Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli sitten avioero jouluaattona

Vierailija
24.12.2017 |

Olisipa tää vitsi mutta ei. Yksin istun kotona täysin shokissa tapahtuneesta.
Taustaa: olin ennen nykyistä (tai siis kohta exää) miestä väkivaltaisessa suhteessa vuosia jolloin päätin etten enää koskaan anna itseäni lyötävän. Nykyinen mieheni ei ole koskaan tehnyt minulle mitään, mutta on riitojen keskellä hajottanut tavaroita. Edellisellä kerralla rikkoi erään minulle todella tärkeän esineen ja sanoin miehelle että jos hajottaa enää ikinä mitään minun tavaroitani, on juttumme tässä. Hän tietää taustastani väkivaltaisen miehen kanssa josta on traumoja edelleen.
No meille tuli riitaa aamulla ja mies meni ja hajoitti ainoan esineen mitä isoäidistä oli jäljellä minulle (hänen antama arvokas astia). Sanoin miehelle että tämä oli viimeinen kerta kun hän hajottaa tavaroitani, nyt joko hän lähtee tai minä lähden.
Mies sanoi että ei ihmettele yhtään että exäni on minua hakannut, että kannattaisi minun miettiä miten käyttäydyn. Lisäsi perään että minä olen tuhonnut kaikki hänen ystävyyssuhteet.
Olen shokissa. Miten hän voi sanoa jotain tuollaista. Tietäen että syytin vuosia itseäni siitä että sain exältä turpaan ja vasta pikkuhiljaa olen oppinut ettei syy olekaan minussa. Ja nyt mies sanoo jotain tuollaista, vetäen maton jalkojen alta.
Tunnen pohjatonta tyhjyyttä ja pettymystä tällä hetkellä. Mies lähti, kiitti vielä minua joulunsa pilaamisesta. Olen palasina, tekisi mieli vaan hypätä parvekkeelta sillä minuun sattuu niin vitusti tällä hetkellä.
Onko liikaa vaadittu että omassa kodissani ei rikottaisi raivopäissään tavaroita, varsinkaan minulle tärkeitä tavaroita? Ja syyttää minua siitä että ajan miehen hajoittamaan tavarat käytökselläni + olen ajanut exmieheni hakkaamaan minua.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit kusipäästä eroon. Olisi mahtavaa, jos et ottaisi häntä missään tapauksessa enää takaisin. Hän ei arvosta sinua ja osoittaa halveksuntansa sanoin sekä teoin, vaikka pyytelisi anteeksi. Kokemasi väkivalta ei ole (ollut) ikinä sinun syysi; mies on sadistinen ja/tai idiootti väittäessään niin.

Hengitä rauhallisesti, soita äidille, veljelle, ystävälle, lähde kävelemään tai vaikka pienelle reissulle, mitä vaan. Mutta älä ota halveksivaa ja mitätöivää ihmispaskaa takaisin. Ethän?

Vierailija
82/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa :)

Sait uuden elämän ja puhtaan pöydän, mieti mikä loistava tilaisuus!

Apua, mikä uhrin ajatus. "Nyt saita"? Niin? Itse itselleenhän sitä ei voi järjestää elämässään käytännössä ihan koska haluaa? Ainoa on, että lapsista olemme vastuussa, mutta emme toisista aikuisista. Sä olet nuija, oikea voimaton kusipää. Terve vaan. Normaali ihminen voi aloittaa tuon ihan milloin haluaa, ei siihen mitään sielun ja mielen rikkirepivää riitaa ja tunnevuoristorataa tarvita, paitsi kaltaisesi luuseri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit antanut anaalia imurin sijaan niin ei olisi tullut riitaa.

Vierailija
84/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo pätkä, jossa kerrot miehen syyttäneen sinua määräilystä on hyvin tuttu, minullekin.

Olen miettinyt ja se on totta, että meillä naisilla on tapana määrätä juuri näitä, että "nyt pitää imuroida, koska..." Miksi nainen sen päättää? Miksei mies voi päättää, koska on niin sotkuista, että pitää imuroida? Aika moni mies on tästä sanonut, että vi**ttaa, kun rouva saa päähänpistoja ja sitten pitää tanssia sen pillin mukaan tai muuten tulee nalkutusta, huutoa, valitusta yms. Naisilla on parisuhteessa usein tapana asettaa omat käsityksensä ja halunsa joksikin yleishyväksi ja tehdä siitä ongelma, jos mies ei ole samaa mieltä tai juokse pienenä passuripoikana.

Vierailija
85/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo koko aloitus ihan porvoosta, ja kuinka ollakkaan täynnä mies-vihaa.

AP :nkin tarvisi tajuta että siivous ON naisten hommaa ja naisten hoidettavien vastuiden listalla, siitä on ihan turha päkättää ja yrittää teetättää omia töitään miehellä. On kyllä saanut justiinsa mitä on ollut vaillakin, ellei ole tosiaan porvoosta koko juttu.

Ja sinäkin voit tulla pois sieltä menneisyydestä jossa elät.Siivoaminen kuuluu jokaikiselle saman katon alla asuvalle sukupuoleen katsomatta. Kaltaisesi possut voi laittaa ulkoruokintaan.

Siivous, ruuuan laitto ja pyykkäys kuuluu miehelle, koska nykyajan nainen siinä koittaa kasvattaa partaa ja kivekset tullakseen mieheksi parisuhteessa ja "miehen" pitäisi muuntautua naiseksi.

"kulttuurimarxilaista" Mädätystä. 99% ihmisistä on menettänyt järkensä.

Oletko itse parisuhteessa? Koska oletan sinut mieheksi, olisi mielenkiinoista tietää, kuinka vaimolla menee? Onko useita suhteita takana? Jaetaanko teillä koti-ym. töitä miten?

Vierailija
86/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat jämämiehiä jotka ovat agressiivisia?

Treenaa ulkonäkö timantiksi ja ota joku hyvä.

Vierailija
87/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppox kirjoitti:

Oisit antanut anaalia imurin sijaan niin ei olisi tullut riitaa.

Jos sulla toimii homma noin, ei se välttämättä päde muilla. Ja kai teilläkin joskus imuroidaan?

Vierailija
88/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härskein, ihan sananmukaisesti oli tuossa oman kerrostaloni pesutuvassa; naapurirouva, n. 40v ehkä, hyvätuloisen oloinen ja usein muodot imartelevalla tavalla paljastavissa joogatrikoissa ehdotti, että tulisin joku päivä käymään teellä. Jätti numeronsa, "ihan kaverimielessä" - ja voin vannoa että sanoi tämän lauseen pilke silmäkulmassa. Siis meillä ei ole ollut verbaalista keskustelua tätä ennen, jonkinnäköistä silmäpeliä kyllä ja hän vielä hymyilee moikatessa, aina kun törmätään. Juttu on vaan siinä, että tyyppi asuu mielestäni miesystävänsä kanssa.

Tuntuu vahvasti siltä, että kortin voisi käydä katsomassa. Onko teillä ehdotuksia, mietityttää lähinnä sen ukon takia. Itse olen eronnut parisuhteesta parisen kuukautta sitten, että sinänsä jano on hyvin päällä.

Vierailija
89/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo pätkä, jossa kerrot miehen syyttäneen sinua määräilystä on hyvin tuttu, minullekin.

Olen miettinyt ja se on totta, että meillä naisilla on tapana määrätä juuri näitä, että "nyt pitää imuroida, koska..." Miksi nainen sen päättää? Miksei mies voi päättää, koska on niin sotkuista, että pitää imuroida? Aika moni mies on tästä sanonut, että vi**ttaa, kun rouva saa päähänpistoja ja sitten pitää tanssia sen pillin mukaan tai muuten tulee nalkutusta, huutoa, valitusta yms. Naisilla on parisuhteessa usein tapana asettaa omat käsityksensä ja halunsa joksikin yleishyväksi ja tehdä siitä ongelma, jos mies ei ole samaa mieltä tai juokse pienenä passuripoikana.

On kokeiltu ainakin meillä, eli olen odottanut milloin alkaa miehen mielestä olla kämppä siivousta vailla. No, aina on siistiä, jos häneltä kysytään. Senpä takia nykyään sanonkin, yleensä maanantaisin, että "tällä viikolla on siivottava". Enkä todellakaan tee näin joka maanantaina. Asiasta nousee sen saatanallinen haloo ja hirveä riita. Jotkut kun vaan haluavat elää paskassa ja toiset ei.

Meille olisi ero oikea vaihtoehto, mutta ei jaksa enää, kun on yli 30 vuotta tuota katellut. Ja mitä olen muiden juttuja kuullut, niin ihan "samanlaisia" nämä ovat muuallakin, eli niiden kanssa, jotka tekevät kotitöitä, on sitten jotain muuta ongelmaa; alkoa liikaa, pettämistä jne.

Ja aikansa kun riitelen, on koti saatu siivottua kuitenkin.  Ukkokin innostuu yleensä ja vaihtaa innolla petivehkeitään jne. En vaan tajua miksi se raivokas riita aina tarvitaan tähän ensin? Joku vallankäytön ongelma...

Vierailija
90/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hajotin tavaraa joskus teininä, kun oireilin pahaa oloani. Normaali aikuinen ihminen ei hajota tavaraa suuttuessaan, joten aloituksen miestä ei ole olemassa tai hän on noin 20-vuotias poika.

Jaa, kyllä mun mies on viimeksi 35- vuotiaana laittanut meillä tavaroita hajalle, että kyllä näitä löytyy. Ei ole henkilön itsensä iästä kiinni. Nyt kun kun lapset on isompia ei ole enää kehdannut tehdä niin, koska tietää, että jos vielä lasten nähden riehuu, se on välitön ero.

Vierailija
91/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että mies rikkoo nimenomaan APn tärkeitä tavaroita kertoo sen, että hänellä EI ole ongelmia impulssikontrollin kanssa vaan kyseessä on vallankäyttö ja henkinen väkivalta.

Oikeassa olimyös se vastaaja joka sanoi, ettei mikään määrä nalkutusta oikeuta tuommoista. Asiallinen reaktio olisi todeta että haluaa vaikka sitten eron, ei yrittää pelotella toista hiljaiseksi.

