Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoinen lapsettomuus ja kriisi joulupöydässä

Vierailija
26.12.2017 |

Minä ja mieheni olemme molemmat vähän alle kolmekymppisiä. Molemmilla on töitä, talo on nätti ja elämä rullaa, nautin vihdoin elämästä. Olimme joulupäivänä vanhemmillani syömässä, kun äitini alkoi tivata, milloin hankimme lapsia. On kuulemma ihan täydellinen hetki hankkia lapsia ja kohta on liian myöhäistä. Sanoin, ettei aiota varmaankaan ikinä hankkia lapsia, koska ei haluta pilata kummankaan uraa. Lisäksi itselläni on ollut vakava masennus, enkä usko selviäväni lapsen kanssa, pelkään masennuksen uusiutuvan. Äitini veti tästä kuitenkin herneet nenäänsä eikä suostu enää puhumaan sanaakaan. Häneltä on kuulemma viety oikeus lapsenlapsiin ja hän on syvästi loukattu, kun olen "niin saatanan itsekäs". Kauankohan äidillä menee hyväksyä se, ettei hankita lapsia, onko jollain kokemuksia vastaavasta riidasta? Tämä on ihan kamalaa.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä h*lvettiä? Vaikka lapsia tekee niin ei pidä luulla pääsevänsä myös isovanhemmaksi! Jokainen päättää ITSE haluaako lapsia vai ei!!

Vierailija
2/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko tämmöstä oikeasti vielä? Kai tää on Provo? :'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa just ite yritän totutella siihen, että ikuinen riita.

Vierailija
4/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus lapsenlapsiin? :D Mikä hitto se on? Sano äitilles että kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
5/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahdu, kyllä tää on yksi monista jouluprovoista. Tällä kertaa vela-aiheinen ja aika kehno muutenkin. Kliseinen ja lattea.

Vierailija
6/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen äiti haluaa, että oma lapsi on onnellinen ja menestyy elämässään haluamallaan tavalla. Sinulla tämä toteutuu nyt eikö? Äitisi on itsekäs. Olisi tyytyväinen siihen, että lapsensa on onnellinen ja tekee rohkeasti omat päätöksensä. Hyvän lapsen kasvattanut. Et ole ainakaan perinyt äitisi kapeakatseisuutta!

Vierailija
7/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se piti äidille sanoa niin ilkeästi? Äiti on loukkaantunut enemmänki siitä puhetavastasi, koska se EI PILAA uraasi.

Vierailija
8/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahdu, kyllä tää on yksi monista jouluprovoista. Tällä kertaa vela-aiheinen ja aika kehno muutenkin. Kliseinen ja lattea.

Ap mikään vela ole, ainakaan vielä ja varma sellainen. Miksi muuten olisi vastannut äidilleen, että ei varmaan ehkä ikinä... hankita lapsia

Vierailija
9/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap, tämä on vielä pientä sen rinnalla mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Mies nauttii osittain siivelläsi mukavasta nuoruudesta ja hyvästä elintasosta. Kuluu 15-20 vuotta ja vän jättää sinut siittääkseen lapsia ja elääkseen jonkun nuoren naisen rinnalla. Haluaa kuitenkin kokea sen isyyden ja suvinjatkamisen.

Mieti sitä valitusta ja narinaa, jota kuulet äidiltäsi istuessasi yksinäisenä, rupsahtaneena ja hylättynä hänen joulupöydässään, koska eihän kukaan muukaan sinua seuraansa huoli.

Vierailija
10/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisautta, mutta miksi edes vastasit? Niin henkilökohtaisesta asiasta ei tarvitse puhua missään, saati joulupöydässä. Ympäripyöreästi vaan, että niinpä niin, annatko sitä rosollia. Toinen tehokas on vihjata tahattomuuteen, yleensä hiljentää törkeimmätkin utelijat.

Ei edes omalle äidille tartte tilittää, tuleeko, miksi ja miksi ei.

Vierailija
11/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus on edes äidillä tentata aikuiselta lapseltaan, aikooko hän ja jos, niin milloin hankkia lapsia, jotta itse pääsisi isoäidiksi. Täyttä itsekkyyttä, jos mikä! Mutta joo, iäkkäämpien naisten status laskee ystävättärien silmissä, jos ei ole lapsenlapsia ja niistä joko vielä palokuvia nippu käsiveskassa tai puhelimen muisti piukassa vastaavista kuvista: "Vauva eestä, vauva takaa, vaivaa konttaa, vauva makaa."

Olen itsekin jo aika iäkäs nainen ja lapseton. Yhdellä ystävättärellä on useita lapsia ja kymmenkunta lastenlasta, joiden kuvia pitää näyttää puhelimesta joka kerta, kun tapaamme. Vilkaisen kohteliaasti kuvat läpi, mutta itse asiassa minua ne eivät kiinnosta lainkaan. Olen yhden lapsen kummi ja tämän kuulumiset nyt sentään kiinnostavat kohtuullisesti.

Vierailija
12/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 - yksi joulun monista provoista. Tämän trollin ryyli on helppo tunnistaa

Vierailija
13/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano sille vaikka että et ole halunnut asiasta puhua, mutta et voi saada lapsia, asia on tutkittu

Vierailija
14/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäänsä selittelet lapsettomuutta toisille? Ei sulla ole mitään pakkoa selitellä valintojasi.

Vierailija
15/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Taitaa osa vastauksistakin olla trollin itsensä kynästä.

Millainen mahtoi olla trollin joulu? Palstailua pieruverkkareissa, kaljaa ja suklaata?

Vierailija
16/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä muutamassa vuodessa laantuu, meillä jaksoi aikansa, mutta nykyään ei enää edes mainita. Jonkinlainen pettymys kai kuitenkin jäi, kun ei ole lapsenlapsia tulossa. Mutta eipä tässä muiden pillin mukaan voi ruveta elämään, kun en oikeasti lapsia halua hankkia.

Vierailija
17/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vähän yli 40v ja lapsia on kaksi. Ne oman ikäpolveni vapaaehtoisesti lapsettomat ovat yhtä pariskuntaa lukuunottamatta eronneet, miehillä on perheensä ja naiset kärvistelevät sen tiedon kanssa, että juna meni jo.

Vierailija
18/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. Siirry seuraavaan ketjuun.

Vierailija
19/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vähän yli 40v ja lapsia on kaksi. Ne oman ikäpolveni vapaaehtoisesti lapsettomat ovat yhtä pariskuntaa lukuunottamatta eronneet, miehillä on perheensä ja naiset kärvistelevät sen tiedon kanssa, että juna meni jo.

Meinaatko että aloittajan pitäisi puolisonsa kanssa tehdä lapsia, vaikka kumpikaan ei halua?

Vierailija
20/87 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen +40 ja lapseton omasta tahdostani, mutta ei en todellakaan kärvistele päin vastoin. Oman ikäpolveni vapaaehtoisesti lapselliset ovat pääosin kaikki eronneet, toistamiseen naimisissa olevia uusioperheitä, yh-sinkkuja jotka kärvistelevät kun minnekkään ei pääse tai milloinkaan ei ole rahaa. Pitää lastentakia sitä ja tätä mitään omia harrastuksia ei ole kun ei kerkiä kun lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä