Miksi monet ihmiset kuvittelevat, että kroonisesti sairas tyyliin huutaa tuskissaan 24/7?
Olen saanut muutaman kerran kuulla, etten näytä yhtään sairaalta. Ja yksi tyyppi kehtasi väittää, että ehkä vaan olen turhan huolissani ja siksi on sairauden oireita.
Ja mulla on siis ihan lääkärin toteama fyysinen sairaus, joka on tuhonnut mun työkyvyn ja vapaa-ajan.
Kommentit (12)
En tiennyt, että joku luulee näin.
Kiva maksaa kroonisesti sairaiden lääkkeet🤷
Joo. "Kuvittelet vain/ajattelet liikaa".
Huoh.
Ja sitten kun kyseinen henkilö itse sairastuu, kas kummaa! Eipä omia oireita tule mieli epäillä!
Vierailija kirjoitti:
Itke sitä
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat verovaroja, me maksetaan Suomen ulkopuolelle miljardi vuodessa, ja olemme maailman sossu. Maksamme huippupalkkoja hallintojohtajille jne jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei onneksi ole sitä ongelmaa
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä on hieman erikoista, että terveytensä voi tuhota täysin ja silti yhteiskunta maksaa hoidot ja lääkkeet.
Kun kävin tutkimuksissa sairaalassa viime vuonna, lääkärit olettivat että huudan ja itken jos vatsaan tökkii ikävästi. No en huutanut tai itkenyt, sitä ei vain tule, vaikka olo oli silloin kidutusmaisen tukala. Piti lähes näytellä? Ja tilanne näkyi vain kuvantamalla. Onneksi leikkaus meni hyvin viime vuoden puolella.
siksipä juuri ihmiset epäilee, kun hellä on mielessään edustus siitä miltä heidän mielestään sairaan kuuluisi näyttää ja olla.
itsellä eräs syöpää sairastava sukulainen, mitään ei ole enää tehtävissä ja hänen sairautensa oireilee kipujen lisäksi sitten siten, että terveydenhullossa käytyään hän sitten haukkuu koko terveydenhuollon. Lääkäri käyttää väärää sanaa kirjoittaesaan potilastietoja, sanaa, joka hänelle kertoo siitä, että hänen vaivaansa tai sen vaikeutta ei otettu tosissaan. Kun hän kertoo valittaessaan miten ei voi tehdä mitään kivuilta, että on niin pahat, niin hetkeä myöhemmin lähtee sitten täysin kivuttoman näköisesti shoppailemaan ja kauppakierroksille ja ties mihin kissanristiäisiin - eikä mitään ongelmaa ole. Samat lääkkeet käytössä niin lääkärissä asioidessa kuin tapahtumissakin.
On selvää, että hänellä tulee mieleen lääkärissä enemmän syöpä, lähestyvä kuolema ja kaikki siihen liittyvä ja siksi kokee vaivansa juuri lääkärissä niin pahana ja lääkärien haukkuminen on oire psyykksestä pahasta olosta, kun sitten perheensä ja lähestensä kanssa ajatus syövästä ja kuolemasta painuu taka-alalle. Helppo ymmärtää itse, kun näen läheltä hänen kamppailuaan taudin kanssa. Muut ihmiset ei sitten ymmärrä ja sellaiset pulitutukin voivat kommentoda hälle tyyliin "ehkäpä syy huonoon kohteluun on peilissä".
Tuollaisia ihmiset on, kun he eivät tiedä kaikkea, niin he sitten tekevät olettamuksensa vain näkemänsä tai kuulemansa nojalla. Asia, jota ei pitäisi tehdä, mutta silti niin tehdään koko ajan. Siinä paras keino on vain ohittaa sellaiset kommentit eikä pilata päiväänsä niitä ajattelemalla.
Huh sama juttu mulla, kun en näytä sairaalta niin en voi olla sairas. Kaverikin, joka varsin hyvin tietää sairaudestani niin just ihmetteli, että miksi en tee töitä. Ei vaan tunnu tajuavan, että en kivuiltani ja sairauden aiheuttaman kroonisen uupumuksen takia pysty.
Osaako joku selittää?