Mitä mieltä tällaisesta parisuhteesta?
Vietimme joulun yhdessä, mutta eilen olimme kyläilemässä sukulaisten luona eri paikoissa. Taustatietona, että miesystäväni on eronnut ja hänellä on kaksi lasta yhdessä ex-vaimonsa kanssa, huoltajuustaistelu käynnissä. Olemme seurustelleet muutaman kuukauden.
No siis, lähetin päivällä viestin jossa kiitin yhteisestä joulusta ja kirjoitin, että rakastan ynnä muuta hempeää. Mies oli whatsappissa paikalla, kun kirjoitin viestin muttei vastannut. Huomasin, että hän kävi paikalla vielä muutamaan otteeseen päivän ja illan mittaan, muttei vastausta kuulunut.
Illalla asiasta puhuttiin ja sain selville, että mies oli kirjoitellut ex-vaimonsa kanssa. Miehen mielipide on se, että hänen on pakko vastata tämän naisen viesteihin heti, koska vastaamattomuus katsottaisiin huoltajuuskiistassa huonoksi asiaksi.
Minä taas näen asian niin, että mies on vielä liian kiinni exässään, eikä suostu myöntämään sitä edes itselleen. En myöskään ymmärrä, miksei minulle sitten voinut vastata.
Onko tämä parisuhde ihan tuhoon tuomittu? Tuntuu välillä, että miehen elämä on ihan sotkua enkä ymmärrä hänen käytöstään.
Kommentit (76)
Sanoit, että olette seurustelleet muutaman kuukauden. Jos nyt sitten yhtäkkiä olettekin seurustelleet huomattavasti pidempään kuin 2 kk, niin miten kauan olette seurustelleet? Aika olennainen tieto minusta. Vaikka provohan tämä on. Et pysy itsekään kärryillä siitä, mitä olet kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kuukautta seurustelua on todella lyhyt aika. Miehellä on muuta ajateltavaa tällä hetkellä, älä stressaa ja ota iisisti.
En ole puhunut kahdesta kuukaudesta mitään. Ap
Aloitus: Olemme seurustelleet muutaman kuukauden.
Eli todella vähän aikaa
Tiedoksi sinulle kuukausijankkaajalle: kaksi kuukautta ei ole sama asia kuin muutama kuukausi. Ollaan oltu yhdessä huomattavasti pidempään kuin kaksi kuukautta. Joten lopeta ne provohuutelut. Tämä on ihan minun todellista elämääni tällä hetkellä. Ap
No vaikka puhuttaisiin vuodesta se on silti lyhyt aika.
Kyllä, mutta ei kuitenkaan sama asia kuin kaksi kuukautta. Korjasin tuota yhtä vastaajaa, minkä vuoksi hän nyt epäilee minua provoksi. Jos joku haluaa kyseenalaistaa sen, ettei muutaman kuukauden ihmissuhde ole parisuhde, saa ihan vapaasti tehdä niin.
Joten lopettakaapas jankkaus. Kiitos hyvistä vinkeistä ja ajatuksista, joita olen tähän asti saanut. Ap
Kerro, ap, millaista on sellainen rakkaus, joka muutamaa tuntia myöhemmin päättyykin siihen, kun toinen ei vastaa wa-viesteihin. Kannattaisiko ensi kerralla säästellä niitä rakkaudentunnustuksia siihen saakka, että olet suhteessa, jossa sen toisen osapuolen onnellisuus oikeasti on sinulle tärkeää - silloinkin, jos se tarkoittaisi, että joudut luopumaan omista tarpeistasi ja toiveistasi juuri sillä hetkellä. Mutta rakkaus, joka tyssää kun toinen ei ole koko ajan tavoitettavissa... ei, ei ole rakkauden kanssa sillä mitään tekemistä.
P*skanmarjat se mitään exälle viestittele, jos ovat jo kaksi vuotta sitten eronneet. Ei heillä tuossa vaiheessa voi olla enää mitään akuutteja käytännön asioita huoltajuudesta/tapaamisoikeuksista sovittavana, vaikka olisivat käräjille menossa. Toiselle naiselle se viestittelee.
Jos exällä on uusi kumppani ja he viettivät joulua yhdessä niin tuskin se ex-rouva siellä istuu lastensa isälle viesteilemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kuukautta seurustelua on todella lyhyt aika. Miehellä on muuta ajateltavaa tällä hetkellä, älä stressaa ja ota iisisti.
