Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli puhetta, että menisimme äidille Tapanina. Nyt hän kuitenkin oli töykeä mulle, eikä huvittaisi mennä

Vierailija
25.12.2017 |

Ja normaalissa tilanteessahan tuota voisi selvittää, eli kerron, että toiminnassasi mieleni pahoitti se ja se, ymmärrätkö? Jos ei ymmärrä, niin nielee sen, etten tule eikä ala syytellä minua siitä, ja jos ymmärtää, kaikki ok.
Mutta. Äidilleni jos kertoo, mitä hän teki pahasti alkaa hirveä souvi, jossa hän kieltäytyy kantamasta vastuutaan omasta käytöksestään ja pahoittaa totaalisesti mielensä siitä, että hän loukkasi minua. Eli periaatteessa olisi parempi valehdella ja keksiä tekosyy, miksi emme tule.
Mutta tämä taas sotii kaikkia ihmissuhdearvoja vastaan, joita minä kannan, en ymmärrä muille valehtelevia ihmisiä, ja minusta on jotenkin noloa, jos toiset arvaavat, ettei se sanottu syy ollut oikea syy.
Lisäksi on aika hirveää, ettei toisia (äitiä) sitten edes kiinnosta, miksi emme tulekaan, vaan on ihan jees sen kanssa, että hänelle valehdeltiin.

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voisin koittaa vedota tekosyyhyn. Opin lapsuudenkodissa, että ihmiset mieluummin kuulevat tekosyitä, jos en halua tehdä heidän kanssaan jotain, kuin arvostaisivat minua sen verran, että haluavat minun selvittävän asiaa heille. Osalla onkin näin, tosin se on sitten outoa, kun selän takana puhuvat pahaa muista, että silläkin oli vain tekosyy, jos se häiritsee niin anteeksi vain, on heidän vastuullaan pyytää toista kertomaan, mistä kenkä puristaa, eikä epäkypsinä haukuskella.

ap

Vierailija
2/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet vain reilusti, on helpompi molemmille. Miksi pitäisi ruveta paskakasaa pöyhimään, kun ei siitä kuitenkaan tulee kuin lisää pahaa mieltä. 

Jotkut suhteet on vain tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet vain reilusti, on helpompi molemmille. Miksi pitäisi ruveta paskakasaa pöyhimään, kun ei siitä kuitenkaan tulee kuin lisää pahaa mieltä. 

Mutta miksi joku haluaa, että häntä petetään? Oikea syy on hänen virheensä, eikö halua oppia korjaamaan vikojaan? Meinaan ei hän mulle ollut sellainen. Minua syytti vioistani ja aiheutti mulle pahan mielen aina, jos olin toiminut siten, joka häntä satutti.

ap

Vierailija
4/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea syy olla menemättä on se, että hänessä on vikaa. Miksi ei halua parantua ihmisenä, ja saada ihmisiä käymään? Itse aina painotti mulle sellaisen käytöksen tärkeyttä. Pitää korjata virheensä ja kantaa vastuunsa. Muiden tunteista omassa käytöksessä.

ap

Vierailija
5/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitä tulleesi kipeäksi, sillä siitä pääsee.

Vierailija
6/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitit sitten uuden yksinpuheluketjun, kun kukaan ei viitsinyt aiempiin jorinoihisi kommentoida mitään. Usko jo, olet äärettömän vastenmielinen ja tylsä jankutuksinesi.

Vierailija
7/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitä tulleesi kipeäksi, sillä siitä pääsee.

Niin no tää on hyvä, itseasiassa hiukan tulinkin. Yksi ilta kylmällä lattialla kävellen ilman villasukkia ja sain oikein keuhkoputkissa asti tuntuvan yskän :( Liioittelen sitä vain vähän lisää ja a vot, olen kipeä. Inhoan vain valehtelua näin, kun oikeastaan se vain pelastaa hänen nahkansa, ei omaani. Mulle ei ois ongelmaa sanoa, että kuulepas nyt.

ap

Vierailija
8/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukotus... menet sinne, nielet kiukkusi ja se siitä. Jos vanhempien kanssa haluaa olla tekemisissä, niin tiettyä nöyryyttä ja kovaa nahkaa tulee osoittaa. Tietysti voit haluta olla myös oikeassa, mutta sitten ei varmaan tarvitse olle tekemisissä.

Vierailija
9/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukotus... menet sinne, nielet kiukkusi ja se siitä. Jos vanhempien kanssa haluaa olla tekemisissä, niin tiettyä nöyryyttä ja kovaa nahkaa tulee osoittaa. Tietysti voit haluta olla myös oikeassa, mutta sitten ei varmaan tarvitse olle tekemisissä.

Niin, silloin kun he ovat rakastamattomia paskiaisia.

ap

Vierailija
10/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisinkin äidilleni paskaista, yksinäistä vanhuutta, kun näin minua kohtelee.

ap

Vierailija
11/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sua kutsutaan Kivikissaäidiksi?

