En ole koskaan tilannut pizzaa kotiin tai ajanut Mäkkärin autokaistalle - tilillä rahaa 127 000 €. Onko köyhällä aika katsoa peiliin?
Meneekö rahat kotiin tilattuihin pizzoihin, Mäkkärin autokaistalta tehtyihin tilauksiin ja kotiin ostettuun alkoholiin? Itselläni ei menee rahaa mihinkään näistä. Siksi tilillä on rahaa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta, vaikka tuijottaisin peiliin 24/7. Kotiin en ole koskaan tilannut pitsaa, ei ole autoa, jolla ajaa mäkkärin autokaistalle, eikä muutenkaan ole rahaa pikaruokaan. Alkoholia ja tupakkaa en käytä enkä mitään muutakaan ylimääräistä. Silti olen köyhä.
Töitä tekemällä minäkin olen rahat saanut. Kokeile sinäkin?
AP
Hankin nuorena kaksi ammattia ja tein töitä. Sitten sain useita pahoja veritulppia jalkoihin ja keuhkoihin enkä koskaan toipunut. Jäin kuitenkin henkiin, mutta turha urputtaa jos olet niitä onnekkaita, jotka ovat pysyneet terveinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin sinua harmittaa jokin. Kerro siitä meille?
Rahaa saisi tietysti olla enemmänkin, mutta jotain on syötävä ja jossain asuttava.
AP
Sähän voisit alkaa asunnottomaksi. Saisit siinä samalla raitista ilmaa ja tarpeeksi liikuntaa. Jossain on asuttava on pelkkä tekosyy. Tuhannet suomalaiset ovat asunnottomia ja silti hengissä. Olet vain mukavuudenhaluinen ja laiska.
Talletussuoja on vain 100 000 €. Kannattaa hajauttaa useampaan pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt Pariisin oopperassa? Oletko koskaan maistanut vuosikertasampanjaa? Oletko katsellut Napolinlahtea auringonlaskussa?
Minua ei kiinnosta länsi-Eurooppa. Matkaan mieluummin Venäjällä, siellä on edullista ja erilaista.
AP
Pihillä on ankea loppu. Ei voi käyttää rahaa mihinkään oikeasti arvokkaaseen, mutta venääjälle voi lähteä kun siellä on niin maar halpaa. Otapa ensimmäiseltä pysäkiltä "crocodile" huumetta niin et olisi mieleltäsi niin köyhä. ;)
Terveisin opiskelija joka vaihdossa ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta, vaikka tuijottaisin peiliin 24/7. Kotiin en ole koskaan tilannut pitsaa, ei ole autoa, jolla ajaa mäkkärin autokaistalle, eikä muutenkaan ole rahaa pikaruokaan. Alkoholia ja tupakkaa en käytä enkä mitään muutakaan ylimääräistä. Silti olen köyhä.
AP
Hankin nuorena kaksi ammattia ja tein töitä. Sitten sain useita pahoja veritulppia jalkoihin ja keuhkoihin enkä koskaan toipunut. Jäin kuitenkin henkiin, mutta turha urputtaa jos olet niitä onnekkaita, jotka ovat pysyneet terveinä.
Aivotko lakkasivat myös toimimasta? Tee niillä töitä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Aivotko lakkasivat myös toimimasta? Tee niillä töitä.
AP
Luuletko ettei kehon kunto vaikuta työkykyyn ratkaisevasti? Kaikki vain tekemään aivoilla töitä, joilta kroppa on prakannut. Ei haittaa vaikka olisi millaiset kivut tai rajoitteet, töihin vain aivoja käyttämään. Joillakuilla ne aivot eivät ideoista päätellen ole koskaan toimineetkaan.
Jaa...tilillä puoli miljoonaa joten on varaa syödä pizzaa ja tilata alkoholia netistä suoraan kotiovelle. Rahoja ei mukaan hautaan saa joten elämme nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Silti tililläni on vain 8000 euroa. Olisikohan meillä sitten jotain muutakin eroa?
Olen varmasti sinua älykkäämpi.
AP
Miksi sitten puhut aloituksessa pizzoista ja autokaistoista? Ei ainakaan syy/seuraussuhteet ole älykkyytesi merkittävä osa-alue.
Olisiko rikkaalla aika alkaa elää?
Tilillä vain hieman enemmän kuin ap:llä ja tullu tilattua kotiin lukuisia kertoja pitsaa, haettua ruokaa kiinalasesta, käyty hampurilaisella ja ulkona syömässä. Niin ja olen yh-äiti 40 plus, joka suhteessa ollessaan kustansi mammalomallakin elämänsä omasta pussista omassa kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Silti tililläni on vain 8000 euroa. Olisikohan meillä sitten jotain muutakin eroa?
AP
Miksi sitten puhut aloituksessa pizzoista ja autokaistoista? Ei ainakaan syy/seuraussuhteet ole älykkyytesi merkittävä osa-alue.
En tietysti väitä, että noilla saisi 127 000 € säästettyä. Mutta pointti onkin, että kuka tuhlaa tuollaisiin rahansa, ei varmasti saa kasvatettua pääomaa ylipäätään.
AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
En tietysti väitä, että noilla saisi 127 000 € säästettyä. Mutta pointti onkin, että kuka tuhlaa tuollaisiin rahansa, ei varmasti saa kasvatettua pääomaa ylipäätään.
AP.
Aloituksessa kyllä sanoit, että tililläsi on rahaa, koska et käytä rahaa noihin asioihin. Et puhunut työstä ja älykkyydestä yhtään mitään. Aloituksesi on ihan turha, jos et pitänytkään tuota merkittävimpänä tekijänä.
Onko se 127000 sitten paljon rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko se 127000 sitten paljon rahaa?
Riippuu menoista. Itse tähtään sellaiseen 200 000 €:hen. Se riittää minulle.
AP
En minäkään ole, enkä muutenkaan syö esim. ulkona oikeastaan ikinä. Alkoholiakaan en juo (tai polta tupakkaa). Silti olen köyhä. Että hieno pieni teoriasi taisi nyt kusta pahemman kerran. :D
Mitä tekee rahalla, jos elää samanlaista elämää kuin eläisi rahattomana?
Missä ajassa olet saanut tuon summan kasaan, ap?
Mukavaa, että sinulla on rahaa ja todella ystävällinen asenne muita ihmisiä kohtaan.
Ei mene. Rahaa on mennyt syöpähoitoihin, aivoleikkaukseen ja lääkkeisiin. Autoon minulla ei ole varaa. Olen absolutisti enkä tietenkään tupakoi.
Sinulla ei ole kovin suurta summaa tililläsi. On tyhmää pitää käyttö- tai säästötilillä tuollaisia käteisvaroja, joten tuskin sijoituksesi ovat muualla. Kannattaisikohan laittaa raha poikimaan eikä makuuttaa tilillä, ei tuolla vielä kummoisia vanhuudenpäiviä vietetä. :D
Toki voit sitten kerran raaskita käydä vaikka hampurilaisravintolassa sisällä.
T. Sijoittava ja hyvin syövä, toisinaan myös autokaistalle eksyvä
Ei taida olla