Muistaako joku toinenkin lapsena tullensa syytetyksi ja vanhempi ei suostunut (koska ei tiennyt) kertomaan mitä olit tehnyt väärin?
Ja siis kyse toistuvasta kuviosta kasvatuksessa, ei jotain yksittäistä virhettä vanhemmalta, joka selvisi myöhemmin?
Kommentit (113)
Sitäpaitsi epäilenpä, että osa rangaistuksista tuli muutenkin täysin minulle turhista asioista, jos niitä ei kerran pystynyt edes perustelemaan.
ap
Puhu toki terapeutille, mutta yritä päästä nettiraivoamisesta. Sulle alkaa kehittyä jonkinlainen riippuvuus täällä mesoamisesta. Jo sun ketjun aloituksista arvaa, kenen tekemä se on.
Vierailija kirjoitti:
Puhu toki terapeutille, mutta yritä päästä nettiraivoamisesta. Sulle alkaa kehittyä jonkinlainen riippuvuus täällä mesoamisesta. Jo sun ketjun aloituksista arvaa, kenen tekemä se on.
No siis jos nyt tähän jotain perustelujasi kaipaan, niin ne näyttävät painottuvan vain lukijapuolella olevien etuihin, jos poistun kokonaan.
ap
Kaikkein tärkeintä olisi ratkaista paradoksi, miten voit kertoa mikä on lasten suhteen väärin, ja sitten mennä ja tehdä samoin. Ainakin tekstisi on pahimmillaan todella karmeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis jos nyt tähän jotain perustelujasi kaipaan, niin ne näyttävät painottuvan vain lukijapuolella olevien etuihin, jos poistun kokonaan.
ap
Siitä on etua sullekin kun mieli ei kuohu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein tärkeintä olisi ratkaista paradoksi, miten voit kertoa mikä on lasten suhteen väärin, ja sitten mennä ja tehdä samoin. Ainakin tekstisi on pahimmillaan todella karmeita.
En mä ole lapsia rankaissut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSiitä on etua sullekin kun mieli ei kuohu.
Ei ole hyvä perustelu, sillä et ymmärrä mieleni kuohuntaa. Ei se ala siitä, kun kirjaudun tai siis tulen palstalle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tekstisi on joskus raskasta luettavaa, kun lapsetkin on niissä tyhmiä, vaativia, kitiseviä tyyppejä, joita et rakasta. He eivät saisi osoittaa lainkaan negatiivisia tunteita. Elämä on miellyttämistä tai nöyristelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö todella kukaan muista sellaista, että vanhemmat eivät suostu kertomaan, mitä teit väärin? Vastaavat ainoastaan, että "mietipä sitä" tai muuta yhtä kamalaa.
Ja sinä et tod miettinyt koska eihän sulla ole mitään tajua mikä on oikein ja mikä väärin. Sairas.
Niin katsos siksi lapsi odottaakin, että hänelle kerrotaan asioita, kasvatetaan ja neuvotaan.
ap
Eihän sinua ole saanut "kasvattaa/neuvoa". Ei saa käskeä siivoamaan, ei saa käskeä käyttäytymään. Omista lapsistaankaan ei saa vaatia huolehtimaan, miehen vika kun ei ymmärrä ristikseen hommaamaansa lumihiutaletta.
Narsistiprinsessan persettä pitäisi vain nuolla kun narsistiprinsessa räyhää ja huutaa jätekasan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä perustelu, sillä et ymmärrä mieleni kuohuntaa. Ei se ala siitä, kun kirjaudun tai siis tulen palstalle.
ap
Täällä se pahenee, koska olet jo valmiiksi kuohuksissa.
En tunne sinua mutta minulla on ollut kaltaisesi nettikaveri.
Riehut täällä, haukut ihmisiä, eikä mikään muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö todella kukaan muista sellaista, että vanhemmat eivät suostu kertomaan, mitä teit väärin? Vastaavat ainoastaan, että "mietipä sitä" tai muuta yhtä kamalaa.
Ja sinä et tod miettinyt koska eihän sulla ole mitään tajua mikä on oikein ja mikä väärin. Sairas.
Niin katsos siksi lapsi odottaakin, että hänelle kerrotaan asioita, kasvatetaan ja neuvotaan.
apEihän sinua ole saanut "kasvattaa/neuvoa". Ei saa käskeä siivoamaan, ei saa käskeä käyttäytymään. Omista lapsistaankaan ei saa vaatia huolehtimaan, miehen vika kun ei ymmärrä ristikseen hommaamaansa lumihiutaletta.
Narsistiprinsessan persettä pitäisi vain nuolla kun narsistiprinsessa räyhää ja huutaa jätekasan päällä.
Ei minua saakaan käskeä. Minua pitää kohdella kunnolla. Muuten en todellakaan siivoa äidin käskystä. Katsos kun ei MUA kiinnosta mille mun huone näytti, kun se oli minusta ihan hyvä, ja äiti oli tyhmä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apTäällä se pahenee, koska olet jo valmiiksi kuohuksissa.
