Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistaako joku toinenkin lapsena tullensa syytetyksi ja vanhempi ei suostunut (koska ei tiennyt) kertomaan mitä olit tehnyt väärin?

Vierailija
26.12.2017 |

Ja siis kyse toistuvasta kuviosta kasvatuksessa, ei jotain yksittäistä virhettä vanhemmalta, joka selvisi myöhemmin?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt oli ainakin noin, ja sen muiston kanssa eläminen on ollut todella raskasta. En ole saanut siihen apua mistään. Vielä. Nyt olen terapiassa ja varmasti voin saada, kun asia muistui mieleeni.

Vierailija
2/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi ja miehesi siis liittoutuneet sua vastaan syyllistävät syytöntä?

Kyllähän nää jutut alkaa mennä toisinaan jo foliohattujen puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi ja miehesi siis liittoutuneet sua vastaan syyllistävät syytöntä?

Kyllähän nää jutut alkaa mennä toisinaan jo foliohattujen puolelle.

Liittoutumista ei ole, mutta syyttävät asiasta, jota en tehnyt.

Vierailija
4/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se on niin raskasta lapselle, ja voi ilmeisesti tapahtua vain narsistisen vanhemman kanssa suhteessa, ei lapsestaan välittävän vanhemman.

ap

Vierailija
5/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se vinouttaa kasvua todella pahasti ilman, että se on lainkaan lapsen syy.

ap

Vierailija
6/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kasvaisit aikuiseksi ja alkaisit ottamaan vastuun omasta elämästäsi? Ensinnäkin katkaise siteesi äidin suuntaan, hänellä tuntuu yhä olevan järkyttävän iso ote sun elämästäsi.

Tuolla toista ketjua lukiessa tuli vahva fiilis, että sä jatkat äitisi oppeja ja lapsesi kärsivät myöhemmin.

Vierailija
7/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö todella kukaan muista sellaista, että vanhemmat eivät suostu kertomaan, mitä teit väärin? Vastaavat ainoastaan, että "mietipä sitä" tai muuta yhtä kamalaa.

Vierailija
8/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa niin että kielletty ja toruttu kun olet tunkenut kynää silmääsi eikä olla selitetty 16-veelle miksi niin ei saa tehdä?

Vierailija
9/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos kasvaisit aikuiseksi ja alkaisit ottamaan vastuun omasta elämästäsi? Ensinnäkin katkaise siteesi äidin suuntaan, hänellä tuntuu yhä olevan järkyttävän iso ote sun elämästäsi.

Tuolla toista ketjua lukiessa tuli vahva fiilis, että sä jatkat äitisi oppeja ja lapsesi kärsivät myöhemmin.

Ei äitini minua enää satuta, ja se on nimenomaan vastuunkantoa elämästäni, että mietin ja selvitän näitä.

Vierailija
10/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö todella kukaan muista sellaista, että vanhemmat eivät suostu kertomaan, mitä teit väärin? Vastaavat ainoastaan, että "mietipä sitä" tai muuta yhtä kamalaa.

Ja sinä et tod miettinyt koska eihän sulla ole mitään tajua mikä on oikein ja mikä väärin. Sairas.

Vierailija
11/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä et tod miettinyt koska eihän sulla ole mitään tajua mikä on oikein ja mikä väärin. Sairas.

No ei sitten ole, mutta millainen kasvattaja ei osaa sitä selittää? Mietipäs nyt hiukan että kumpikohan siinä on ollut rehellinen ja vilpitön.

Vierailija
12/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

K*VIKISSA_ALERT

Vierailija
13/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mietipä sitä" ei todellakaan ole mikään oikeassa olijan vastaus. Se on manipuloivan, epärehellisen ihmisen yritys hallita lasta tai toista aikuistakin.

ap

Vierailija
14/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin katsos siksi lapsi odottaakin, että hänelle kerrotaan asioita, kasvatetaan ja neuvotaan.

ap

Vierailija
15/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mut laitettiin pimeään komeroon lukkojen taakse monta kertaa viikossa koska olin ottanut ruokaa luvatta. Uhattiin soittaa poliisille ja laittaa lastenkotiin. Äiti uhkasi tappaa itsensä. Aina kun tulin päiväkodista tai koulusta kotiin, varauduin siihen että olisin orpo ja joutuisin huolehtimaan itsestäni.

Toki se näkyy minusta, olen alkoholisti.

Mutta myös urani huipulla ja pärjään.

Äitini oli idiootti ja häneltä ei voinut odotta tai olettaa tuon kummempaa. Omat lapseni kasvatin hienosti. He ovat maailmalla ja nyt minulla on aikaa oirehtia lapsuutta. Aikansa kutakin.

Vierailija
16/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kykenit lapsillesi mitään kovin hyviä henkisiä eväitä antamaan.

Vierailija
17/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen "mietipä sitä" - vastaus annetaan usein kevyisiin asioihin. Juttuihin minkä lapsi todellakin pystyy selvittämään itse. Jos olet esim kiroillut ja saat siitä mietintä arestia. Kyllä terveellä järjellä varustettu lapsi pärjää tuon asian kanssa, pystyy miettimään itse ja pyytämään anteeksi itsenäisesti.

Vierailija
18/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en todellakaan ottanut ruokaa luvatta, ei voi verrata.

Vierailija
19/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen "mietipä sitä" - vastaus annetaan usein kevyisiin asioihin. Juttuihin minkä lapsi todellakin pystyy selvittämään itse. Jos olet esim kiroillut ja saat siitä mietintä arestia. Kyllä terveellä järjellä varustettu lapsi pärjää tuon asian kanssa, pystyy miettimään itse ja pyytämään anteeksi itsenäisesti.

Ai että kevyt asia, kun lapsi itkee ja traumatisoituu moitteista?

Niin, et osaa asettua muiden kuin itsesi asemaan, kevyt asia sulle, aikuiselle, mutta entäpä oma lapsesi?

ap

Vierailija
20/113 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi, kiroilukaan ei ole välttämättä väärin.

ap