Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan tilannut pizzaa kotiin tai ajanut Mäkkärin autokaistalle - tilillä rahaa 127 000 €. Onko köyhällä aika katsoa peiliin?

Vierailija
25.12.2017 |

Meneekö rahat kotiin tilattuihin pizzoihin, Mäkkärin autokaistalta tehtyihin tilauksiin ja kotiin ostettuun alkoholiin? Itselläni ei menee rahaa mihinkään näistä. Siksi tilillä on rahaa.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan käynyt Pariisin oopperassa? Oletko koskaan maistanut vuosikertasampanjaa? Oletko katsellut Napolinlahtea auringonlaskussa?

En mutta monessa muussa Euroopan oopperatalossa ja mitä merkitystä talolla on jos siellä ei esitetä oopperaa mistä pidän, olen maistanut shampanjaa mutta kun en pidä kuivastaviinistä niin en välitä shampanjastakaan, en mutta nähnyt kyllä Auringonlaskun Välimerellä ja kolmella valtamerellä.

Vierailija
42/65 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan käynyt Pariisin oopperassa? Oletko koskaan maistanut vuosikertasampanjaa? Oletko katsellut Napolinlahtea auringonlaskussa?

En mutta monessa muussa Euroopan oopperatalossa ja mitä merkitystä talolla on jos siellä ei esitetä oopperaa mistä pidän, olen maistanut shampanjaa mutta kun en pidä kuivastaviinistä niin en välitä shampanjastakaan, en mutta nähnyt kyllä Auringonlaskun Välimerellä ja kolmella valtamerellä.

Tämä ei ollut siis AP:n kirjoittamaa. Minulle moiset kokemukset eivät merkitse mitään, enkä halua niihin rahojani polttaa.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole, enkä muutenkaan syö esim. ulkona oikeastaan ikinä. Alkoholiakaan en juo (tai polta tupakkaa). Silti olen köyhä. Että hieno pieni teoriasi taisi nyt kusta pahemman kerran. :D

Mene töihin, joissa maksetaan hyvin.

AP

Vierailija
44/65 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tilaa pizzaa kotiin, mutta haen. Mäkkärin sapuskoista en perusta, mutta muutaman kerran vuodessa haetaan grilliruokaa. Käydään pari kertaa kuukaudessa syömässä jossain. Toinen kerta on joku vähän edullisempi, esim. kiinalainen ja toinen kerta vähän parempi. Mutta minä ostan vaatteita vain tarpeeseen, en ajele autolla turhia matkoja ja kävelen ja pyöräilen paljon. Mulla on varaa myös auttaa vähäosaisia sukulaisia, mm. sairaseläkeläistä, joka vammautui synnytyksessä. Mulla on tilillä hätävara ja omistusasunto yhdessä miehen kanssa. Tilille en säästä liian suuria summia, miksi pitäisi? Siellä on sen verran, että äkillisiin menoihin pystyy varautumaan. Säästetään kyllä isompiin hankintoihin ja yritetään ostaa ne ilman velkaa. Kesämökki on seuraava hankinta.

Vierailija
45/65 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene,autoakaan ei ole. Työtä monesti en voi ottaa vastaan koska autoa ei ole ja busit kulkevat huonosti. Alkoholia en käytä,en polta , minä ja lapsi hoikkia jne. Silti olen köyhä,saamme työttömyyskorvauksen ja perustoimeentulotuen.

Vierailija
46/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu asiaa! Säästämisestä se lähtee.

Vierailija
47/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sijoittaa rahat mieluummin kuin pitää tilillä..

Vierailija
48/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko kuitenkin vähän löysätä pipoa ja toteuttaa nuo haaveet. Eihän ne sun loppuja rahoja vie, vaikka ottaisit ihan tavaksi. Eikä sun tarvii meille mitään todistella. Keskity seuraavaksi elämään!

Vierailija
49/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen on ei, ei mene rahat noihin asioihin.

Hassua kun jotkut luulevat oman erinomaisuutensa johtaneen siihen, että ovat töissä ja heillä on rahaa. Minäkin olen hyvin fiksu, mutta valitettavasti mielenterveysongelmat iskivät sen verran pahasti, etten voi tällä hetkellä olla tienaamassa tai opiskelemassa. En tässä tilanteessa rikastu vaikka jätänkin pitsat ostamatta.

Vierailija
50/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin sinua harmittaa jokin. Kerro siitä meille?

Rahaa saisi tietysti olla enemmänkin, mutta jotain on syötävä ja jossain asuttava.

