Mitä mieltä tällaisesta parisuhteesta?
Vietimme joulun yhdessä, mutta eilen olimme kyläilemässä sukulaisten luona eri paikoissa. Taustatietona, että miesystäväni on eronnut ja hänellä on kaksi lasta yhdessä ex-vaimonsa kanssa, huoltajuustaistelu käynnissä. Olemme seurustelleet muutaman kuukauden.
No siis, lähetin päivällä viestin jossa kiitin yhteisestä joulusta ja kirjoitin, että rakastan ynnä muuta hempeää. Mies oli whatsappissa paikalla, kun kirjoitin viestin muttei vastannut. Huomasin, että hän kävi paikalla vielä muutamaan otteeseen päivän ja illan mittaan, muttei vastausta kuulunut.
Illalla asiasta puhuttiin ja sain selville, että mies oli kirjoitellut ex-vaimonsa kanssa. Miehen mielipide on se, että hänen on pakko vastata tämän naisen viesteihin heti, koska vastaamattomuus katsottaisiin huoltajuuskiistassa huonoksi asiaksi.
Minä taas näen asian niin, että mies on vielä liian kiinni exässään, eikä suostu myöntämään sitä edes itselleen. En myöskään ymmärrä, miksei minulle sitten voinut vastata.
Onko tämä parisuhde ihan tuhoon tuomittu? Tuntuu välillä, että miehen elämä on ihan sotkua enkä ymmärrä hänen käytöstään.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vastaajat, mutta olen eri mieltä kanssanne. Ehkä tämä aloituskin oli enemmän sitä, että pohdin kirjoittamalla niitä asioita, jotka ovat jo pitkään ahdistaneet.
Minusta miehen käytös ei ollut eilen ok. En tiedä haluanko olla tällaisessa suhteessa, en tiedä onko miehen elämäntilanne minulle väärä. Hän puhuu usein exästään ja en jaksa kuunnella niitä monologeja, ei teistä kukaan jaksaisi. Ap
Ymmärrän sinua. Vastaeronneet ovat ongelmallinen ryhmä seurustelun aloittamisen kannalta. Tunnesiteitäkin eksään on usein jäljellä, on lapsia eksän kanssa jne. Sinä sen sijaan voisit panostaa täysillä parisuhteeseen. Tilanne on sinulle kurja. Nyt sinun pitää miettiä mitä potentiaalia suhteessanne on tulevaisuutta silmällä pitäen, saattaahan olla että teistä voi tulla hyvä pari kunhan aikaa kuluu. Vastaeronneet ovat ongelmallisia myös siksi että he ovat tottuneet säännölliseen seksiin, jo yksin se voi saada heidät hakeutumaan suhteeseen eikä suinkaan kaikilla riitä rehellisyyttä kertomaan totuutta.
Mikä on sinun syysi olla lähtemättä tuosta suhteesta? Miksi roikut miehessä? Luepas tekstisi uudelleen ja mieti, onko niissä miehestä yhden yhtä hyvää asiaa vai onko niissä pelkkää miinusta, jotka kumoavat täysin ne vähäiset hyvät asiat.
Sinuna lähtisin ja selitellä ei paljoa tarvitsisi. Luultavasti mieskin olisi erosta vain helpottunut, sillä minkälainen mies haluaa vanhan rikki menneen pitkän parisuhteen tilalle uuden huonon parisuhteen? Ei ainakaan henkisesti kypsä mies, sisältä rikkinäiselle se on varmaan ihan ok, mutta mitä sellaisella miehellä tekee? Tuhlaat aikaasi nyt ap.
Kyllä ootte musta valkoisia. Järkkyjä ohjeita elämää kokemattomalle ihmiselle.
Ap taitaa olla sen rikkinäinen tuuleen huutaja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ootte musta valkoisia. Järkkyjä ohjeita elämää kokemattomalle ihmiselle.
Ja sinun ohjeesi hänelle ovat...?
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tekin, jotka pidätte minua mustasukkaisena kontrollifriikkinä, olette sitä mieltä että tämä mies ja hänen elämäntilanteensa on minulle väärä? Tai minä olen väärä hänelle. Eikö sitten kaikki olla samaa mieltä, tai mikä on se syy miksi minun kannattaisi sinnitellä tässä? Ap
Ei ole mitään syytä sinnitellä. Joku muu pystyisi tapailemaan kylmähermoisesti ko. miestä eikä välitä vaikka ei olisi miehen valittu, kun on aika taas uudelle naiselle. Vastaeronneet eivät tiedä mitä haluavat vaan ottavat laastarin, fuck buddyn jne. Et ole miehelle se ihanin hunajapupu maan päällä.
Ettekö huomaa, että tää on provo? Tämä sama tyyppi kirjoittelee vastaavanlaisia aloituksia tänne. Teki jo mokan tuossa aluksi, kun ei muistanut kertoneensa, että "muutaman kuukauden suhteesta" kyse.
Mä olen eronnut jo aikoja sitten ja lapsi on joka toisen viikon minulla, eikä lapsen isän kanssa laitella viestejä kun ihan pakolliset. Vaikka ihan ok väleissä ollaan niin kumpikin luottaa siihen että lapsi pysyy hengissä ilman että kummankaan tarvitsee koko ajan ilmoitella lapsen tekemisistä.
Oudolta tuo nyt kuulostaa että ex-vaimolle kyllä voi vastata heti mutta sulle ei, enkä kyllä nyt ihan nielisi tuotakaan että pitää vastata heti tai se vaikuttaa huoltajuuteen. 625
Sitä mieltä olen, että jos yhtenä hetkenä kirjoittelet viestejä joissa kerrot rakastavasi ja muutaman tunnin kuluttua kirjoitat ventovieraille ihmisille, että et tiedä voitko olla miehen kanssa, niin et todellakaan tiedä, mitä rakkaus ja rakastaminen tarkoittaa.
Hyvä esimerkki taas siitä että VÄLTTÄKÄÄ suhdetta jossa toisella lapsia, huoltajuuskiistoja, sekoja eksiä tai outoja menneisyyksiä muuten vain. Näistä seuraa vain vaikeuksia ja ongelmia. niihin kiistoihin tarvitaan aina kaksi, ja usein se "Seko ex" saattaa olla ihan ok typpi mutta kuulet asiasta vain sen toisen puolen.
Viestissä nro 30 paljastetaan tämä keskustelu provoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö huomaa, että tää on provo? Tämä sama tyyppi kirjoittelee vastaavanlaisia aloituksia tänne. Teki jo mokan tuossa aluksi, kun ei muistanut kertoneensa, että "muutaman kuukauden suhteesta" kyse.
Voi olla provo mutta aiheena aivan käypä. Vastaavia tilanteita on ollut varmasti kaikilla, jotka ovat koskaan tapailleet muitakin kuin omaa aviomiestä. Viesteihin vastaamiset ym. ovat tärkeitä alussa ja jos ei synny vuorovaikutusta, niin suhde usein vain hiipuu. Ap on tai esittää maanisesti rakastunutta (yllättävän yleistä), joka ei hyväksy vastavuoroisuuden puutetta vaan yrittää muuttaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kuukautta seurustelua on todella lyhyt aika. Miehellä on muuta ajateltavaa tällä hetkellä, älä stressaa ja ota iisisti.
En ole puhunut kahdesta kuukaudesta mitään. Ap
Aloitus: Olemme seurustelleet muutaman kuukauden.
Eli todella vähän aikaa
Tiedoksi sinulle kuukausijankkaajalle: kaksi kuukautta ei ole sama asia kuin muutama kuukausi. Ollaan oltu yhdessä huomattavasti pidempään kuin kaksi kuukautta. Joten lopeta ne provohuutelut. Tämä on ihan minun todellista elämääni tällä hetkellä. Ap
Ai kamala miten surettaa niiden lasten puolesta jotka on siinä huoltajuusriidan keskiössä. Ja erosta jo kaksi vuotta. Ap voi sentään poistua tilanteesta jos käy raskaaksi mutta lapset joutuvat elämään sen keskellä kun vanhemmat repivät toisensa kappaleiksi ja kaikki on pelottavaa ja epävarmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kuukautta seurustelua on todella lyhyt aika. Miehellä on muuta ajateltavaa tällä hetkellä, älä stressaa ja ota iisisti.
Eli todella vähän aikaa
Tiedoksi sinulle kuukausijankkaajalle: kaksi kuukautta ei ole sama asia kuin muutama kuukausi. Ollaan oltu yhdessä huomattavasti pidempään kuin kaksi kuukautta. Joten lopeta ne provohuutelut. Tämä on ihan minun todellista elämääni tällä hetkellä. Ap
No vaikka puhuttaisiin vuodesta se on silti lyhyt aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli todella vähän aikaa
Muutama kuukausi = 3-4 kuukautta? Tuota pidemmän ajan pyöristäisit varmasti puoleen vuoteen. Onko tämä ensimmäinen parisuhteesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli todella vähän aikaa
Muutama kuukausi = 3-4 kuukautta? Tuota pidemmän ajan pyöristäisit varmasti puoleen vuoteen. Onko tämä ensimmäinen parisuhteesi?
Molempiin vastauksena ei ja ei. Lopetan nyt vastaamasta sinulle, koska vääristelet tarkoituksella kirjoituksiani. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli todella vähän aikaa
Älkää ruokkiko trollia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli todella vähän aikaa
No vaikka puhuttaisiin vuodesta se on silti lyhyt aika.
Kyllä, mutta ei kuitenkaan sama asia kuin kaksi kuukautta. Korjasin tuota yhtä vastaajaa, minkä vuoksi hän nyt epäilee minua provoksi. Jos joku haluaa kyseenalaistaa sen, ettei muutaman kuukauden ihmissuhde ole parisuhde, saa ihan vapaasti tehdä niin.
Joten lopettakaapas jankkaus. Kiitos hyvistä vinkeistä ja ajatuksista, joita olen tähän asti saanut. Ap
Totta tuokin. Ap kuulostaa tosi nuorelta (en sano tätä pahalla). Itselläkin oli tuollaisia kuvioita nuorempana ja tuollaista "kyttäämistäkin", mutta kyllä se oli myös sen toisen osapuolen kylmä ja epäluotettava käytös mikä sai vähän niinkuin tuollaisen paniikin aikaan. Sittemmin tapasin kiltin, rakastavan ja luotettavan miehen ja eipä ole kertaakaan tarvinnut kyttäillä, kyllä sen hyvän olon tuntee kun sen löytää ja se puhukoon puolestaan. Olisinpa tiennyt tämän silloin kun yritin roikkua miehissä, jotka eivät oikeasti arvostaneet minua tipan tippaa. Minusta kuulostaa siltä, että tuo mies ei joko ole valmis suhteeseen ollenkaan tai ei pidä ap:tä itselleen oikeana. :/