Vierailija
92/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apeen mies on sellainen väkivaltainen mies joka keksii pienimmästäkin asiasta syyn raivota. Kohta se rikkomisesta olisi siirtynyt lyömiseen. Hyvä että lähti. Nyt Apeen ei kannata syyttää itseään koska pelasti itsensä, toisin kuin moni joka on joulun jäljiltä sairaalassa/turvakodissa.

Vierailija
93/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea äijä. Ensin henkistä kärsimystä, kun alkaa "odottaa", että milloin se pamahtaa ja sitten vielä jonkun itselle rakkaan muistoesineen tahallinen rikkominen. Tuohan on psykopaatti. Ja näitä löytyy, oli tämä esimtapaus sitten provo tai ei.

Vierailija
94/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mies ei ansaitse sinua etkä sinä ansaitse kokea uutta väkivaltaista suhdetta. Tulet muistamaan tämän joulun myöhemmin sellaisena, että lopultakin pääsit eroon. Mies tekee tässä itsestään jonkin uhrin, vaikka sinä itse olet joutunut enemmän kärsimään ja sinähän olet jo pyytänyt, että tavaroita ei rikota ja kertonut, millaisessa suhteessa olit ollut ennen. Oli mikä tavara tahansa, niiden rikkominen oli yksi tapa osoittaa, millainen mies oli kyseessä. Totuttele rauhassa omaan elämään. Kannattaa käydä ammattilaisellakin purkamassa tuntemuksia niin eivät patoudu sisään tai pahimmillaan käy niin, että rakastut uudestaan jonkinlaista väkivaltaa osoittavaan mieheen. Ihmisillä on yleensä tapana rakastua samankaltaisiin ihmisiin valitettavasti.  

Jos eksäsi väitti, että muka olis syy ystävyyssuhteiden katkeamiseen, niin älä usko. Voi kokea niin, jos itse rakastuneena aikoinaan halusi enemmän olla sinun kanssasi kuin kavereiden tai jotain sellaista.  Tai sitten hänen eksänsä tai joku muu on tehnyt niin aikoinaan. Samankaltaisia tilanteita tullut nähtyä. Oma eksäni, joka petti ja jätti väitti, että minä en päästänyt häntä mihinkään (joka kerta päästin ja hän petti lupauksensa kotiinpalaamisesta joka kerta ja kerta toisensa jälkeen en vastustellut sitä että hän lähti ystäviensä kanssa viettämään iltaa, joista suurin osa olikin naisia). Eksäni eksä oli estänyt, koska oli hyvin mustasukkainen, joten hän koki että olin samanlainen, vaikken oikeasti ollut. Oli jäänyt oma ero käsittelemättä.

Vaikka joulusi meni huonosti niin kuitenkin hyvää joulupäivää sinulle. Kyllä sinä pärjäät. Tämä ero on sinun parhaaksesi, vaikkei tässä vaiheessa vielä tunnu siltä. Jatkossa vähemmän jatkuvia tavaraostoksia vaan voit ostaa oikeasti jotain mukavaa uutta jos mieli tekee. Ei siksi, että jokin meni rikki. Sellaisia jatkuvia ostoksia ei kestä ketään. 

Vierailija
95/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi aloutus on provo eikö niin?

Kuka nyt etsiytyisi yhä uudestaan väkivaltaiseen suhteeseen?

Jaa no joo jos on alkoholisteista kysymys niin sitten toi on varmaan perussettiä.

Aloituksen statuksella ei ole merkitystä. Jos et tunne yhtään henkilöä, joka toistaa parisuhteessa samaa virhettä uudelleen ja uudelleen, niin pullossa olet kasvanut. Usein ihminen toistaa uudelleen ja uudelleen vieläpä lapsuudenkotinsa virheitä. Ihan uus juttu sulle, vai?

Vierailija
96/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi teki henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Avioero oli oikea, vaikkakin kipeä ratkaisu. Voimia!

Vierailija
97/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovintoseksin orgasmilla on parantava vaikutus!

Vierailija
98/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sulle paljon voimia ja viisautta :) Ja muistathan, että kestävää ja lohduttavaa rakkautta on olemassa - anna tämän koskettavan laulun puhua sulle

Vierailija
99/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Sellainen mies tai nainen joka noin käyttäytyy saa kyllä häipyä kuvioista. Parempi katkaista pelon ilmapiiri heti.

Vierailija
100/119 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astiat on astioita ja ihmiset hieman tärkeämpiä. Olet aivan liian kiinni turhassa romussa ja joissain tunnemuistoissa liittyen niihin. Nyt soitat miehellesi ja pyydät anteeksi ja ette rikonjoulurauhaa enempää. Tavaroita saa kaupasta, mutta ihmissuhteita ei.

Älytön vastaus. Uutta mummon tavaraa ei saa kaupasta. Jos tahallaan rikkoo toiselle tärkeän tavaran ja loukkaa ja vielä vetää esiin arat asiat ja aiheetta syyllistää niillä...mies on omalta osaltaan rikkonut liiton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän