Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13 vuotta tsunamista

Vierailija
26.12.2017 |

Mitä muistoja?

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MTV3:n piti esittää Uuno Epsanjassa muistaakseni tammikuun ensimmäisenä päivänä, mutta vaihtoivat tilalle toisen Uunon. Muistankin ajatelleeni ohjelmatietoja katsellessa etteivät takuulla näytä sitä.

Liittyy asiaan miten?

Olisi se osoittanut vähän huonoa makua näyttää tuo leffa kun samaan aikaan tuli joka paikasta eloonjääneiden kauhukertomuksia.

Vierailija
182/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse pahassa liikenneonnettomuudessa kyseisenä Tapaninpäivänä, joten tsunamiuhrit eivät voisi vähempää kiinnostaa. Olen aina pitänyt Aasiassa ja varsinkin Thaimaassa lomailua varsinkin sen silloisen hypen aikana pröystäilynä. Kaiken huipuksi ilmasto on siellä hyvin epävakaa, joten tuollainen turma oli aivan mahdollinen. Tyrmistyttävää on ettei kukaan ollut ajatellut sellaista tapahtuvan. Katson että kohtalo päätti näpäyttää länsimaisia ihmisiä kaiken kulutushysterian keskellä.

Ainoa surua aiheuttanut tapaus oli Sirkesalon perheen menehtyminen. Siinä meni lahjakas muusikko liian aikaisin ja ironista on ettei kyseessä ollut mikään perinteinen rokkarin kohtalo.

Aasialaisia, paikallisiahan tuo tsunami ei sitten juurikaan "näpäyttänyt"?

Ei. Koska heiltä meni vähän enemmän kuin loma piloille. Jos ei osaa kohdata riskejä, ei pidä matkustaa. Olen joutunut työnkin puolesta matkustelemaan vaarallisissa paikoissa, ja aina olen ollut tietoinen että kun niihin paikkoihin mennään niin noutaja voi tulla milloin vaan. Kerroin lähipiirille erikseen että lehtiin ei sitten laitella mitään "Suomalainen puukotettu hengiltä Brasiliassa" juttuja, jos jotain käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MTV3:n piti esittää Uuno Epsanjassa muistaakseni tammikuun ensimmäisenä päivänä, mutta vaihtoivat tilalle toisen Uunon. Muistankin ajatelleeni ohjelmatietoja katsellessa etteivät takuulla näytä sitä.

Liittyy asiaan miten?

Olisi se osoittanut vähän huonoa makua näyttää tuo leffa kun samaan aikaan tuli joka paikasta eloonjääneiden kauhukertomuksia.

Mitä tekemistä Espanjalla ja Thaimaalla on keskenään?

Vierailija
184/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy asiaan miten?

Mitä tekemistä Espanjalla ja Thaimaalla on keskenään?

Molemmat on sitä samaa etelää niille junteille, joka lähtee "etelään" joka talvi.

Vierailija
185/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse pahassa liikenneonnettomuudessa kyseisenä Tapaninpäivänä, joten tsunamiuhrit eivät voisi vähempää kiinnostaa. Olen aina pitänyt Aasiassa ja varsinkin Thaimaassa lomailua varsinkin sen silloisen hypen aikana pröystäilynä. Kaiken huipuksi ilmasto on siellä hyvin epävakaa, joten tuollainen turma oli aivan mahdollinen. Tyrmistyttävää on ettei kukaan ollut ajatellut sellaista tapahtuvan. Katson että kohtalo päätti näpäyttää länsimaisia ihmisiä kaiken kulutushysterian keskellä.

Ainoa surua aiheuttanut tapaus oli Sirkesalon perheen menehtyminen. Siinä meni lahjakas muusikko liian aikaisin ja ironista on ettei kyseessä ollut mikään perinteinen rokkarin kohtalo.

Aasialaisia, paikallisiahan tuo tsunami ei sitten juurikaan "näpäyttänyt"?

Ei. Koska heiltä meni vähän enemmän kuin loma piloille. Jos ei osaa kohdata riskejä, ei pidä matkustaa. Olen joutunut työnkin puolesta matkustelemaan vaarallisissa paikoissa, ja aina olen ollut tietoinen että kun niihin paikkoihin mennään niin noutaja voi tulla milloin vaan. Kerroin lähipiirille erikseen että lehtiin ei sitten laitella mitään "Suomalainen puukotettu hengiltä Brasiliassa" juttuja, jos jotain käy.

