Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole sukupuolta. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
23.12.2017 |

Jo lapsuuteni alkuvaiheilla vanhempani opettivat minut elämään siten, ettei minun tarvitse kaartua perinteiselle mies/nainen linjalle. Satunkin olemaan sukupuoleton. Katsoin jo nuoruudessani isääni ja veljeäni (miehet) ja äitiäni (nainen) ja tunsin, etten ole samaa sukupuolta heidän kanssa. Se ei ollut vain ajatus tai mieltymys, vaan se oli ihan aito tunne, jonka havaitsin heti geneettiseksi.

Jos aihe mietityttää, kannattaa katsoa artikkeli Muunsukupuolisuus Wikipediasta!

Mutta piteimmittä puheitta, haluaisitko kysyä jotain? :)

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hemmetistä muunsukupuolinen voi tietää, ettei ole mies tai nainen, jos kokee olleensa lapsesta lähtien muunsukupuolinen?  Mistä kyseinen henkilö tietää miltä tuntuu olla mies tai nainen? Millä perusteella ihan tarkalleen hän on muunsukupuolinen? Pointtini on se, ettei ole yhtä tapaa olla mies tai nainen.  Jos olet maskuliininen nainen, olet silti nainen. Jos olet feminiini mies, olet silti mies. Tai no jos mies ja nainen ovat vain sosiaalisen sukupuolen termejä niin otetaan käyttöön uros ja naaras, jotka perustuvat vain ja ainoastaan rooliin suvunjatkamisessa. Naaras on se osapuoli, joka synnyttä ja uros on se joka siittää, olipa sosiaalinen sukupuoli mitä tahansa.

Nämä sukupuolensa kanssa kamppailevat ylläpitävät ihan ITSE sitä uskomusta, että mies tai nainen voi olla vain tietynlainen, ja koska he eivät itse mahdu kumpaankaan määriteltyyn muottiin niin silloin he eivät voi olla kumpaakaan vaan sekoitus. Kaikki me olemme enemmän tai vähemmän "sekoituksia". Se ei silti tarkoita, ettäkö sukupuoli olisi neutraali. Toki kulttuuri ja yhteiskunnan asennoituminen esim. lainsäädännön osalta ohjaa sukupuolikäsityksiä, mutta jokainen on silti yksilö eikä mieheyden tai naiseuden määritelmät muutu sillä, että joukkoon tule joku epämääräinen sekasikiöitynyt "muunsukupuolisuus". Miksi nämä yksilöt eivät voi olla vain omia yksilöitään miehinä tai naisina, jotka tuovat sitä toista näkökulmaa kumpaankin sukupuoleen ja siten rikastuttavat niitä? Sukupuolten jako ja sukupuolierot ovat rikkaus, ei mikään vääryys, joka sortaa. Terapia auttaa itsensä hyväksymiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän