Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytin juuri 28 ja ahdistaa hirveästi

N28
25.12.2017 |

Tuntuu, että nuoruus on ohi ja kaikki on ohi, enkä edes elänyt nuoruuttani ns. täysillä. Mitään en ole saavuttanut. Tästä eteenpäin pelkkää rupsahtamista ja vanhuuden epätoivoa. Huhhuh mikä mieliala. 😔

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytin tässä kuussa 26 ja mua ahdistaa saavuttamattomuus opiskeluista. Hain opiskelemaan amk:hon ensimmäisen kerran 23-vuotiaana ja hain neljästi, tulokset vaihteli hylätyn ja ensimmäisten varasijojen välillä. Neljännellä hakukerralla ajattelin tuhlaavani vain aikaa ja lopetin hakemiset. Aloin miettiä yliopistoa, johon ei olisi noita sotealojen tuuripelipääsykokeita ja päätinkin hakea jossain vaiheessa, kun alakin oli ja on sellainen mikä on kiinnostanut.

En ole vielä hakenut kun halusin odottaa tämän pääsykoeuudistuksen suunnitelmat. Ensi vuonna käyn katsomassa kokeen, mutta tiedän etten mitenkään tule vielä pääsemään. Ensimmäinen realistisempi mahdollisuus on 2019 ja jos en sittenkään pääse, niin 2020 tai viimeistään 2021 on sillä erää viimeinen hakukerta, koska sitten täytyy alkaa miettiä miehen kanssa jo perheen perustamista!

Tämän tajutessani pukkasi pientä ikäkriisiä - milloin minusta tuli jo sen ikäinen, että on mietittävä montako kertaa voin enää hakea opiskelemaan ennen perheen perustamista...

Jonkinlaista saamattomuutta toiminnassasi on. Menisit juttelemaan jonkun opinto-ohjaajan tyyppisen kanssa.

Koko ajan pitää hakea eikä pitää välivuosia ja ennalta päättää, etten hae ensi vuonna, koska en pääse. Ja mitä teit 15-23-vuotiaana?

Saamattomuutta? Kun aloin hakea, hain neljässä peräkkäisessä haussa ja ihan oman itseluottamuksenkin takia päätin lopettaa amk:hon hakemisen ja sen löysässä hihnassa roikkumisen, kun koko ajan piti jossitella josko puolen vuoden päästä sitten. Ja miten niin päättää ettei hae kun ei pääse, ensi vuottako tarkoitat? Siis nimenomaan laitan hakupaperit ja käyn tekemässä kokeen ja haistelemassa tunnelmaa kuten kirjoitin, vaikka mahdollisuudet päästä on melko olemattomat. Käsittääkseni tätä tekee tosi monet ensi kertaa yliopistoon hakevat?

Olen käynytkin aikanaan opojen kanssa juttelemassa ja työkkärin ammatinvalintapsykologin kanssa pari vuotta sitten, siitä ei vaan mitään hyötyä minulle ollut.

Noina ikävuosina lopettelin peruskoulua, kävin amiksen, intin ja olin töissä. Töissä olen ollut näiden hakujenkin ajan, välillä tosin työttömänä.

Vierailija
22/28 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlaista saamattomuutta toiminnassasi on. Menisit juttelemaan jonkun opinto-ohjaajan tyyppisen kanssa.

Koko ajan pitää hakea eikä pitää välivuosia ja ennalta päättää, etten hae ensi vuonna, koska en pääse. Ja mitä teit 15-23-vuotiaana?

Onhan se nyt saamattomuutta jos pyrkii eikä pääse... ;) No ei, saamattomuutta on se jos ei hae minnekään, opiskelemaan tai työtön töihin. Mitä muuten opinto-ohjaajalla käyminen hyödyttäisi tässä tapauksessa? Kirjoittaja kuitenkin tietää minne on hakemassa, ei se opinto-ohjaaja ketään opinahjoon sisälle voi hommata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä juuri opintolainat maksettu ja hienoin auto minun mielestäni ja sitten lisäksi vielä unelma työpaikka. Sinkku tosin. En tiedä olisinko kauheen vähään tyytyväinen. Joten olen tyytyväinen näin. Elämä siis edessä. T:n28

Vierailija
24/28 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä kolmenkympin kriisi :)

Vierailija
25/28 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohta 40 ja ihmettelen että koska se oikea elämä oikein alkaa. Vai menikö se jo? Ei ollut hääppönen.

Vierailija
26/28 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin tovi sitten 44v ja koskaan ei ole ahdistanut niin vähän kuin nyt.

Ei lapsia jarruna, voi olla kuin taivaan lintu.

Mahtavaa!

Vierailija
27/28 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuntuu ahdistavalta. Itse 28 ja sain juuri omalta alaltani vakituisen työpaikan, just sen mistä olin haaveillut.

Mulla on just se mies josta olen aina haaveillut (15v lähtien) meillä on 4 lasta, heidän sukupuoletkin meni juuri toivomusten mukaan. 

Tietysti on punainen tupa ja perunamaa, kesämökki, hienot autot jne.

Ei ole mitään ongelmaa vanhentua kun kaikki on jo valmiina :)

Mutta ei se helpolla tullut, on tehtävä töitä.

Vierailija
28/28 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella tavallista että n. 30-vuotiaana kriisi iskee.

Olin itse 27 tai 28 ja minulla oli ihan hirveä elämänkriisiä. Tuntui siltä, etten tiennyt yhtään mitään mistään, koulutus oli suoritettu ja työpaikka oli mutta silti tuntui oudolta.

Onneksi tämä oli vain vaihde, meni itsestään ohi.

Myöhemmin luin että suuri osaa ihmisistä kokee kriisin, se helpotti omaa oloni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi