Miksi olet poistanut jonkun Facebook-kavereistasi?
Kysymys otsikossa. Itse olen poistanut mm. ihmisiä, joiden kanssa en ole enää missään tekemisissä tai jotka eivät näytä päivittävän sivuilleen mitään. Pari tuttua miestä olen poistanut saatuani heiltä pakit. Kerran poistin entisen työkaverin, joka kirjoitteli ilmeisesti humalapäissään omituisia ja rivoja kommentteja postauksiini. Rasittavia päivityksiä kirjoittelevia ihmisiä en poista, lakkaan vain seuraamasta heitä. Rasittavia päivityksiä ovat esim. jatkuvat oman lapsen kehumispäivitykset tai toistuvat samansisältöiset raportit lemmikin tekemisistä.
Kommentit (59)
Poistin yhden pitkäaikaisen kaverini, jolla yhteen aikaan ei ikinä muutamaan vuoteen ollut aikaa nähdä, käydä esim. kahvilla tai syömässä tms. Sitten, kun sairastuin syöpään, alkoi heti jatkuva facepommitus. Mua alkoi vaan niin ketuttaan se, et nyt sitten kiinnostaa taas mun kuulumiset, mut annoin olla. Tiedän, et se vieläkin yrittää udella mun vointiani muilta.
Vierailija kirjoitti:
Poistin yhden pitkäaikaisen kaverini, jolla yhteen aikaan ei ikinä muutamaan vuoteen ollut aikaa nähdä, käydä esim. kahvilla tai syömässä tms. Sitten, kun sairastuin syöpään, alkoi heti jatkuva facepommitus. Mua alkoi vaan niin ketuttaan se, et nyt sitten kiinnostaa taas mun kuulumiset, mut annoin olla. Tiedän, et se vieläkin yrittää udella mun vointiani muilta.
Oikein! Voimia sisko! Ei armoa!
Yksi ihminen oli pakko blokata, kun sieltä tuli niin kauhealla intensiteetillä vasemmistofeminististä paatosta ja närkästymistä, että ei jaksanut katsella. Varmaan muidenkin päivitykset joskus ärsyttävät, mutta se on ihan normaalia, tässä tapauksessa kyse oli nimenomaan määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ihminen oli pakko blokata, kun sieltä tuli niin kauhealla intensiteetillä vasemmistofeminististä paatosta ja närkästymistä, että ei jaksanut katsella. Varmaan muidenkin päivitykset joskus ärsyttävät, mutta se on ihan normaalia, tässä tapauksessa kyse oli nimenomaan määrästä.
natsi
Poistan ihmiset jotka eivät vastaa viesteihini eivätkä itse koskaan ota yhteyttä.
En yleensä poista ketään (exän poistin - syy varmaan selvä) En haali kavereita, mutta en näe syytä poistaakaan, vaikka olisikin puolituttu.
Hyvä ystävä ei onnitellut syntymäpäivänäni. Ei ole enää mitään virkaa olla sitten enää kaverinakaan. Etäisemmiltä en edes odota sitä, mutta hyviltä kavereilta voi odottaa koska itsekin muistan.
Maahanmuuttojankuttajat lähtee saman tien. Myös päihde- ja mielenterveysongelmaisten jutut on aika raskasta luettavaa.
Exä, exän kaverit ja sukulaiset. Pari vanhaa koulukiusaajaani, kaveri johon meni välit ja muutama joiden päivitykset alkoivat ärsyttää.
En ole poistanut mutta piilottanut julkaisuni näkyvistä vanhoja yläaste ym. aikaisia kavereita jotka eivät ole olleet missään tekemisissä 9.lk päätöspäivän jälkeen missään muodossa paitsi laittaneet joka vuosi geneerisen syntymäpäiväonnittelun kun huomanneet fb:n ilmoittavan että minulla on syntymäpäivä.
Tuntuu että on henkilöitä joilla koko facebookissa oleminen on vaan vanha tapa ja mitän siellä ei tehdä. Ei kkoskaan päivityksiä yms. jos viimeisin päivitys on siitä miten on päässyt opiskelemaan 5 vuotta sitten ja sitä edellinen joku rippikoulukuva ja sen lisäksi vaan samoja tunteettomia syntymäpäiväonnitteluita vuosi toisensa jällkeen kaikille ketä kaverilistalla on.
Muutaman kaverin tutun kaverin olen poistanut, koska lisäsinkin heidät lähinnä painostuksen edessä. Illan vieton aikana kaveri rupesi hihkumaan että nyt kaikkien pitää lisätä kaikki muut fb-kavereiksi. En kehdannut olla ainoa joka sanoo, että ei käy, en lisää.
Nämä sinä iltana lisätyt tyypit olivat sellaisia, joiden kanssa en ikinä olisi tekemisissä omasta halustani. Liikaa draamaa, liikaa alkoholia, liian vaikea elämä.
Henkisesti väkivaltaisen ex-kaverin. Seurasi mm. kuinka paljon olen facebookissa(kuulema koko ajan) ja oli katkera liikuntaharrastuksistani ja ruokavaliostani sain kuulla 20 vuotta(vegaani) ym. raha- ja terveysasioitani juoruttiin ja valehdeltiin minusta ympäriinsä. Arvostelevaa kettuilua kuulin kaikesta sen 20 vuotta, sisustuksestani ym. Viimeksi kun kohdattiin en puhunut hänelle mitään. Helpottaa!
Minut on poistanut muutama joka vihaa vegaaneja. En postaa aktiivisesti mitään eläinoikeusjuttuja enka toitota olevani vegaani, mutta jo se että olen vegaani ärsyttää monia.
Poistin myös entisen parhaan ystäväni. Jaoimme niin paljon elämää keskenämme, sitten hän löysi miehen ja jätti yhteydenpidon niin minuun kuin kaikkiin muihinkin tuttaviinsa. Puhui halveksuvasti entisistä ystävistään, varmaan myös minusta. Ei vastannut viesteihin, ei onnitteluihin, toivotuksiin, ei tykännyt mistään julkaisustani, ei mitään yhteyttä pitänyt. Ajattelin että olkoot uuden miehensä kanssa.
Kyllästyin niin monen ihmisen juttuihin, että katsoin helpommaksi poistaa itseni koko facebookista. Harrastuksissa ovat olleet vailla, että olisin Facessa, mutta olen sanonut, että jos mulle ei joku asia tule muuta kautta tietoon, sitten se ei ole tarpeeksi tärkeä asia. Kummasti on tullut, kun ollaan johonkin hommaan vailla :).
Poistin itseni. Tuli mukavasti lisää vapaa-aikaa kun ei tartte olla naama kiinni naamakirjassa.
Poistin ihastukseni, koska varattuna ei ole järkeä pitää yhteyttä, kun kaveruuskaan ei onnistu.
Eksän eron jälkeen. Pari koulukaveria, joiden kanssa en ole missään tekemisissä ja jotka ovat minulle yhdentekeviä. Pari opiskelukaveria, jotka spämmäsivät politiikkaa käsitteleviä statuspäivityksiä useamman kerran päivässä.
Koska hän on entinen työkaveri, eikö itse kirjoita faceen mitään. On vain utelias seuraamaan minun ja kaverieni kirjoituksia ja niistä keskustelee.
Vauva/lapsispämmi.