Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko lukenut Hurmeen Finlandia-voittajan Niemen?

Vierailija
27.12.2017 |

Mitä mieltä olit? Odotan hypen ohimenemistä ja luen myöhemmin, jos jaksan. En viitsinenää lukea kirjoja mistäön hypen pakosta, jos se ei ole oikeasti kiinnostava ja vetävästi kirjoitettu.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta haluaisin lukea. Oli kaupoista loppu ennen joulua. Kiinnostaa, mitä lukeneet ovat mieltä. Tykkäsittekö?

Vierailija
2/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuduttava. Hurmeen huumori ei ole hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tyyppistä huumoria Hurme viljelee?

Vierailija
4/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lukea, mutta sen " opetelkaa ruotsia juntit" kommentin vuoksi en lue.

Vierailija
5/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin lainata kirjastosta mutta paikallinen kirjastonhoitaja oli katsonut sen ideologisesti sopimattomaksi ja heittänyt sen tuhottavaksi.

(mikään ei takaa että kirjojen tuhoaminen, kun sille tielle lähdetään, tehdään just sinun mieltymystesi mukaan...)

Vierailija
6/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä tyyppistä huumoria Hurme viljelee?

Sellaista että suomalaisuus on vamma joka poistuu kun lukee ruotsia.

Lukekaa ruotsia juntit!

Vierailija
7/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut, eikä Hurmeen Finlandia-puhe varsinaisesti lisännyt kiinnostusta.

Vierailija
8/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka kirjoittaa historiallisen kirjan ymmärtämättä historiaa ei kiinnosta, eikä varsinkaan hänen kirjansa.

Suomalaiset on julistettu junteiksi jo vuosisatoja ymmärtämättä sitä että syy meidän junttiuteen on nimenomaan ruotsin kieli. Sillä kielellä on saatu etuoikeuksia jotka suomenkieliset ovat joutuneet kustantamaan omien oikeuksia kaventumisena. Sitä tapahtuu vielä tänä päivänäkin, esim. opiskelemaan pääsemisen rajoittamisena ruotsinkielisiin verrattuna.

Vierailija
9/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa ruotsia juntit!

Kun opettelee jotain muuta kuin ruotsia niin maailmankuva laajenee paljon enemmän kuin ruotsilla. Ruotsin kielellä avautuu historia jossa suomalaisia on nöyryytetty, alistettu, syrjitty, tapettu, vähätelty ym.

Mitä Juha Murhe sellaisella historialla haluaa meille kertoa?

Miten joku joka pääsee valokeilaan koko maassa mokaa sen hetken noin perinpohjaisesti?

Lahjakas kirjailija olisi voinut päästä historiaan kertomalla jotain suurta ja ikimuistettavaa mutta hän vain mokasi sen lahjakkaasti.

Vierailija
10/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurme viljelee Niemessä älykästä huumoria ja se ei kaikkiin uppoa. Varsinkin jos käsitys huumorista on sama kuin tv- sarjojen "hauska" tilannekomiikka.

Hurme kirjoittaa rennosti, olen kirjan noin puolivälissä ja pidän. Remseä Suomen(niemen ) historian puolifiktiivinen tulkinta. Sopii erityisesti historiasta kiinnostuneille.

Vierailija
11/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisabeth Rehn kaappasi Finlandia palkinnon ja teki siitä RKPn jakaman Freudenthal palkinnon.

Freudenthal oli sata vuotta sitten elänyt rasisti joka oli sitä mieltä että ruotsalaiset ja alemmat suomalaiset täytyy pitää erillään. RKP pitää Freudenthalia esikuvanaan ja jakaa rasistin nimeä kantavaa mitalia niille jotka onnistuvat sortamaan suomalaisia ruotsin kielellä.

Siksi Juha Hurme sai Finlandia palkinnon.

Vierailija
12/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joululahjaksi. Olen vasta selaillut, maistellut... Vaikuttaa ihanalta! Paljon tietoa ja älykästä huumoria.

Olen niin töpinöissäni, etten vielä pysty keskittymään täysillä. Tarvitsen yksinäisyyttä, suklaata, konjakkiryypyn ja illan hämäryyden, ennen kuin sukellan siihen syvästi.

Odotan elämystä.

Vierailija
13/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain joululahjaksi. Olen vasta selaillut, maistellut... Vaikuttaa ihanalta! Paljon tietoa ja älykästä huumoria.

Olen niin töpinöissäni, etten vielä pysty keskittymään täysillä. Tarvitsen yksinäisyyttä, suklaata, konjakkiryypyn ja illan hämäryyden, ennen kuin sukellan siihen syvästi.

Odotan elämystä.

Kerro sitten että onko kaikki sivistys tullut Suomeen Ruotsista ja että kulkevatko kaikki ruotsalaiset kruunu päässä ranskaa puhuen?

Ranskaa puhui Ruotsin eliitti koska ruotsin kieli oli junttien kieli. Adjö

Vierailija
14/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin lukea, mutta sen " opetelkaa ruotsia juntit" kommentin vuoksi en lue.

Minulla on sama juttu. En lue junttien kirjoja jotka eivät osaa jotain sivistyskieltä. Lue sitten Juha Hurmeen kirjan kun hän kirjoittaa sen ranskaksi.

Vierailija
15/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin. Ei ole Hurmeen paras teos, mutta kiinnostavaa luettavaa silti. Kannattaa varata aikaa, sisältöä on niin paljon, että ainakin mun normaali lukunopeuteni hidastui huomattavasti, kun piti välillä oikein pysähtyä pohtimaan.

Vierailija
16/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin. Ei ole Hurmeen paras teos, mutta kiinnostavaa luettavaa silti. Kannattaa varata aikaa, sisältöä on niin paljon, että ainakin mun normaali lukunopeuteni hidastui huomattavasti, kun piti välillä oikein pysähtyä pohtimaan.

Eli ei ole nautinto lukea vaan on raskas kuin tenttikirja.

Ei tarvitse sitten lukeakaan.

Vierailija
17/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan elämystä.

Kerro sitten että onko kaikki sivistys tullut Suomeen Ruotsista ja että kulkevatko kaikki ruotsalaiset kruunu päässä ranskaa puhuen?

Alors!

Jos lukisit kirjan, niin saisit vastaukset kysymyksillesi.

Adieu!

Vierailija
18/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestäsi Hurmeen paras kirja? Lukuvinkkejä etsiskelen. :)

Vierailija
19/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan elämystä.

Alors!

Jos lukisit kirjan, niin saisit vastaukset kysymyksillesi.

Adieu!

Kerroin jo että en lue junttien kirjoja. Juha Murhe voi osoittaa olevansa sivistynyt jos kirjoittaa kirjan ranskaksi, sen voin sitten lukea.

Vierailija
20/40 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei ole nautinto lukea vaan on raskas kuin tenttikirja.

Ei tarvitse sitten lukeakaan.

Sinustako siis on "huonon" kirjan merkki se, että välillä pitää pysähtyä pohtimaan?

En enää yhtään ihmettele 20 - 40 -vuotiaitten yleissivistymättömyyttä.