Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu ja ihmisten itsekkyys

Vierailija
22.12.2017 |

Vähintäänkin jouluna mielestäni ihmisten tulisi olla toisilleen ystävällisiä ja avuliaita. Ottaa toiset huomioon. Vierailla sukulaisten luona, mummun luona sairaalassa mutta ei. Ihmiset on niin itsekkäitä..toisaalta se on tämän maailmanajan henki.. Taas paappani ostanu joululahjat ainakin puolelle suvusta vaikka vieraita ei pahemmin näy, tai kysellä kuulumisia..Surettaa todrlla paljon..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma perse vain kiinnostaa ..niin se valitettavasti monella on.

Vierailija
2/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen itsekäs enkä lähde viemään lyhtyä edesmenneen vanhempani haudalle 200km päähän juuri jouluaattona. Anoppini tästä jauhaa ja pitää minua mielenvikaisena kun en yli kymmenen vuotta sitten kuollutta vanhempaani muista juuri aattona. Antaa olla, ei kiinnosta anopin mielipiteet, käyn vanhempani haudalla silloin kun satun muutenkin olemaan siellä päin. Päivittäin hän on kuitenkin edelleen mielessäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkän välimatkan kyllä ymmärrän. Ap

Vierailija
4/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintäänkin jouluna mielestäni ihmisten tulisi olla toisilleen ystävällisiä ja avuliaita. Ottaa toiset huomioon. Vierailla sukulaisten luona, mummun luona sairaalassa mutta ei. Ihmiset on niin itsekkäitä..toisaalta se on tämän maailmanajan henki.. Taas paappani ostanu joululahjat ainakin puolelle suvusta vaikka vieraita ei pahemmin näy, tai kysellä kuulumisia..Surettaa todrlla paljon..

Miksi ihmisten pitäisi juuri jouluna toimia noin?Kerrotko minulle mihin perustat tämä väitteesi?

Vierailija
5/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ostelee. Ei se velvoita mihinkään.

Vierailija
6/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tuollaista, että velvollisuudesta pitää olla ystävällinen ja avulias. Vmp.

Vierailija
7/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..me ihmiset ajattelemme asioista niin kovin erin tavoin. Joillekkin joulu on antamisen juhlaa, toiset ei vietä joulua lainkaan.. Mutta ihanaa ap että olet tuota mieltä, ainakin sinä saat varmasti monelle hymyn huulille tänä jouluna :)

Vierailija
8/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joululahjalla oli se pientä tai suurta, materiaalia tai ei osoitetaan sitä rakkautta toista kohtaan, sitä että toisesta välitetään.. Paapalle on tärkeät oma perhe ja sukulaiset vaikka he eivät häntä paljoakaan muistele..

Vierailija
9/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona äiti oli just tuollainen velvollisuudesta muille ystävällinen. Ei sitä oikeasti muiden mielialat ja murheet hetkauttaneet, kunhan teeskenteli välittävää. Mä en tajunnut, ettei se oikeasti välitä kenestäkään, ennen kuin nelikymppisenä ja vituttaa se, miten se syyllisti mua, kun en ollut tuollainen perseennuolija kuin hän. Siis nuolin sitten muiden persettä, koska luulin siitä saavani jotain. Paskanmarjat, ei siitä mitään saa, kuin pahan mielen. Paskaaks sil on väliä, miten muilla menee, ei mua ainakaan kiinnosta. Kuin oma perhe.

Vierailija
10/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elää muita varten niin saa paskan elämän. Pitää ajatella itseään. Ja minä en käy vanhempieni haudalla vaikka autolla menee n. 15 min.

Vierailija
11/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta joululahjalla oli se pientä tai suurta, materiaalia tai ei osoitetaan sitä rakkautta toista kohtaan, sitä että toisesta välitetään.. Paapalle on tärkeät oma perhe ja sukulaiset vaikka he eivät häntä paljoakaan muistele..

Niin no aivan, mutta ei niille muille siitä synny mitään velvollisuutta antaa takaisin.

Vierailija
12/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suomalaiset niin hauskoja! :D Aina negatiivisia ja naama mutrulla vaikka ois kuinka paljon aihetta juhlaan..Ja se yks kuka on porukan ilopilleri ja aina positiivinen lyödään lyttyyn, koska mikäs muu kuin kateus :D

Vierailija
13/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On suomalaiset niin hauskoja! :D Aina negatiivisia ja naama mutrulla vaikka ois kuinka paljon aihetta juhlaan..Ja se yks kuka on porukan ilopilleri ja aina positiivinen lyödään lyttyyn, koska mikäs muu kuin kateus :D

Päinvastoin, kyllä positiivisuus yleensä tarttuu. Jos ei tartu, se on jotain muuta.

Vierailija
14/14 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu asiaa!