Oletko lukenut Hurmeen Finlandia-voittajan Niemen?
Mitä mieltä olit? Odotan hypen ohimenemistä ja luen myöhemmin, jos jaksan. En viitsinenää lukea kirjoja mistäön hypen pakosta, jos se ei ole oikeasti kiinnostava ja vetävästi kirjoitettu.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin. Ei ole Hurmeen paras teos, mutta kiinnostavaa luettavaa silti. Kannattaa varata aikaa, sisältöä on niin paljon, että ainakin mun normaali lukunopeuteni hidastui huomattavasti, kun piti välillä oikein pysähtyä pohtimaan.
Eli ei ole nautinto lukea vaan on raskas kuin tenttikirja.
Ei tarvitse sitten lukeakaan.
Mä ainakin nautin siitä, että kirja tarjoaa haastetta. Eri asia, jos se haaste tulisi taitamattomasta kielenkäytöstä tai asioiden tahmeasta ilmaisusta.. Hurmeella ei ole kumpaakaan ongelmaa.
Vähän kuin viineissä: joitakin viinejä voi juoda helposti ja miettimättä, toisia pitää pysähtyä maistelemaan. Tää kirja vertautuu monilta osin noihin jälkimmäisiin. Tietty jos on limuviinan ystävä, niin ehkä se ei sitten maistu.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kuningashuone puhuu ranskaa koska ruotsin kieli oli sivistymättömien kieli. Nyt sitten Haju Murhe väittää meitä junteiksi jos emme lue ruotsia.
Mitä hän ymmärtää historiasta?
Olet varmaan lukenut Virginie Despentesit, Molieret, Camusit, Descartesit, Sartret, Simenonit, deBeauvoirit... alkukielellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin. Ei ole Hurmeen paras teos, mutta kiinnostavaa luettavaa silti. Kannattaa varata aikaa, sisältöä on niin paljon, että ainakin mun normaali lukunopeuteni hidastui huomattavasti, kun piti välillä oikein pysähtyä pohtimaan.
Mikä on mielestäsi Hurmeen paras kirja? Lukuvinkkejä etsiskelen. :)
Nyljetyt ajatukset on suosikkini. Hullusta pidin myös, eivätkä ne aiemmatkaan kärsimystä tuottaneet :) Jos tykkää tyylistä, kannattaa vilkaista myös Hurmeen näytelmäkässäreitä, niitä on painettu kirjasiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin nautin siitä, että kirja tarjoaa haastetta. Eri asia, jos se haaste tulisi taitamattomasta kielenkäytöstä tai asioiden tahmeasta ilmaisusta.. Hurmeella ei ole kumpaakaan ongelmaa.
Vähän kuin viineissä: joitakin viinejä voi juoda helposti ja miettimättä, toisia pitää pysähtyä maistelemaan. Tää kirja vertautuu monilta osin noihin jälkimmäisiin. Tietty jos on limuviinan ystävä, niin ehkä se ei sitten maistu.
Hahaaa.....ihan kuin viinien maiskuttelu olisi jotenkin hienompaa kuin limuviinojen juominen. V..ttu mitä paskaa jaksaa jotkut kirjoittaa. Mitä helvettiä viinien lipittelyllä on kirjojen lukemisen kanssa? Minä en juo ollenkaan alkoholia.
Voi olla hyvä kirja, mutta petyin Hurmeen populistiseen puheeseen niin paljon, että en nyt ainakaan heti lue. Olisi ollut arvokasta olla potkimatta väärin ajattelevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaaa.....ihan kuin viinien maiskuttelu olisi jotenkin hienompaa kuin limuviinojen juominen. V..ttu mitä paskaa jaksaa jotkut kirjoittaa. Mitä helvettiä viinien lipittelyllä on kirjojen lukemisen kanssa? Minä en juo ollenkaan alkoholia.
Et taida kyllä pahemmin lukea kirjojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kuningashuone puhuu ranskaa koska ruotsin kieli oli sivistymättömien kieli. Nyt sitten Haju Murhe väittää meitä junteiksi jos emme lue ruotsia.
Olet varmaan lukenut Virginie Despentesit, Molieret, Camusit, Descartesit, Sartret, Simenonit, deBeauvoirit... alkukielellä?
Olisin voinut lukea jos meillä ei olisi ollut sellaista epäsivistävää pakkokieltä kuin pakkoruotsi koulussa ja yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida kyllä pahemmin lukea kirjojakaan.
Älä puhu minusta. Sinä et osaa edes keskustella.
Sen lisäksi että luen niin minä kirjoitan ja keskustelen sinua paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks tykkää viinistä, toinen limuviinasta ja kolmas vaikkapa kahvista. Hienouden vertailu on ihan sinun tekosiasi, ei minun. Loppuosa kirjoituksestasi karkaa jo aiheesta, joten en kommentoi.
Missä Hurme on toisen kätensä telonut? Vasemmasta kädestä näyttäisi puuttuvan sormia.
"Vittu mitä paskaa jaksaa jotkut kirjoittaa" on ilmaisu, joka kertoo jo tyyleineen ja kirjoitusvirheineen, ettei ole mitään keskusteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
"Vittu mitä paskaa jaksaa jotkut kirjoittaa" on ilmaisu, joka kertoo jo tyyleineen ja kirjoitusvirheineen, ettei ole mitään keskusteltavaa.
Tuohan on ilmiselvää Alexander Stubbia.
Miksi sitten keskustelet ja vielä keskustelijoista?
Vierailija kirjoitti:
Puuduttava. Hurmeen huumori ei ole hauskaa.
Suomalaisten haukkuminen junteiksi ei todellakaan ole hauskaa huumoria.
Hurmeen jaarittelevaa ja alleviivaavaa puhetyyliä radiosta kuulleena, en aio lukea. Minua ei kiinnosta edes sen vertaa, että jaksaisin tutustua onko kirjat sitä samaa jorinaa yhä vain vielä pidempänä versiona kun livenä hän esittää vai ei.
Muutenkin olen hyvin valikoiva sen suhteen mitä luen. Sepitettty (ts. non-fiktio) ei juuri kiinnosta.
"Sepitettty (ts. non-fiktio) ei juuri kiinnosta"
Sepitetty non-fiction? Mistä sä nyt puhut?
Hurmeinen kirjoitti:
Hurme viljelee Niemessä älykästä huumoria ja se ei kaikkiin uppoa. Varsinkin jos käsitys huumorista on sama kuin tv- sarjojen "hauska" tilannekomiikka.
Hurme kirjoittaa rennosti, olen kirjan noin puolivälissä ja pidän. Remseä Suomen(niemen ) historian puolifiktiivinen tulkinta. Sopii erityisesti historiasta kiinnostuneille.
.
Täytyykin hankkia, kun minuun ei uppoa nuo päälle-nauretut tv-sarjat.
Vierailija kirjoitti:
Hurmeinen kirjoitti:
Hurme viljelee Niemessä älykästä huumoria ja se ei kaikkiin uppoa. Varsinkin jos käsitys huumorista on sama kuin tv- sarjojen "hauska" tilannekomiikka.
Hurme kirjoittaa rennosti, olen kirjan noin puolivälissä ja pidän. Remseä Suomen(niemen ) historian puolifiktiivinen tulkinta. Sopii erityisesti historiasta kiinnostuneille..
Täytyykin hankkia, kun minuun ei uppoa nuo päälle-nauretut tv-sarjat.
Ihan kuin päälle-nauretut tv-sarjat jotenkin poissulkisivat huumorintajusta jotain ylevämpää...hahahaaaa....mikä itsensä korottava narsisti.
Vierailija kirjoitti:
"Sepitettty (ts. non-fiktio) ei juuri kiinnosta"
Sepitetty non-fiction? Mistä sä nyt puhut?
Samaan kiinnitin huomion. Sepitetty non-fiktio kiinnostaisi ainakin minua! 😄
Juha Murhe ja Elisabeth Rehn ovat molemmat freudenthalilaisia paskanheittäjiä.
Juha Hurme osti Finlandia palkinnon Elisabeth Rehniltä suomalaista identiteettiä vähättelevällä puheella 'lukekaa ruotsia juntit'.