Aktiivimalli, mahdolliset lakot ja jatko
Jos nyt ay-liike lähtee lakkoilemaan aktiivimallia vastaan, voikohan siinä käydä niin, että hallitus peräytyy ansiosidonnaisen turvan osalta, mutta kyykyttää entistä kovemmin peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea saavia? Tuohan voisi valitettavasti sopia ay-puolelle, pelkään.
Kommentit (50)
Mitenkäs ne onnettomat YTK:N puoliliittolaiset..
Vierailija kirjoitti:
Jos täällä on liittoihin kuuluvia, varsinkin ay-aktiiveja, paikalla, kiinnostaisi kuulla, mitä ajattelette.
Mikä kiinnostaa?
Luulisi jokaiselle olevan täysin selvä asia, että pakottaminen, uhkailu- ja kiristys ei kuulu demokratiaan.
Luulisi sen olevan selvä asia, vaikka olisitte kännissä, itse en ole.
Miksi kukaan työtä tekevä alkaisi lakkoilla? Pelkään nyt jo työpaikkani puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä meistä? Itse kannatan kaikkia toimenpiteitä aktiivimallia vastaan.
rakennusliitto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täällä on liittoihin kuuluvia, varsinkin ay-aktiiveja, paikalla, kiinnostaisi kuulla, mitä ajattelette.
Mikä kiinnostaa?
Luulisi jokaiselle olevan täysin selvä asia, että pakottaminen, uhkailu- ja kiristys ei kuulu demokratiaan.
Luulisi jokaiselle olevan täysin selvä asia, että jos me kaikki makoilisimme ilmaisin kotona, ei tämä yhteiskunta pöyrisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan työtä tekevä alkaisi lakkoilla? Pelkään nyt jo työpaikkani puolesta.
No juuri siksi, koska pelkäät jo työpaikkasi puolesta. Haluatko viettää loppuelämäsi ilmaistöissä tai kursseilla, joilla opetellaan kättelemään?
Ansiosidonnaisen osalle on mietitty jotain "työllistymistä edistäviä juttuja" erikseen, vilkaisin eduskunnan pöytäkirjoja
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ay-liike lähtee lakkoilemaan aktiivimallia vastaan, voikohan siinä käydä niin, että hallitus peräytyy ansiosidonnaisen turvan osalta, mutta kyykyttää entistä kovemmin peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea saavia? Tuohan voisi valitettavasti sopia ay-puolelle, pelkään.
Anna mä arvaan: Ay-liike seisoo tumput suorana ja suu auki kun isot pojat runttaa työttömät ihan pokkana henkisesti ja taloudellisesti seinää vasten ?
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiinnostaa?
Enpä ole kännissä minäkään. Kerro sinä selvä ihminen toiselle selvälle, kuka tuosta aktiivimallista hyötyy ja miten? Paitsi ne kurssittajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri siksi, koska pelkäät jo työpaikkasi puolesta. Haluatko viettää loppuelämäsi ilmaistöissä tai kursseilla, joilla opetellaan kättelemään?
Ja siksi, että et halua tuhlata verorahojasi höpökoulutuksiin. Ja koska pelkäät toimeentulomenojen kasvua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan haluan olla töissä enkä antaa työnantajalle syytä potkia pellolle. Työnantajan vikahan tämä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiinnostaa?
Enpä ole kännissä minäkään. Kerro sinä selvä ihminen toiselle selvälle, kuka tuosta aktiivimallista hyötyy ja miten? Paitsi ne kurssittajat.
Ei siitä kukaan hyödy, ketään se ei hyödytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä meistä? Itse kannatan kaikkia toimenpiteitä aktiivimallia vastaan.
Kiitos ja hyvää joulua sinulle, uusi vuosi onkin sitten jo "mielenkiintoinen", sen onnellisuudesta- ja rauhallisuudesta en menisi takuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Tätäähän voi vastustaa kansalaisalotteella, tiesittehän?
vihamiehesinro2007645 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiinnostaa?
Luulisi jokaiselle olevan täysin selvä asia, että jos me kaikki makoilisimme ilmaisin kotona, ei tämä yhteiskunta pöyrisi.
Kuulehan vitun torkkupeitto, töitä on tehty ja tullaan tekemään jatkossakin. Kokoaikaista, palkattua työtä.
Etkö torkkupeitto tajua, että kaikille ei töitä ole? Etkö torkkupeitto ymmärrä, että työstä pitää palkkakin saada.
Tyhmähän sinä olet, vitun torkkupeitto.
Kaikille on töitä , kaikki vaan ei halua tehdä töitä vaan nauttia ilmaisesta rahasta tekemättä mitään.
Kyllä tämän mätäpaiseen puhkaisun aika on nyt tullut.
En ymmärrä enkä hyväksy poliittisia lakkoja. Politiikka tehdään äänestämällä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä enkä hyväksy poliittisia lakkoja. Politiikka tehdään äänestämällä.
Minäkään en ole aiemmin hyväksynyt, mutta näin täydellistä ja kallista idiotismia ei ole yksikään hallitus minun elinaikanani harrastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiinnostaa?
Olisikos sopeutumiseläkettä tarjolla meille kaikille, tai joku virka sieltä EK:sta?
300 000 vuodessa kelpaisi, jos potkitte sen häkämiehen sieltä pihalle, minä voisin halvemmalla jauhaa paskaa ja valehdella :D
Työttömien lakko ei kauheesti vaikuta. Lol