Pienipalkkainen: millaista autolainaa maksat?
Miksi minusta näyttäisi laskujen mukaan, että joku 9000e auto olisi ihan mahdollinen? Onko joku lasku mennyt vikaan?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt tarkoitti niitä, joilla on se hemmetin laina.......... En nimittäin voi työmatkaa ajaa millään rupuautolla, joka ei lähde aamuisin käyntiin kunnolla. Ja juuri kuulin, että vanha auto tulee kalliiksi sekin, kun pitää tehdä remppoja.
Niin että tuohon 9000e autoon laskin, että lyhennnys voisi olla jotain alle 200e/kk ja siihen väittäisin olevan varaa, alle 2000e palkalla. Mitäs sanotte, kuinka väärin laskin? Sitä tässä keskustelussa nyt ajan takaa, enkä sitä että rupuauton saa tonnilla.
Itsellä pieni palkka, 1400€ nettona kuussa eikä mulla ole autolainaa. Ostin pari vuotta sitten säästörahoilla vuoden 2004 auton huutokaupat.comista 950€:lla. Pointti siis, että voit saada sillä tonnilla parilla ihan kelpo auton, tässä munkaan autossa ei ole ollut mitään vikaa, öljyjä tietty vaihtanut välillä ja polttimoita jos palanut. Lähtee kovasta pakkasestakin lämmittämättä käyntiin (joo ei saisi tehdä mut joskus ei ole lämmitysmahdollisuutta), eikä ole koskaan jättänyt tien päälle. Katsastuksista mennyt moitteetta heittämällä läpi.
Vertailun vuoksi miehellä paljon uudempi lähes kymppitonnin auto lainalla ja se auto on hirveä murheenkryyni. Koko ajan jotain vialla, nyt on semmoinen ongelma, että ei lähde lämpimänä käyntiin. Aika hankalaa ja vikaa ei tiedä kun ei näytä vikakoodeja. Romuttamolle joutaisi se auto.
Mulla bruttotulot 2000/kk ja 25 000 euron auto osamaksulla, maksamatta vielä 19 000. Tyytyväinen oon sanoo kuka tähän mitä tahansa. ☺
Vierailija kirjoitti:
No mulla alle 2000t nettotuloilla tuon kokoinen autolaina. Työmatka 100km päivässä joten 500e auto ei käynyt. Saatuani tuon työpaikan ostin nimittäin alkuun sellaisen mutta ensimmäisen kesän aikana siitä hajosi lämmityslaite, vetoakseli, jarruputki halkesi ja kaikkea muuta pientä kivaa. Lopulta meni vaihdelaatikko. Laskin että minulla ei ole varaa enää vastaavaan autoon (ts.työssäkäynnin hinta oli liian korkea).
No luulisi kahden millin nettotuloilla ihan uuteenkin autoon vara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti 9000€ ei saa sellaista autoa josta ei huolto- ja korjauskuluja tulisi.
No ei taida millään rahalla saada 😂
Mun citroen oli noin 10 vuotias, kun sen ostin. Siihen oli juuri silloin jakopäähihna vaihdettu. Pidin sitä 6 vuotta eikä juuri öljynvaihtoa kummempaa pitänyt tehdä. Yhdessä katsastuksessa tuli huomautus takatukivarresta ja sen vaihdatin. Maksoi jonkun 200€. Hintaa oli 2500€. Aika paljon ratkaisee missä vaiheessa auton ostaa. Tuossa oli silloin 170 000km ajettu ja jakohihna vaihdettu, joten aikahuolettomia kilometrejä sai ajella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/35866932/Toyota/Yaris/2010/H%C3%A4…
Rupesin katselemaan halvempia autoja. En tajua autoista mitään. Miltä esimerkiksi tuollainen vaikuttaa? Tuossa on heti parisataatuhatta enemmän kilometrejä, sen tajuan ja muuta sitten en tajuakaan.
Toivottavasti tämä oli vitsi :D Tämä tapaus on valmis paaliin. Muutenkin varis on aivan kamala ajettava :D
Mikäs tuossa nyt on vikana. Ajelee suht helposti vielä 150 000km. Toki kuluja tulee varmaankin huolloista jonkin verran. Huoltokirja kannattaa tokin tutkia, että on huoltoja tehty ajallaan.
https://autot.delta.fi/uudetautot/kia/RIO/9404/ katso esim uusi kia rio 157e/kk. Ja kialla 7v takuu.
Toivottavasti tämä oli vitsi :D Tämä tapaus on valmis paaliin. Muutenkin varis on aivan kamala ajettava :D