Vierailija
12/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäiskö sanoa, että mä niin masennuin, kun et ymmärrä minua, etten jaksa taas käydä edes suihkussa, enkä pukeutua? Siitä äiti lisäksi aina huolestuu. Ja suuttuu myös, koska kukaanhan ei saa masentua hänen vihastaan ja rakkaudettomuudestaan tietenkään ja se estetään vihalla.

ap

Vierailija
13/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kutsutaan Kivikissaäidiksi?

Lapseni halusivat leikkiä sisätiloissa pihalta löytyneillä isoilla kivillä, että ne ovat kissoja. Mies lupasi, että käy, minä sanoin, että ei käy ja suutuin miehelle, joka ei keskustellut asiasta ensin minun kanssani. Eihän nyt kukaan täysjärkinen anna lastensa leikkiä sisällä isoilla kivillä.

Vierailija
14/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisinkin äidilleni paskaista, yksinäistä vanhuutta, kun näin minua kohtelee.

ap

Miten saisin sen vain aikaan? Vinkkejä?

ap

Vierailija
15/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi joku haluaa, että häntä petetään? Oikea syy on hänen virheensä, eikö halua oppia korjaamaan vikojaan? Meinaan ei hän mulle ollut sellainen. Minua syytti vioistani ja aiheutti mulle pahan mielen aina, jos olin toiminut siten, joka häntä satutti.

ap

Minkä ikäinen olet, entä äitisi?

Vierailija
16/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minkä ikäinen olet, entä äitisi?

Nelikymppinen, äiti seitsemänkymppinen. Lasten vuoksi olisin mennyt.

ap

Vierailija
17/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon, miksei äitisi tai ihmiset yleensä ole halukkaita kuulemaan karua totuutta ja "parantamaan tapojaan", syy on usein siinä, että monet ihmiset haluavat ajatella olevansa itse se Järjen Ääni tilanteessa kuin tilanteessa. Ihmiset haluavat uskotella itselleen, että heidän tapansa toimia on Ainoa Oikea, tai vähintään Paras Mahdollinen. Ja pinttyneitä tapoja ihmisille muodostuu ylipäätään siksi, että jokin asia vain tulee heiltä luonnostaan, ja päinvastoin toimiminen vaatisi ylimääräistä vaivannäköä.

T. 5

Vierailija
18/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen tekee omat ratkaisunsa. Kenenkään muun käytökseen et voi vaikuttaa kuin omaan. Sinun totuutesi on erilainen kun jonkun muun totuus. Teemme herkästi tulkintoja ja arvotamme asiat sen mukaan. Äitisi puheet ovat hänen ajatuksiaan eikä niitä tarvitse nähdä totuutena ja alkaa niitä pohtimaan yhtään enempään. Ei ole pakko loukkaantua, ei ole pakko mennä. Mieti mitä valitset.

Vierailija
19/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuohon, miksei äitisi tai ihmiset yleensä ole halukkaita kuulemaan karua totuutta ja "parantamaan tapojaan", syy on usein siinä, että monet ihmiset haluavat ajatella olevansa itse se Järjen Ääni tilanteessa kuin tilanteessa. Ihmiset haluavat uskotella itselleen, että heidän tapansa toimia on Ainoa Oikea, tai vähintään Paras Mahdollinen. Ja pinttyneitä tapoja ihmisille muodostuu ylipäätään siksi, että jokin asia vain tulee heiltä luonnostaan, ja päinvastoin toimiminen vaatisi ylimääräistä vaivannäköä.

T. 5

Tämän voisi vielä antaa anteeksi, ellei äiti olisi ollut julma minua kohtaan ja syyttänyt kaikista vioistani ja aiheuttanut sillä mulle pahan mielen. Jotenkin olettaisi, että vastineeksi kykenisi itse olemaan virheetön tai virheisiin erehtyessään (heh) olisi kiinnostunut korjaamaan ne. Äiti perusteli usein moitteitaan mulle sillä, että hän ainakin haluaisi kuulla, jos joku vain voi ojentaa häntä. Jep jep.

ap

Vierailija
20/178 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen tekee omat ratkaisunsa. Kenenkään muun käytökseen et voi vaikuttaa kuin omaan. Sinun totuutesi on erilainen kun jonkun muun totuus. Teemme herkästi tulkintoja ja arvotamme asiat sen mukaan. Äitisi puheet ovat hänen ajatuksiaan eikä niitä tarvitse nähdä totuutena ja alkaa niitä pohtimaan yhtään enempään. Ei ole pakko loukkaantua, ei ole pakko mennä. Mieti mitä valitset.

Niin, tietenkään ne eivät ole totuus. Ikä ehkä omakaan kokemukseni. Harmittaa vain se, minkätasoisia ihmissuhteita mulle on tarjolla. Minusta äitini käytös on ala-arvoista. Olen sitä niellyt aina syytellen itseäni, siksi ei enää jaksaisi. Haluaisin ihmisiä, joista välittää, ja joista minä olen kiva ja ihana ja sellainen, jolle ei tehdä mitään pahaa.

ap