On muuten mielenkiintoista miten tässäkin vedetään paikalliset mukaan vasta, kun joku huomauttaa että turistit ovat loppupeleissä itse syyllisiä kohtaloonsa. Alkaa kiinnostaa vasta, kun rikkaista turisteista itkeminen ei enää saakkaan sympatiapisteitä. Eipä tästä tapahtumasta oikeassa elämässä joka vuosi vouhkaavaa henkilöäkään kiinnostanut kuin ne turistit, tämä selitti pitkään ja hartaasti miksi paikalliset on ihan perseestä, ilkeitä ja köyhiä tai liian mukavia siellä käytyään pari vuotta sitten. Kieli ja ruokakin oli kuulema perseestä.

Vierailija
186/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin julkkiksella oli tsunamin aikoihin Big wave -merkin paita päällään ja sitä paheksuttiin.

Vierailija
187/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa tehdään noin suuri asia tsunamista? Se oli kuitenkin ennen kaikkea paikallinen tragedia. Turistit ovat omineet sen itselleen.

Se oli MUN tsunami!

😂

Joku raja pitäisi olla typeryydelläkin, jopa teidän.

Vierailija
188/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa vähän puhuttavaa tästä suuresta katastrofista 

Vierailija
189/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähnyt joitain kuvia missä oli uhreja. Niillä oli punasen/mustan/palaneen näköinen iho, ihan kuin ne olisi ollut tulessa. Oon miettinyt että miten tsunami voi aiheuttaa tommoista jälkeä? Osuuko joitakin huonekaluja ihmisiin ja sitten iho muuttuu tuommoiseksi? Vai alkaako ruumis muuttua tuon väriseksi kuoleman jälkeen? Anteeksi typeryyteni, mutta kiinnostaa vaan ja haluisin tietää :/

Vierailija
190/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nähnyt joitain kuvia missä oli uhreja. Niillä oli punasen/mustan/palaneen näköinen iho, ihan kuin ne olisi ollut tulessa. Oon miettinyt että miten tsunami voi aiheuttaa tommoista jälkeä? Osuuko joitakin huonekaluja ihmisiin ja sitten iho muuttuu tuommoiseksi? Vai alkaako ruumis muuttua tuon väriseksi kuoleman jälkeen? Anteeksi typeryyteni, mutta kiinnostaa vaan ja haluisin tietää :/

Puut, huonekalut, autot ja rakennukset runnoivat ruumiita. Vesi hioo kiviäkin tasaiseksi, siitä ei iho selviä sen paremmin kun ruumis törmäilee ja joutuu puristuksiin.

Vesi turvottaa, aurinko polttaa ja vesi oli likaista kun mm. viemärit tulvivat  

Vierailija
191/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista siitä mitään, koska en ollut silloin vielä syntynyt.

Vierailija
192/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opettajana koulussa, jossa yksi oppilas oli menettänyt isänsä siellä. Aivan kaameaa. Vieläkin itkettää. Lapsi sai kyllä tukea, mutta eihän tuollaisesta toivu. Oli myös nähnyt siellä kaikkea hirveää. Itku...

Vierailija
193/203 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Schumacher lahjoitti 10 miljoonaa dollaria tsunamin uhreille. Se jäi mieleen.

Vierailija
194/203 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea juttu.

Vierailija
195/203 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa tehdään noin suuri asia tsunamista? Se oli kuitenkin ennen kaikkea paikallinen tragedia. Turistit ovat omineet sen itselleen.

Merkkipäiviä vietetään vain tsunameista, joissa kuoli tärkeitä länsituristeja.

Vierailija
196/203 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiinkö Suomeen palaaville tullissa kunnon peräsuolentarkastukset?

Vierailija
197/203 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla katsottiin löytyneiden (kuolleiden)kuvia ja nimilistoja ja yritettiin etsiä Sirkesaloa ymv "tuttuja".

Letkunpuistonkulmalainen (yks palstalainen) jäi sille tielleen.

Olin viimeisilläni raskaana ja tällä palstalla tuli notkuttua paljon. Tänne myös päivitettiin eniten informaatiota tapahtumista kun viralliset uutiskanavat olivat täysin pimennossa. Tuhon laajuus ja järkyttävyys alkoi paljastua vähitellen kadonneiden listojen ja ruumiskasakuvien myötä. Muistan vieläkin yksityiskohtaisesti joidenkin vainajien kuvat ja ne tulivat uniinkin. Muistan myös järkyttyneen Sauli Niinistön uutistudiossa kertomassa tapahtumista.

Onnittelut ja toivottavasti raskausaika sujuu hyvin.

Vierailija
198/203 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli juttua lehdissä tuosta.

Vierailija
199/203 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että se oli ihan äskettäin, mutta onhan siitä jo 13 vuotta tosiaan.

Vierailija
200/203 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenalla on sarjadokumentti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan