Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
7581/7964 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tirkistelijä nuorena. Tirkisteli asuntooni, koitti päästä sisään. Näin ja kuulin oven kahvan kokeilut öisin. Ei koskaan selvinnyt, että kuka se oli. Tuo loppui, kun muutin muualle.

Vierailija
7582/7964 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herään joskus siihen, kun ovikello soi. Tätä on sattunut vuosia. Ei tässä muuten mitään, mutta tätä sattuu myös öisin. Ja sattui myös silloin, kun asuin ok-talossa missä EI ollut ovikelloa......

Räjähtävän pään syndrooma. Googlaa.

Tästä en ollut kuullutkaan. Olen myös joskus herännyt olemattomaan ovikellon soittoon, mutta ei se ääni ollut "räjähtävä", sen enempää kuin todellinen (vanhanaikaisen metallisen) ovikelloni ääni on räjähtävä.

- eri

Minä heräsin muuten tässä muutama päivä sitten ovikellon ääneen, eikä ketään näkynyt. Menin nukkumaan taas ja heräsin uudestaan ovikellon ääneen. 

Joka ei oikeasti soinut. Ärsyttävää! Miksi näissä ääniharhoissa unen rajamailla tms on aina ovikellon ääni mukana??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7583/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viime yönä tapahtui jotain, mitä hämmästellään perheen kesken vieläkin. Meillä on keittiössä suhteellisen korkealla sellainen kirpparilta ostettu +30 vuotta vanha digitaalinen kelloradio. Olin vielä hereillä sängyssä ja räpläsin puhelinta. Katselin youtubevideoita ja kuuntelin nappikuulokkeilla. Yhtäkkiä havahduin siihen, että keittiöstä kuuluu ääntä/musiikkia. Menin keittiöön ja radio oli mennyt päälle itsekseen. Yleensä näin on käynyt sähkökatkon aikana, mutta tuolloin digitaalinen kello vilkkuu ja näyttää väärää aikaa. Tällä kertaa kello oli oikeassa ajassa 1:09. Nousin sängystä ja sanoin "mitä vi**ua.." ja mies heräsi ja tuli mukaani ihmettelemään asiaa keittiöön. Mainittakoon, että vaikka radiossa on herätyskello-ominaisuus, ei sitä tiettäväsri ole käytetty ikinä. Radio on ollut miehelläni jo vuosia ennen kuin edes tutustuttiin ja hän kysyi hieman äreänä, että miksi olin laittanut radion päälle keskellä yötä. Sanoin etten ollut. Miehen mukaan se oli napsautettu ON asentoon kytkimestä kun hän oli aiemmin päivällä kuuntelun jälkeen itse sen napsauttanut OFF asentoon. Itse en koko radiota käytä muutenkaan koskaan. Meidän taaperoikäinen lapsi nukkui huoneessaan täyttä häkää tuolloin eikä onneksi herännyt radiosta kuuluneeseen musiikin ääneen. Myöskin keittiöjakkara (jolla hän olisi teoriassa yltänyt radiolle) on tällä hetkellä edellisessä asunnossamme kun se pitää vielä siivota ennen seuraavalle vuokralaiselle luovuttamista. Tämä talo on aika tiheään asutulla omakotitaloalueella ja rakennettu 1980 luvulla.

Nyt jos joku alkaa puhumaan kummituksista, niin talon rakentanut edellinen asukas asuu nykyään kivenheiton päässä meistä rivitalossa ja on tietääkseni edelleen elossa. 

Vierailija
7584/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muistaa väärin, ei halua tunnustaa. Tuollaisia ihmeitä meillä on tapahtunut kymmeniä. Tai sitten vaikkapa pölyjä pyyhittäessa on siirretty vahingossa ON-asentoon.

Vierailija
7585/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun ihmiset ei tunnista tuttujaan naasta

Sitä minäkin ihmettelen.

Vierailija
7586/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni kanssa ,oli kopioinnut tietoni sukukirjaan ilman lupaa toisesta sukukirjasta johon ite ilmoitin Ei kertonnut enkä myös näin saannut kirjaa ,tuttava laittoi viestin toiselta paikkakunnalta käskin ostaa sen kirppikseltä mulle .Tuli korona kirppis kiinni myyjä hesassa .soitin ei tule ennen kuin ohi kaikki Nyt sitten ei ole koko kirppistä .Soitin sukulaiselle kyllä sellainen on todella tehty .Toinen ite kerto laittoi hesaan suruadessin maalla oli kyseinen henkilö kun minä olin 15v hän pikkuinen 6v  me lähettiin kylältä silloin pois ei mitään käyntejä kuin hautajaisissa kerran 3muuten käyntiä.Sitten aloin kuuleen kylältä kun kaupungissa näin henkilö kiitti osan otosta ,veli oli jatkannut kuitenkin adessien laittoja en tuntenut muistannut vainajia .Loppuko vaikka kiellettiin ,ja nyt ite haudassa .Olen pirulllisessa tilassa ollut kun en tiedä mitä laittanut minun puolesta .olen nuorin mutta kun ajattelen nyt kans yli 70v kun kuulin olin 60v.Räjähdin

Kerro mitä otit, haluan samaa.

Vierailija
7587/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yöllä ajamassa kotiin ja tuli hirveä vessahätä kun olin juonut kahvia ja energiajuomaa.  Ajoin sitten pienelle sivutielle että teen siinä pissat. Täysikuu valaisi kivasti. Mulla oli autoradio kiinni kun se  tuppasi särisemään ja pätkimään,ei mikään suuri musiikkinautinto.

Ja äkkiä se  radio meni  itsestään päälle soittaen  biisiä jossa lauletaan  "they coming to take you away ha hah hoh hoh!" Olin saada sydärin ja sitten vielä  metsässä takanani rasahti,syöksyin housut  nilkoissa rattiin ja pakitin pois. Kiva oli koettaa ajaa legginsit solmussa säärien ympärillä 🤣

Päivän naurut 🤣🤣

Onneksi sulla oli housut valmiiksi kintuissa, ettei tullut isompaa vahinkoa 🍑💩😅

Vierailija
7588/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tekstari: Asia hoidetaan diskreetisti. Allekirjoitus Paavo Lipponen...

*mikä asia ja miten se minuun liittyy

Tuli soitto naiselta: Onko mieheni siellä? Siis kuka, ei täällä ole ketään. Paavo Lipponen??? 

Numerotiedustelun perusteella numero oli noin 20 samannimiselle. Yksi nainen soitti ja höpisi että hänen miehensä on sairaalassa... siis Paavo Lipponen...

Kun Päivi Lipponen tuli jostain Aasiasta ja hänen sivunsa olivat kaatuneet niin joku laittoi minulle viestin blogiin, että tiedänkö mistä kysymys.

Siis minulla ei mitään tekemistä näiden ihmisten kanssa enkä tunne ketään. Toi tekstari tuli niihin aikoihin kun Paavo Lipponen saarnasi Kallion kirkon saarnatuolissa ja hän sanoi, että soittaa vaikka Kiinan keisarille. Minun numeroni ei ollut mikään Kiinan keisarin numero. Lehtiartikkeleissa häntä verrattiin Moosekseen. Mitä ihmettä teki Kallion kirkossa?

Täysin sekoa!

Vierailija
7589/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta herätyskellojutusta tuli mieleen, että meille sattui myös kerran todella outo juttu herätyskellon kanssa. Se oli ainakin 10 vuotta vanha ja ollut pysähdyksissä vuosikausia. Siinä ei ollut paristoja eikä sen johto ollut seinässä. Yhtäkkiä se alkoi kuitenkin soimaan ja kun sitä mentiin katsomaan, niin se oli vielä tismalleen oikeassa ajassakin. Jonkun ajan kuluttua se pysähtyi. Tarkistettiin heti että oliko siinä paristot tai johto seinässä, mutta ei ollut paristoja eikä johto myöskään ollut seinässä. Asia jäi selittämättömäksi. Mistä ihmeestä se sai virtaa ja miten ihmeessä se oli tismalleen oikeassa ajassakin sillä hetkellä, vaikka oli ollut vuosia pysähdyksissä.

Vierailija
7590/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka paljon. Asun kummitustalossa, jossa näkymätön kävelee lattialla, askeleet kuuluvat ja mitään ei näy, availee tiukasti kiinni olevia ulko-ovia ja vie tavaroita. Ei ole kovin vanha talo, joten ei ole lautalattioiden narinaa tms. Olen usein tiennyt etukäteen monia tapahtumia ja aistinut kummituksia. En ole millään tavoin hörhö vaan tavallinen virkanainen. Jotenkin vaan tuo toinen todellisuus tulee joskus lähelle. Tämä on suvussa ja monien sukupolvien aikana kulkenut ominaisuus. Olen vanhojen  tietäjänaisten sukua

Skitsofrenia on periytyvää.

Jos toisella vanhemmista on skitsofrenia, on 6 prosentin todennäköisyys, että lapsi saa sen.

Vierailija
7591/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on jäänyt vaivaamaan muutamakin asia:

- miksi Orpo-Purra -hallitus haluaa jatkaa Björn Wahlroosin lempikirjan

(= Alissa Rosenbaum - Ayn Rand: Strike = Atlas Shrugged = Tavoitteena valtion pääomien egoistinen kasaus pois valtiolta eli yhteisten varojen siirto yksityisten pääomapiirien taskuun ja kaikki yhteisvastuu pois hartioilta = shrugg off)

osoittamalla tiellä, jonka mukaan valtio pitää kutistaa, koska valtio edustaa "saatanallista" bolsevismia eli Rosenbaumin isän apteekin Pietarissa aikanaan ryöstänyttä yhteistyön ja yhteisvastuun eli bolsevismin linjaa!

Miksi nykyhallitus jatkaa, tekee ja toteuttaa Wahlroosin ja pääomapiirien ihailemaa Rosenbaumin (Rand) sosiopaattista uusliberalismia eli valtion ja yhteiskunnan varantojen siirtämistä pääomapiireille valtion taskusta.

Linjaa, jonka valtiolta ryöstämisen mahtimiehinä ovat toimineet:

- Esko (Sperbank!) Aho v. 1993 tapatuneella yhtenäistuloverotuksen lopettamisella, jossa tehtiin voimaan pääomapiireille oma verotus eli verohelpotus- ja verovapauttamissysteemi, ja jonka ansiosta pääomapiirit ovat lapioineet valtion rahaa syviin taskuihinsa v. 1994 - 2023 jo (varovasti arvioiden) yli 300 miljardia! euroa ja

- Raimo Sailas mm. v. 2004 TUPO-manööverillä, jolla rikkaiden varallisuus säädettiin verovapaaksi ja salassa pidettäväksi 1.1.2006 alkaen. Valtion tappiot varovaisesti arvioiden 30 miljardia euroa ja varallisuuden piilotus salassa pidon taakse, pääomapiirien taskuihin.

Vierailija
7592/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herään joskus siihen, kun ovikello soi. Tätä on sattunut vuosia. Ei tässä muuten mitään, mutta tätä sattuu myös öisin. Ja sattui myös silloin, kun asuin ok-talossa missä EI ollut ovikelloa......

Räjähtävän pään syndrooma. Googlaa.

Tästä en ollut kuullutkaan. Olen myös joskus herännyt olemattomaan ovikellon soittoon, mutta ei se ääni ollut "räjähtävä", sen enempää kuin todellinen (vanhanaikaisen metallisen) ovikelloni ääni on räjähtävä.

- eri

Minä heräsin muuten tässä muutama päivä sitten ovikellon ääneen, eikä ketään näkynyt. Menin nukkumaan taas ja heräsin uudestaan ovikellon ääneen. 

Joka ei oikeasti soinut. Ärsyttävää! Miksi näissä ääniharhoissa unen rajamailla tms on

Vierailija
7593/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Siru ei kiinnostunut minusta? Oltaisiin oltu hyvä pariskunta. Vuodesta 1983.

Vierailija
7594/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Martti Ahtisaari kuoli, huomasin että  hänen valokuvansa vuodelta 1993 tai 1994 on kadonnut valokuvaalbumistani. 

Ajattelin että ehkä kuva onkin "valokuvalaatikossa" mutta en vaan jostain kumman syystä muista siirtäneeni sitä sinne. Valokuvaa ei kuitenkaan löytynyt laatikosta, eikä mistään muualtakaan.

En myöskään keksi minkäänöaista syytä sille miksi olisin ottanut kuvan pois koska albumissa oli edelleen tilaa ja muutama "turhempi" kuva.

Mä kyllä selviän siitä ettei mulla ole enää yhtään muistoa Martista, mutta jos sen on joku vienyt niin se tuntuu aika kurjalta. 

Vierailija
7595/7964 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvauksissa ihmetyttää se, että miksi niitä kuvaillaan aina kauhuksi? Miksei kenellekään koskaan tule mukavia unihalvauksia? Olisivatko henkimaailman tekoja?

Vierailija
7596/7964 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen usein kärsinyt unihalvauksista. Pelottavaa on se, että niin moni näkee saman hahmon niissä. Eli ns varjoihmiset/hattumies/vanha noita-akka.

Miten eri puolilla maailmaa voi olla niin samanlaiset harhat ihmisillä?

Yhteinen alitajunta.

Perustele, miten olisi yhteinen ????????????

Vierailija
7597/7964 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se voinut olla se eläkeikään setä tai isän työkaveri?

Mistä tiedät, kuinka tiukkaa niillä oli oikeasti rahasta?

Toinen vaihtoehto on , että toinen vanhemmistasi otti salaa rahat ja käytti esim viinaan?

No ne rahat oli sellaisessa kirjoituspöydän laatikossa, joka oli vanhempien makuuhuoneessa, jossa ei yleensä käynyt ketään ulkopuolisia. Silloin kun joku kävi meillä kylässä, kahvittelut ja keskustelut tapahtuivat aina viereisessä olohuoneessa, ja ovi makuuhuoneeseen oli kiinni.

En usko että kummallakaan vanhemmista olisi voinut olla mitään rahaa vaativaa salaisuutta. Viinaa ei käyttänyt kumpikaan. Isä otti tyyliin yhdet saunakaljat juhlan kunniaksi juhannuksena kerran vuodessa, ei muuta. Äiti taas on sellainen, että koko ajatus siitä käyttämässä ikinä mitään alkoholia on lähes huvittavan epätodellinen. Ja

Eivät voineet ottaa lootaa kokonaan ulos, sieltä se olis löytynyt, tai jompikumpi vanhemmista jättänyt laittamatta rahaa sinne. OLETKO koskaan kysynyt tästä asiasta jälkeenpäin ??

Vierailija
7598/7964 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein kärsinyt unihalvauksista. Pelottavaa on se, että niin moni näkee saman hahmon niissä. Eli ns varjoihmiset/hattumies/vanha noita-akka.

Miten eri puolilla maailmaa voi olla niin samanlaiset harhat ihmisillä?

Ite näen aina unihalvauksessa, että kämpässä on murtovarkaita. En ole nähnyt koskaan noita sun kuvailemia. Kerran näin jonkun tumman käden kurottamassa. Muut on kaikki olleet murtovarkaita. Eli ihan ihmisiä. 

Vierailija
7599/7964 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten olin kotonani jossa asyin silloin. Oli kesä, olin olohuoneessa ja takanani oli osittain auki oleva ikkuna. Täysin yllättäen kuulin takaani selvästi pilkallista naurua. Katsoin taakseni eikä siellä näkynyt ketään katsomassa ikkunasta sisään. Asuin kahdeksannessa kerroksessa eli ainoa tapa päästä katsomaan ikkunastani sisään ja nauramaan ikkunan kautta sisään pilkallista naurua olisi ollut se, että joku olisi laittanut tikapuut ikkunaa vasten ja kiivennyt niitä pitkin ylös katsomaan ikkunasta sisään. Minä ryntäsin ikkunaan eikä siellä näkynyt tikapuita ja niitä alaspäin laskeutuvaa ihmistä. Siinä ajassa kun minä tuolilta ikkunan luokse ryntäsin ei kukaan olisi ehtinyt laskeutunaan tikkaita alas, ottamaan niitä mukaansa ja lähteä pois. Kuitenkaan ikkunasta ei näkynyt mitään erikoista. Kuitenkin pilkallinen nauru kantautui sisälle huoneeseen selvästi avonaisen ikkunan kautt

Tai koira ? Tai kateellinen kaveri sattui sisälle kun olit wc..

Vierailija
7600/7964 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYPNOOSI auttaa muistamaan