Tuli sitten avioero jouluaattona
Olisipa tää vitsi mutta ei. Yksin istun kotona täysin shokissa tapahtuneesta.
Taustaa: olin ennen nykyistä (tai siis kohta exää) miestä väkivaltaisessa suhteessa vuosia jolloin päätin etten enää koskaan anna itseäni lyötävän. Nykyinen mieheni ei ole koskaan tehnyt minulle mitään, mutta on riitojen keskellä hajottanut tavaroita. Edellisellä kerralla rikkoi erään minulle todella tärkeän esineen ja sanoin miehelle että jos hajottaa enää ikinä mitään minun tavaroitani, on juttumme tässä. Hän tietää taustastani väkivaltaisen miehen kanssa josta on traumoja edelleen.
No meille tuli riitaa aamulla ja mies meni ja hajoitti ainoan esineen mitä isoäidistä oli jäljellä minulle (hänen antama arvokas astia). Sanoin miehelle että tämä oli viimeinen kerta kun hän hajottaa tavaroitani, nyt joko hän lähtee tai minä lähden.
Mies sanoi että ei ihmettele yhtään että exäni on minua hakannut, että kannattaisi minun miettiä miten käyttäydyn. Lisäsi perään että minä olen tuhonnut kaikki hänen ystävyyssuhteet.
Olen shokissa. Miten hän voi sanoa jotain tuollaista. Tietäen että syytin vuosia itseäni siitä että sain exältä turpaan ja vasta pikkuhiljaa olen oppinut ettei syy olekaan minussa. Ja nyt mies sanoo jotain tuollaista, vetäen maton jalkojen alta.
Tunnen pohjatonta tyhjyyttä ja pettymystä tällä hetkellä. Mies lähti, kiitti vielä minua joulunsa pilaamisesta. Olen palasina, tekisi mieli vaan hypätä parvekkeelta sillä minuun sattuu niin vitusti tällä hetkellä.
Onko liikaa vaadittu että omassa kodissani ei rikottaisi raivopäissään tavaroita, varsinkaan minulle tärkeitä tavaroita? Ja syyttää minua siitä että ajan miehen hajoittamaan tavarat käytökselläni + olen ajanut exmieheni hakkaamaan minua.
Kommentit (119)
Täällä on jotain outoja trolleja kommentoimassa.
No, ap:lle kuitenkin: Soita Naisten Linjalle, joka tosin on nyt ilmeisesti joulutauolla. Saat sieltä ulkopuolista näkökulmaa ja pääset toivottavasti eroon tietyistä ajatuskeloista. Jos sinulla on joku fiksu tuttu, joka varmasti ei syytä sinua mistään, niin sellainen voisi olla nyt hyvää seuraa.
Suuntaudu eroon. Älä vain jää tuohon suhteeseen. Suhteenne on kertomastasi päätellen ollut väkivaltainen jo pitkään. Tavaroiden rikkominen on väkivaltaa, ja väkivallalla on tapana raaistua.
Teit virheen siinä, kun hakeuduit taas samanlaisen miehen kanssa yhteen. Hyvä kun pääsit tästä paskasäkistä. Ennen seuraavaa suhdetta voisi olla aika olla jonkun aikaa yksin ja opetella arvostamaan omaa itseään ja hankkiutua vaikka terapiaan. Välttämättä et tarvi miestä mihinkään.
Ajattele niin, että tämä oli lahja ja merkki isoäidiltäsi. Tästä miehestä on päästävä eroon.
Jos rakkautta on, niin mies terapiian väkivaltaisuutensa ja impulsien kontrolloimattomuuden vuoksi.
Mun mies tekee myös tätä. Luulen, että hän hakemalla hakee riitaa. Antaa tilanteiden eskaloitua. Sitten on hyvä syy lähteä ovet paukkuen. Et sinä keskenkasvuista kakaraa tarvitse.
Älä syytä itseäsi. Minusta sinä olet kokenut väkivaltaa. Miehelläsi tuntuu olevan impulssi-kontrollin kanssa ongelmia, varsinkin jos tuo tavaroiden särkeminen ja kiukkukohtaukset ovat toistuneet.
Väkivalta ei ole koskaan uhrin syy. Jos mies on jostakin loukkaantunut, hän voisi yhtä hyvin ilmaista tuntemuksensa jollakin rakentavammalla tavalla. Henkisesti aikuinen ihminen ottaa vastuun omista tunteistaan. Se tarkoittaa mm sitä ettei syyttele muita omista tuntemuksistaan.
Toivon sinulle kaikesta huolimatta mukavaa joulun aikaa.
Eroa. Ei tuo tuosta parane. Mielestäni ei ole ap:n vika tuo episodi.
Ap on varmaan perusvittumainen luonne ja saa omalla käytöksellään miesten hermot menemään ja tietenkin vika on miehen.
Kannattaa hommata seuraavaksi joku munaton tossukka mitä voit pompotella mielinmäärin.
0/5 - lapsellinen provo lapselliselta ihmiseltä. Olet ollut ahkera tänä iltana
Hyvä parisuhde ei ole koskaan tuollainen. Ei edes kymmenien yhteisten vuosien jälkeen. Puoliso osaa arvostaa riidankin keskellä toiselle tärkeitä asioita. Materiaa tai henkistä.
Sinulla ei ehkä ole kokemusta mitä hyvä ja onnelinen parisuhde on, mutta minä voin kertoa, ettei se ole tuollaista, kun nuo sinun ovat olleet. Etsi itsellesi hyvä suhde tai ole yksin. Elämää ei ole tehty kärsittäväksi jonkun puolison takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sä teit ennen kuin mies hajotti sen astian?
Olin kuulemma vittumainen. Mulla on hormonit todella sekaisin koska olen hormonihoidoissa mutta ei se oikeuta tietenkään olemaan vittumainen. Olin siis pyytänyt miestä auttamaan siivouksessa, mies sanoi että joo joo kohta, ja kun kello tuli 15 niin aloin sitten itse imuroida kun mies ei sitä tehnyt. Mies sai raivarin että asioiden pitää tapahtua kuulemma aina minun tavallani. Olisin vaan halunnut päästä joulun viettoon ja siivoukset pois alta, olin kuitenkin 5 h odottanut että mies imuroisi. Sanoin moneen kertaan että mä voin imuroida, ei ole ongelma, mies sanoi että imuroi sitten kun hänelle sopii ja mä sit vaan aloin imuroida kun halusin sen alta pois. Sitten alkoikin jo tavarat lennellä.
/Ap
Voi perkele! Miehes kuulostaa ihan teinipojalta. En oo millään mittarilla parisuhdeneuvoja mut laita vaihtoon tää ukko.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että teille molemmille ihan hyvä vaihtoehto, jos kerran riidat menee tuolle asteelle kerta toisensa jälkeen. Miehenkin sanoissa voi olla jotain perää, jos kerran asian noin kokee, mutta mistä minä teidän asioista tiedän.
Ketään ei hakata. Väkivaltaisten suhteiden uhreja on ihan turha syyllistää täällä siitä, mitä heille on tapahtunut. Tämän viestin kirjoittajan ja yläpeukuttajien kannattaisi joko mennä terapiaan, tai jos kyse on tietämättömyydestä niin ottaa asioista selvää tai lopettaa tällaisten aiheiden kommentointi jos ei ole mitään käsitystä asiasta.
Tsemppiä AP! Olen itsekin parisuhdeväkivallan uhri, ja syytä siihen ei tarvittu. Ongelmat alkoivat vähitellen juuri tavaroiden paiskomisella, ja sitten vuosien suhteen jälkeen tuli kuvaan fyysinen väkivalta. Hae apua itsellesi.
Miten sä jaksat näitä provoja? Ihan oikeasti. Tekisit jotain muuta edes jouluaattona. Tarina on todella sekava ja kirjoitukset hyppiin. Ei ole looginen yhtään. Kerroit vasta jälkeenpäin, miksi "mies oli heitellyt tavaroita".
Hyvässä parisuhteessa on pohjalla yhteinen arvomaailma, yhteiset tavoitteet ja rakkaus. Suhde on pohjimmiltaan harmoninen. Jatkuva riitely ja draama ovat merkkejä siitä, että suhteen ydin on tyhjä eikä perustaa ole. Sellainen suhde päättyy väistämättä.
Että ihan avioon tuollaisen kanssa. Hyvin te taas valitsette. Et kai ole lisääntynyt tuolle.
Jos jollekin olisi tullut tänään ero, varmaan olisi kirjoittamassa tänne Vauvan av -palstalle puoli sivua tekstiä asiasta ensimmäiseksi.
Aloittaja taisi olla kohtalainen ainekirjoittaja peruskoulussa :)
Okei. No provohan tämä oli. Samanlainen tarina melkein ollut ennenkin.
Jouluaattona ero ja sitten eksyit tänne. Ei oikein mee nappiin. Oisit tehnyt tämän provon ennen joulua tai jälkeen , niin ehkä ois joku uskonut. Ei kukaan tuu tänne kirjoittamaan ensimmäisenä eikä varsinkaan jos on shokissa.
Nähnyt ja kokenut... Uskottava tarina. Näin se meni minullakin.
Ja sinäkin voit tulla pois sieltä menneisyydestä jossa elät.Siivoaminen kuuluu jokaikiselle saman katon alla asuvalle sukupuoleen katsomatta. Kaltaisesi possut voi laittaa ulkoruokintaan.