Olen tehnyt elämäni aikana 14 aborttia. Haluaisitko kysyä jotain?
Tiedän, että olen aika vastuuton. Seksistä en oikein pysty nauttimaan kun kumppanilla on kondomi ja ehkäisypillereitä en uskalla käyttää kun kasvattavat sydän- ja aivoinfarktien riskiä. Olen vain nähnyt abortin aika helppona ratkaisuna joka kerta ja ainakin nykyään ne kätilöt ovat todella taitavia ja homma on ohi aika nopeasti. Haluaisitko kysyä minulta jotain näistä aborteista, aborteista yleisesti tai jostain muusta?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko, että KORKEINTAAN alkuvaihe?
Millä viikoilla sulle noi absut on yleensä sitten tehty. ?
Oma näkemykseni on, että ihmisen alku on hedelmöittynyt munasolu. Näitähän jopa pakastellaan. Mutta mikä sun näkemys on milloin ihminen on tarpeeksi vanha tai kehittynyt, saamaan ihmisoikeudet tms. ?
Lain näkemyksen tiedän, senkö kenties jaat?Sitten kun tulee ulos kohdusta, on oma yksilö saamaan omat oikeudet. Ennen sitä on haltijansa (eli äitinsä) päätettävissä kaikki häneen liittyvä. ap
Eli ei liittynytkään kehitykseen.
Onko Suomessa sitten mielestäsi liian tiukka aborttilaki?
Onhan se. Eniten ärsyttää kätilöiden ja terveydenhuollon kritiikki päätöksiäni kohtaan. Tiedän kuitenkin oikeuteni ap
Mille viikoille asti abortti pitäisi voida tehdä?
Tarkoitatko tosiaan, että synnytykseen asti?
Mikä ettei. Itse teen aikaisessa vaiheessa, ettei tule tehtyä kehittyneelle sikölle. Kehittyneempi sikiö on inhimillisempi. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs, jos huomaisit raskauden liian myöhään?
Kun on ollut tarpeeksi monta kertaa raskaana, tunnistaa alkuvaiheet varsin hyvin. Myös pienet sellaiset. ap
Niin varmasti.
Naurattaa itseänikin, mutta minulle kävi kuudennen kanssa semmoinen kämmi, että huomasin vasta kun lapsi jo potki. Viikkoja olikin sitten jo parikymmentä kasassa.
Aiemmissa raskauksissa oli ollut esim. pahoinvointia, mutta kuudes oli yllättäen oireeton. Ehkä luulin jo liikaa olevani professional.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on ollut tarpeeksi monta kertaa raskaana, tunnistaa alkuvaiheet varsin hyvin. Myös pienet sellaiset. ap
Niin varmasti.
Naurattaa itseänikin, mutta minulle kävi kuudennen kanssa semmoinen kämmi, että huomasin vasta kun lapsi jo potki. Viikkoja olikin sitten jo parikymmentä kasassa.
Aiemmissa raskauksissa oli ollut esim. pahoinvointia, mutta kuudes oli yllättäen oireeton. Ehkä luulin jo liikaa olevani professional.
Sinä toki olet ollut raskaana kaksi kertaa niin monta kertaa kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti.
Taidat olla varsin huono-onninen. Minulla ei ole moisia kämmellyksiä sattunut. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma näkemykseni on, että ihmisen alku on hedelmöittynyt munasolu. Näitähän jopa pakastellaan. Mutta mikä sun näkemys on milloin ihminen on tarpeeksi vanha tai kehittynyt, saamaan ihmisoikeudet tms. ?
Lain näkemyksen tiedän, senkö kenties jaat?Sitten kun tulee ulos kohdusta, on oma yksilö saamaan omat oikeudet. Ennen sitä on haltijansa (eli äitinsä) päätettävissä kaikki häneen liittyvä. ap
Onhan se. Eniten ärsyttää kätilöiden ja terveydenhuollon kritiikki päätöksiäni kohtaan. Tiedän kuitenkin oikeuteni ap
Tarkoitatko tosiaan, että synnytykseen asti?Mikä ettei. Itse teen aikaisessa vaiheessa, ettei tule tehtyä kehittyneelle sikölle. Kehittyneempi sikiö on inhimillisempi. ap
Niinhän se varmaan on. Suomessahan voi nytkin abortoida sen ikäisiä, joita keskoshoidon kautta kotiutetaan.
Olen minä kyllä nähnyt alkioidenkin käsien heiluttelua, ja liikuttunut.
Inhimillisyys.. se on mielenkiintoinen sana.
Onko missään välissä tullut pohdittua asiaa? Siis onko ollut mitään empimistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti.
Aiemmissa raskauksissa oli ollut esim. pahoinvointia, mutta kuudes oli yllättäen oireeton. Ehkä luulin jo liikaa olevani professional.Taidat olla varsin huono-onninen. Minulla ei ole moisia kämmellyksiä sattunut. ap
Lapsi oli tervetullut, joten olin vain iloinen, että raskaus oli niin helppo ja "nopea".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko tosiaan, että synnytykseen asti?Mikä ettei. Itse teen aikaisessa vaiheessa, ettei tule tehtyä kehittyneelle sikölle. Kehittyneempi sikiö on inhimillisempi. ap
Niinhän se varmaan on. Suomessahan voi nytkin abortoida sen ikäisiä, joita keskoshoidon kautta kotiutetaan.