AP

Mitä tuommoinen summa tilillä tekee? Eikö ole sijoitettuna?

Ihmettelee nainen, joka tienasi kuluneena vuonna monta tonnia siinä ajassa, jonka säästi tilatessaan sapuskat foodoran kautta. (Toki nuo kulut huomioidenkin.)

Vierailija
51/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun jotkut luulevat oman erinomaisuutensa johtaneen siihen, että ovat töissä ja heillä on rahaa. Minäkin olen hyvin fiksu, mutta valitettavasti mielenterveysongelmat iskivät sen verran pahasti, etten voi tällä hetkellä olla tienaamassa tai opiskelemassa. En tässä tilanteessa rikastu vaikka jätänkin pitsat ostamatta.

Onko nuo mielenterveysongelmasi todellisia? Moni keksii niitä, kun ei pärjää elämässä ja haluaa sääliä. Menisit töihin niin ei ole niin paljon aikaa ajatella turhuuksia.

AP

Vierailija
52/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kysynyt ikää. Todellakin tuommoinen summa pitäisi olla taskussa mutta en osaa missä vaiheessa ja millä elämänvalinnoilla. Itsellä menee autoon rahaa ja asumiseen sekä syömiseen. Pärjään kyllä 1000-1500 ihan hyvin. Eli säästöön jää sitten palkasta laskettuna loput. Minun tuo summa olisi kasassa 5 vuoden kuluttua. :) Jos sijoitan niin aikaisemmin. Tilillä sitä ei kannata pitää. Ei muutakun sijoittelemaan ;) T:28n

Vierailija
53/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja on mielenterveydellisessä hoidossa.

Vierailija
54/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo mielenterveysongelmasi todellisia? Moni keksii niitä, kun ei pärjää elämässä ja haluaa sääliä. Menisit töihin niin ei ole niin paljon aikaa ajatella turhuuksia.

AP

Kaltaisellesi on turha kovin tarkasti yrittää selittää kun asenne on jo valmiiksi tuo. 

Sanon vain, ettei kukaan halua olla mielenterveysongelmainen, varsinkaan jos olisi rahkeita muuhunkin. Ne jotka eivät pärjää elämässä päätyvät pikemminkin ryyppäämään eivätkä yritä kehittää itseään ja päästä eteenpäin ja ylös sieltä suosta.

Vierailija
55/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin sinua harmittaa jokin. Kerro siitä meille?

Rahaa saisi tietysti olla enemmänkin, mutta jotain on syötävä ja jossain asuttava.

AP

Mitä tuommoinen summa tilillä tekee? Eikö ole sijoitettuna?

Ihmettelee nainen, joka tienasi kuluneena vuonna monta tonnia siinä ajassa, jonka säästi tilatessaan sapuskat foodoran kautta. (Toki nuo kulut huomioidenkin.)

Sijoitan osan, kun tulee sopiva kohde. Ehkä ostan hieman jotain foodoraa, jos kaltaisesi hupsut lisääntyvät.

AP

Vierailija
56/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullu etä jotkut on niin köyhiä että niillä on vain rahaa...

Vierailija
57/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulla perhettä, arvaan että olet yksinäinen, joka saa nautinnon pankkitilin saldosta. Et osaa nauttia elämästä.

Itse suunnittelen meneväni ensi vuonna Pariisiin, haluan nähdä Eiffelin ja Roomaan olisi kiva mennä. Sitten menen moikkaamaan rikkaita ystäviäni, jotka ovat Portugalin veroparatiisissa. Rahoista pitää nauttia.

Vierailija
58/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen tällä hetkellä päätoimisesti, ostan noutoruokaa ja paljon kaikenlaista elektroniikkaa ja muuta  ns. turhaa, alkoholiakin käytän. Omaisuutta on jotain 350k, velkaa ei senttiäkään. Valmistumisen jälkeen pääsen entistä parempipalkkaisiin töihin, voisin nyt jo lopettaa ja tehdä töitä, jos haluaisin, mutta koulu on etusijalla. Kannattaisiko miettiä elämänhallintaa ja valintoja uusiksi jos pitää pihistellä?

Vierailija
59/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ap elääkin välillä. Peace!

Vierailija
60/65 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö rahat kotiin tilattuihin pizzoihin, Mäkkärin autokaistalta tehtyihin tilauksiin ja kotiin ostettuun alkoholiin? Itselläni ei menee rahaa mihinkään näistä. Siksi tilillä on rahaa.

Ajattele, jo kuolet tänään tai huomenna, tuo summa jää tilillesi ja menee sun sukulaisille.