En ole koskaan tilannut pizzaa kotiin tai ajanut Mäkkärin autokaistalle - tilillä rahaa 127 000 €. Onko köyhällä aika katsoa peiliin?
Meneekö rahat kotiin tilattuihin pizzoihin, Mäkkärin autokaistalta tehtyihin tilauksiin ja kotiin ostettuun alkoholiin? Itselläni ei menee rahaa mihinkään näistä. Siksi tilillä on rahaa.
Kommentit (65)
Mitä sinä niillä rahoillasi teet? Käytätkö niitä oikeastaan mihinkään, mikä tuottaa sinulle iloa, vai saatko säästämisestä itsessään tyydytystä?
En ymmärrä näitä aloituksia, joissa rehvastellaan pankkitilin saldolla ja listataan asioita, joista on tingitty säästämisen vuoksi. Ihmisillä on erilaiset arvomaailmat, ja minä esimerkiksi kuulun niihin, jotka eivät näe säästämistä itseisarvona. Mitä hyötyä tilillä makaavista rahoista on? Rahoja ei kuitenkaan saa mukaan hautaan, eivätkä ne käyttämättöminä hyödytä muitakaan. Jotta yhteiskunta pyörii, pitää tuotteita ja palveluita ostaa. Minusta on hienoa, että omalla kulutuskäyttäytymisellä voi mahdollistaa jonkun muun toimimisen hampurilaisravintola- ja pizzeriayrittäjänä.
Kyllä AP puhuu täyttä asiaa! Köyhäkin voi rikastua, jos tekee töitä armotta itseään kohtaan ja säästää kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä niillä rahoillasi teet? Käytätkö niitä oikeastaan mihinkään, mikä tuottaa sinulle iloa, vai saatko säästämisestä itsessään tyydytystä?
En ymmärrä näitä aloituksia, joissa rehvastellaan pankkitilin saldolla ja listataan asioita, joista on tingitty säästämisen vuoksi. Ihmisillä on erilaiset arvomaailmat, ja minä esimerkiksi kuulun niihin, jotka eivät näe säästämistä itseisarvona. Mitä hyötyä tilillä makaavista rahoista on? Rahoja ei kuitenkaan saa mukaan hautaan, eivätkä ne käyttämättöminä hyödytä muitakaan. Jotta yhteiskunta pyörii, pitää tuotteita ja palveluita ostaa. Minusta on hienoa, että omalla kulutuskäyttäytymisellä voi mahdollistaa jonkun muun toimimisen hampurilaisravintola- ja pizzeriayrittäjänä.
Ei ne rahat makaa tilillä vaan ne on lainattuna jonkun käyttöön ja moninkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko sinulla perhettä, arvaan että olet yksinäinen, joka saa nautinnon pankkitilin saldosta. Et osaa nauttia elämästä.
Itse suunnittelen meneväni ensi vuonna Pariisiin, haluan nähdä Eiffelin ja Roomaan olisi kiva mennä. Sitten menen moikkaamaan rikkaita ystäviäni, jotka ovat Portugalin veroparatiisissa. Rahoista pitää nauttia.
Ei ole perhettä, mutta jos olisi, niin silloinkin olisin järkevä. Tuntuu, että moni ei ymmärrä, että tuollaiset Roomassa ja Pariisissa käynnit eivät ole mitään pysyvää muuta kuin lompakosta hävinneiden rahojen osalta. Kummassakin olen aikoinani käynyt, enkä palaa. Venäjälle sen sijaan suuntaan jatkossakin, näen sen maan suurena mahdollisuutena.
Ap
Minä ja mieheni taas jaksamme pitkään noilla matkasta jääneistä muistoilla. Olemme molemmat eläkkeellä, lainat on maksettu, ja voimme hyvillä mielin reissata maailmalla. Ystävämme viettävät suurimman osan vuodesta Portugalissa.
Omat vanhempani olivat juuri pankkitilin saldoa rakastavia. Isäni teki pitkän työuran, kuoli ennen eäkeikää, ja äitini sai hyvän leskeneläkkeen.
Mitä siellä Venäjällä on? Ei kiinnosta yhtään.
Ei ole perhettä, mutta jos olisi, niin silloinkin olisin järkevä. Tuntuu, että moni ei ymmärrä, että tuollaiset Roomassa ja Pariisissa käynnit eivät ole mitään pysyvää muuta kuin lompakosta hävinneiden rahojen osalta. Kummassakin olen aikoinani käynyt, enkä palaa. Venäjälle sen sijaan suuntaan jatkossakin, näen sen maan suurena mahdollisuutena.
Ap