Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Onnea HillaNella, toivottavasti kaikki menee hyvin! <3
Sardiini, noin voit hyvin laskea jos et tiedä tarkkaan milloin ovulaatio on tapahtunut. Ihmisillä vissiin vaihtelee, joillakin tapahtuu samana vuorokautena kun lh-piikki on (eli kun tulee ovisplussa testiin) joillakin vasta 2 vrk päästä tästä.
Testaamisesta sen verran, että tiedätkö kuinka pitkä sun luteaalivaihe on? Siitä voi sitten arvioida millon kannattaa testailla, mutta jos haluaa välttyä turhilta negoilta, niin varmaan kannattaa odottaa 2 viikkoa ennen testausta. Silloin pitäisi kyllä näkyä jo :)
Kiitos kaikille taas tsempeistä ja tuesta!! ❤ kyllä tää vaan kovemmille ottaa, kun haluais myöntää tai oli valmistautunut.. jatkuvasti huomaa miettivänsä asiaa ja tulevansa surulliseksi 😕 onko täällä muita varhasen keskenmenon kokeneita? Vai miksi ikinä tämä nyt sitten lasketaankaan. Pystyykö tässä kohta jo alkaa suuntaamaan ajatuksia tulevaan kiertoon, toivotaan niin! Onneks mies tsemppaa ja jaksaa olla positiivisin mielin munkin puolesta❤
Onnittelut HillaNella!! Toivottavasti siellä pysytään matkassa ❤
Onnea HillaNella! <3
Täällä kp 26/28-31. Kävin tänään ostamassa CB:n herkän testin ja ajattelin tehdä sen keskiviikkoaamuna. Ei ole odotukset kovin korkealla, en jotenki uskalla toivoa mitään, ettei tulisi pettymyksiä niin kuin viime kierrossa. Kummempia oireita ei ole tässä kierrossa ollut. Joinaki viime päivinä on ollut vatsassa menkkamaisia jomotuksia, mutta niitä oli myös viime kierrossa eli tuskin ovat merkki mistään. Oon kyllä vähän ihmetellyt näitä noin viikko ennen menkkoja alkavia pms-tyylisiä vatsajomotuksia, jotka hiipuu päivää tai pari ennen itse menkkoja ja sit menkkojen ekana päivänä kunnon kivut. Näitä aikasia tuntoja en ole ennen vauvan yritystä huomannut. Mietin, onko ne vain jääneet huomaamatta ku en oo niin tarkkaan kaikkia fiiliksiä seurannu vai voiko vainoharhasuus olla näin voimakasta :D
Mä en uskalla ostaa vielä mitään vauvalle ja veikkaan et jos/kun plussaan niin odotellaan varmaan aika varmoille viikoille, ennen kuin ostoksia tehdään :)
Onnea HillaNella!
Nouppis, mulla yk 1 päättyi varhaiseen keskenmenoon 5 + jotain. Se iski kyllä tosi kipeesti, kun sitä ajatusta ehti viemään mielessä niin pitkälle. Aika onneksi helpottaa. Mun mielestä sitä kyllä saa ja pitää surra sen verran, kun se itseään surettaa.
Kävin itse silloin gynellä tarkastamassa, että keskenmeno oli "onnistunut". Tarkoitan, että kaikki tuli sillä kerralla pois. Tällöin gyne sanoi, että jo heti siitä kierrosta voisi yrittää, jos siltä vain tuntuisi. Jonkin verran löytyy netistä mainintoja, että olisi hyvä pitää yksi välikierto, mutta se perustuu käsittääkseni siihen, että mahdollisesti alkavan raskauden kesto olisi helpompi määrittää, jos olisi yksi kierto välissä.
Voimia, kyllä se siitä. <3
Nouppis, mulla oli elokuussa - 17 ja joulukuussa - 17 varhaiset keskenmenot. Otti kyllä tosi koville, erityisesti ekalla kerralla olin ihan murtunut ja jouduin ottaa pari päivää saikkua saadakseni ajatukset taas kasaan. Tsemppiä! ❤️
Nouppis, mulla oli varhainen keskenmeno marraskuussa, viikkoja oli jotain 5 tai 6. Eikä se sitten menny ihan niinkun piti, yhteensä 7 viikkoa vuosin verta, kerran sain tyhjennyslääkkeet ja lopulta vielä ”imukaavinta” päivystyksessä kun ei ne lääkkeet tyhjentäny kohtua kunnolla. Henkisesti tosi rankka kokemus ja pelottaa, että niin käy uudestaan. Tsemppiä sulle! ❤️
Täällä kp20 tänään. Uskon, että ovis oli viime viikolla. Nyt sit jännätään :)
Nouppis todella ikävää että meni kesken ☹️❤️
Voimia sinne ❤️
Ja HillaNellalle onnittelut ❤️
Todella ikävää Nouppis. Aloin miettimään että keskenmeno tuntuu varmasti monta kertaa ikävämmältä kuin menkkojen alkaminen ajallaan tai pari päivää myöhässä. Onnellisuuden tunne kun näkee plussan testistä ja sitten se otetaan pois. ☹️
Mitä olen lueskellut niin yllättävän moni raskaus menee kesken ja monella on voinut mennä niin ettei edes tiedä. Ei ole helppoa tämä puuha.
Alan jo toivoa kaksosia ettei tarttisi toisten kärsiä tätä samaa kärvistelyä. Itse haluisin saada kaksi lasta. Mielestäni hyvä luku. On seuraa toisilleen ja kolme on ehkä jo liikaa.
HillaNellalle onnittelut. Toivottavasti matkalainen pysyy mukana. 😊
Tuntuu kyllä todella julmalta ajatus kemiallisista raskauksista ja keskenmenoista. Juurikin tuo mitä Cevandriel kirjoitti, että ensin pääsee iloitsemaan plussasta ja sitten se otetaankin pois :( Paljon voimia Nouppikselle ja kaikille, jotka ovat joutuneet käymään näitä läpi.
Täällä negaa näytti kp 27 tänäaamuna. Vannotin itseäni, etten ala testaamaan ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa, mutta en mahtanut mitään.. Menkkojen pitäisi alkaa parin päivän päästä, kolmatta yrityskiertoa siis odotellessa.
Sama täällä Ervasto. Lauantaina pitäisi menkat alkaa ja sormet syyhyää jo nyt kaapissa olevan raskaustestin suuntaan. Vielä pitäisi ainakin viikonloppuun odottaa. Ja edelleen uskottelen itselleni että menkat sieltä alkavat. Yritän pitää itseni mahdollisimman tyynenä. Ruokahalu on jossain kadoksissa vaikka hetki sitten oli ihan hirveä nälkä. Ruoka jäi kuitenkin kesken. Vatsassa juilimista, selkä kipeä ja ajoittain pahoinvointia. Saattaa olla alitajunnallistakin tai pms-oireita. Tiedä nyt näistä.
Kiitos taas kaikille lämpimistä sanoista 💗 ja omien kokemuksia jakamisista! On tää kyllä rankempaa, kuin menkkojen alkaminen ilman plussaa, vaikka sekin aina kovan pettymyksen onkin aiheuttanut. Nyt heräs niin iso toivo, että meille vauva tuleekin, vaikka koko ajan muistuttikin itseään ettei mikään ole varmaa vielä. "Joutui" jo kuitenkin ottamaan sen raskauden huomioon syömisissä ja arjessa, niin se tuntui jo niin konkreettiselta. Toisaalta on kyllä kiva tietää, että hedelmöittyminen on mahdollista! Tosi yleisiähän nää tosi alun keskenmenot on! Toivon ettei siinä munasolun kiinnittymisessä/kiinni pysymisessä nyt mitään sellasta ongelmaa olis, joka tulevaisuudenkin raskaudet estäis.
Tsemppiä Ervasto ja Cevandriel viimeisiin piina päiviin!! Täällä peukut pystyssä, että plussaa tulee 😊
Täällä on myös testailtu liian aikaseen, negaahan se testi näytti. Huomenna pitäisi laskujen mukaan alkaa menkat, jos on alkaakseen. Vasemman puolen munasarjojen kohdalla on kipuilua päivittäin (oli siis heti ovulaatiosta lähtien ja odottelen, että pääsisin asiasta ultraan 14.3.. Lääkäri veikkasi kohdun ulkoista raskautta, itsellä kävi kysta mielessä) joiden en usko olevan oireita mahdollisesta raskautumisesta. Flunssainen olo kyllä on ja lämmöt vähän koholla, mutta saatoin kyllä ihan perinteisesti vaan vilustua viikonlopun aikana. Vatsaa kovasti turvottaa ja metallin maku nousee aika ajoin suuhun, mutta tiedä nyt näistä. Välillä alaselkää jomottaa, voi hyvinkin liittyä tuohon kystaan tai mikä mua sitten vaivaakaan. Niin useasti sitä on "oireillut," ja sit on testi näyttänytkin negatiivista. Jotenkin koko ajan mietityttää se, että vähitellen tässä vaan se vuosi yritystä tulee täyteen.. Tai no, onhan tässä vielä 2 yrityskiertoa tämän kuukauden jälkeen, jos ei nyt nappaa. Epätoivo meinaa vaan iskeä ja vähän jo valmiiksi pelottaakin,että pitääkö sitä taas pettyä.
