Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ystäväni narsisti? Lue kuvaus.

Vierailija
23.12.2017 |

Ensinnäkin ei näe virheitä omassa toiminnassaan eikä ikinä pyydä anteeksi, vaikka hänelle kuinka selittäisi esimerkiksi mistä asiasta hänen käytöksessä, joku toinen on voinut pahoittaa mielensä. Erimielisyys tilanteissa ilmoittaa tiukasti oman kantansa, jossa ei ikinä millään tapaa tule vastaan toista esim. myöntämällä, että olisi itsekin voinut käyttäytyä eri tavoin. On kuitenkin eräässäkin tilanteessa sanonut, että odottaa itse anteeksi pyyntöä (ei minulle vaan yhteiselle ystävälle), vaikka hänellä ei meidän muiden mielestä ole mitään odotettavaa, koska toimi itse epäkohteliaalla tavalla, muttei sitä suostu myöntämään vaan kuulemma odottaa toisen anteeksipyyntöä pyytämättä itse? On myös todella epäempaattinen, eikä välttämättä lohduta esim. itkevää ystävää oikein millään tapaa. Huijaa myös paljon ihan pienissä asioissa, mutta kuitenkin. Kun hänet kerran jätettiin parisuhteessa niin oli tosi kova kolaus ja melkein masentui täysin, kun ei kelvannut? Onko ehkä narsisti tai persoonallisuushäiriöinen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Mikä tarve itselläsi on diagnosoida ketään? Ei kaikki epätäydellisyys tai veemäisyys ole sairautta. Ystäväsi ei vaikuta mielestäni mitenkään pahantahtoiselta hyväksikäyttäjältä tmv. On muuten ihan hemmetin yleistä, etteivät ihmiset myönnä virheitään.

Vierailija
2/5 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien tunnusmerkkejä täyttää kyllä. Ottaisin etäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymättäkin tietää, että tuo saa valtavat narsistikannatukset.

Itse olen aika lailla tuollainen ap:n kuvailema. Itkevää en osaa lohduttaa, koska koen sellaisen tilanteen hankalana enkä tiedä miten pystyisin auttamaan. Todellisuudessa vedän jokaisesta tekemästäni mokasta vähintään viikon morkkikset ja piiskaan itseäni omassa rauhassani. Olenko siis narsisti? Ei kai narsisti koe koskaan tekevänsä väärin.

Vierailija
4/5 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet jotenkin dominoiva ja sinulta ei kannata pyytää anteeksi tai pääset rätkyttämään lisää.

Vierailija
5/5 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan vaan ei-kovin-hienotunteinen tai ehkä asperger. Jotkut ihmiset eivät osaa lohduttaa toisia tai asettua kovin hyvin toisen asemaan, ei se silti tarkoita että olisi narsisti. Monet eivät myöskään käyttäydy niin tarkoituksella, ovat vaan sosiaalisesti hyvin taitamattomia (jota taas esim. narsistit harvemmin ovat), etteivät ymmärrä että pitäisi lohduttaa tai ottaa sanomisissaan toisen tunteet huomioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan