Mitä mieltä tällaisesta parisuhteesta?
Vietimme joulun yhdessä, mutta eilen olimme kyläilemässä sukulaisten luona eri paikoissa. Taustatietona, että miesystäväni on eronnut ja hänellä on kaksi lasta yhdessä ex-vaimonsa kanssa, huoltajuustaistelu käynnissä. Olemme seurustelleet muutaman kuukauden.
No siis, lähetin päivällä viestin jossa kiitin yhteisestä joulusta ja kirjoitin, että rakastan ynnä muuta hempeää. Mies oli whatsappissa paikalla, kun kirjoitin viestin muttei vastannut. Huomasin, että hän kävi paikalla vielä muutamaan otteeseen päivän ja illan mittaan, muttei vastausta kuulunut.
Illalla asiasta puhuttiin ja sain selville, että mies oli kirjoitellut ex-vaimonsa kanssa. Miehen mielipide on se, että hänen on pakko vastata tämän naisen viesteihin heti, koska vastaamattomuus katsottaisiin huoltajuuskiistassa huonoksi asiaksi.
Minä taas näen asian niin, että mies on vielä liian kiinni exässään, eikä suostu myöntämään sitä edes itselleen. En myöskään ymmärrä, miksei minulle sitten voinut vastata.
Onko tämä parisuhde ihan tuhoon tuomittu? Tuntuu välillä, että miehen elämä on ihan sotkua enkä ymmärrä hänen käytöstään.
Kommentit (76)
Mun miehelle minä olen se kaikista tärkein, joka huomioidaan aina ensin. Tämä, vaikka miehellä on lapsia ja se eksvaimo. Minä olen kuitenkin se, jonka kanssa hän elämänsä jakaa tästä ikuisuuteen. Minua on kyllä myös helppo pitää tärkeimpänä, sillä itse arvotan miehen lapset elämässäni myös korkealle, enkä ole koskaan heitä vastaan missään tilanteessa, joten pidämme siis mieheni kanssa yhdessä lapsista huolta, ja katsomme että heillä on kaikki parhain päin. Mieheni ei halua olla ilman minua, koska on valinnut minut isoksi osaksi elämäänsä, joten on luonnollista että kaikki päätökset tehdään yhdessä, jotka yhteistä elämää koskevat. Ennen miestäni yritin jotain seurusteluntapaista miehen kanssa joka oli juuri eronnut. Ei siitä mitään tullut, kun eksän puheluihin piti vastata vaikka keskellä yötä, eikä ne puhelut liittyneet lapsiin kuin ehkä tekosyynä. Mies oli eksässään kiinni, ja eksä hänessä, koko ajan oli "lapsia koskevia TÄRKEITÄ asioita" muka hoidettavana. Ja paskat oli. Loukattuja suuria tunteita siinä oli selvitettävänä, ja he said, she said- hommeleita. Ei kiitos.
Itse sanoisin tuolle sinun miehellesi, että ottaa yhteyttä sitten kun asiat ovat hyvällä mallilla, jos molempia vielä kiinnostaa. Luultavasti miehesi löytää tilanteen helpottaessa rinnalleen jonkun aivan muun kuin sinut. Toimit nyt laastarina, ja ymmärtäjänä, mutta kun asiat seleknevät oikeasti, ei miehesi etsikään sinun tyyppistäsi naista, vaan jotain ihan muuta, ja silloin tulet jääneeksi kuin nalli kalliolle, vaikka kestit miehen pahan elämäntilanteen, ja olit tukena niiiin paljon. jss
Varmasti tekin, jotka pidätte minua mustasukkaisena kontrollifriikkinä, olette sitä mieltä että tämä mies ja hänen elämäntilanteensa on minulle väärä? Tai minä olen väärä hänelle. Eikö sitten kaikki olla samaa mieltä, tai mikä on se syy miksi minun kannattaisi sinnitellä tässä? Ap
Kyllä naiset on pimeitä, nyyh, nyyh, nyyyh
Onko tämä ensimmäinen seurustelusuhteesi?
