En ole koskaan tilannut pizzaa kotiin tai ajanut Mäkkärin autokaistalle - tilillä rahaa 127 000 €. Onko köyhällä aika katsoa peiliin?
Meneekö rahat kotiin tilattuihin pizzoihin, Mäkkärin autokaistalta tehtyihin tilauksiin ja kotiin ostettuun alkoholiin? Itselläni ei menee rahaa mihinkään näistä. Siksi tilillä on rahaa.
Kommentit (65)
Okei eli kävelet sisään makkarille. Tämä ymmärretty.
Minä en ole koskaan tilannut pitsaa tai ajanut autokaistolle, mutta silti olen köyhä, enkä sitä täällä ruikuta.
Mene sinä laskemaan rahojasi!
Varmaan ankea elämä. Onko raamatustakaan enää apua jos tuolle tasolle on vajonnut?
Vierailija kirjoitti:
Meneekö rahat kotiin tilattuihin pizzoihin, Mäkkärin autokaistalta tehtyihin tilauksiin ja kotiin ostettuun alkoholiin? Itselläni ei menee rahaa mihinkään näistä. Siksi tilillä on rahaa.
En itsekään ole ikänä pitsaa tilannut. Mäkkärin veronkiertopurilaiset kyllä tulevat halvemmaksi, joskaan ei pitkällä tähtäimellä terveellisemmäksi, kuin melkein mikä tahansa muu ruoka.
En minäkään. Silti tililläni on vain 8000 euroa. Olisikohan meillä sitten jotain muutakin eroa?
Kuitenkin sinua harmittaa jokin. Kerro siitä meille?
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin sinua harmittaa jokin. Kerro siitä meille?
Rahaa saisi tietysti olla enemmänkin, mutta jotain on syötävä ja jossain asuttava.
AP
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt Pariisin oopperassa? Oletko koskaan maistanut vuosikertasampanjaa? Oletko katsellut Napolinlahtea auringonlaskussa?
Minua ei kiinnosta länsi-Eurooppa. Matkaan mieluummin Venäjällä, siellä on edullista ja erilaista.
AP
Ei auta, vaikka tuijottaisin peiliin 24/7. Kotiin en ole koskaan tilannut pitsaa, ei ole autoa, jolla ajaa mäkkärin autokaistalle, eikä muutenkaan ole rahaa pikaruokaan. Alkoholia ja tupakkaa en käytä enkä mitään muutakaan ylimääräistä. Silti olen köyhä.
Eli vaihtoehdot ovat joko tuhlaaminen roskaruokaan tai säästäminen ja elämän elämättä jättäminen?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en makuuta rahoja tilillä vaan ne ovat osakkeissa ja salkku kasvaa jo omalla painollaan . Autokaistalla en käy mutta silloin tällöin tulee tilattua pizza kotiin eikä se ole vauraustumistani mitenkään hidastanut, minähän omistan kyseisen puljun osakkeita. Ei myöskään samppanjan juominen hidasta vaurastumista koska omistan myös sen puljun osakkeita.
Se nyt vaan on tyhmää pitää rahoja tilillä tuottamassa ei-mitään.
Oliko sulla vielä muuta?
Piensijoittaja kirjoitti:
Eli vaihtoehdot ovat joko tuhlaaminen roskaruokaan tai säästäminen ja elämän elämättä jättäminen?
Ap on ilmeisesti todella mustavalkoinen ihminen.
Mihin sä sitä rahaa säästät? Miten aiot sen käyttää?
Piensijoittaja kirjoitti:
Kyse on säästämisestä kaikessa, missä se on järkevää. En koe pizzan kotiin tilaamisen tuovan mitään lisäarvoa. Sen sijaan näen ne kustannukset, joita se minulle tietäisi ja jätän tilaamatta. Taas kertyi rahaa. Minulle.
AP
Dorka pelkuri säilöö rahoja tilillään.. Miksi et uskalla sijoittaa sen sijaan että annat inflaation jatkuvasti pienentää säästöjäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Silti tililläni on vain 8000 euroa. Olisikohan meillä sitten jotain muutakin eroa?
Olen varmasti sinua älykkäämpi.
AP
Jos näin, niin hyvin sen älyn osaat piilottaa. Eikä kukaan täysjärkinen pidä tuollaisia rahoja tuottamattomana tilillä.
muutamat pizzat saat tilata, jotta säästyis 127k euroa.
Vierailija kirjoitti:
Dorka pelkuri säilöö rahoja tilillään.. Miksi et uskalla sijoittaa sen sijaan että annat inflaation jatkuvasti pienentää säästöjäsi?
Toki minulla on rahaa matalan riskin rahastoissa ja osakkeita, joita olen saanut töistäni.
AP
Oletko koskaan käynyt Pariisin oopperassa? Oletko koskaan maistanut vuosikertasampanjaa? Oletko katsellut Napolinlahtea auringonlaskussa?