Olen minä kyllä nähnyt alkioidenkin käsien heiluttelua, ja liikuttunut.
Inhimillisyys.. se on mielenkiintoinen sana.
Onko missään välissä tullut pohdittua asiaa? Siis onko ollut mitään empimistä?Ei se kyllä minussa mitään herätä. En yksinkertaisesti voi nähdä pientä sikiötä, joka ei ole vielä edes kehittynyt, ihmisenä. Enkä anna sen kehittyä, vaan laitan pelin poikki ennen sitä. ap
Käyttäisitkö itse sanaa "tappaa" tai ymmärrätkö sen käyttämistä?
Olen 37, eikä vaginassani ole ikinä käynyt spermaa.
Miksi olet noin vastuuton? Minulla ei ole mitään aborttia vastaan painavin perustein mutta miksi ihmeessä sä laitat uutta elämää niin usein alulle ja sit tapat sen?
Missäköhän kunnossa sun alapääski on kaiken ton jäljiltä..
Onks sulla koskaan syyllinen olo?
Olipa harvinaisen huono provo. 0/5. Kellekkään ei tehdä aborttia noin monta kertaa, kyllä sinut jonnekkin hoitoon olisi jo passitettu. Ymmärrätkö, ettei tuollaisilla asioilla sovi vitsailla edes? Mutta ainenkin onnistuit ärsyttämään monia täällä, eli kai sitten saavutit tavoitteesi. Hae itsellesi apua, ei tuollaisten juttujen kertominen tervettä ole.
Yleensä en abortista tuohdu mutta nyt sanon kyllä että sussa on murhaajan vikaa. Ihan sekopäistä touhua. Toki kahdesta pahasta pienempi on tuo abortti. On sitä niitäkin jotka survoo lapset matkalaukkuun kuolemaan ja pakkaa vielä muuttoa varten mukaan..
Haluan kysyä, ap. Millä viikoilla nuo abortit on tehty? Oletko saanut lähetteet abortteihin helposti, julkisen vai yksityisen kautta? Onko kaikki tehty lääkkeillä vai osa kaavintoja? Jos molempia, kumman koit helpommaksi? Sanoit, että abortti "vähän nipistää"; mikä vaihe siinä vähän nipistää? Jos on tehty lääkkellisiä keskeytyksiä, oletko nähnyt sikiöitä? Kestikö jälkivuoto pitkään? Onko joka abortin jälkeen otettu hcg-arvo, ja jos on, niin kuinka kauan abortin jälkeen? Onko koskaan jäänyt raskausmateriaalia kohtuun niin, että olisit jälkikäteen joutunut kaavintaan? Onko ultrauksissa näkynyt ohentumaa kohdun seinämissä tms. vaurioita aborteista? Onko kuukautiskierto pysynyt kuinka normaalina aborttien välissä? Kuinka nopeasti abortin jälkeen olet ollut taas yhdynnässä? Onko raskaaksi tuleminen pelottanut missään kohtaa? Miten miesystäväsi/petikumppanisi on suhtautunut näihin abortteihin? Oletko joka kerta keskustellut hänen/heidän kanssaan läpi vaihtoehdot vai onko abortti ollut automaattinen ratkaisu, jonka sinä olet tehnyt? Miten sinuun on suhtauduttu terveydenhuollossa kun olet mennyt aborttia tekemään, onko suhtautuminen muuttunut ensimmäisestä viimeisimpään? Onko sinun kanssa käyty keskusteluita ehkäisyvaihtoehdoista? Usein lääkärit kirjoittavat lähes puoliväkisin abortin jälkeen Mirena-kierukan, koska siinä ei ole riskiä unohtaa ja on melko varma ehkäisy. Sinun kohdallasi voisin kuvitella että olisi sterilisaatiotakin jo väläytelty?
Siitä ei muuta kun vastailemaan, ap. Melko työläs provo sinulla. Terveisin asioista jotain tietävä. :)
siis jatkatte oikeasti keskustelua vaikka ilmiselvä rölli?
täähän on kuin se vauvapakastaja. synnytä, pussita ja pakasta
Upeaa. Toivottavasti sikiöistä saadaan talteen kaikkia nuorentavia ainesosia joita voi sitten ruiskuttaa ikääntyviin kasvoihisi. Ihanaa!
lesbolaisuus saa aikaan suomessa just tätä lasten tappamista, samaa asiaa ajoi lesbolainen tarkku halonen, joak pilasi suomen maineen vuosikymmeniksi, nin ja lesbis kaverinsa irkku askola
Luulin, että olet lääkäri, joka tehnyt abortteja. Mutta oletkin idiootti.
On harmi ettei äitisi aikoinaan abortoinut sinua.
Mahtavaa! Itselleni on tehty vasta neljä 😞