Mies ei suostu kantamaan isäni arkkua
Kommentit (135)
Eikö kukaan muu voi kantaa sitä? En ole kuullut yhdestäkään tapauksesta, jossa arkku olisi jouduttu jättämään maan pinnalle sen takia, ettei ole löytynyt kantajia.
Arkkuhautaus on vähän hölmö perinne.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muu voi kantaa sitä? En ole kuullut yhdestäkään tapauksesta, jossa arkku olisi jouduttu jättämään maan pinnalle sen takia, ettei ole löytynyt kantajia.
Seurakunnalta tulee vapaaehtoisia kantamaan, jos muita ei löydy. Näin oli yksissä hautajaisissa, joissa osallistujiakaan ei ollut kuin 3. Toki niitä vapaaehtoisia tulee, vaikka osallistujia olisi 100.
Vierailija kirjoitti:
Arkkuhautaus on vähän hölmö perinne.
En minä ainakaan lähtisi uhmaamaan vainajan tahtoa, jos hän on eläessään kertonut haluavansa arkussa hautaan.
Eikö "miehesi" ymmärrä jännittää muun suvun ja vieraiden reaktiota, kun jättää kantamatta?
Nykyään, kun suvut on pieniä ja hautajaisetkin, niin kantajia voi olla vaikea löytää. Se tekee tehtävästä entistäkin arvokkaamman.
On sanonta, että kummiudesta ja arkun kantamisesta voi ei voi kieltäytyä. Mielestä kummiudesta voi, se kun on vuosien pesti. Sen sijaan kunniatehtävä, joka ei käytännössä vaadi mitään sitoutumista ja kestää vain hetkisen.. Ei siihen voi löytää mitään perustetta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö "miehesi" ymmärrä jännittää muun suvun ja vieraiden reaktiota, kun jättää kantamatta?
Nykyään, kun suvut on pieniä ja hautajaisetkin, niin kantajia voi olla vaikea löytää. Se tekee tehtävästä entistäkin arvokkaamman.
On sanonta, että kummiudesta ja arkun kantamisesta voi ei voi kieltäytyä. Mielestä kummiudesta voi, se kun on vuosien pesti. Sen sijaan kunniatehtävä, joka ei käytännössä vaadi mitään sitoutumista ja kestää vain hetkisen.. Ei siihen voi löytää mitään perustetta.
Terveydellinen syy?
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta muusta paitsi kuolemisesta voi kieltäytyä. Eikä tarvitse perustella millään tavalla. Kyllä ne kantajat löytyvät vaikka vapaaehtoisista, jos suvusta ei löydy. Arkun kantamisen pitää aina olla vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät näe sitä kunniatehtävänä. Varsinkaan, jos ei oikein ole ollut väleissä arkun sisällön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nykysisin naisetkin saavat kantaa arkkua. Kanna siis ap ihan itse vaan faijasi.
Eiköhän AP:n isä ole jo kuopattu. Ja jo 50-luvulla on nainen voinut olla kantajana. Esimerkiksi tulilahden kaksoissurman toisen uhrin arkun kantajista osa oli naisia.
Vierailija kirjoitti:
Viisi vuotta vanha aloitus.
Eli sinä menet vuorostasi kantamaan hänen äitiään? Vai oletko vanhanaikainen avuton rouva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi vuotta vanha aloitus.
Voi olla jollekulle ajankohtainen.
Esim. minä en olkapään ja selän vuoksi voisi kantaa, mutta työntämään pystyisin.
En itsekkään suostuisi kantamaan lähes tuntemattoman arkkua
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vittua sille kuuluu jonkun vanhan huuskan kuolema?
Tällaisia juttuja huutelevat ne retardit, jotka pelkäävät ja tietävät, ettei heidän kuolemansa liikuta edes omaa mutsia.