Miksi jotkut menevät päivystykseen flunssan takia
heti oireitten tultua. Kyseessä ei pitkäaikaissairaat tai taudin jälkioireilu, vaan tavallinen nuhakuume. Samoin vatsatautiset ruuhkaavat polin. Eikö enää luoteta ja tunnisteta tavallisia tauteja, vaan pitää lähteä hakemaan myötätuntoa ja resepti kipulääkkeistä terveysasemalta samalla tartuttaen tautia vakavasti sairaisiin.
Kyllä ne oireet lievittyy kotonakin ja käsikauppalääkkeillä pärjää jo aika kivasti.
Kommentit (22)
Ei sinne päivystykseen kukaan huvikseen halua, miten sitä voi olla niin vaikea uskoa? Eiköhän jokaisella ole jonottamiseen painava syy. E tulisi mieleenkään lähteä sinne moneksi tunniksi sairaana turhaan!!!
Me potilaat kun emme ole lääkäreitä; itse voi olla kovinkin huonovointinen ja huolissaan oireista, ja lääkäri sitten toteaa, että mitään vaaraa ei ole ja itsehoidolla pärjää. Mutta sen diagnoosin takia sinne lääkäriin kai mennään? En minä osaa itse aina sanoa, miten vakavia mitkäkin oireet ovat tai tarvitsevatko ne lääkehoitoa.
Pakko jonottaa päivystyksessä, kun ainakaan Helsingissä ei terveyskeskuskeen pääse, kuten täälläkin on moneen kertaan sanottu.
Samaa mieltä! Sairauslomatodistusten vaatijoiden pitäisi ehdottomasti ylläpitää ja maksaa oma työterveyshoito, josta työntekijät hakisivat todistuksensa. Varsinkin vuokrafirmat, joissa todistus yleensä vaaditaan ensimmäisestä poissaolopäivästä.
Ei pitäisi olla yhteiskunnan tehtävä kustantaa firmojen poissaolokontrollia.