Tähän paljastetaan salainen lapsuuden (joulu)herkku, mitä kaipaatte, mutta ette kehtaa tehdä tai sanoa kellekään
Mulla se on rusinakiisseli riisipuuron kanssa. Riisipuuroa ei keitetä, kun yhdellä on maitoallergia ja ei se maistu miltään, jos ei tehdä punaiseen maitoon. Eikä miehen mielestä rusinakiisseli ole ihmisten ruokaa.
Kommentit (35)
Riisipuuro mantelimaitoon on ihanaa :)
Tunnustan: mulla ei oo semmosta. Voin ostaa/tehdä/syödä mitä tahdon, ei nolota :)
Vihreä smurffilimu. Sain sitä kun vanhempani joivat kotikaljaa.
Minä syön piparkakku taikinaa ennen joulua.
Yksi ihanuus oli lapsena maistettu Maraboun Fransk nougat konvehtina johon ihastuin heti. Nyttemmin tuota on löytynyt suklaapatukkana (nyt taas ei saa), ja Ruotsista löytää jo taatusti.
Mutta jos nuita saisi konvehteina pussissa niin ostaisin.
Lipeäkalaa oli meillä aina jouluna.
Etkö saa tehdä sitä vain itsellesi?
Kyllä mä voin sanoa, että ennen joulua ostan piparkakkutaikinan ja napsin sitä raakana aina kun mieli tekee. Jos taikinaa jää, voin aattona paistaa muutaman piparin, jotta saadaan hyvä tuoksu taloon.
Synströöööööööööööömiii,hapansilakkaa perk..sai hajusta kunnon kännit.
Kokonaisena grillattu syöttöporsas omena suussa
Pidin enemmän raa'asta torttutaikinasta kuin piparitaikinasta.
Meillä oli lapsena sellaisia kiemuraisia pullia, joiden sakaroissa oli kirsikat. Niitä tekisi nyt mieli.
Riisipuuro ja luumukiisseli. Mies ja poika ei tykkää. En viitsi keitellä vain itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Sekametelisoppa
Keität sitten sitä. Se on helppo tehdä.
Äitini teki sellaisia leivoksia, joissa oli kahvinmakuinen täyte ja taikina oli jotain voitaikinan tapaista. Kehtaaminen ei olisi ongelma, mutta en tiedä leivosten nimeä joten en voi tehdä niitä, ja äidillä on Alzheimer.