En tunne sinua mutta minulla on ollut kaltaisesi nettikaveri.
Eihän se täällä suinkaan pahene, mistä sä niin päättelet? Olen jo yhtä raivoissani joka päivä, ihan vaikkei palstaa olisi olemassakaan. Tämä on sille vain purkukanava, ei mikään kiukunnostattaja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apTekstisi on joskus raskasta luettavaa, kun lapsetkin on niissä tyhmiä, vaativia, kitiseviä tyyppejä, joita et rakasta. He eivät saisi osoittaa lainkaan negatiivisia tunteita. Elämä on miellyttämistä tai nöyristelyä.
Kerron vain omat tunteeni. Sinä olet ihme tunnevahti, jos ei sais tunteistaan puhua.
ap
Kasvattaminen/neuvominen ovat aivan eri asioita, kuin käskeminen. Muahan ei käsketä, neuvoa ois lapsena saanut kyllä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEihän sinua ole saanut "kasvattaa/neuvoa". Ei saa käskeä siivoamaan, ei saa käskeä käyttäytymään. Omista lapsistaankaan ei saa vaatia huolehtimaan, miehen vika kun ei ymmärrä ristikseen hommaamaansa lumihiutaletta.
Narsistiprinsessan persettä pitäisi vain nuolla kun narsistiprinsessa räyhää ja huutaa jätekasan päällä.Ei minua saakaan käskeä. Minua pitää kohdella kunnolla. Muuten en todellakaan siivoa äidin käskystä. Katsos kun ei MUA kiinnosta mille mun huone näytti, kun se oli minusta ihan hyvä, ja äiti oli tyhmä.
ap
Kyllä, kyllä. Narsistiprinsessaa pitää kohdella hänen vaatimallaan tavalla. Narsistiprinsessalta luonnollisestikaan ei saa vaatia mitään.
Ehkä sinun lapsiasi ei kiinnostanut mitä mieltä olet sisään tuoduista kivistä koska Sinä olet tyhmä? Aaah, mutta eihän se toki näin toimi vain narsistiprinsessa on väärinymmärretty ja kaltoinkohdeltu ja näin ollen oikeutettu kaltoinkohtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apTäällä se pahenee, koska olet jo valmiiksi kuohuksissa.
En tunne sinua mutta minulla on ollut kaltaisesi nettikaveri.Eihän se täällä suinkaan pahene, mistä sä niin päättelet? Olen jo yhtä raivoissani joka päivä, ihan vaikkei palstaa olisi olemassakaan. Tämä on sille vain purkukanava, ei mikään kiukunnostattaja.
ap
Huomaan kyllä kun alkaa lähteä lapasesta. Kielenkäyttö menee kamalaksi, kirjoitat monta vastausta, alat jauhaa äidistäsi. Taannut kaikin tavoin.
Välillä olet rauhallisemman oloinen, joskus jopa ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistiprinsessan persettä pitäisi vain nuolla kun narsistiprinsessa räyhää ja huutaa jätekasan päällä.Ei minua saakaan käskeä. Minua pitää kohdella kunnolla. Muuten en todellakaan siivoa äidin käskystä. Katsos kun ei MUA kiinnosta mille mun huone näytti, kun se oli minusta ihan hyvä, ja äiti oli tyhmä.
apKyllä, kyllä. Narsistiprinsessaa pitää kohdella hänen vaatimallaan tavalla. Narsistiprinsessalta luonnollisestikaan ei saa vaatia mitään.
Ehkä sinun lapsiasi ei kiinnostanut mitä mieltä olet sisään tuoduista kivistä koska Sinä olet tyhmä? Aaah, mutta eihän se toki näin toimi vain narsistiprinsessa on väärinymmärretty ja kaltoinkohdeltu ja näin ollen oikeutettu kaltoinkohtelemaan.
Ei siinä kiviriidassa ollut siitä kysymys, mitä mieltä lapset olivat, vaan siitä, että mies käveli minun ylitseni ja antoi luvan sellaiselle, mitä mä en hyväksynyt, eikä mulla ole mitään syytä neuvottelematta hyväksyä. Miehen ois kuulunut sopia asia ensin kanssani. Ottaa MUN mielipide huomioon, koska MÄ olen aikuinen talossa, eivät lapset.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apTekstisi on joskus raskasta luettavaa, kun lapsetkin on niissä tyhmiä, vaativia, kitiseviä tyyppejä, joita et rakasta. He eivät saisi osoittaa lainkaan negatiivisia tunteita. Elämä on miellyttämistä tai nöyristelyä.
Kerron vain omat tunteeni. Sinä olet ihme tunnevahti, jos ei sais tunteistaan puhua.
ap
No onko sulla muita tunteita kuin katkeruus ja raivo?
Ei kun tästä puhun terapeutille, koska lapselle pitää perustella rangaistukset ja varmasti osa ongelmistani johtuu siitä, että äitini ei kyennyt siihen.
ap