Voi höh, pelkkiä negoja ☹️ toivotaan, että ainakin joku (tai tottakai toivotaan että kaikki) muuttuisivat vielä plussaksi!
Täällä ei edelleenkään ovista 😒 eilen aika kovat kivut, mutta testit negoja ja aamulämpökin vielä matalalla.. tsekkasin, että ovisplussa tuli vasta kp 27 ja 28, siitä kierrosta josta esikoinen tärppäsi, joten kai tässä vielä toivoa on 😁 on vaan niin tylsää, haluais päästä jo piinailemaan!
Jotuli: Mulla oli pari kiertoo sit hirveet kivut oikeella alavatsalla heti oviksen jälkeen. Veikkasin jotai munasarjaan liittyvää tai sit umpparia, ku kivut oli sen verran kovat välillä, mutta onneks sit helpottivat eikä siitä ollu kyse 😁 kävin sit yksityisellä ultrassa ja siellä näky keltarauhanen ja tilkka nestettä. Kivut johtu siis siitä. Ne sit onneks kyl helpotti et ei kestäny menkkoihin asti. Mutta voihan sekin olla et keltarauhasen muodostuminen ja siitä tihkunu neste aiheuttais kipuja? Oliks noi kystat sellasia et voi kierron mukaankin tulla ja sit itestää lähteä? On kyllä ikävä, että noin myöhään ultran vasta saa 😕 ootko julkiselle menossa? Halusin vaan siis oman kokemuksen kertoa, munasarjan kohdalla kipuilusta! 😊 en siis väitä, että sulla just siitä johtuisi, mutta sekin on mahdollisuus!
Nouppis: kiitos viestistä, tuokin voisi olla kyllä mahdollista! :) kystaa veikkasin, kun ennenkin on ollut, mutta ei kyllä tämän tyyppistä kipuilua siihen silloin kuulunut. . Oon menossa julkiselle ultraan, siksi menee noin pitkälle. Yksityiselle olisin halunnut, mutta se ei ole nyt mahdollista. :/ täytyisi nyt vaan malttaa odottaa, mut saas nähdä, yhdyntäkin sattuu. :/
Monamina täällä kans ovista odotellaan. Kp 21 menossa ja vieläkää ei mitää. Ovistestit ei oo viel saapunu postissa, mut aamulämpöjä mittailen ja kroppaa kuulostelen. Mulla siis kierto on 29-30pv. Vähä veikkaan, että tää kierto venyy :( Tänä aamuna lämmöt oli 0,5°C alhasemmat ku eilen, joten toivotaan et se enteilin ovista :)
Täällä on taas tuherrettu itkua. Raskaustesti oli taas negatiivinen ja tänään pitäisi alkaa menkat. Toki niin pitkään on hyvillä vesillä, kun tätiä ei kuulu, mutta kyllä mulla on vahva tunne siitä, että vuoto alkaa tänään. Eli yk 11 here we come... Koko raskautuminen ainakin luomusti alkaa tuntua jo ihmeeltä, enkä jaksais enää meidän kohdalla uskoa ihmeisiin. Jos huhtikuu menee samalla tavalla negatiivisia raskaustestejä pissien, niin toukokuussa sit soittoa terveyskeskukseen asiasta. Jos nyt jotakin positiivista, niin nyt on ainakin suljettu pois se kohdun ulkoisen raskauden mahdollisuus, mitä lääkäri veikkasi. Anteeksi negatiivisuus heti aamusta..
25/26 menossa. Maltoin vielä tänään olla testaamatta, mutta hirveätä tuskaa rupeaa olemaan. Huomenna on varmaan pakko testata nega, muuten asia pyörii jatkuvasti mielessä. Paras olisi jos jaksaisi la-su tietämille odottaa.
Elsku kierto lasketaan tyhjennysvuodon alkamispäivästä, näin mulle gynekologi sanoi kun itse lopetin pillerit toukokuussa 2017.
Onnea plussasta HillaNella.
Meille ei ole tärkeää missä kuussa vauva syntyisi, minusta tällaista asiaa ei voi liiaksi suunnitella. Me ainakin oltaisiin onnellisia jos vain heti raskautuisin, vaikka vauva sitten syntyisi marraskuun lopussa.
En tiedä yhtään missä vaiheessa raskaustestejä kannattaisi alkaa tekemään! Nyt on siis kp 35, dpo 1. Noistakaan en kyllä ole varma miten lasketaan. Mulla positiivinen ovistesti oli la, eli ajattelen et su olis voinut olla ovulaatio ja tänään ma sit dpo 1, vai?