Muistaako joku toinenkin lapsena tullensa syytetyksi ja vanhempi ei suostunut (koska ei tiennyt) kertomaan mitä olit tehnyt väärin?
Ja siis kyse toistuvasta kuviosta kasvatuksessa, ei jotain yksittäistä virhettä vanhemmalta, joka selvisi myöhemmin?
Kommentit (113)
Minusta tuo kivikissaepisodi oli todella paha teko sinulta varsinkin, kun uhkasit jättää lapset, jos he eivät vie kiviä pois. Lapset sitten peloissaan itkien tottelivat sinua.
Etkö todellakaan näe tehneesi tuossa väärin?
Minusta tuo tilanne oli oikeasti vahingollinen lapsille ja julkinen nöyryytys lasten isälle.
En mäkään kyllä soita heille, jos he suutahtavat, että ovatko he leppyneet. Se varmaan osoittaa, että muutosta tarttis ihmisiin/suhteisiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo kivikissaepisodi oli todella paha teko sinulta varsinkin, kun uhkasit jättää lapset, jos he eivät vie kiviä pois. Lapset sitten peloissaan itkien tottelivat sinua.
Etkö todellakaan näe tehneesi tuossa väärin?
Minusta tuo tilanne oli oikeasti vahingollinen lapsille ja julkinen nöyryytys lasten isälle.
No siis kiukuttelin siinä. Joo. Entä sitten? Enkö mä saa kiukutella? Ja miten niin julkinen nöyryytys? Ketäs siinä nöyryytettiin, nimi?
ap
Mulla ei siis todella ollut muita tapoja ratkaista asiaa, kuin kiukutella. Se oli huono juttu, mutta ehkä elämä on? Ja siis, tein asiaan korjausliikkeen, en asu enää kotona. Tsadaa.
ap
Ehkä ajattelin, että täällä ois ymmärretty kiukuttelevaa äitiä, mutta paskan marjat ja kissan viikset, ei teistä ainakaan apua ollut. Moni löi mielellään löylyä lisää, ja minua :) Oikein nautti kiusaamisestani. :) Onko ollut sen jälkeen hyvä olla?
ap
Tosin en kyllä silloin hoksannut kiukuttelevani, prosessini oli niin raaka silloin vielä. Mutta kyllä,se kiukuttelua ihan oli. Osaan olla siinä aika paha. No, ois hyvä, etten olisi, että ois muitakin tapoja ratkoa tilanteita. Terapia auttaa siihen.
ap
Mä toivoisin, ettei maailmassa ois kiukuttelua yhtään, mutta niin kauan kuin on, niin kauan kuin täällä on yksikin kiukuttelija, niin mä varaan oikeuden tehdä samaa, jos sille tuntuu, ellen sitten saa prosessoitua tarpeitani sellaiseen pakettiin, että kiukuttelun tarve poistuu, vaikka maailmassa vielä muita kiukuttelijoita vastaan tulisikin.
ap
Nimittäin se, ettet itse kiukuttele, ei mitenkään suojaa ihmisiltä, jotka kiukuttelevat ja loukkaavat sinua. Se on ongelma.
ap
En mä kyllä missä tahansa kiukuttele, työ- ja ystävyyssuhteissa en oikein tohdi. Töistä voitaisiin erottaa ja "ystävät" alkavat puhua paskaa selän takana, jos heille kiukuttelisi. Tai siis en kyllä koe noita edes foorumeiksi kiukuttelulle, en varsinkaan työpaikkaa, mutta en ystävyyssuhteitakaan. Vaikka varmaan joskus ois (ollut) ihan tervettä päästää vähän höyryjä, ja katsoa, kuka on sen jälkeenkin ystävä. Äiti totta kai kielsi tämänkin.
ap
Tai äiti ei ainakaan tukenut mun oikeutta päästää höyryjä ja esim. selvittää asioita vaan vaatinsellaista vieraskoreutta ja muuta paskaa. Ei sitä kiinnostanut, että sillälailla olemassaolevista ystävyyssuhteista tulee helposti epäaitoa teatteria.
ap
Vierailija kirjoitti:
K*VIKISSA_ALERT
Meinaatko että sen perusteella, kuka on aloittaja, pitäisi suhtautua eri tavalla asioihin joita hän kirjoittaa. Lopettakaa 'kivikissaäidin' nettikiusaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä, lasta voi pyytää joskus pohtimaan mikä meni väärin. Taas pointsit sun mammalle ja sinä vaikutat jälleen entistä sairaammalta, näin.
Mun mielestä hänen äidillään vaikuttaa jopa todennäköisesti olevan narsistisia piirteitä, mistä monet ongelmat alunperin ovat syntyneet.
Rrsyttää vaan, ettei mies eikä äiti ole soitelleet nyt illalla että oonko jo leppynyt :( Eli eivät välitä minusta. Nyyh. Mutta en jaksa sitä kauaa surra, mä vain haluaisin olla sellaisten ihmisten seurassa, joista mä välitän.
ap