Eli todella vähän aikaa
Tiedoksi sinulle kuukausijankkaajalle: kaksi kuukautta ei ole sama asia kuin muutama kuukausi. Ollaan oltu yhdessä huomattavasti pidempään kuin kaksi kuukautta. Joten lopeta ne provohuutelut. Tämä on ihan minun todellista elämääni tällä hetkellä. Ap
Kyllä, mutta ei kuitenkaan sama asia kuin kaksi kuukautta. Korjasin tuota yhtä vastaajaa, minkä vuoksi hän nyt epäilee minua provoksi. Jos joku haluaa kyseenalaistaa sen, ettei muutaman kuukauden ihmissuhde ole parisuhde, saa ihan vapaasti tehdä niin.
Joten lopettakaapas jankkaus. Kiitos hyvistä vinkeistä ja ajatuksista, joita olen tähän asti saanut. Ap
Kerro, ap, millaista on sellainen rakkaus, joka muutamaa tuntia myöhemmin päättyykin siihen, kun toinen ei vastaa wa-viesteihin. Kannattaisiko ensi kerralla säästellä niitä rakkaudentunnustuksia siihen saakka, että olet suhteessa, jossa sen toisen osapuolen onnellisuus oikeasti on sinulle tärkeää - silloinkin, jos se tarkoittaisi, että joudut luopumaan omista tarpeistasi ja toiveistasi juuri sillä hetkellä. Mutta rakkaus, joka tyssää kun toinen ei ole koko ajan tavoitettavissa... ei, ei ole rakkauden kanssa sillä mitään tekemistä.
Se viestittelyepisodi oli vain yksi esimerkki ongelmistamme. Kuten alussa kerroin, epäilen että mies ei ole päässyt exästään yli. Se ilmenee muillakin tavoin, kuten niin että hän puhuu kyseisestä henkilöstä usein. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli todella vähän aikaa
Se viestittelyepisodi oli vain yksi esimerkki ongelmistamme. Kuten alussa kerroin, epäilen että mies ei ole päässyt exästään yli. Se ilmenee muillakin tavoin, kuten niin että hän puhuu kyseisestä henkilöstä usein. Ap
Mutta silti lähetit eilen hänelle viestin, jossa kerroit rakastavasi? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, että olette seurustelleet muutaman kuukauden. Jos nyt sitten yhtäkkiä olettekin seurustelleet huomattavasti pidempään kuin 2 kk, niin miten kauan olette seurustelleet? Aika olennainen tieto minusta. Vaikka provohan tämä on. Et pysy itsekään kärryillä siitä, mitä olet kirjoittanut.
Muutaman kuukauden :D Ärsyttääkö jankkaaja kun et saa tarkkaa lukua? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala miten surettaa niiden lasten puolesta jotka on siinä huoltajuusriidan keskiössä. Ja erosta jo kaksi vuotta. Ap voi sentään poistua tilanteesta jos käy raskaaksi mutta lapset joutuvat elämään sen keskellä kun vanhemmat repivät toisensa kappaleiksi ja kaikki on pelottavaa ja epävarmaa.
Tiedän juuri tällaisen pariskunnan! Erosivat jo ainakin 5-6 vuotta sitten ja vielä vaan jatkuu kovat riidat. Näille on selvästi tärkeämpää "olla oikeassa" ja mahdollisimman paljon satuttaa toista ja hankaloittaa toinen toistensa elämää kuin lasten hyvinvointi. Heillä on siis kaksi yhteistä lasta jotka ymmärrettävästi oireilevat vanhempiensa hulluudesta johtuen vakavasti. Vanhempi yrittänyt itsemurhaa kahdesti jo ja nuoremastakin tulee jatkuvalla syötöllä todella huolestuttavia viestejä koulusta. Mutta näistäkin vanhemmat saavat vaan lisää vettä myllyynsä ja riitelevät kahta kauheammin. Joskus vaan on niin ettei kumpikaan vanhemmista ole kelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli todella vähän aikaa
Koska olen ajatellut, että rakastan häntä, vähintäänkin välitän paljon. Hänen puoleltaan en voi tietää, ovatko ne vain sanoja. Hän sanoo sitä usein, mutta sitten on sellaisia päiviä kuin eilen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta vikaa on miehessäkin (toki tässä on nyt epäselvää missä merkeissä se illan keskustelu sitten meni). Tuollainen viesteihin vastaamattomuus on myös usein eräänlaista kontrollointia ja toisen pitämistä narun päässä. Omien kokemuksieni mukaan se aina päätyy "huonosti" kun ei se toinen olekaan rehellisin mielin mukana tai niitä tunteita ei vaan ole. Toki ei aina viesteihin ehdi vastata sillä sekunnilla, mutta kyllä oikeasti välittävä mies vastaa edes lyhyellä viestillä jossain välissä. Tuo suhteen alku ei kuulosta vastavuoroiselta.
