Seksuaalisen häirinnän ydin - mikä siinä HÄIRITSEE
Tämä kaikki vouhkaus seksuaalisen häirinnän ympärillä jatkuu edelleen jossain määrin ja halusinkin nyt tuoda oman mielipiteeni mikä siinä on niin tuomittavaa ja väärin. Minua ei ole ikinä ahdisteltu muutamaa perseen puristusta lukuun ottamatta.
Se mikä seksuaalisessa häirinnässä häiritsee, on minusta kunnioituksen puute. Sanotaan nyt vaikka, että mies ahdistelee/ häiritsee naista. Miehen perimmäinen tarkoitus on tehdä naisen olo epämukavaksi teoilla/sanoilla ja seksuaalisuus on helppo väylä tähän. Eli siis seksuaalisesti ahdisteleva ei kunnioita/arvosta naista. Tämän takia esim lähi-idässä ahdistelu on yleistä koska naisten arvostus on mitä on.
Kun Matt Damon sanoi jotain, että lasten raiskausta ja perseen puristelua ei pitäisi verrata keskenään, syntyi haloo. Tottakai raiskaaminen on paljon pahempi asia, mutta pienempiä asioita ei silti pidä missään mielessä hyväksyä. Perseen puristaminen on merkki mikä sanoo, että en kunnioita sinua ihmisenä tai naisena.
Minusta seksuaalisen häirinnän raja menee juuri siinä, että onko mies oikeasti kiinnostunut minusta ihmisenä, naisena, arvostaako hän minua. Flirtti voi olla isompaakin, kunhan siitä välittyy kuva, etten ole vain lihanpala tai välinearvo seksiin. Yksikään itseään kunnioittava nainen ei lähde sovinistin mukaan.
Jotta seksuaalinen ahdistelu saadaan loppumaan, tulee jälkipolville opettaa kunnioitusta, miehille miten kohdella naisia, ja naisille, mitä heidän ei tarvitse sietää tai miten tulla kohdelluksi.
Kommentit (106)
Jotenkin turhauttavaa nähdä hyviä perusteltuja kommentteja, joiden saamat vastaukset ovat idioottimaista saivartelua alkuperäisen kommentin väärin ymmärtäneiltä ääliöiltä. Kertoo aika paljon näistä seksuaalisista ahdistelijoista ja heidän älykkyydestä.
Yksi huomio omasta elämästä ja seksuaalisesta ahdistelusta, kun joku ajattelee, että se on naisten lähestymistä romanttisessa mielessä eikä ahdistelua. Te ette ymmärrä seksuaalisen ahdistelun ja kiinnostuksen osoittamisen eroa ja mihin ne johtavat)
Minua on ahdisteltu baareissa ja kotibileissä monenmonta kertaa, enkä ole koskaan päätynyt suhteeseen tai seksiin ahdistelijani kanssa. Päin vastoin, olen joutunut tönimään ahdistelijaani, antamaan murhaavia katseita ja jopa poistumaan paikalta. Se tuskin on teillä tavoitteena, jos suhdetta kaipaatte?
Kaikki parisuhteeni ovat alkaneet normaalista ja mukavasta keskustelusta ja kiinnostuksen osoittamisesta hienovaraisin elein ja mukavin sanoin. Koskaan kumpikaan osapuoli ei sortunut törkeyksiin (suoriin ehdotuksiin seksistä tms., puristeluun, lääppimiseen, ulkonäön kommentointiin törkein sanoin jne.)
Ymmärrättekö eron?
Vierailija kirjoitti:
Yksi huomio omasta elämästä ja seksuaalisesta ahdistelusta, kun joku ajattelee, että se on naisten lähestymistä romanttisessa mielessä eikä ahdistelua. Te ette ymmärrä seksuaalisen ahdistelun ja kiinnostuksen osoittamisen eroa ja mihin ne johtavat)
Minua on ahdisteltu baareissa ja kotibileissä monenmonta kertaa, enkä ole koskaan päätynyt suhteeseen tai seksiin ahdistelijani kanssa. Päin vastoin, olen joutunut tönimään ahdistelijaani, antamaan murhaavia katseita ja jopa poistumaan paikalta. Se tuskin on teillä tavoitteena, jos suhdetta kaipaatte?
Kaikki parisuhteeni ovat alkaneet normaalista ja mukavasta keskustelusta ja kiinnostuksen osoittamisesta hienovaraisin elein ja mukavin sanoin. Koskaan kumpikaan osapuoli ei sortunut törkeyksiin (suoriin ehdotuksiin seksistä tms., puristeluun, lääppimiseen, ulkonäön kommentointiin törkein sanoin jne.)
Ymmärrättekö eron?
Niin sinä ymmärrät eron, kun sinä itse määrittelet sen oman raja-arvosi, mikä on sinun mielestäsi mukavaa keskustelua, ja mikä ei. Meidän muiden on hieman vaikeampi tietää missä se sinun rajasi menee.
Esimerkki: Joku voi oikeasti kuvitella että kun hän vain ystävällisesti töissä neuvoo työkaveria hänen työtehtävässään, mutta se vastapuoli voikin ottaa asian puhtaana vittuiluna, tms. Sen rajan asetus tuossakin voi olla kohtuullisen vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö eron?
Niin sinä ymmärrät eron, kun sinä itse määrittelet sen oman raja-arvosi, mikä on sinun mielestäsi mukavaa keskustelua, ja mikä ei. Meidän muiden on hieman vaikeampi tietää missä se sinun rajasi menee.
Esimerkki: Joku voi oikeasti kuvitella että kun hän vain ystävällisesti töissä neuvoo työkaveria hänen työtehtävässään, mutta se vastapuoli voikin ottaa asian puhtaana vittuiluna, tms. Sen rajan asetus tuossakin voi olla kohtuullisen vaikeaa?
Ei hyvää päivää.
Nyt siitä nostetaan älämölö. Ehkä se sitten vähenisi. Koska se ei ole kovin kivaa, kun kättä työnnetään luvatta haaroväliin.