Pienipalkkainen: millaista autolainaa maksat?
Miksi minusta näyttäisi laskujen mukaan, että joku 9000e auto olisi ihan mahdollinen? Onko joku lasku mennyt vikaan?
Kommentit (67)
Mun mielipide palkoista (kk):
Riistopalkka = alle 1300e
Pieni palkka = 1400 - 2500
Keskituloinen 2500-4000
Hyvätuloinen 4000-10 000
Suurituloinen yli 10 000e
Riippuu (rahan) menoistakin millainen auto.
Valitettavasti 9000€ ei saa sellaista autoa josta ei huolto- ja korjauskuluja tulisi.
Paras hinta-laatusuhde on vähän käytetyssä pikkuautossa.
Vierailija kirjoitti:
Bruttopalkka on tuo alle 2000e. Olen yksinasuva, joten ei mene kuin omaan elämiseen rahaa.
Just tuota vakuutusta esimerkiksi en tajunnut laskea, lisää kuluja laittakaa ihmeessä :'D Tosin, ehkä ne pankissa laskee mulle sen oikeasti, katselen nyt aikani ennen sitä..
Joihinkin pikkuautoihin rahoittaja ei vaadi kalleinta kaskovakuutusta,katso ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon täyskaskon laskemiseen tarvitsee auton tiedot ja omat tietoni... Voisiko joku vielä kertoa mitä hintaluokkaa se on, auto on minulle ensimmäinen eli mitään bonuksia ym. ei vielä ole. Nollasta lähdetään.
Kasko ilman omia bonuksia on KALLIS.Muistaakseni jotain 600e vuodessa,jotain vaihteluja eri firmoissa.Autoliikkeen rahoitus ei aina vaadi täyskaskoa,esim. Toyota Aygoon joka vaihdevälityksillään sopisi myös pitkään matkaan.
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/35866932/Toyota/Yaris/2010/H%C3%A4…
Rupesin katselemaan halvempia autoja. En tajua autoista mitään. Miltä esimerkiksi tuollainen vaikuttaa? Tuossa on heti parisataatuhatta enemmän kilometrejä, sen tajuan ja muuta sitten en tajuakaan.
Siis että uskaltaisitteko ostaa tuollaisen? Miten ihmeessä uskalsitte/osasitte ostaa ekan autonne?
Mitä merkkejä suosittelette?
Mun autosta ei ole lainaa, mies on hyvätuloinen, hän lyhentää autolainaa 400e kuukaudessa.
Ostin käteisellä uuden auton, mutta halvemmasta päästä. Huonoin sijoitus ikinä, mutta kaiken mennessä hyvin palvelee minua ainakin 10 vuotta ja helpottaa töiden tekoa.
Auto on kokonaan maksettu, eli en maksa minkäänlaista autolainaa. On jopa ihan hyvä auto: ketjukone ja kaikki huollot tehty ajallaan.
Lisäksi on kitkarenkaat alla, niin ei tarvitse puljata vaihtojen kanssa joka hemmetin syksy ja kevät ja Autoliiton Plus -jäsenyys antaa mielenrauhaa
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti 9000€ ei saa sellaista autoa josta ei huolto- ja korjauskuluja tulisi.
No ei taida millään rahalla saada 😂
Auton valintaan kannattaa käyttää aikaa ja vaivaa. 9000 € voi saada hyvän tai huonon auton. Jos tuohon hintaan tulee päälle jotain remonttia niin selviätkö kuluista?
Oletko harkinnut uutta pikkuautoa? Vaikka lainaa joutuisi maksamaan enemmän, niin ehkä huoltokustannuksia ja "yllätyksiä" olisi vähemmän ainakin alkuun? Tosin sitä autoa kannattaa sitten pitää pitkään...
Mulla oli kasko ja liikennevakuutus 1100 vuodessa (tavallinen vanhempi perheauto). Siirryin osakaskoon ja vaihdoin vakuutusyhtiötä, niin nyt hinta 400-500 euroa vuodessa.
Mulla jää käteen 1800e ja olen yh. Ostin 6000e auton ja lyhennän sitä 120e/ kk. Kannattaa katsoa vähemmän kuluttava auto. Silläkin säästää aika lailla. Ja jos merkki sellainen ettei varaosat maksa maltaita.
Vierailija kirjoitti:
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/35866932/Toyota/Yaris/2010/H%C3%A4…
Rupesin katselemaan halvempia autoja. En tajua autoista mitään. Miltä esimerkiksi tuollainen vaikuttaa? Tuossa on heti parisataatuhatta enemmän kilometrejä, sen tajuan ja muuta sitten en tajuakaan.
Liikaa kilometrejä! Älä osta! Katso ihan uusia pikkuautoja. Säästät huolloissa!
Ja etsi liikkeitä, monissa nyt esim. nollakorko tarjoukset.
Kiitos oikeasti avusta! Arvostan näitä kommentteja todella paljon!
Ap
Mikä on pieni palkka? Noin. 10k€ kuukausituloilla hankimme noin 80k€ maksaneen Mercedeksen. Lainaa on maksettu jo pois, mutta lyhensimme sitä silloin kun sitä oli noin 2000€/kk.