskaana 1-2, vaikka todellisuudessa yksi oli ollut jo raskausviikolla 26 ja toinen 10.

Avauduin tuon jälkeen lääkärille siitä, että kerroin ajanvaraukseen, että tämä tutkimus on täysin turha, sillä se on ihan liian aikainen. Lääkäri vastasi tuohon, että ei se ollut turha, että meille selvisi paljon asioita: kohdun sisäinen raskaus, joka vastaa kehitystään ja emme ole raskausviikolla 10, joka olisi tarkoittanut seulontaa jo parin viikon päästä. Tärkeää noissa varhaisultrassa on nimenomaan raskausviikkojen määritys, ettei yhtään seulontaa missata.

Tiivistettynä, jos suunnittelet varhaisultraan menoa, varaa se vasta mieluiten raskausviikolla 7 tai 8, jotta et maksa turhasta!

489/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin varhaisultrassa esikon raskaudessa ja meille siis sanottiin suoraan ettei meil mitään raskautta ollu, vaan tuulimuna. Olin menkkojen mukaan rv 6+5 ja ultra vastas 5+0. Näky siis vaan ruskuaispussi.

Lopulta selvis että se lääkäri arvioi väärin ja olin vaan ovuloinu viikon myöhemmin jollon olin ultrassa rv 5+5.

490/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko tulla nyt heti päivittämään vähän omaa napaa, nimittäin: huomasin äsken, että pikkareihin oli ilmestynyt kirkkaanpunainen minimini viiru! Voiko olla kiinnittymisvuotoa? Siis todella pieni viiru :D mulla nyt kp 23/30, dpo veikkaisin et 8 mut voi olla myös 7. En tikuttanut ovista tässä kierrossa. Herranjumala miten jännää, miten mä ikinä pystyn odottamaan vielä viikon ennen testaamista :S

491/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ervasto kirjoitti:

Mun oli pakko tulla nyt heti päivittämään vähän omaa napaa, nimittäin: huomasin äsken, että pikkareihin oli ilmestynyt kirkkaanpunainen minimini viiru! Voiko olla kiinnittymisvuotoa? Siis todella pieni viiru :D mulla nyt kp 23/30, dpo veikkaisin et 8 mut voi olla myös 7. En tikuttanut ovista tässä kierrossa. Herranjumala miten jännää, miten mä ikinä pystyn odottamaan vielä viikon ennen testaamista :S

Oo,jännää ❤ vois hyvin olla kiinnittymisvuotoa 👌

492/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lueskella miten muilla menee. :) Ja mukaan on tullut uusia, tervetuloa!

Turuntyttö mä soittelisin jo terkkarille, jos sulla ei vieläkään oo alkanu menkat ja testit näyttää negaa.

Ervasto vois ollakin! Onpa jännää, kerro sitten miten käy.

Mulla alkoi vihdoinkin menkat, 13 päivää myöhässä! Pelkäsin jotain superpitkää kiertoa. Olin jo ajatellut, että soitan maanantaina terveysasemalle jos ei ala. Mutta nyt on kiva ku pääsee kohta taas yrittämään. Tilasin tänään ovistikkuja nyt kuitenkin, vaikka ensin ajattelin etten käyttäisi niitä. Kertokaahan missä vaiheessa kannattaisi alkaa testaamaan? Kierrot on ollut aikaisemmin sen 33 päivää. Ostin ison paketin, niin vois aloittaa hyvin aikaisessakin vaiheessa.

493/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cevandriel & Ervasto, onpa huojentavaa, että on muita samanlaisia, joskus kun naurattaa että itse tässä vaan tekee kärpäsestä härkäsen. :) Ja vaikka raskaus varmasti on hyvä ja ymmärrettävä syy peruuttaa viikon vaellus, niin ei viittis kaverille luvata, ettei sitten jäis ilman matkaseuraa.

Meillä on kuukauden päästä työpaikan kevätjuhlat, tietty just ovulaation ja menkkojen välissä. Siellä jään kyllä välittömästi kiinni, ja ärsyttävintähän siinä "kiinnijäämisessä" on jos ei oo mitään kiinnijäätävää...

Sardiini, toivotaan että kaikki nyt menee parhain päin. Eipä tuo epäsäännöllinen/pitkä kierto kyllä ole yhtään sen kivempi kuin lyhytkään kierto. Voi kun kaikki vain olisi ideaalikiertoisia ja ideaaliovuloivia. :)

494/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenki antibiootti kuurien kanssa ei suositella alkoholia. 😉 Jollei halua että työkaverit saa tietää yrittämisestä. Just kun sattuki korvatulehdus ja lääkkeiden vaikutus heikkenee alkoholista. 😆 Tai sitten juo alkoholittomia siidereitä, oluita, viiniä. On niin samannäköisiä ettei vältämättä kukaan huomaa eroa, jollei syynäämään rupea. Harmillista kun tuntuu että on jotain vikaa jollei juo.

495/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä harmi että juomattomuus aiheuttaa niin paljon ihmettelyä, ärsyttävää :D Itse oon myös käyttänyt tuota antibioottitekosyytä. Onneksi ei ole vielä kovin monia kinkereitä sattunut kohdalle, alkuvuodesta moni tuntui viettävän muutenkin tipatonta niin ei tarvinnut itsekään tekosyitä keksiä :D

496/1881 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommin sanottu kuin tehty: meillä on pieni alle 10 hengen tiivis ja melko läheinen työyhteisö, jossa puolet on terveydenhoidon ammattilaisia.

Ei mee antibioottiselitykset läpi. 😀

497/1881 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://aijaa.com/hF8TUJ

Ihan selkeä viiva alkoi tänään muodostumaan jo 15 sekunnissa testiin. Dpo on nyt 14 tai 15 ja menkat ehkä pari päivää myöhässä. Arvasin jo viikonlopun oireista lopputuloksen :) Nyt jätän hetkeksi foorumeilla kirjoittelemisen ja ehkä myöhemmin siirryn Kaksplussan odottajien ryhmään. Ei kyllä ois uskonut, että ensimmäisellä kertaa nappas <3

498/1881 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia, paljon onnea AJJ! Toivon kaikkea hyvää sinne ja että pieni pysyy matkassa <3

499/1881 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea AJJ!

Täällä tuli ovistestiin kuutena aamuna vilkkuva hymynaama ja vasta seitsemäntenä aamuna (eilen) pysyvä. Yhdyntöjä ollaan harrastettu viime viikolla ja eilen ja suunnitelmissa on myös huomenna yhtyä. Täytyy panna parastaan. :D :D

500/1881 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas ja tervetuloa uusille!

AJJ, ihanaa onnea!!

Kiva jännätä täällä teitä joilla on piinapäivät menossa. Ite söin tänään viimesen e-pillerin, menkat pitäis alkaa ti-to/pe välisenä aikana ja sitten päästäänkin yrittämään! :)