Voi olla. Tässäkin apn tapauksessa kuitenkin aikaa on juuri vietetty yhdessä. Nyt ap lähettää viestin, jonka ainoa tarkoitus on testata onko hän tärkeä. Ja siihen pitää heti vastata, tai sitten tässäkin tapauksessa, suhteen tila on vaakalaudalla.
Monen etenkin naiset toimivat näin ja pitävät sitä normaalina. Ja miettivät miksi onnistuvat vain lyhyissä suhteissa.Totta tuokin. Ap kuulostaa tosi nuorelta (en sano tätä pahalla). Itselläkin oli tuollaisia kuvioita nuorempana ja tuollaista "kyttäämistäkin", mutta kyllä se oli myös sen toisen osapuolen kylmä ja epäluotettava käytös mikä sai vähän niinkuin tuollaisen paniikin aikaan. Sittemmin tapasin kiltin, rakastavan ja luotettavan miehen ja eipä ole kertaakaan tarvinnut kyttäillä, kyllä sen hyvän olon tuntee kun sen löytää ja se puhukoon puolestaan. Olisinpa tiennyt tämän silloin kun yritin roikkua miehissä, jotka eivät oikeasti arvostaneet minua tipan tippaa. Minusta kuulostaa siltä, että tuo mies ei joko ole valmis suhteeseen ollenkaan tai ei pidä ap:tä itselleen oikeana. :/
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Jos exällä on uusi kumppani ja he viettivät joulua yhdessä niin tuskin se ex-rouva siellä istuu lastensa isälle viesteilemässä.
Mies on joskus ihan omatoimisesti näyttänyt niitä viestiketjuja ja kyllä niitä on käyty ihan tämän exän kanssa. Viestit ovat passiivisaggressiivista syyttelyä puolin ja toisin, eivät millään tapaa tarpeellisia lasten kannalta tai rakentavia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli todella vähän aikaa
Koska olen ajatellut, että rakastan häntä, vähintäänkin välitän paljon. Hänen puoleltaan en voi tietää, ovatko ne vain sanoja. Hän sanoo sitä usein, mutta sitten on sellaisia päiviä kuin eilen. Ap
Hän on sanonut sinulle monasti rakastavansa, viettänyt kanssasi joulun, ja nyt tämä rakkaus on loppu, kun menee puoli päivää vastata viestiin?
Voi olla että miehellä on vielä asioiden käsittely kesken, mutta hän ei tässä taida olla se sekopää.
Jos ovat kaksi vuotta sitten eronneet niin kyllä luulisi, että asiat olisivat käsitelty tunnepuolella, mutta ilmeisesti näin ei ole.
Eikä rakastunut mies jätä vastaamatta viestiin.
Hän ei ole rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat kaksi vuotta sitten eronneet niin kyllä luulisi, että asiat olisivat käsitelty tunnepuolella, mutta ilmeisesti näin ei ole.
Eikä rakastunut mies jätä vastaamatta viestiin.
Hän ei ole rakastunut.
Hönhän vastasi. Ei vaan tarpeeksi nopeasti.
Minusta miehestä kertoo enemmän se että jatkaa tuollaista passiivisagrekäytöstä.
Sehän on todellla lapsellista. Ei kukaan normaali täysjärkinen aikuinen toimi niin.
Ei itse tee sellaista eikä lähde mukaan.
Silloin on jostain riippuvuudesta kysymys.
Minä olen eronnut neljä vuotta sitten. Jouluaattona exä, lasten isä tuli meille joulunviettoon. Olimme yhdessä lasten kanssa 8 tuntia. Myöhemmin vielä viestittelimme. Nykyisen mieheni kanssa vietimme joulua yhdessä sekä ennen että jälkeen exän vierailun. Kukaan ei ole mustasukkainen mistään. Muutoinkin viestittelemme tai soittelemme usean kerran viikossa exän kanssa.