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelle minä olen se kaikista tärkein, joka huomioidaan aina ensin. Tämä, vaikka miehellä on lapsia ja se eksvaimo. Minä olen kuitenkin se, jonka kanssa hän elämänsä jakaa tästä ikuisuuteen. Minua on kyllä myös helppo pitää tärkeimpänä, sillä itse arvotan miehen lapset elämässäni myös korkealle, enkä ole koskaan heitä vastaan missään tilanteessa, joten pidämme siis mieheni kanssa yhdessä lapsista huolta, ja katsomme että heillä on kaikki parhain päin. Mieheni ei halua olla ilman minua, koska on valinnut minut isoksi osaksi elämäänsä, joten on luonnollista että kaikki päätökset tehdään yhdessä, jotka yhteistä elämää koskevat. Ennen miestäni yritin jotain seurusteluntapaista miehen kanssa joka oli juuri eronnut. Ei siitä mitään tullut, kun eksän puheluihin piti vastata vaikka keskellä yötä, eikä ne puhelut liittyneet lapsiin kuin ehkä tekosyynä. Mies oli eksässään kiinni, ja eksä hänessä, koko ajan oli "lapsia koskevia TÄRKEITÄ asioita" muka hoidettavana. Ja paskat oli. Loukattuja suuria tunteita siinä oli selvitettävänä, ja he said, she said- hommeleita. Ei kiitos.
Itse sanoisin tuolle sinun miehellesi, että ottaa yhteyttä sitten kun asiat ovat hyvällä mallilla, jos molempia vielä kiinnostaa. Luultavasti miehesi löytää tilanteen helpottaessa rinnalleen jonkun aivan muun kuin sinut. Toimit nyt laastarina, ja ymmärtäjänä, mutta kun asiat seleknevät oikeasti, ei miehesi etsikään sinun tyyppistäsi naista, vaan jotain ihan muuta, ja silloin tulet jääneeksi kuin nalli kalliolle, vaikka kestit miehen pahan elämäntilanteen, ja olit tukena niiiin paljon. jss
Kiitos kun kirjoitit
Kuinka kauan mies on ollut vaimonsa kanssa? Minkä ikäisiä lapset ovat? Onko tämä nyt ensimmäinen joulu erillään niin vaimosta, kuin myös lapsista? Kuinka paljon mies viettää lasten kanssa aikaa?
Ap, väisty tuosta suhteesta nyt. Olet miehelle vain se laastari. Hän tietää sen, mutta koska olet niin tyrkyllä ja sinulta saa, niin miksipä hän ei sinua siinä ohessa pitäisi? Suhdetta tuosta ei tule, ette ole kumpikaan siihen valmiita millään tavoin. Sinä et ole miehen historiaan valmis ja mies on kiinni luonnollisesti perheessään. Etsi vapaa mies.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tekin, jotka pidätte minua mustasukkaisena kontrollifriikkinä, olette sitä mieltä että tämä mies ja hänen elämäntilanteensa on minulle väärä? Tai minä olen väärä hänelle. Eikö sitten kaikki olla samaa mieltä, tai mikä on se syy miksi minun kannattaisi sinnitellä tässä? Ap
Jos jo alkuvaiheessa tuntuu sinnittelyltä,, niin ei todellakaan kannata jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kuukautta seurustelua on todella lyhyt aika. Miehellä on muuta ajateltavaa tällä hetkellä, älä stressaa ja ota iisisti.
En ole puhunut kahdesta kuukaudesta mitään. Ap
Aloitus: Olemme seurustelleet muutaman kuukauden.
Eli todella vähän aikaa
Erosta ei ole kylliksi aikaa jos huoltajuuskiista on vielä vireillä.
Jos haluat nimenomaan tuon ihmisen nyt, niin voi olla että saat vain rippeitä. Sellainen ei ole sinulle itsellesi hyväksi: olet nyt jo nustasukkainen ja kontrolloiva. Kuvitelepa kun sama meno jatkuu että miten se vaikuttaa sinuun tulevaisuudessa?
Jättäisin miehen nyt rauhaan. Voihan sitä myöhemminkin yrittää: ei kannata olla liian kiireessä elämänkumppaniasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan mies on ollut vaimonsa kanssa? Minkä ikäisiä lapset ovat? Onko tämä nyt ensimmäinen joulu erillään niin vaimosta, kuin myös lapsista? Kuinka paljon mies viettää lasten kanssa aikaa?
Ap, väisty tuosta suhteesta nyt. Olet miehelle vain se laastari. Hän tietää sen, mutta koska olet niin tyrkyllä ja sinulta saa, niin miksipä hän ei sinua siinä ohessa pitäisi? Suhdetta tuosta ei tule, ette ole kumpikaan siihen valmiita millään tavoin. Sinä et ole miehen historiaan valmis ja mies on kiinni luonnollisesti perheessään. Etsi vapaa mies.
He ovat eronneet kaksi vuotta sitten, exälläkin jo uusi kumppani. Minusta pitäisi olla jo niin, että elämässä päästy eteenpäin mutta jostain syystä niin ei ole. Tuntuvat vihaavan toisiaan mutta kuitenkin ovat jatkuvasti yhteyksissä. Se on jotenkin maanista. Ap
Minusta vikaa on miehessäkin (toki tässä on nyt epäselvää missä merkeissä se illan keskustelu sitten meni). Tuollainen viesteihin vastaamattomuus on myös usein eräänlaista kontrollointia ja toisen pitämistä narun päässä. Omien kokemuksieni mukaan se aina päätyy "huonosti" kun ei se toinen olekaan rehellisin mielin mukana tai niitä tunteita ei vaan ole. Toki ei aina viesteihin ehdi vastata sillä sekunnilla, mutta kyllä oikeasti välittävä mies vastaa edes lyhyellä viestillä jossain välissä. Tuo suhteen alku ei kuulosta vastavuoroiselta.
Olet tunkeutumassa miehen, hänen lapsien ja vaimon elämään ja nyt valitat, ettei se meinaa onnistua. Mitäs jos lopettaisit sen perheen rikkomisen nyt siihen.
Taidat olla untuvikko markkinoilla?
Vierailija kirjoitti:
Erosta ei ole kylliksi aikaa jos huoltajuuskiista on vielä vireillä.
Jos haluat nimenomaan tuon ihmisen nyt, niin voi olla että saat vain rippeitä. Sellainen ei ole sinulle itsellesi hyväksi: olet nyt jo nustasukkainen ja kontrolloiva. Kuvitelepa kun sama meno jatkuu että miten se vaikuttaa sinuun tulevaisuudessa?
Jättäisin miehen nyt rauhaan. Voihan sitä myöhemminkin yrittää: ei kannata olla liian kiireessä elämänkumppaniasioissa.
Mies itsekin epäili, että huoltajuuskiista saattaa jatkua vuosia. En minä halua elää sellaisen keskellä, tulehtuneessa ilmapiirissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta vikaa on miehessäkin (toki tässä on nyt epäselvää missä merkeissä se illan keskustelu sitten meni). Tuollainen viesteihin vastaamattomuus on myös usein eräänlaista kontrollointia ja toisen pitämistä narun päässä. Omien kokemuksieni mukaan se aina päätyy "huonosti" kun ei se toinen olekaan rehellisin mielin mukana tai niitä tunteita ei vaan ole. Toki ei aina viesteihin ehdi vastata sillä sekunnilla, mutta kyllä oikeasti välittävä mies vastaa edes lyhyellä viestillä jossain välissä. Tuo suhteen alku ei kuulosta vastavuoroiselta.
Voi olla. Tässäkin apn tapauksessa kuitenkin aikaa on juuri vietetty yhdessä. Nyt ap lähettää viestin, jonka ainoa tarkoitus on testata onko hän tärkeä. Ja siihen pitää heti vastata, tai sitten tässäkin tapauksessa, suhteen tila on vaakalaudalla.
Monen etenkin naiset toimivat näin ja pitävät sitä normaalina. Ja miettivät miksi onnistuvat vain lyhyissä suhteissa.
Huoltajuuskiistan keskellä oleva on kyllä kiinni ex puolisossasi. Mikä on liikaa sinulle ja teille... en minä siihen osaa vasta vai sinä ja te sen tiedätte. Vähän vaikuttaa siltä että on.
Myös syytä siihen miksi mies ei vastannut sinun viesteihin kannattaisi varmaan kysyä mieheltä itseltään? Sukulaisten luona hänellä ei ollut aikaa vastata muuta kuin pakolliset? Hän ei vastaa pus pus viesteihin vai jos viestissä kysytään jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Olet tunkeutumassa miehen, hänen lapsien ja vaimon elämään ja nyt valitat, ettei se meinaa onnistua. Mitäs jos lopettaisit sen perheen rikkomisen nyt siihen.
Jaahas :D sanonko samat asiat miehen exän uudelle puolisolle? Ap
Kyllä rakastunut ja toisesta välittävä ihminen, joka pitää kumppaniaan tärkeimpien joukossa läheisistään, vastaa viestiin, jos käy sillä alustalla vierailemassa, johon viesti on laitettu, että siitä on ihan turha vängätä.
Olen vastannut asiallisesti myös niihin viesteihin, joista olen eri mieltä ja perustellut mielipiteeni. Sitä on keskustelu. Ja kyllä minullakin saa mielipide olla :) Ap